overstappen of niet ? netconnect vs adsl2fit

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Strutter
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2007, 10:53

Ik heb momenteel een abonnement bij edpnet, maar aan adsl2fit voorwaarden. Dit dateert nog van de overname 2 jaar terug.
Dus : 40 GB per maand upload/download, zonder extra's (mail, web, ...) voor 35,36 per maand.
Ik overweeg over te stappen naar Dommel.com, maar twijfel. Het is vooral de mediumband die me aantrekt.

Nu is het zo dat m'n 40 GB op een paar dagen is opgebruikt. Toch slaag ik er nog in 40 à 50 GB over te halen op 128k/128k smalband. Smalband is echter niet echt comfortabel.
Als ik zie naar de historiek van de voorbije maanden kom ik nooit onder de 80-90GB. Als je nachtsurfen meerekent komt dit op een gemiddelde van 120GB per maand.
Aanvaard Dommel zulke volumes op een netconnect + boostpack abonnement ? Iemand ervaring mee ?

Ook, hoe gaat Dommel om met klachten van RIAA en andere ratten ? Sinds ik bij edpnet ben heb ik nog geen enkele klacht gehad.

Wat me vooral doet huiveren is dat Dommel.com van BGC afhangt...

Ik twijfel, want als ik overstap ben ik m'n "ADSL2FIT" voorwaarden kwijt...

Hoelang gaat Dommel.com al mee ? Er waren in 't verleden genoeg voorbeelden van isp's die uitpakten met respectabele voorwaarden, tot ze eenzijdig hun voorwaarden wijzigden omdat hun netwerk de trafiek niet aankon...
Laatst gewijzigd door Strutter 20 mei 2007, 11:24, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Heb je dan ooit daarvoor klachten over gehad !? Ik kan me het niet voorstellen, 't ja bij a2f kreeg je allerlei klachten volgens mij waren dat klachten om u zonder internet te zetten. Ik herinner me nog toen ik 300gb in 2weken tijd had gedownload dat er ineens van alles mis was ik zou virussen hebben en ik had het internet voor het 1 niet terug of de dag erna was het weer weg voor iets anders.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

edpnet is ook afhankelijk van Belgacom, maar dan nog met het tussenstation Scarlet.
Klachten van RIAA en andere "ratten" zal ELKE ISP gevolg aan moeten geven, toch als het via officiële instanties in ons land gaat. (Volledig terecht btw)

Ervaringen op dit forum staan er genoeg. Goeie ISP al is er de laatste tijd wat meer gemor over de support via mail.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Momenteel heb je met een netconnect + boostpack een quota van (50+10) 60 gb/maand.

Binnenkort (1 juli) wordt dit opgetrokken naar (75+10) 85 gb/maand.

Ik denk dus wel dat je zal toekomen.

Vorige maand heb ik mediumband es uitgetest, en terwijl het niet zo vlot werkt als de broadband is het heel aangenaam werken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Mr.T schreef:edpnet is ook afhankelijk van Belgacom, maar dan nog met het tussenstation Scarlet.
Vanwaar komt dit opeens ?

De BROBAII infrastructuur is wel degelijk niet van Belgacom hoor ... EDP heeft daarentegen BGC wel nodig voor de last mile naar de klant.

Dus EDP is afhankelijk van BROBAII ( Scarlet ), met tussenstation BGC.

En klachten van RIAA ( of andere ) gade enkel via EDP krijgen en niet via Scarlet of BGC als je EDP klant ben. Waarom ? Het IP verkeer gaat namelijk over het EDP netwerk.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

ditch
ik heb het wel degelijk over de last mile + dsl apparatuur
Hoe denk je dat het repair proces loopt voor edpnet? Zij rapporteren alles bij Scarlet, en Scarlet neemt dit op met Belgacom. Geen enkele ADSL provider kan volledig zonder tussenkomst van Belgacom diensten leveren.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Mr.T schreef:ditch
ik heb het wel degelijk over de last mile + dsl apparatuur
Hoe denk je dat het repair proces loopt voor edpnet? Zij rapporteren alles bij Scarlet, en Scarlet neemt dit op met Belgacom. Geen enkele ADSL provider kan volledig zonder tussenkomst van Belgacom diensten leveren.
Zij dienen niet aan BROBAII te rapporteren voor lijntesten hoor ... dit gaat rechtstreeks naar BGC ( ik heb nog bij een provider gewerkt die DSL aanbood op het BROBAII netwerk ).

BROBAII ( Scarlet ) komt enkel ter sprake als er een algemeen probleem is met de DSL infrastructuur ...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

@ditch
geloof me nu maar ... ik zal het wel weten.
edpnet rapporteert NIET zelf aan Belgacom. Edpnet is dan ook geen rechtstreekse klant van Belgacom, maar van Scarlet dat op zijn beurt wel klant is van Belgacom. Belgacom heeft zelfs geen weet van welke lijnen voor edpnet zijn. Die zijn allemaal geregistreerd onder Scarlet (Facilicom).
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben ook een oud adsl2fitter en heb eerst edpnet gehad,tot ik op een geven moment te horen kreeg van dommel waar ik nu van een netconnect plus abo geniet,tis wel €59/maand met een limiet van 100 gb en maar een uploadsnelheid van ,wat ik werkelijk haal met de torrentsites van 35 kb/s,maar goed als je daarna op mediumband zit is dit zeer zeker goed te doen.Dommel is nu al lekker aan het uitbreiden,dus wie weet.Voor mij was dit de beste optie.Het is en blijft veel te duur voor wat we krijgen,dat is een feit.
Live life to the Max
Funsize
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 jan 2007, 01:58

heb zelf netconnect + boostpack, ben een 6 maanden klant ongeveer en heb op die tijd toch al bijna een 2TB binnengesleurd. heb nog nooit klachten ofzo van dommel gekregen. heb nog geen seconde spijt gehad van keuze voor dommel.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik vraag mij af, ziet Belgacom dit niet op hun meters ? Dommel klaagt dan niet, maar zou Belgacom niet klagen ?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Belgacom ziet dit ook. Maar in de meeste gevallen is er voldoende capaciteit. Zolang Dommel zorgt dat hun interconnects capaciteit genoeg hebben, zal je niet snel snelheidsproblemen krijgen. Toch niet met zo'n lage lijnprofielen.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Uit den topic starter zijn post kan je dus al merken dat hij illegale content downoad omdat hij vraag achter de klachten van de RIAA e.d. . (en zeker ook als hij op een paar dagen al 40GB haalt) Mja, iedereen moet maar zijn eigen rechter spelen...

de klachten hebben trouwens ook niks met Edpnet te maken, als ze jou betrappen op illegaal downloaden (maar vooral uploaden) dan gaan ze bij Edpnet vragen achter jou persoonlijke informatie via jou IP en het tijdstip dat ze jou betrapt hebben. Maar het is dan de provider die op de vraag kan ingaan of niet. Ik denk niet dat ze bij Edpnet of Dommel er snel op in zullen gaan omdat het privé bedrijven zijn, Belgacom zal het mss sneller doen daar het toch nog gedeeltelijk een staadsbedrijf is. Maar als Edpnet klachten krijgt over jou, dan zullen ze waarschijnlijk jou hier wel van verwittigen zonder dat ze jou informatie doorspelen. Maar dat zijn ze ook verplicht denk ik en is in je eigen voordeel.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mr.T schreef:edpnet is ook afhankelijk van Belgacom, maar dan nog met het tussenstation Scarlet.
Klachten van RIAA en andere "ratten" zal ELKE ISP gevolg aan moeten geven, toch als het via officiële instanties in ons land gaat. (Volledig terecht btw)

Ervaringen op dit forum staan er genoeg. Goeie ISP al is er de laatste tijd wat meer gemor over de support via mail.
Sinds wanneer zijn RIAA en andere ratten overheidsinstanties die hier bevoegdheid to hebben, een ISP moet juist niks, dit is een belangen groep, dus als morgen Greenpeace bij een ISP aanklopt en zegt dat ze mij moeten afsluiten omdat mijn modem te veel stroom verbruikt, dan moet de ISP der gevolg aangeven, de vergelijking is net hetzelfde !
Braindamage schreef:dan gaan ze bij Edpnet vragen achter jou persoonlijke informatie via jou IP en het tijdstip dat ze jou betrapt hebben.
Dit mag een ISP ook niet vrijgeven schending van privacy, tenzij er een toelating is van een procureur des konings, mogen de ISP juist geen bal, en als ze dat bij mij doen zal ik de ISP er ook op aanklagen en de bewijslast nietig laten verklaren.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Daarmee dat ik er had bij gezet als het via officiële instanties in ons land loopt.
Uit ervaring weet ik wel dat het meestal blijft bij een abuse melding van de filmmaatschappijen. Echte officiële klachten komen er bitter weinig.

Persoonlijk vind ik dit jammer. Van mij mogen ze er gerust wat strenger op optreden.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ofloo schreef:Sinds wanneer zijn RIAA en andere ratten overheidsinstanties die hier bevoegdheid to hebben, een ISP moet juist niks, dit is een belangen groep, dus als morgen Greenpeace bij een ISP aanklopt en zegt dat ze mij moeten afsluiten omdat mijn modem te veel stroom verbruikt, dan moet de ISP der gevolg aangeven, de vergelijking is net hetzelfde !
Je vergelijking klopt niet: stroom verbruiken is (nog) niet illegaal, wat de poster wilt doen mogelijks wel. De RIAA heeft zover ik weet in ons landje geen bevoegdheid, maar daarom zijn er geen andere instanties.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

RIAA == USA?

Case closed :lol:

Iemand die na enkele dagen er 40gig doorduwt download veel linux distro of veel (illegale) dingen naar mijn inzien.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ofwel gebruikt hij photoshop op een terminal server van zijn werk. :D
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

devilkin schreef:
Ofloo schreef:Sinds wanneer zijn RIAA en andere ratten overheidsinstanties die hier bevoegdheid to hebben, een ISP moet juist niks, dit is een belangen groep, dus als morgen Greenpeace bij een ISP aanklopt en zegt dat ze mij moeten afsluiten omdat mijn modem te veel stroom verbruikt, dan moet de ISP der gevolg aangeven, de vergelijking is net hetzelfde !
Je vergelijking klopt niet: stroom verbruiken is (nog) niet illegaal, wat de poster wilt doen mogelijks wel. De RIAA heeft zover ik weet in ons landje geen bevoegdheid, maar daarom zijn er geen andere instanties.
Die andere instanties zijn allicht belangen groepen net als RIAA, de enige die jouw privé gegevens kan eisen zijn onderzoeksrechter en procureur. In principe mag politie nog geen foto van jouw nemen zonder toestemming van een procureur of van uzelf natuurlijk, ...

Dergelijke instanties kunnen alleen een klacht indienen en hopen dat er iets van komt, of zich burgerlijk partij stellen, zelfs bij dat laatste zal een ISP jouw gegevens nog niet mogen doorgeven, tenzij een rechter of procureur hier toelating voor geeft.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ljd schreef:RIAA == USA?

Case closed :lol:

Iemand die na enkele dagen er 40gig doorduwt download veel linux distro of veel (illegale) dingen naar mijn inzien.
Onschudig tot schuld bewezen, er is geen wet die het illegaal maakt om 40gb te downloaden of uploaden.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bovendien moet je in België al bewijs hebben voordat een onderzoeksrechter een dergelijk bevel zal ondertekenen. Pakkans is ongeveer 0 voor particulieren (er wordt ook niet achter gezocht: geen middelen).

En er is geen één ISP die zelf gaat private info doorgeven tenzij het echt moet. Anders zijn ze binnen de kortste keren de helft van hun klantenbestand kwijt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dat laatste weet ik niet maar wat ik wel weet is dat ik die ISP zal aanklagen.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”