Overstap Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Hoi Allemaal :-) ,

Omdat ik overtuigd ben oom naar Dommel te gaan heb ik nog 1 laatste vraag :) . Omdat ik nu bij Belgacom zit heb ik een jaar abbonement. Maar als ik nu naar Dommel ga, kan ik dan eender wanneer mijn abbonement opzeggen bij belgacom zonder de rest van de maanden nog te betalen ? Of moet ik wachten tot mijn jaarabbonemet vervallen is, en dan pas overschakelen naar dommel ?

Grtz Tom :-)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je moet je jaarabonnement uitdoen, zoniet zal je een verbrekingsvergoeding moeten betalen. De enige manier om er vroeger van af te geraken, is wanneer belgacom een tariefverhoging doorvoert. Dan heb je x aantal dagen tijd daarvoor.
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

En hoeveel kost het om voor het jaar te breken ?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Tommyboy3 schreef:En hoeveel kost het om voor het jaar te breken ?

als ge bvb nog 5 maanden te gaan hebt, betaalt ge die 5 maanden in 1 keer als 'boete' (dus +- 5*40=200 euro)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Voor alle zekerheid misschien eens gaan checken in een Belgacomshop (en u vooral niets laten aansmeren of ge hangt weer vast :) )
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Dus kan iemand mij zeggen als mijn abbonement bv: 30 mei verloopt, wanneer ik dommel moet bestellen ?
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt

Bij de registratie stond iets dat Dommel iets zou laten weten wanneer je je internet-abbo moest opzeggen bij Belgacom maar ze hadden het zelf al in orde gebracht :)
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Ja maar als ik bv: Dommel heb van de maand mei. En ik kan mijn Belgacom abbonement pas opzeggen in september, moet ik dan al die maanden voor Dommel en Belgacom betalen ?
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Tommyboy3 schreef:Ja maar als ik bv: Dommel heb van de maand mei. En ik kan mijn Belgacom abbonement pas opzeggen in september, moet ik dan al die maanden voor Dommel en Belgacom betalen ?
Ja!
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

En wat is de oplossing dan :) ?
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ofwel afwachten tot contract gedaan is, ofwel die boete betalen, das het enigste wa ge kunt doen
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Ik heb al lang zitten rondkijken wanneer mijn abbonement afloopt, kan je dit op de stie van Belgacom zien, of moet dit weer telefonisch ?
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 349
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Tommyboy3 schreef:Ik heb al lang zitten rondkijken wanneer mijn abbonement afloopt, kan je dit op de stie van Belgacom zien, of moet dit weer telefonisch ?
Je kan misschien eens kijken op de facturen van vorig jaar, daar heb ik ook teruggevonden wanneer mijn jaarabonnement gestart was.
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Ik heb op de rekeningen gekeken en ik zie het er nergens opstaan.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 349
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Tommyboy3 schreef:Ik heb op de rekeningen gekeken en ik zie het er nergens opstaan.
Dan kan je best eens bellen, dan ben je 100% zeker, dat heb ik vorige week ook gedaan.
Ik waarschuw je wel, wanneer je zegt dat je gaat overstappen gaan ze beginnen zagen en je vanalles proberen aan te smeren van digitale tv en zo.
Best dus alleen vragen naar je jaarcontract :wink:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

MJ schreef:
Tommyboy3 schreef:Ik heb op de rekeningen gekeken en ik zie het er nergens opstaan.
Dan kan je best eens bellen, dan ben je 100% zeker, dat heb ik vorige week ook gedaan.
Ik waarschuw je wel, wanneer je zegt dat je gaat overstappen gaan ze beginnen zagen en je vanalles proberen aan te smeren van digitale tv en zo.
Best dus alleen vragen naar je jaarcontract :wink:
Hehe indeed, toen ik wou weten in welke zone ik lag, probeerde die helpdesk medewerker mij ADSL aan te smeren, heb direct gezegd dat ik dommel ga nemen :twisted:
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Aah oké :), en naar welk nummer van BG kan ik best bellen :) ?
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 349
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Tommyboy3 schreef:Aah oké :), en naar welk nummer van BG kan ik best bellen :) ?
0800/22.313
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Maar als je al langer dan een jaar bij BG zit kan je je abbonement dan niet eender wanneer opzeggen ?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6013
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tommyboy3 schreef:Maar als je al langer dan een jaar bij BG zit kan je je abbonement dan niet eender wanneer opzeggen ?
Ja, _mits_ je niet hebt ingetekend op een of andere actie.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

En wat kunnen die acties dan zo zijn ?
WSant kben niet zeker of we bij zo'n actie zitten.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Tommyboy3 schreef:En wat kunnen die acties dan zo zijn ?
WSant kben niet zeker of we bij zo'n actie zitten.
x maand gratis is het tegenwoordig ([heel] vroeger kon je dacht ik een camera of mp3 speler krijgen). BelgacomTV nekt u ook. Gewoon bellen naar BGC en vragen hoelang uw contract voor BGC ADSL loopt en dan zijt ge zeker.
Nachtraaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 jun 2007, 02:18

Ik zal dus morgen ook eens mogen bellen. Ik heb een brief teruggevonden van 8 december 2006 waarin Belgacom mij bedankt om het internet-contract met een jaar te verlengen in ruil voor 1 maand gratis internet. Jammer. :(
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Nachtraaf schreef:Ik zal dus morgen ook eens mogen bellen. Ik heb een brief teruggevonden van 8 december 2006 waarin Belgacom mij bedankt om het internet-contract met een jaar te verlengen in ruil voor 1 maand gratis internet. Jammer. :(
Tja, sinds de regels voor contractverlengingen versoepeld zijn in België moet ge héél goed letten op alle correspondentie en andere contacten met de provider.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”