Ideeën voor de derde poll.

Bespreking van wettelijk onduidelijke onderwerpen. Vragen worden voorgelegd aan een advocaat. (userbase noch de forumadvocaat zijn aansprakelijk!) Enkel replies toegestaan.
Gesloten
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Na een tijdje van inactiviteit op het forumadvocaat front, gaan we er terug mee door.

Dus aan jullie om wat ideeën neer te poten, dan maak ik daar binnen 2 weken de derde poll van!

greetz,

Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Zie niet gekozen vragen van de vorige poll.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
gobber
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 dec 2006, 17:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

misschien ivm met "duistere" promoties
voorbeeld , als je al enkele jaren adsl hebt(opzeg 7 werkdagen) dat je dan
door een promotie terug een jaar "vasthangt"
voorbeeld : ivm studentenkorting belgacom
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12996

is studentenkorting een korting op adsl/go en of adsl/plus of
een abonnement op zijn eigen?


zullen nog wel andere "promoties "zijn zeker

(dacht , is advokaten "stuff " maar als niet algemeen genoeg is
sorry voor de post)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

kan dit in belgie? http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14298

in een rechtzaak dat de aanklagende partij een celstraf eist ipv financiele vergoeding.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Dit is misschien een goede vraag voor de Forumadvocaat.
Voor het bellen naar Nederland waren de kosten per minuut ongeveer 2,5c p/m. Echter na de prijs indexering van januari zijn deze kosten bijna verdrievoudigd. bericht van "killugh" in quote -> Geplaatst: Vr Mei 11, 2007 1:45 pm
killugh schreef:Ik ben al enkele jaren een tevreden gebruiker van Scarlet One, echter is daar recent verandering in gekomen.

Bij afsluiting van deze dienst destijds is de keuze op Scarlet gevallen vanwege lage belkosten gedurende piek en dal naar oa Nederland.

Voor het bellen naar Nederland waren de kosten per minuut ongeveer 2,5c p/m. Echter na de prijs indexering van januari zijn deze kosten bijna verdrievoudigd.
Bij navraag via mijn scarlet en vervolgens via de klantenservice vertelt men mij dat dit zomaar kan.Als ik bezwaar wil maken kan ik een brief sturen naar de financiele dienst of dienst marketing, hier schiet ik waarschijnlijk niets mee op.

Kan dit zomaar? Zijn er (europese/belgische) richtlijnen voor het aanpassen van telefoontarieven?

Indien dit zomaar kan zou ik het liefst overstappen naar een andere provider, echter ik bel veel naar Nederland gedurende piektijden,
terwijl andere providers alleen interessant zijn na 17:00 uur.
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

Hallo

kan ik nog een idee plaatsen voor de vraag aan de advocaat ?

mvgr

John
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Wat mij vooral stoort is de houding van Telenet (en andere maar weet ik niet) dat wanneer ZIJ een verkeerde factuur maken, je toch altijd het bedrag eerst moet betalen om daarna een creditnota terug te krijgen?
Is dat wel wettelijk en mag je dat weigeren?
Gebruikersavatar
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

[quote]Wat mij vooral stoort is de houding van Telenet (en andere maar weet ik niet) dat wanneer ZIJ een verkeerde factuur maken, je toch altijd het bedrag eerst moet betalen om daarna een creditnota terug te krijgen?
Is dat wel wettelijk en mag je dat weigeren?[/quote]

Neen Dafke, dat mag niet.
Een verkeerde factuur moet je betwisten, aangetekend om zeker te zijn, waarna ze hem moeten corrigeren.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

alhoewel ik twijfel dat Dafke nog altijd met dit probleem zit moet je steeds een verkeerde factuur betwisten! U kan zelf eisen dat een creditnota teruggestort word op u rekening ipv verminderd met je volgende rekeningen.

EDIT: BasMSI dit is wel nen serieuse BUMB (nu pas gezien)
Gesloten

Terug naar “Forumadvocaat”