ik zoek een isp die je verbinding niet dagelijks reset

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

j schreef: ik ga zelfs speciaal weg bij dommel om deze reden
En dat is natuurlijk jouw beslissing, welke ik heus wel respecteer maar totaal niet begrijp ... :roll:

Ik heb hier nog steeds geen enkele uitleg gezien waarom dat het disconnecten zo onoverkomelijk is. Voor alles wat al aangehaald is, werd al een oplossing of workaround gegeven.

En als je met sporadische disconnects geholpen bent, kan je naast edpnet en dxadsl ook scarlet overwegen.
j
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:47

duizend schreef:
Ik heb hier nog steeds geen enkele uitleg gezien waarom dat het disconnecten zo onoverkomelijk is.
Zie, dat typeert dit land, gebruikers zijn zodanig murw bewerkt door Belgacom, dat ze opzettelijke disconnects als normaal en aanvaardbaar gaan beschouwen.

BGC *zal* scarlet overnemen, en dan hebben we nog welgeteld 3 spelers, BGC, Telenet en kpn/Versatel/tele2

En het bipt blijft op zijn vette reet zitten
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

j schreef:
duizend schreef:
Ik heb hier nog steeds geen enkele uitleg gezien waarom dat het disconnecten zo onoverkomelijk is.
Zie, dat typeert dit land, gebruikers zijn zodanig murw bewerkt door Belgacom, dat ze opzettelijke disconnects als normaal en aanvaardbaar gaan beschouwen.
niemand heeft hier gezegd dat hij dat goed//normaal vindt, maar dat het begrijpbaar is, zeker voor "gewone" abbo's itt professionele

dxadsl etc zitten allemaal op scarlet
j schreef:
Sasuke schreef: Een disconnect is NODIG omwille van het feit dat de IP adressen gereleased moeten worden.
Waarom ? :-)
omdat ze met zelfde systeem werken als met snelheid. Ze hebben niet 1IP voor ELKE klant net zoals ze niet kunnen 4mbit leveren voor ELKE klant. Er wordt gewerkt met overboeking. Als ze kunnen voorspellen hoeveel IP's er vrijkomen//nodig zijn// etc kunnen beter plannen Interessant dat jij uitleg wil over vanalles en nog wat maar zelf nooit uw mening constructief opbouwt [Insert current track Signatune]
Laatst gewijzigd door liger 18 okt 2008, 15:39, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

j schreef: BGC *zal* scarlet overnemen, en dan hebben we nog welgeteld 3 spelers, BGC, Telenet en kpn/Versatel/tele2
Drie grote spelers zou misschien beter zijn dan de versnippering nu.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Ze releasen het IP omdat ten eerste de node misschien down is en dus geen IP meer nodig heeft. Ten 2de om mogelijke botnets wat te ambeteren bij IP veranderingen (niet dat het veel effect heeft imho). Ten 3de inderdaad betreffende overboeking om te kunnen zien hoeveel nieuwe renews nodig waren, zo kunnen ze voor een deel ook mooi het netwerk monitoren op active nodes.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

j schreef: En het bipt blijft op zijn vette reet zitten
Je weet toch wal al langer dan vandaag dat die jongens en meisjes geen haar op hun tanden hebben. Terwijl OPTA de markt wel dagelijks kan reguleren is ons BIPT verzand in rechtzaken en danst het naar de pijpen van Belgacom.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

J, graag je houden aan:
  • # Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.
Elke user die gereageerd heeft op dit topic probeert jou te helpen. Dan is het minste wat je mag doen respectvol reageren, ook al denk je dat de oplossing die gegeven word niet in jouw kraam past.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

j schreef: Zie, dat typeert dit land, gebruikers zijn zodanig murw bewerkt door Belgacom, dat ze opzettelijke disconnects als normaal en aanvaardbaar gaan beschouwen.
Huh, waar slaat dit nu weer op ?
Je blijft maar doorzeuren over de disconnects, maar je kan of wil nog altijd geen reden geven waarom het echt absoluut niet mag gebeuren.
Persoonlijk storen de disconnects mij totaal niet, ik heb er nooit last van.

Ook scarlet en zijn resellers kunnen voor jou niet omdat ze "toch overgenomen worden door Belgacom"

Conclusie : je kan nergens terecht, en je zal er mee moeten leven ...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

liger schreef:
j schreef:
Sasuke schreef: Een disconnect is NODIG omwille van het feit dat de IP adressen gereleased moeten worden.
Waarom ? :-)
omdat ze met zelfde systeem werken als met snelheid. Ze hebben niet 1IP voor ELKE klant net zoals ze niet kunnen 4mbit leveren voor ELKE klant. Er wordt gewerkt met overboeking. Als ze kunnen voorspellen hoeveel IP's er vrijkomen//nodig zijn// etc kunnen beter plannen Interessant dat jij uitleg wil over vanalles en nog wat maar zelf nooit uw mening constructief opbouwt [Insert current track Signatune]
Dat is het probleem. Omdat tegenwoordig veel mensen permanent geconnecteerd zijn is er van overboeking nog weinig spraken. Daarom heeft het ook weinig zin een disconnect te doen als dezelfde direct opnieuw connectie nodig heeft.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Overboeking op het vlak van snelheid kan nog steeds hoor. De overboekingsfactor is bij elke ISP wel anders. Bij telenet zijn er bijvoorbeeld een pak meer mensen die 25Mbit moeten delen als bij Belgacom. Bij dommel zijn er minder mensen die 12Mbit moeten delen dan bij dxADSL etc etc. De network utilization is bij Telenet veel hoger als bij Belgacom en Dommel.

Overboeking/utilization is trouwens ook de reden dat FUP/unlimited in België bijna onbestaand is.

Wat IP's betreft moet ik je wel gelijk geven. Dat is al even voorbij gestreefd. Maar het word 'verder' gezet omdat een fixed ip meestal meer data zal verzetten dan een dynamic ip en ook om extra te kunnen doorrekenen voor een fixed ip. Maar daarvoor moeten we niet op EDPnet/dxADSL/dommel/scromble schieten. Die hebben er zelf ook niets aan te zeggen of ze nu fixed of dynamic ip's aanbieden (fixed IP kost meer als ze dit bij de leverancier willen nemen, goed voorbeeld is netconnect plus van dommel - wat in wezen een compact pro is van Belgacom - )
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
j
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:47

liger schreef:
j schreef:
Sasuke schreef: Een disconnect is NODIG omwille van het feit dat de IP adressen gereleased moeten worden.
Waarom ? :-)
omdat ze met zelfde systeem werken als met snelheid. Ze hebben niet 1IP voor ELKE klant net zoals ze niet kunnen 4mbit leveren voor ELKE klant. Er wordt gewerkt met overboeking. Als ze kunnen voorspellen hoeveel IP's er vrijkomen//nodig zijn// etc kunnen beter plannen Interessant dat jij uitleg wil over vanalles en nog wat maar zelf nooit uw mening constructief opbouwt [Insert current track Signatune]
Belgacom heeft op zijn minst al 300 /14 blocks van adressen alleen al voor adsl, tel even mee aan 262142 adressen per blok
(op zijn minst 300 want meer kan je er in 1 keer niet opvragen)
Echt veel schaarste aan adressen zal er wel niet zijn zeker
Dfrog schreef:
j schreef: BGC *zal* scarlet overnemen, en dan hebben we nog welgeteld 3 spelers, BGC, Telenet en kpn/Versatel/tele2
Drie grote spelers zou misschien beter zijn dan de versnippering nu.
tenzij ze alledrie aan dezelfde kant van 't zeil trekken
duizend schreef:
j schreef: Zie, dat typeert dit land, gebruikers zijn zodanig murw bewerkt door Belgacom, dat ze opzettelijke disconnects als normaal en aanvaardbaar gaan beschouwen.
Huh, waar slaat dit nu weer op ?
Je blijft maar doorzeuren over de disconnects, maar je kan of wil nog altijd geen reden geven waarom het echt absoluut niet mag gebeuren.
nee, jij kan geen reden bedenken waarom het storend is

Mod break: ik heb zonet 3 berichten samen gevoegd. Probeer er op te letten dat je niet aan post flooding doet (alles kan ook in 1 bericht). Dit is jou 2de opmerking in dit topic.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

j schreef: nee, jij kan geen reden bedenken waarom het storend is
Jij blijkbaar ook niet, of toch geen legale ... :oops:
In plaats van je probleem volledig op tafel te leggen blijf je gewoon over disconnects doorzeuren. :roll:

Enfin, je weet nu de mogelijke oplossingen en dus je zal ermee moeten leren leven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gr4vity schreef:Overboeking op het vlak van snelheid kan nog steeds hoor. De overboekingsfactor is bij elke ISP wel anders. Bij telenet zijn er bijvoorbeeld een pak meer mensen die 25Mbit moeten delen als bij Belgacom. Bij dommel zijn er minder mensen die 12Mbit moeten delen dan bij dxADSL etc etc. De network utilization is bij Telenet veel hoger als bij Belgacom en Dommel.
Feiten graag... of is dit ter plekke verzonnen ?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Bewijzen kan ik je niet geven. Maar ik ben wel heel zeker van mijn zaak :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

r2504 schreef:
gr4vity schreef:Overboeking op het vlak van snelheid kan nog steeds hoor. De overboekingsfactor is bij elke ISP wel anders. Bij telenet zijn er bijvoorbeeld een pak meer mensen die 25Mbit moeten delen als bij Belgacom. Bij dommel zijn er minder mensen die 12Mbit moeten delen dan bij dxADSL etc etc. De network utilization is bij Telenet veel hoger als bij Belgacom en Dommel.
Feiten graag... of is dit ter plekke verzonnen ?
Dat is toch een algemeen geweten feit dat BGC minder overboeking toepast dan de andere ISP's, en daarom ook een performanter netwerk heeft ? Telenet past de grootste overboeking toe, op sommige plaatsen heb je maximaal 30Mbit voor 1 hele wijk (zijn makkellijk 20 gezinnen soms).

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sasuke schreef:Dat is toch een algemeen geweten feit dat BGC minder overboeking toepast dan de andere ISP's, en daarom ook een performanter netwerk heeft ?
Of ze hebben gewoon een performanter netwerk omdat je toch bijna niets kan downloaden, en het type gebruiker gewoon compleet anders is (al geloof ik best dat de overbooking er inderdaad kleiner is).
Sasuke schreef:Telenet past de grootste overboeking toe, op sommige plaatsen heb je maximaal 30Mbit voor 1 hele wijk (zijn makkellijk 20 gezinnen soms).
Ik denk dat je cijfers dateren van 10 jaar geleden.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik sluit me aan bij cloink en de anderen.
Waarom een permanente verbinding verwachten met een "best effort" netwerk? Een TCP connectie kan om zo vele verschillende redenen afgebroken worden. Dan is het aan de application layer om dat op te vangen. TCP/IP 101.
Ik was vroeger ook zo eigenwijs dat ik per sé geen disconnects wou, maar ik ben ouder en wijzer geworden (of toch 1 van de 2).


Trouwens hoe lang duurt die disconnect? 10 seconden om de 36 uur? Dat is een uptime van 99,99%.
Als je een vaste verbinding wil met 99,999% uptime (five nines), dan moet je maar een leased line nemen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
j
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:47

localhost schreef:Ik sluit me aan bij cloink en de anderen.
Waarom een permanente verbinding verwachten met een "best effort" netwerk? Een TCP connectie kan om zo vele verschillende redenen afgebroken worden. Dan is het aan de application layer om dat op te vangen. TCP/IP 101.
Ik was vroeger ook zo eigenwijs dat ik per sé geen disconnects wou, maar ik ben ouder en wijzer geworden (of toch 1 van de 2).


Trouwens hoe lang duurt die disconnect? 10 seconden om de 36 uur? Dat is een uptime van 99,99%.
Als je een vaste verbinding wil met 99,999% uptime (five nines), dan moet je maar een leased line nemen.
zolang die reden onopzettelijk is, kan ik er mee leven :-)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Het is dus m.a.w. een principekwestie? Tja...
ooh. shiny.
j
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:47

cloink schreef:Het is dus m.a.w. een principekwestie? Tja...
zei ik dat ?

maar ik heb meer respect voor een tcp/ip stack dan voor die apen van belgacom
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

j schreef:zei ik dat ?
Dat impliceerde je ja, daar je geen probleem hebt met disconnects an sich, enkel als deze geforceerd worden. Dat is dus principieel.

Maar bon, het wordt hier sowiso een potje verwijten slingeren, dus zal ik me maar verder wijselijk uit deze thread houden.

Succes met het vinden van uw oplossing.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

j schreef: maar ik heb meer respect voor een tcp/ip stack dan voor die apen van belgacom
Blijkbaar heb je toch ook een gebrek aan respect voor de leden van dit forum die, god weet waarom, pogen je verder te helpen.

Deze thread staat me bij als een van de meest zinloze in UB, voor zover er geen duidelijke antwoorden uit voorkomen.

In alle geval, heel veel succes met de gerespecteerde tcp/ip stack en de disconnects.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

j, na 2 vragen om je aan de regels te houden is dat nog steeds niet gelukt. Vandaar een slotje op dit topic.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Overstappen”