BeCover+: meet de kwaliteit van de netwerken

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: 04 Jan 2013
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

BeCover+: meet de kwaliteit van de netwerken

Berichtdoor Vaganzza » 27 Sep 2017, 14:09

Ik had nog nooit van de app BeCover+ van TA gehoord (zal waarschijnlijk aan mij liggen :wink: ), maar kwam het voor de eerste keer tegen in dit artikel:

https://www.hln.be/ihln/internet/mobiel ... ~ac0134c1/

Al iemand geïnstalleerd hier?
Telefonie, Internet & TV: Orange Internet & TV
GSM: Koala limited edition + Dommel Mobile Freedom (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 161 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Contact:

Re: BeCover+: meet de kwaliteit van de netwerken

Berichtdoor cadsite » 27 Sep 2017, 14:30

Nooit van gehoord, door jouw post eens gaan kijken:
http://www.test-aankoop.be/applicaties/becover

Wel straf:
"De app is gratis" 't zou der nog aan mankeren! :bang:

hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 19 Sep 2012
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer

Re: BeCover+: meet de kwaliteit van de netwerken

Berichtdoor hendrake » 28 Sep 2017, 15:44

Ik heb het geïnstalleerd en al een paar keer gebruikt om een test te doen.

Wat ik me wel afvraag is in welke mate deze tests afhankelijk zijn van het type toestel dat je gebruikt. Zal een recente top-klasse telefoon niet altijd sneller zijn dan een bescheiden telefoon van een paar jaar oud? Zo ja, dan zou het klantenprofiel een rol kunnen spelen. Ik vermoed dat de professionele klanten meestal bij Proximus zitten en die hebben volgens mij altijd nieuwere toestellen.

Het is ook raar dat de gemiddelde resultaten volgens hun website altijd verschillen per maand, en dat ze op- en neer gaan. Ik vind de 'puntentelling' ook onduidelijk. Het is helemaal niet duidelijk wat '17342' betekent als totaalscore voor een provider.

Je kan per blokje op de kaart zien om hoeveel tests het gaat. Soms zijn het er maar enkele. Ik wil wel meedoen met zo'n test maar na verloop van tijd begin ik toch wel te vinden dat ik al voldoende gegevens doorgeef. Ze presenteren het als een 'participatief model, van onder uit' maar dat wil gewoon zeggen dat iedereen gratis testen doet op hun platform (aan max 50MB per test) en zij met de resultaten gaan lopen.


Terug naar “Telecom Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten