Advies: oplossing voor Voicemail2e-mail & whatsapp service

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
xtiger
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2017, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Beste allen -

Ik had graag een nummer (al dan niet mobiel) aangevraagd dat ik kan gebruiken voor het volgende:

Nummer publiceren op m'n website
Inkomende oproepen steevast door een voicemail greeting laten beantwoorden (waarin o.a. gevraagd wordt een bericht inclusief e-mail adres en nummer achter le laten)
De achtergelaten voicemails via WAV naar mijn e-mail te laten sturen
Het nummer zal nooit gebruikt worden om uit te bellen, noch wil ik oproepen beantwoorden.

Een beetje zoals eReceptionist, maar heb slechte ervaringen met hun eFax dienst in het verleden (vooral hun sales/opzeggings politiek).

en ... ik zou dit nummer ook willen gebruiken als een What's App dienst. Je ziet dit bv. al vaker in hotelswaar je kan What'sAppen naar de receptie door een nummer dat ze meegeven op een kleine kaartje.

Was eerder op zoek naar een 'self-made' oplossing of een al bestaande (goedkope) oplossing van een Belgische provider.
Bv. Proximus 2e nummer aan een bestaande SIM koppelen, maar ik denk niet dat ik dat nummer dan steevast naar Voicemail kan laten afleiden? En ik weet ook niet of er Voicemail2Email bij hen bestaat? En ook niet zeker of WhatsApps zou werken met een 2e mobiel nummer gekoppeld aan een 'hoofd' mobiel nummer.

Enige ideeen/ervaringen?

Thx!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Mogelijke oplossing:
  • - SIM kaartje kopen bij een willekeurige provider (gezien je er niet mee uitbelt: goedkoopste pre-paid zoeken.
    - WhatsApp activeren op GSM (dual SIM?) door er tijdelijk dit SIM kaartje in te steken voor de registratie.
    - 2de hands FritzBox, met hierin een 3G stick (met voice).
    - FritzBox antwoordapparaat activeren, boodschappen doorsturen via e-mail (worden ook nog bewaard indien gewenst op een USB stick).
Goedkoper zou een VoIP nummer zijn (geen 3G stick nodig).
Maar hiermee kan je niet WhatsAppen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xtiger
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2017, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dank u. Ik ga eens wat googlen naar welke SIM compatible Fritzboxen voicemail2mail functionaliteit hebben. Lijkt me geen slecht idee.
Enkel ivm what's app moet ik nog even doordenken, hoe ik na initiele registratie de what's app berichten op mijn (single sim) Samsung ga krijgen als de SIM kaart in de Fritzbox zit. Of werkt WhatsApp niet met een SIM eens initieel geregistreerd/gelinked?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Eens geregistreerd heeft Whatsapp de sim niet meer nodig.
Er bestaat wsl ook een desktop versie die je op een tablet/laptop kan gebruiken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

WhatsApp heeft eigenlijk je sim zelfs helemaal niet nodig. Je moet enkel bij de registratie een sms kunnen ontvangen met de bevestigingscode.

Er is inderdaad een desktop/web client voor WhatsApp maar die werkt eigenlijk gewoon door naar je smartphone te linken en van daar de gegevens uit te lezen. Je moet WA dus altijd actief hebben op een smartphone (die moet aan staan en een actieve internetverbinding hebben).

Wat je voicemail service betreft: vermoedelijk kan je zelf ook zoiets in elkaar knutselen met een Raspberry Pi? Indien je er wat vertrouwd mee bent vermoedelijk een pak meer mogelijkheden dan Fritz.
xtiger
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2017, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Haretelijk dank voor alle inzichten en ideen, ik heb idd al een RaspberryPi voor mijn Zonnepanmelen uit te lezen. Ben er dus wel een beetje vertrouwd mee.
Zal wel wat moeten opzoeken om te zien of er al distributies bestaan.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”