opzeggen telenet, termijn ?

Gebruikersavatar
gunstn
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 Jul 2005

opzeggen telenet, termijn ?

Berichtdoor gunstn » 22 Jan 2008, 14:35

Hallo,

Normaal worden we de 30ste aangesloten op dommel.
Nu, moesten we de 31ste of de 1 ste een aangetekende brief schrijven naar telenet, mag je dan in die brief zetten dat je wil opzeggen voor de nieuwe facturatiedatum(de 8ste)
Zodanig dat we geen hele maand meer moeten betalen ?
of is er een voorbepaalde tijd van opzeggen ?

ditCh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3650
Lid geworden op: 20 Mar 2004
Locatie: Leuven
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor ditCh » 22 Jan 2008, 14:43

Minstens 1 maand op voorhand ( 30 dagen dus )
Instant human. Just add coffee.

Gebruikersavatar
gunstn
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 Jul 2005

Berichtdoor gunstn » 22 Jan 2008, 14:53

oeie, dus gaan we nog een hele maand moeten betalen ?
En wat moet er juist indie brief staan ?
Momenteel hebben we internet en telefonie, maar die telefonie gaan we wel houden ....
is dat gewoon een standaard brief met dat ge u internet wilt opzeggen voor de volgende facturatiedatum (08/03/08

Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 Jan 2006
Bedankt: 141 keer
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer

Berichtdoor xenne » 22 Jan 2008, 15:07

voorbeeldbrief: http://www.overstappen.be/documenten/op ... icieel.doc

als je vandaag (22/1) opzegt wordt je volgende maand afgesloten (22/2), de dagen die je evt te veel betaald krijg je achteraf terug want je zal nog betalen tot 8/3
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect

Gebruikersavatar
gunstn
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 Jul 2005

Berichtdoor gunstn » 22 Jan 2008, 16:30

aha, dus als ik de 31ste bijvoorbeeld verstuur kan ik vragen om op de 31ste af te sluiten, en moet ik maar betalen tot 1ste van maart ?

Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 11092
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 524 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 952 keer
Contact:

Berichtdoor Goztow » 22 Jan 2008, 16:41

Je bent toch al meer dan een jaar Telenet klant, hé?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Gebruikersavatar
gunstn
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 Jul 2005

Berichtdoor gunstn » 22 Jan 2008, 18:11

al 4 of 5 jaar klant bij telenet ....

TurtleTJones
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 Jul 2007
Locatie: Mortsel

Berichtdoor TurtleTJones » 22 Jan 2008, 21:15

Spreek uit ervaring : zelfs na 5 jaar klant te zijn ,rekent telenet nog altijd een opzegvergoeding aan.
Had 2 office abo's (1 in Nieuwpoort bij vriendin van net 1 maand oud+ 1 in Antwerpen bij moeder van 5 jaar oud) en moest om financiele redenen alles opzeggen.

Duurde niet enkel 4 maanden eer ze effectief alles afsloten (verschillende aangetekende brieven + bijhorende door hun gewenst formulieren + wekelijks telefoneren door moeder + verschillende mails waar gewoon niet op gereageerd werd) ,maar stuurden me tevens een opzegvergoeding van +700euro toe.

Alles geprobeerd om deze te betwisten met bewijzen erbij ,advokaat zelfs opgezet ,Testaankoop... ,haalde allemaal niets uit.
Telenet's oordeel was dat de door hun effectieve datum van stopzetting geld ,maw : ze hebben het dus net zolang getrokken tot ze er zeker van waren dat de gratis opzegperiode voor het 2de abo zeker voorbij was.
Ze zijn nu toegevoegd als schuldeiser bij m'n collectieve schuldbemiddeling en zullen er zo goed als niets van terugzien ,want hun % in de collectieve bedraagt nog geen 0,6% van het totaal.

Ge ziet ,ge moet gewoon maar een mega-bedrijf zijn om nu eens alles aan uw laars te lappen.
Een gewaarschuwd mens ...
Respect voor alles en iedereen

Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 Jan 2006
Bedankt: 141 keer
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer

Berichtdoor xenne » 22 Jan 2008, 22:39

gunstn schreef:aha, dus als ik de 31ste bijvoorbeeld verstuur kan ik vragen om op de 31ste af te sluiten, en moet ik maar betalen tot 1ste van maart ?
je moet geen specifieke datum vragen, stuur gewoon uw aangetekende brief - 30 dagen na ontvangst zullen ze afsluiten. als ze hem ontvangen op 31/01 zal je 30 dagen later afgesloten worden. je zal wel betalen tot 8/2, maar de dagen die je te veel betaalde krijg je dan achteraf terug
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect

Gebruikersavatar
gunstn
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 Jul 2005

Berichtdoor gunstn » 22 Jan 2008, 22:42

Een overstap van die expresnet, naar expresnet turbo, dat word toch niet geteld als een nieuw contract he ?
want denk niet dat ik dat al 1 jaar heb ....
maar anders zijn we al 4 of 5 jaar effectief klant voor telenet internet ...

TurtleTJones
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 Jul 2007
Locatie: Mortsel

Berichtdoor TurtleTJones » 23 Jan 2008, 17:53

elke overstap of ugrade geld voor Telenet als zijnde de aanvang van een nieuw contract ,ongeacht hoeveel jaar je al klant bent.
Ook weer uit ervaring (deze keer van goede vrienden) dat ik u dit kan melden.
T'zijn kl....en en t'zullen er altijd blijven ,gans dat Telenet-bedrijf.
Respect voor alles en iedereen

Gebruikersavatar
gunstn
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 Jul 2005

Berichtdoor gunstn » 25 Jan 2008, 19:16

Maar als ge van expresnet gaat naar turbonet tekende toch geen contract ?
Maar kdenk dat al langer of een jaar is...

Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 Jan 2006
Bedankt: 141 keer
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer

Berichtdoor xenne » 25 Jan 2008, 21:32

gunstn schreef:Maar als ge van expresnet gaat naar turbonet tekende toch geen contract ?
Maar kdenk dat al langer of een jaar is...
dat is normaal gezien geen nieuw contract.

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect

eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 Jan 2006

Berichtdoor eco racer » 27 Jan 2008, 02:31

en toch zullen ze dit zo communiceren naar de aandeelhouders toe ... de klanten melken en de aandeelhouders misleiden, TELENET is een VERLIESLATEND [nog steeds] bedrijf en kan hier z'n gang blijven gaan zonder dat de overheid zal reageren, de staat heeft geld nodig en waar gaan ze het halen en hoe zorgen ze ervoor dat de begroting zogezegd in evenwicht blijft ?? Juist ja, bij de mensen en boekhoudkundige trucken toepassen/gedoogde vorm van fraude ... :wink:


Terug naar “Overstappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten