Welke providers ondersteunen 2de data sim?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing om 2 smartphones met dual sim van data te voorzien. Het bellen zelf denk ik met Dommel mobile te doen, maar ik zoek nog een goedkope oplossing om iets van een 500MB-1GB/maand (per toestel) aan data te kunnen gebruiken.

Voorlopig lijkt JIM Mobile met zijn 1 GB voor 5 euro/maand de beste keuze, maar ik vroeg me af of ik niet voordeliger af zou kunnen zijn door éénmalig te herladen en data op 2 sim kaartjes te kunnen gebruiken.

Bestaat bijvoorbeeld 1 van deze mogelijkheden:
- 1 abo/herlaadkaart met 2 (data) sims zodat ik met 1x herladen beide toestellen van data kan voorzien
- 1 abo/herlaadkaart waarvan 1 een sim met nummer is (dat ik dan bv ook gebruik in mijn gsm) en dan nog 1 data sim voor in 2de gsm

Ik denk dat Proximus vroeger gratis data kaartjes weg gaf voor mensen die vast internet hadden? (not sure..)

Ik ben benieuwd naar jullie creativiteit :)

Greetz!
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

-etienne- schreef: Ik denk dat Proximus vroeger gratis data kaartjes weg gaf voor mensen die vast internet hadden? (not sure..)
Dat deden ze vroeger voor wie Maxi pack had. Met Tuttimus is dat afgeschaft (waarschijnlijk omdat 95 procent van de mensen niet wisten dat het erin zat, en al zeker niet gebruikten).
Bij Proximus is een 2de data sim op hetzelfde abonnement niet mogelijk voor particuliere klanten. Zou nochtans handig zijn nu je 10GB krijgt.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Niet alleen in oud maxi pack maar ook in oud comfort pack is 500MB inbegrepen, als je er over gaat, dan wordt € 0,10/MB aangerekend!
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Een data pool met een aantal sims is enkel wigo maar dan te duur :(
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Orange biedt dit aan bij de mobiele abbo's. Voor 3Eu extra krijg je extra sim kaart waarmee je dus op ander toestel ook je data kunt gebruiken. Ik doe dit op de iPad en werkt heel goed.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Bedankt voor de info allen :)

Het is de volgende combi geworden:
- Data met Jim Mobile: 10 euro opladen (= 1 maand 500 MB data), vervolgens 2 keer databundel aankopen (1GB = 5 euro) --> 3,33 euro per maand voor 500MB tot 1GB inet
- Bellen met Dommel Mobile aan 5 cent/minuut

Dus het is niet 1 abo met 2 sim kaartjes geworden, maar gewoon "best of both worlds" van verschillende providers benutten in GSM met dual sim.
Ook niet slecht al zeg ik het zelf :beerchug:
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Vuile kopieerder 8) Ik doe het net op dezelfde manier. Voor mij is dat ook de meest voordelige formule.
Computer(k)nul
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

https://www.jimmobile.be/nl/tarieven/herlaadkaart.html
Jim Mobile is toch 200+200 MB als je voor 10 EUR herlaadt?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”