Voor een SMS gateway ben ik op zoek naar de goedkoopste manier om smsjes te ontvangen (meestal dus for free) en te verzenden. Ik weet/besef dat dit volgens de meeste providers niet mag (conform hun algemene voorwaarden) maar daar het gaat om nog geen 500 received/send smsjes/maand ga ik niet zoeken naar professionele aanbieders hierin.
Welke gsm provider (en welk tariefplan) zou dus het goedkoopste zijn voor 500 tot maximaal 1000 berichtjes (toekomst) per maand te versturen, zonder inbegrip van dataverkeer of telefonie. Kaartje zit momenteel op proximus GC wat wel interessant is voor de berichtjes (2000 stuks gratis), maar minder interessant voor de rest (2GB dataverkeer en 20 euro om op te bellen zou nooit gebruikt worden). Alle netwerken hebben overigens maximaal ontvangst bij mij thuis...
Tot nu toe heb ik gevonden:
- Base ID (abonnement) 0 belminuten, 0MB data, onbeperkt smsen naar alle netwerken : €10
- Base C (abonnement) 0 belminuten, 0MB data, onbeperkt smsen naar alle netwerken : maximaal €15 (150 smsjes aan 0.15 euro per stuk, vanaf €15 is het "gratis")
Zowel bij Base ID als Base C noemt men het volgende frauduleus:
Je gebruik zal bijvoorbeeld in volgende gevallen als frauduleus beschouwd worden:
- je belt regelmatig meer dan 6 uur per dag en/of 30 uur per week;
- je belt regelmatig meer dan 3 uur ononderbroken en/of met gesprekken die meteen na onderbreking hervat worden;
- je verstuurt meer dan 350 sms'en per dag en/of 10.000 sms'en per maand;
- je verstuurt meer dan 50 mms'en per dag en/of meer dan 400 mms'en per maand naar BASE gsmnummers en/of e-mailadressen;
- je verstuurt meer dan 20 mms'en per dag en/of meer dan 100 mms'en per maand naar de andere mobiele netwerken.
- je gebruikt meer dan 2 GB per maand in België.