Forum

opzeggen telenet, termijn ?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.

Moderators: Moderators, Userbase Crew

opzeggen telenet, termijn ?

Berichtdoor gunstn op 22 jan 2008, 14:35

Hallo,

Normaal worden we de 30ste aangesloten op dommel.
Nu, moesten we de 31ste of de 1 ste een aangetekende brief schrijven naar telenet, mag je dan in die brief zetten dat je wil opzeggen voor de nieuwe facturatiedatum(de 8ste)
Zodanig dat we geen hele maand meer moeten betalen ?
of is er een voorbepaalde tijd van opzeggen ?
Avatar gebruiker
offlinegunstn
Member
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 12 jul 2005, 12:47

Berichtdoor ditCh op 22 jan 2008, 14:43

Minstens 1 maand op voorhand ( 30 dagen dus )
Instant human. Just add coffee.
offlineditCh
Elite Poster
Elite Poster
 
Berichten: 3502
Geregistreerd: 20 maart 2004, 20:10
Woonplaats: Leuven

Nuttige posts:

Berichtdoor gunstn op 22 jan 2008, 14:53

oeie, dus gaan we nog een hele maand moeten betalen ?
En wat moet er juist indie brief staan ?
Momenteel hebben we internet en telefonie, maar die telefonie gaan we wel houden ....
is dat gewoon een standaard brief met dat ge u internet wilt opzeggen voor de volgende facturatiedatum (08/03/08
Avatar gebruiker
offlinegunstn
Member
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 12 jul 2005, 12:47

Berichtdoor xenne op 22 jan 2008, 15:07

voorbeeldbrief: http://www.overstappen.be/documenten/op ... icieel.doc

als je vandaag (22/1) opzegt wordt je volgende maand afgesloten (22/2), de dagen die je evt te veel betaald krijg je achteraf terug want je zal nog betalen tot 8/3
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Avatar gebruiker
offlinexenne
Elite Poster
Elite Poster
 
Berichten: 5332
Geregistreerd: 15 jan 2006, 14:54

Nuttige posts:

Berichtdoor gunstn op 22 jan 2008, 16:30

aha, dus als ik de 31ste bijvoorbeeld verstuur kan ik vragen om op de 31ste af te sluiten, en moet ik maar betalen tot 1ste van maart ?
Avatar gebruiker
offlinegunstn
Member
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 12 jul 2005, 12:47

Berichtdoor Goztow op 22 jan 2008, 16:41

Je bent toch al meer dan een jaar Telenet klant, hé?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
offlineGoztow
Administrator
Administrator
 
Berichten: 10215
Geregistreerd: 14 nov 2006, 16:21
Woonplaats: Brussel

Nuttige posts:
Recente nuttige posts:

Berichtdoor gunstn op 22 jan 2008, 18:11

al 4 of 5 jaar klant bij telenet ....
Avatar gebruiker
offlinegunstn
Member
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 12 jul 2005, 12:47

Berichtdoor TurtleTJones op 22 jan 2008, 21:15

Spreek uit ervaring : zelfs na 5 jaar klant te zijn ,rekent telenet nog altijd een opzegvergoeding aan.
Had 2 office abo's (1 in Nieuwpoort bij vriendin van net 1 maand oud+ 1 in Antwerpen bij moeder van 5 jaar oud) en moest om financiele redenen alles opzeggen.

Duurde niet enkel 4 maanden eer ze effectief alles afsloten (verschillende aangetekende brieven + bijhorende door hun gewenst formulieren + wekelijks telefoneren door moeder + verschillende mails waar gewoon niet op gereageerd werd) ,maar stuurden me tevens een opzegvergoeding van +700euro toe.

Alles geprobeerd om deze te betwisten met bewijzen erbij ,advokaat zelfs opgezet ,Testaankoop... ,haalde allemaal niets uit.
Telenet's oordeel was dat de door hun effectieve datum van stopzetting geld ,maw : ze hebben het dus net zolang getrokken tot ze er zeker van waren dat de gratis opzegperiode voor het 2de abo zeker voorbij was.
Ze zijn nu toegevoegd als schuldeiser bij m'n collectieve schuldbemiddeling en zullen er zo goed als niets van terugzien ,want hun % in de collectieve bedraagt nog geen 0,6% van het totaal.

Ge ziet ,ge moet gewoon maar een mega-bedrijf zijn om nu eens alles aan uw laars te lappen.
Een gewaarschuwd mens ...
Respect voor alles en iedereen
offlineTurtleTJones
Starter
Starter
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 28 jul 2007, 10:08
Woonplaats: Mortsel

Berichtdoor xenne op 22 jan 2008, 22:39

gunstn schreef:aha, dus als ik de 31ste bijvoorbeeld verstuur kan ik vragen om op de 31ste af te sluiten, en moet ik maar betalen tot 1ste van maart ?
je moet geen specifieke datum vragen, stuur gewoon uw aangetekende brief - 30 dagen na ontvangst zullen ze afsluiten. als ze hem ontvangen op 31/01 zal je 30 dagen later afgesloten worden. je zal wel betalen tot 8/2, maar de dagen die je te veel betaalde krijg je dan achteraf terug
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Avatar gebruiker
offlinexenne
Elite Poster
Elite Poster
 
Berichten: 5332
Geregistreerd: 15 jan 2006, 14:54

Nuttige posts:

Berichtdoor gunstn op 22 jan 2008, 22:42

Een overstap van die expresnet, naar expresnet turbo, dat word toch niet geteld als een nieuw contract he ?
want denk niet dat ik dat al 1 jaar heb ....
maar anders zijn we al 4 of 5 jaar effectief klant voor telenet internet ...
Avatar gebruiker
offlinegunstn
Member
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 12 jul 2005, 12:47

Berichtdoor TurtleTJones op 23 jan 2008, 17:53

elke overstap of ugrade geld voor Telenet als zijnde de aanvang van een nieuw contract ,ongeacht hoeveel jaar je al klant bent.
Ook weer uit ervaring (deze keer van goede vrienden) dat ik u dit kan melden.
T'zijn kl....en en t'zullen er altijd blijven ,gans dat Telenet-bedrijf.
Respect voor alles en iedereen
offlineTurtleTJones
Starter
Starter
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 28 jul 2007, 10:08
Woonplaats: Mortsel

Berichtdoor gunstn op 25 jan 2008, 19:16

Maar als ge van expresnet gaat naar turbonet tekende toch geen contract ?
Maar kdenk dat al langer of een jaar is...
Avatar gebruiker
offlinegunstn
Member
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 12 jul 2005, 12:47

Berichtdoor xenne op 25 jan 2008, 21:32

gunstn schreef:Maar als ge van expresnet gaat naar turbonet tekende toch geen contract ?
Maar kdenk dat al langer of een jaar is...
dat is normaal gezien geen nieuw contract.

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Avatar gebruiker
offlinexenne
Elite Poster
Elite Poster
 
Berichten: 5332
Geregistreerd: 15 jan 2006, 14:54

Nuttige posts:

Berichtdoor eco racer op 27 jan 2008, 02:31

en toch zullen ze dit zo communiceren naar de aandeelhouders toe ... de klanten melken en de aandeelhouders misleiden, TELENET is een VERLIESLATEND [nog steeds] bedrijf en kan hier z'n gang blijven gaan zonder dat de overheid zal reageren, de staat heeft geld nodig en waar gaan ze het halen en hoe zorgen ze ervoor dat de begroting zogezegd in evenwicht blijft ?? Juist ja, bij de mensen en boekhoudkundige trucken toepassen/gedoogde vorm van fraude ... :wink:
offlineeco racer
Plus Member
Plus Member
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 31 jan 2006, 01:58


Keer terug naar Overstappen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten