Smartphone met kale Android

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Hier op het werk moet ik een reeks smartphones kopen. Onze vorige serie waren Motorola Moto G's (de G3's). Die waren wel ok met hun kale Android zonder veel gimmicks en ze krijgen ook vrij lang updates. Die toestellen zijn stilaan pokketraag en hebben te weinig opslagruimte, we zoeken dus nieuwtjes. Vereisten: Android zonder veel gimmicks, bij voorkeur 32 GB opslagruimte, een batterij waar je met normaal gebruik toch minstens een dag mee weg kan en deftige hoesjes verkrijgbaar (voor de Moto G5S is dat bijvoorbeeld een probleem). Kostprijs rond de 250 €. Ik volg het smartphonewereldje niet echt en ben dus bijlange niet meer op de hoogte van welke modellen interessant zijn, maar de mede userbasers zullen ongetwijfeld wel ideeën hebben.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Mijn vrouw heeft nu de Lenovo Moto G5 plus. Goede ervaringen mee, samen besteld met hoesje en zo'n screenprotector van glas dus dat leek me ook goed verkrijgbaar.

- goede batterijduur
- echt wel snel
- 32 GB storage
- dual SIM
- SD card slot

Bij BOL vandaag 229 euro! https://www.bol.com/nl/p/motorola-moto- ... 075245519/
Verdikke toch, vorige week gekocht aan 269...

https://tweakers.net/product/598191/mot ... s/reviews/
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Als je hem vorige week hebt gekocht even klagen bij Bol. Want als je gebruik zou maken van retourrecht en opnieuw zou bestellen zou het hen veel meer kosten dan dat ze gewoon het verschil moeten terugbetalen.

Een goeie smartphone met stock Android kan wel eens de Xiaomi Mi A1 zijn !
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

matenet schreef:Mijn vrouw heeft nu de Lenovo Moto G5 plus. Goede ervaringen mee, samen besteld met hoesje en zo'n screenprotector van glas dus dat leek me ook goed verkrijgbaar.
Welk hoesje heb je erbij gekocht? Ik zou er nl. book covers bij willen kopen maar vind er daar eigenlijk amper van. We hebben hier al een paar Moto G5's in gebruik (niet de G5S), daar hebben we er met "mobilize gelly" cases maar die hebben een te klein gat voor de USB aansluiting, zeer vervelend bij het opladen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1895
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 157 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nokia 5 of 6 is vrij kaal, wordt in tegenstelling tot Xiaomi, officieel verkocht in België. Alleen zijn er weinig hoesjes voor te vinden.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

BertG3 schreef:Als je hem vorige week hebt gekocht even klagen bij Bol. Want als je gebruik zou maken van retourrecht en opnieuw zou bestellen zou het hen veel meer kosten dan dat ze gewoon het verschil moeten terugbetalen.
Zeker? Even terzijde gelaten dat bol hun klantendienst wel klantvriendelijk is, en hierin wellicht zullen meegaan, zou dit hun niet meer kosten als ze puur de wet volgen:
De verkoper is slechts verplicht om een gedeelte van de som terug te betalen bij het herroepingsrecht.
Als consument mag je er in feite slechts gebruik van maken als je het toestel nog niet echt gebruikt heb, net voldoende om te inspecteren of dit toestel wel iets is voor jou.
De waardevermindering door gebruik hoeft de verkoper dus niet terug te betalen.
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Hoesje is geen book cover maar een "jelly cover": https://www.coolblue.be/nl/product/7715 ... arant.html. Geen problemen met USB laden of een andere aansluiting. Niet gekeken naar andere covers omdat we zoiets zochten. Op Amazon heb je meestal ook wel veel keuze.

Niet gekocht bij BOL maar bij Coolblue (moest het bij Bol zijn zou ik wel eens bellen anders denk ik; heb dat in het verleden nog gedaan en dan werd er wel dikwijls een aankoopbon gegeven voor een deel van het verschil wat meer dan fair is - ik dacht dat Van den Borre wel het verschil teruggaf als het in een periode daarna goedkoper werd).
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Eentje zoeken waar je Lineage OS op kan flashen, en te juiste GApps package ...
Kaler kan je niet vinden ;-)

Ik heb ook een hekel aan al die ongebruikte rommel, al hou ik wel van de meeste google apps.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb mij vorige week een Wileyfox Swift 2 X gekocht (na bijna 4 jaar met een Nexus 5). Zalig toestel!
Geen bloatware, 3GB RAM, 32GB opslag, dual SIM of single SIM + Micro SD, fingerprint scanner, deftige batterij, ...

https://www.coolblue.be/nl/product/7593 ... blauw.html
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

honda4life schreef:Eentje zoeken waar je Lineage OS op kan flashen, en te juiste GApps package ...
Kaler kan je niet vinden ;-)

Ik heb ook een hekel aan al die ongebruikte rommel, al hou ik wel van de meeste google apps.
Dat is geen optie, gaat over gebruik in bedrijfsomgeving, dan gaan we ons niet bezighouden met toestellen rooten en flashen. Om nog te zwijgen van de tijd die daarin kruipt om elk toestel te prepareren.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Kijk hier eens: https://www.android.com/one/
Al is er maar 1 toestel dat in België verkocht word dacht ik.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Stroper schreef:Nokia 5 of 6 is vrij kaal, wordt in tegenstelling tot Xiaomi, officieel verkocht in België. Alleen zijn er weinig hoesjes voor te vinden.
Toch wat klachten gehoord van de Nokia 5. Voorlopig wel heel tevreden van mijn Nokia 6. Hoesje voor 6 trouwens gekocht in China.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

vverbeke schreef:Die toestellen zijn stilaan pokketraag en hebben te weinig opslagruimte
Installeer LineageOS op die toestellen? Ze zijn meteen terug een pak sneller?
Steek een SDkaart van 32Gb in de telefoon (€17) en klaar (Moto G3)

Als je toch een nieuwe wil:
Motorola G5Plus, met een Snapdragon 625 erin (specs) voor €238.
Met nog extra 64Gb (€27) of 128Gb (€47) kan je toch wel al iets doen hé :)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Lenovo p2, of als het kan wachten p3: screen on time van +18uur :) Zijn goedkoop, met 4GB ram, dual sim en erg snel! Opladen doe je in enkele minuten want de batterij wil maar niet zakken!
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Lezen sommigen wel de openingspost? Het gaat om een bedrijfsomgeving.
Dan ga je toch niet met SD kaartjes en LineageOS prullen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

"een reeks" smartphones is voor mij minstens 10, vermoedelijk meer.
10 keer een Moto G5 kost €2500

Voor €2500 kan je wel iemand ff laten prullen met LineageOS en een SD kaartje fixen hé?
Als het een "corporate" omgeving is met 1000'en telefoons, zou de vraag niet op UB gesteld worden, denk ik :)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb mijn laatste gsm’s gekocht van huawei, of die naakt genoeg zijn, weet ik niet. De P8 lite (2017) voor 200 euro zonder covers.

Edit : geen 32GB helaas, dan is de moto G van bovenstaande post een beter alternatief
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik denk - zoals Electribe zei - dat de Wileyfox Swift 2X dan de beste optie zal zijn...
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ga hier idd de Wileyfox Swift 2X eens laten testen door een gebruiker. De Nokia 6 is ook een optie. Zeer vervelend wel dat voor dit soort toestellen amper degelijke hoesjes te vinden zijn, ze slaan u om de oren met Samsung en iPhone hoesjes, maar voor andere modellen is het soms echt zoeken bij de grotere webshops à la Coolblue en Bol.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Kijk eens op Amazon?
Daar heb je massa's hoesjes voor alle telefoons die ik al gezocht heb.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Ik heb deze backcover bij mijn Wileyfox Swift 2 X, is van Wileyfox zelf en past dus perfect:
https://www.coolblue.be/nl/product/7670 ... zwart.html

Ik vind dit persoonlijk een zeer goede cover omdat het de telefoon vrij ruw laat aanvoelen (veel minder risico om uit mijn handen te glippen), want de telefoon zelf is nogal glad door de metalen achterkant.
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

goede ervaring met deze
https://www.smartphonehoesjes.nl/
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”