Van EDPnet naar Telenet overstappen

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Ik zou graag mijn ouders van EDPnet naar Telenet (Whop) laten overzetten.
Huidige setup is een belgacom Discovery telefoonlijn en EDPnet VDSL2 internet.
Bij Telenet zou ik Whop nemen en overdracht doen van het Belgacom telefoonnummer.
Blijkbaar kan dit met een zelfinstallatie bij Telenet (ik neem aan dat je dan ook een nieuwe modem krijgt?) daar er nog een oude setup staat van vroeger.
Maar de grootste vraag die ik heb, wat gebeurt er met die EDPnet VDSL2 lijn als het belgacom telefoonnummer wordt overgedragen?
Gaat men mij RAW copper aanrekenen voor die periode dat ik nog bij EDPnet zit of wat gebeurt daar juist (had graag een halve maand overlap ofzo)?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Eerst simpelweg EDPnet opzeggen volgens hun voorwaarden, 1 maand voordien dus. Eens de opzegging bevestigd is meteen Telenet 'aanvragen', dan zal je discovery lijn normaalgezien door Belgacom automatisch opgezegd worden.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ken schreef:Eerst simpelweg EDPnet opzeggen volgens hun voorwaarden, 1 maand voordien dus.
Dat kan, maar dankzij de telecomwet kan het veel gemakkelijker: als je reeds zes maanden EDPnet-klant bent én een opzegdatum in de opzegbrief vermeldt, dan telt de opzegtermijn niet.
Avenger 2.0 schreef:Blijkbaar kan dit met een zelfinstallatie bij Telenet (ik neem aan dat je dan ook een nieuwe modem krijgt?) daar er nog een oude setup staat van vroeger.
De Self Starter Box wordt op maat samengesteld, alle producten met een maximumsnelheid hoger dan 50 Mbps vereisen een nieuwe EuroDOCSIS 3.0-modem, dus die zal er ook inzitten.
Avenger 2.0 schreef:Maar de grootste vraag die ik heb, wat gebeurt er met die EDPnet VDSL2 lijn als het belgacom telefoonnummer wordt overgedragen?
Gaat men mij RAW copper aanrekenen voor die periode dat ik nog bij EDPnet zit of wat gebeurt daar juist (had graag een halve maand overlap ofzo)?
Ik heb er zelf geen ervaring mee bij EDPnet, maar logischerwijs zal EDPnet raw copper aanrekenen vanaf het moment het telefoonnummer wordt overgedragen. Je telefoonlijn wordt automatisch opgezegd bij een nummeroverdracht, terwijl de internetlijn blijft bestaan.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

raf1 schreef:
Avenger 2.0 schreef:Blijkbaar kan dit met een zelfinstallatie bij Telenet (ik neem aan dat je dan ook een nieuwe modem krijgt?) daar er nog een oude setup staat van vroeger.
De Self Starter Box wordt op maat samengesteld, alle producten met een maximumsnelheid hoger dan 50 Mbps vereisen een nieuwe EuroDOCSIS 3.0-modem, dus die zal er ook inzitten.
Bedankt, das ook goed om te weten, want de vorige modem is ondertussen zoek geraakt, maar dan zal ik met een Wop (60Mbit/s) een nieuwe modem krijgen. Ik neem aan dat het aanvragen van een modem ipv all-in-one router wel geen optie zal zijn?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ivm modem only: je kan het altijd vragen bij bestelling en/of bij afhalen van je modem. Vermoedelijk zullen ze wel wat tegenstribbelen en zal je een goede reden moeten hebben. De vraag is alleen of je die nodig hebt of niet, en of het de moeite waard is natuurlijk.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”