Ik had nog nooit van de app BeCover+ van TA gehoord (zal waarschijnlijk aan mij liggen ), maar kwam het voor de eerste keer tegen in dit artikel:
https://www.hln.be/ihln/internet/mobiel ... ~ac0134c1/
Al iemand geïnstalleerd hier?
BeCover+: meet de kwaliteit van de netwerken
-
- Elite Poster
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 217 keer
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 6125
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
- Bedankt: 584 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Nooit van gehoord, door jouw post eens gaan kijken:
http://www.test-aankoop.be/applicaties/becover
Wel straf:
"De app is gratis" 't zou der nog aan mankeren!
http://www.test-aankoop.be/applicaties/becover
Wel straf:
"De app is gratis" 't zou der nog aan mankeren!
-
- Pro Member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik heb het geïnstalleerd en al een paar keer gebruikt om een test te doen.
Wat ik me wel afvraag is in welke mate deze tests afhankelijk zijn van het type toestel dat je gebruikt. Zal een recente top-klasse telefoon niet altijd sneller zijn dan een bescheiden telefoon van een paar jaar oud? Zo ja, dan zou het klantenprofiel een rol kunnen spelen. Ik vermoed dat de professionele klanten meestal bij Proximus zitten en die hebben volgens mij altijd nieuwere toestellen.
Het is ook raar dat de gemiddelde resultaten volgens hun website altijd verschillen per maand, en dat ze op- en neer gaan. Ik vind de 'puntentelling' ook onduidelijk. Het is helemaal niet duidelijk wat '17342' betekent als totaalscore voor een provider.
Je kan per blokje op de kaart zien om hoeveel tests het gaat. Soms zijn het er maar enkele. Ik wil wel meedoen met zo'n test maar na verloop van tijd begin ik toch wel te vinden dat ik al voldoende gegevens doorgeef. Ze presenteren het als een 'participatief model, van onder uit' maar dat wil gewoon zeggen dat iedereen gratis testen doet op hun platform (aan max 50MB per test) en zij met de resultaten gaan lopen.
Wat ik me wel afvraag is in welke mate deze tests afhankelijk zijn van het type toestel dat je gebruikt. Zal een recente top-klasse telefoon niet altijd sneller zijn dan een bescheiden telefoon van een paar jaar oud? Zo ja, dan zou het klantenprofiel een rol kunnen spelen. Ik vermoed dat de professionele klanten meestal bij Proximus zitten en die hebben volgens mij altijd nieuwere toestellen.
Het is ook raar dat de gemiddelde resultaten volgens hun website altijd verschillen per maand, en dat ze op- en neer gaan. Ik vind de 'puntentelling' ook onduidelijk. Het is helemaal niet duidelijk wat '17342' betekent als totaalscore voor een provider.
Je kan per blokje op de kaart zien om hoeveel tests het gaat. Soms zijn het er maar enkele. Ik wil wel meedoen met zo'n test maar na verloop van tijd begin ik toch wel te vinden dat ik al voldoende gegevens doorgeef. Ze presenteren het als een 'participatief model, van onder uit' maar dat wil gewoon zeggen dat iedereen gratis testen doet op hun platform (aan max 50MB per test) en zij met de resultaten gaan lopen.