Orange vs Mobile Vikings?

Algemene discussies over telecommunicatie
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Hallo iedereen!

Gisteren is mijn Proximus simkaart onbruikbaar geraakt, en na gisteren een hele dag last te hebben gehad met winkels, klantendiensten en telefoonlijnen hangt het stilaan mijn voeten uit en ben ik aan het kijken om gewoon weg te gaan bij hen.

Ik kom nu van Proximus Smart+15, die ik via een oud pack nog met 5 euro korting krijg. Ik betaal nu dus maar 10 euro per maand voor 120 min. bellen + 1 GB internet. Bij die 1 GB komt nog wel 2 GB uit ons Maxi Pack die ik kan gebruiken, dus het totaal komt op 3 GB voor 10 euro per maand.

Nu ben ik even naar de alternatieven aan het kijken en Orange en Mobile Vikings komen bij mij uit te bus met een vergelijkbaar aanbod bij beide: 15 euro voor 4 GB data en ongeveer 50 minuten bellen via het resterende krediet.

Wat zijn de voor- en nadelen bij beide operatoren volgens jullie? Na dit voorval toch ook wat aandacht naar klantendienst en snelheid en bereidwilligheid in het oplossen van problemen.

Hebben jullie ook enig idee van hoe lang de overstap zou duren? Ik ben dus nu al sinds gisterenmorgen onbereikbaar (testsim die ik nog had liggen is microsim :x ) en zou dit zo snel mogelijk rond willen krijgen, wat bij Proximus dus niet lijkt te lukken. Uiteraard wil ik mijn nummer wel behouden.

Laatste vraagje, is het bij een van de twee operatoren mogelijk om via het belkrediet aankopen te doen in de iTunes of Google Play Store? Lijkt mij de beste manier om krediet terug te winnen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

butskristof schreef: Laatste vraagje, is het bij een van de twee operatoren mogelijk om via het belkrediet aankopen te doen in de iTunes of Google Play Store? Lijkt mij de beste manier om krediet terug te winnen.
Bij Orange in elk geval niet. Je krijgt een melding dat dit enkel voor abonnees kan. Enige dat bij mijn weten nog werkt (buiten thoorn.nl) is de PSN store.
Google Play Store werkt dus wel, zie hieronder... Belangrijk is dat je de billing via de Play Store App toevoegt, via de website werkt niet.
Laatst gewijzigd door Tomby 18 sep 2016, 12:59, in totaal 1 gewijzigd.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Qua aanbod is dat van Mobile Vikings en Orange vrijwel gelijk.
€15 geeft je 4GB mobiele data, 50 belminuten ( op basis van het resterende krediet).

In volgende verschillen ze:
- Orange biedt denk ik wel aankopen via het belkrediet op de Google Play Store (https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... en-factuur). Dit biedt Mobile Vikings niet.
- Bellen tussen Vikings is gratis (1uur per dag). Dit biedt Orange niet. Als er dus veel personen zijn die je kent die ook Viking zijn kan het bellen dus heel goedkoop uitdraaien.
- Als je binnen de maand je Orange kaart opnieuw herlaadt, is het zo dat je resterende mobiele data overgedragen wordt. Bij Mobile Vikings is het cumuleerbaar, maar de vervaldag per bundel blijft gelijk (1 maand na herladen).
- Bij Mobile Vikings kan je door anderen aan te brengen, aan te kopen bij Zalando, bol.com, Coolblue (en vele anderen: https://vikingco.com/nl/viking-deals/online-deals/) Vikingpunten verdienen die je kan gebruiken om met korting/gratis te herladen. Zulk iets biedt Orange niet.

Hopelijk heb je hier wat aan om je keuze te maken :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

jnsvr schreef: - Orange biedt denk ik wel aankopen via het belkrediet op de Google Play Store (https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... en-factuur). Dit biedt Mobile Vikings niet.
Er staat 'factuur' dus is enkel voor abonnementen.
EDIT: werkt idd ook voor prepaid.
Laatst gewijzigd door Tomby 18 sep 2016, 13:03, in totaal 1 gewijzigd.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Bij MV heb je ook veel gratis extra opties.

Denk aan;

Voicemail uitschakelen
Second Call
Conference Call
Deftige Applicatie
Persoonlijke Hotspot
...
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik kan bevestigen dat Google Play aankopen lukken met Tempo Giga. Heb dit een weekje geleden nog gedaan.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

BertG3 schreef:Ik kan bevestigen dat Google Play aankopen lukken met Tempo Giga. Heb dit een weekje geleden nog gedaan.
Huh? Moet ik dan zeker opnieuw proberen want anderhalve maand terug, toen ik pas Tempo Giga had, werkte het niet. Ook in de IOM Thread was er al langer melding dat dit niet meer ging.
Mr.mister
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 aug 2016, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Tomby schreef:
BertG3 schreef:Ik kan bevestigen dat Google Play aankopen lukken met Tempo Giga. Heb dit een weekje geleden nog gedaan.
Huh? Moet ik dan zeker opnieuw proberen want anderhalve maand terug, toen ik pas Tempo Giga had, werkte het niet. Ook in de IOM Thread was er al langer melding dat dit niet meer ging.

Nope ik heb het vorige week ook geprobeerd met een Giga, en het werkte toen ook :-)
---
GSM: iPhone 6/64GB & Orange TM Arend Premium €19, Onbeperkt bel. & 20 GB data
VoIP: Gigaset C610-IP + C530H x3 => WeePee (IN), HotVoip (OUT)
VoIP Backup: ELRO SA-125 & Dommel
Internet & TV: Orange Love (modem + TP-LINK TL-WR941ND + TP-Link TL-WA901ND + devolo AV500)
Backup 4G: (Orange Tempo Giga & D-LINK DWR-921 4G-modem)
---
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Tomby schreef:
jnsvr schreef: - Orange biedt denk ik wel aankopen via het belkrediet op de Google Play Store (https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... en-factuur). Dit biedt Mobile Vikings niet.
Er staat 'factuur' dus is enkel voor abonnementen.
Verder lezen. Er staat: "Betaal je favoriete apps en multimedia via je Orange-factuur of de belwaarde op je herlaadkaart."
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Lijkt me onwaarschijnlijk, maar zou het kunnen dat dit enkel voor apps is, en niet voor muziek ? Heb eens teruggezocht en was op 30 juli dat ik een album wou kopen op de Play Store, en dat het niet lukte met belwaarde. Straks eens herproberen.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Google Play Music (abo) in je betalen via 'factureren via Orange'
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

BertG3 schreef:Google Play Music (abo) in je betalen via 'factureren via Orange'
Dat zou al helemaal geweldig zijn mocht dat inderdaad werken. Had daarnet al een abonnement afgesloten aangezien het sowieso 4 maanden gratis is. Heb nu Spotify, maar als ik Play Music kan betalen met Orange zeg ik Spotify op. We hebben hier thuis 2 Tempo Giga's, maar beide zonder dat we ermee bellen, dus da's minstens €20 per maand. Dan zou ik de helft al kunnen recupereren met Play Music.

EDIT: waar zou ik die Orange als payment method moeten kunnen configureren ? Want ik zie enkel het volgende:

Afbeelding


EDIT2: gevonden op Google Help:
If you don't see a carrier billing option, keep in mind:
Direct carrier billing is only available using the Google Play Store app. It isn't available on the Google Play website on a computer or mobile browser.
EDIT3: Gelukt, thanks all! Weet niet wat ik in juli verkeerd deed. Ofwel werkte het tijdelijk niet. Want vrij zeker dat ik het uitgeprobeerd had, want vond o.a. dagen later ineens een verzonden sms met de letters DCB en een vreemde code in, en moest wat zoeken om het te linken aan die Orange billing. DCB bleek toen voor Direct Carrier Billing te staan.
Laatst gewijzigd door Tomby 18 sep 2016, 13:04, in totaal 4 gewijzigd.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Ik betaal mijn Play Music abonnement met mijn Tempo Giga belwaarde hoor. Bij Mobile Vikings kan je voor zover ik nog weet niets betalen met je belwaarde in Google Play Store.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

jnsvr schreef: In volgende verschillen ze:
- Bellen tussen Vikings is gratis (1uur per dag). Dit biedt Orange niet. Als er dus veel personen zijn die je kent die ook Viking zijn kan het bellen dus heel goedkoop uitdraaien.
Dit is niet helemaal correct. Bellen naar je familie is gratis (zonder limiet) bij Orange Giga - voorwaarde is dat de SIM kaarten op hetzelfde adres staan.

Plus, de ontvangst is een stuk beter bij Orange (toch in mijn geval, ik ben hiervoor overgestapt van MV naar Orange).
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

wimpie3 schreef:
jnsvr schreef: In volgende verschillen ze:
- Bellen tussen Vikings is gratis (1uur per dag). Dit biedt Orange niet. Als er dus veel personen zijn die je kent die ook Viking zijn kan het bellen dus heel goedkoop uitdraaien.
Dit is niet helemaal correct. Bellen naar je familie is gratis (zonder limiet) bij Orange Giga - voorwaarde is dat de SIM kaarten op hetzelfde adres staan.

Plus, de ontvangst is een stuk beter bij Orange (toch in mijn geval, ik ben hiervoor overgestapt van MV naar Orange).
Oké, dus enorm beperkt tot enkel diegene op hetzelfde adres/factuur.
Die limitatie heb je niet bij Mobile Vikings, waar bellen naar eender welke andere Viking kostenloos is.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

jnsvr schreef:Die limitatie heb je niet bij Mobile Vikings, waar bellen naar eender welke andere Viking kostenloos is.
Wel rekening houden met een beperking tot 1u per dag bij Mobile Vikings. Die beperking heb je niet bij Orange. Akkoord, daar is gratis bellen enkel onder familie, maar in sommige gevallen komt dat dus goedkoper uit - met name als je veel onderling belt in je gezin. Op die manier val je nooit zonder belkrediet en kun je in nood altijd elkaar bereiken.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Of je moet eens kijken naar Lycamobile?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

wimpie3 schreef:
jnsvr schreef:Die limitatie heb je niet bij Mobile Vikings, waar bellen naar eender welke andere Viking kostenloos is.
Wel rekening houden met een beperking tot 1u per dag bij Mobile Vikings. Die beperking heb je niet bij Orange. Akkoord, daar is gratis bellen enkel onder familie, maar in sommige gevallen komt dat dus goedkoper uit - met name als je veel onderling belt in je gezin. Op die manier val je nooit zonder belkrediet en kun je in nood altijd elkaar bereiken.
Het gesprek wordt niet plots betalend na dat uur en het zal ook niet afgebroken worden. Tot nu toe kan je dus er gewoon van gebruik maken en heb je dus 30uur die je kan opbellen naar wens.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

wimpie3 schreef:
jnsvr schreef:Die limitatie heb je niet bij Mobile Vikings, waar bellen naar eender welke andere Viking kostenloos is.
Wel rekening houden met een beperking tot 1u per dag bij Mobile Vikings. Die beperking heb je niet bij Orange. Akkoord, daar is gratis bellen enkel onder familie, maar in sommige gevallen komt dat dus goedkoper uit - met name als je veel onderling belt in je gezin. Op die manier val je nooit zonder belkrediet en kun je in nood altijd elkaar bereiken.
Dat is enkel bij abonnementen met mobistar circle, niet met de IOM
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sinister schreef:Dat is enkel bij abonnementen met mobistar circle, niet met de IOM
IOM valt er ook onder indien er een automatische herlaadbeurt is geactiveerd.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dan verkies ik nog liever MV, want daar bel je naar iedereen van MV gratis een uur, bij mobistar enkel je familie die allen mobistar zijn.
MV heeft ook nog eens de deals die heel wat geld opbrengen wat Orange niet doet.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Sinister schreef:Dan verkies ik nog liever MV, want daar bel je naar iedereen van MV gratis een uur, bij mobistar enkel je familie die allen mobistar zijn.
IMHO is dat enkel een argument als je veel vrienden hebt bij MV. Ik denk niet dat ze een groot marktaandeel hebben. Je moet al geluk hebben dat een toevallige correspondent ook bij MV zit.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Daar moet jij dan voor zorgen, krijg je nog vikingpunten voor ook, bel je nog meer gratis.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Idd dat is hun hele business model dan ook.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

wimpie3 schreef:
Sinister schreef:Dan verkies ik nog liever MV, want daar bel je naar iedereen van MV gratis een uur, bij mobistar enkel je familie die allen mobistar zijn.
IMHO is dat enkel een argument als je veel vrienden hebt bij MV. Ik denk niet dat ze een groot marktaandeel hebben. Je moet al geluk hebben dat een toevallige correspondent ook bij MV zit.
135 van de contactpersonen in mijn contactlijst zijn Viking (kan je zien via de Viking App). Toch een behoorlijk aantal. Maar daar moet je inderdaad deels zelf voor zorgen. Elke Viking levert gratis belwaarde op en nadien nog een blijvend voordeel omdat je gratis met elkaar kan communiceren.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hoofdzaak blijft toch kwaliteit van een netwerk voor mij!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat ben je inderdaad met gratis bellen als je geen ontvangst hebt... diegene die hier het meeste thuis is denkt er ook aan om MV vaarwel te zeggen, maar 'het is zo cool om Viking te zijn' ... :)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Precies mijn idee. Altijd een hevige fan geweest van MV, echt! Maar uiteindelijk betaalde ik voor een slechte ontvangst. Dat heeft 'm de doorslag gegeven. Maar misschien verschilt het van streek tot streek...
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Vaganzza schreef:
Sinister schreef:Dat is enkel bij abonnementen met mobistar circle, niet met de IOM
IOM valt er ook onder indien er een automatische herlaadbeurt is geactiveerd.
Die automatische herlaadbeurt: wordt de kaart iedere keer na een maand herladen? Of kan je dit uitstellen tot je belwaarde op is?
En wat als je belwaarde vroeger op is voor het einde van de maand? Zal je kaart dan ook automatisch herladen worden?
Ik ben momenteel Viking maar overweeg een overstap naar Orange wegens het betere netwerk.
Maar ik wil wel mijn gezin steeds gratis kunnen bellen.
En bij MV kan ik steeds nog enkele dagen verder met mijn resterende belwaarde na het verlopen van mijn bundel.

Dus ik weet niet goed wat kiezen...in mijn vriendenkring alvast niemand die MV is.
Daarvoor moet ik dus niet blijven en bellen buiten het gezin doe ik zelden.
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Joe de Mannen schreef:Wat ben je inderdaad met gratis bellen als je geen ontvangst hebt...
Inderdaad. Ik bevond mij recent in deze situatie: verhuisd naar Wallonie en met MV geen ontvangst binnenshuis.
In eerste instantie overgeschakeld naar Proximus, maar dat was geen success wegens slechts 1GB data bij Smart 15.
Ondertussen overgeschakeld op Tempo Giga, nadeel is wel dat zij geen packs aanbieden voor EU data verkeer en dat het verbruik dus gewoon van je belkrediet af gaat.(als je zoals mij dagelijks de grens oversteekt is dat niet ideaal..)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ikzelf ben het aan't overwegen, heb nu een tempo kaartje in huis gehaald & ga het vanavond eens testen, zien hoe het ontvangst is op de locaties waar ik frequent ben.

Wel spijtig dat je geen roaming bundels hebt - da's toch verdomd nice bij MV. Otoh, het gebruiken van je belkrediet om apps te kunnen kopen is dan weer een voordeel bij Orange... Enkel ben je dan geen coole Viking meer :p
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Bedankt voor de nuttige informatie iedereen! Er valt inderdaad iets te zeggen voor beide operatoren, maar het gaat hier in eerste instantie toch Mobile Vikings worden.
Een groot deel van mijn tijd spendeer ik in Antwerpen waar bereik waarschijnlijk geen probleem is, en bij Proximus had ik sowieso geen ontvangst in de meeste delen van het huis. Misschien ga ik er zelfs op vooruit :lol: .

Nogmaals bedankt iedereen!
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Hoe werkt het bij Orange eigenlijk qua nummeroverdracht als je als nieuwe klant eerst 2 dagen gratis mag uitproberen? Vraag je pas daarna de nummeroverdracht aan? En heb je dan eerst 2 dagen een nieuw nummer? Ik wil hun ontvangst wel eens uitproberen omdat je er zoveel meer data krijgt (4GB) dan bij Proximus (1GB), maar ben een beetje bang voor de ontvangst. Mobile Vikings trok in dat opzicht op niets, daarmee dat ik naar Proximus ben gegaan...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben al jaren klant bij MV maar zoals sommigen hier al schreven: de ontvangst laat op bepaalde plaatsen écht te wensen over. En nu niet om te zeggen dat ik mij in een of ander boerengat bevind. Regio Denderwindeke moet ik gewoon wachten om te bellen want als ik daar ben, dan valt mijn verbinding gewoon weg. En zo zijn er nog wel een aantal regio's op te noemen waar weinig of geen ontvangst is. Persoonlijk vind ik dit anno 2016 totaal onaanvaardbaar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@BMaster

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... tempo-giga

hier is een formulier te vinden om je nummer over te dragen...
Kijken bij "ben je nog geen orange klant?"
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

BMaster schreef:Hoe werkt het bij Orange eigenlijk qua nummeroverdracht als je als nieuwe klant eerst 2 dagen gratis mag uitproberen? Vraag je pas daarna de nummeroverdracht aan? En heb je dan eerst 2 dagen een nieuw nummer?.
Je kan op deze manier de kost voor de creatie van een nieuw nummer bij MV omzeilen.
Gewoon gratis sim aanvragen bij Orange, wanneer je de sim aangekregen hebt geef je deze gegevens op voor de nummeroverdracht bij MV.
Je wacht tot je de sim van MV binnen hebt, stuurt één sms met de Orange sim om het nummer te activeren en vraagt vervolgens bij MV online de nummeroverdracht aan. Werkt perfect :)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

wied schreef:@BMaster

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... tempo-giga

hier is een formulier te vinden om je nummer over te dragen...
Kijken bij "ben je nog geen orange klant?"
Dat had ik gezien, maar je krijgt dan toch de eerste paar dagen een ander telefoonnummer hé? Dat wil zeggen een paar dagen onbereikbaar tenzij je die nummer aan iedereen gaat uitdelen?
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

BMaster schreef:
wied schreef:@BMaster

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... tempo-giga

hier is een formulier te vinden om je nummer over te dragen...
Kijken bij "ben je nog geen orange klant?"
Dat had ik gezien, maar je krijgt dan toch de eerste paar dagen een ander telefoonnummer hé? Dat wil zeggen een paar dagen onbereikbaar tenzij je die nummer aan iedereen gaat uitdelen?
Ik heb ondertussen ook een nieuwe Orange simkaart aangevraagd.
Vanaf je uw brief met simkaart ontvangt, kan je uw huidig nummer overdragen en dit zou maar 1 werkdag duren.
Ik ga overstappen van Mobile Vikings naar Orange Tempo Giga 4GB.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nieuwe simkaart in gebruik genomen... Haal ook LTE zoals met MV (tiens, tot over kort was dat enkel H+) maar de snelheid van MV... blaast Orange gewoon uit het water.

Speedtestje: 11Mbps voor Orange, 40Mbps voor MV. Zelfde locatie in huis
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

BMaster schrijft: Dat had ik gezien, maar je krijgt dan toch de eerste paar dagen een ander telefoonnummer hé? Dat wil zeggen een paar dagen onbereikbaar tenzij je die nummer aan iedereen gaat uitdelen?

tenzij je een reserve toestel gebruikt, of dual-sim...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”