BeCover+: meet de kwaliteit van de netwerken

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik had nog nooit van de app BeCover+ van TA gehoord (zal waarschijnlijk aan mij liggen :wink: ), maar kwam het voor de eerste keer tegen in dit artikel:

https://www.hln.be/ihln/internet/mobiel ... ~ac0134c1/

Al iemand geïnstalleerd hier?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Nooit van gehoord, door jouw post eens gaan kijken:
http://www.test-aankoop.be/applicaties/becover

Wel straf:
"De app is gratis" 't zou der nog aan mankeren! :bang:
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb het geïnstalleerd en al een paar keer gebruikt om een test te doen.

Wat ik me wel afvraag is in welke mate deze tests afhankelijk zijn van het type toestel dat je gebruikt. Zal een recente top-klasse telefoon niet altijd sneller zijn dan een bescheiden telefoon van een paar jaar oud? Zo ja, dan zou het klantenprofiel een rol kunnen spelen. Ik vermoed dat de professionele klanten meestal bij Proximus zitten en die hebben volgens mij altijd nieuwere toestellen.

Het is ook raar dat de gemiddelde resultaten volgens hun website altijd verschillen per maand, en dat ze op- en neer gaan. Ik vind de 'puntentelling' ook onduidelijk. Het is helemaal niet duidelijk wat '17342' betekent als totaalscore voor een provider.

Je kan per blokje op de kaart zien om hoeveel tests het gaat. Soms zijn het er maar enkele. Ik wil wel meedoen met zo'n test maar na verloop van tijd begin ik toch wel te vinden dat ik al voldoende gegevens doorgeef. Ze presenteren het als een 'participatief model, van onder uit' maar dat wil gewoon zeggen dat iedereen gratis testen doet op hun platform (aan max 50MB per test) en zij met de resultaten gaan lopen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”