Abonnement voor kleine verbruiker

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een abonnement voor de kleine verbruiker zoals wij.
Ikzelf gebruik zo'n 20€ per jaar bij Jim Mobile.
Mijn vrouw iets een beetje meer, laten we zeggen zo'n 30€ ofzo.

Iemand toch een voorstel om van het herlaadkaartgebeuren vanaf te zijn en liefst nog data aan een schappelijke prijs.
500 MB per maand is ruim voldoende.

Omdat we toch al Scarlet hebben, had ik gedacht aan Scarlet RED maar er zijn vast wel betere alternatieven op de markt.

(PS: Hoe minder Telenet hoe beter maar die discussie gaan we nu niet voeren)


Bedankt alvast
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Je zou ook eens bij dommel mobile (proximus netwerk) kunnen kijken, al denk ik dat je daar duurder gaat uitkomen met al enkel data (500MB/maand aan 0,02€/MB).
Ik heb een tijdje geleden de overstap gedaan van Pay&Go naar D. Mobile aangezien men verbruik quasi 0 is.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Yvekes
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 maa 2007, 14:21
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je ook 500mb data per maand wil (en dit genoeg is zoals je zelf schrijft), ga je geen beter abo vinden dan Scarlet Red (150 min bellen, 1000 sms, 500mb data) voor €8 per maand.

Dommel mobile is ideaal voor mensen met een zeer laag verbruik van enkele euro's per maand. Dan is Dommel altijd de goedkoopste keuze. Maar als je ook 500mb data per maand wil, wordt het wel duur (2 cent per MB).

Orange giga (herlaadkaart) is dan weer zeer voordelig voor mensen die vooral data willen en bellen minder belangrijk vinden (€15 herladen = 4gb data en gratis sms, €15 belwaarde kan je vrij besteden, bv bellen of apps kopen).

Ik denk dat voor heel veel mensen één van deze 3 formules de beste deal is prijs/kwaliteit, afhankelijk van je profiel. Voor wie en redelijk wat wil bellen per maand en meer dan 500mb data wil, zit je bij Scarlet ook nog goed en krijg je voor €5 extra 1gb data erbij (€13 voor 150 min bellen, 1000 sms, 1,5gb data)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik denk dat http://ticmobile.be/ mogelijks goedkoper is maar nu staat daar een tic mobile achtige klok op die ik maar niet kan doen verdwijnen zodat 80% van de info die erachter zit niet leesbaar is
Yvekes
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 maa 2007, 14:21
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die tic mobile lijkt toch op alle vlakken duurder dan Dommel (bellen, sms, data). Heb wel niet gezien of ze ook aparte databundels aanbieden, wat Dommel niet heeft.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Bundel tic mobile
10 euro voor 2 GB en 500 min/sms.
Databundels 100 MB voor 1 euro, 500MB voor 3 euro, 1GB voor 4 euro, 2GB voor 6 euro en 3GB voor 9 euro.
Lijkt me goedkoop.
Yvekes
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 maa 2007, 14:21
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is dan zeker niet slecht. Ik neem aan dat je die €10 dan wel kwijt bent, ook als je minder gebeld hebt.

Indien je zelf ruim toekomt met 500 MB, dan ben je nog goedkoper af met Scarlet Red aan €8/per maand.

Best dus kijken wat uw werkelijk verbruik is, zonder dat je iets tekort komt en met welk tarief je dan het meest profijt doet.

Bij die bundel van €10 ben je die €10 wel kwijt. Bij Orange bv krijg je vanaf €10 herladen een bonus met gratis data en sms. Uw belwaarde blijft behouden en kan je bus, parking, apps of zelfs Netflix-abo betalen. Ook belangrijk, de niet opgebruikte sms+data kan je meenemen naar de volgende maand als je binnen de 31 dagen opnieuw herladen hebt. Ik ben heel tevreden van dit tariefplan. Wel minder geschikt voor mensen die ook veel bellen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”