Leuke namen voor provider + tariefplannen

axs
Moderator
Moderator
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer

Re: Leuke namen voor provider + tariefplannen

Berichtdoor axs » 22 Aug 2016, 18:56

Bekendheid is niet meteen een issue.... Ik stap op businesstrip eigenlijk naar de eerste die ik zie... Tenzij er een vodafone shop tussenzit.
Prijs is ook niet echt een issue, aangezien je in roaming in ieder geval meer betaalt.

Wat ik wel een enorme plus zou vinden is dat men het voicenummer eraan zou kunnen koppelen... Dus bereikbaar op een lokale sim met je normale nummer.
Er is een protocol dat dat toelaat, maar de naam ontglipt me ...

IYZY
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 35 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor IYZY » 22 Aug 2016, 21:37

axs schreef:Bekendheid is niet meteen een issue.... Ik stap op businesstrip eigenlijk naar de eerste die ik zie... Tenzij er een vodafone shop tussenzit.
Prijs is ook niet echt een issue, aangezien je in roaming in ieder geval meer betaalt.

Awel, dat bedoel ik net... Een buitenlander heeft zich hoogstwaarschijnlijk niet verdiept in welke providers er in dat land zijn (mensen op dit forum misschien wel, maar de meesten niet).
Bij ons kiezen velen dan misschien voor BASE, omdat ze dat als eerste tegenkomen.
Als ze op de eerste afstappen, maken wij al helemaal geen kans meer, want een winkel openen zal hoogstwaarschijnlijk geen realiteit zijn, laat dus maar staan op een treinstation of luchthaven. :p

Reclame kan, natuurlijk. Maar als je voor een week in het buitenland bent, wacht je misschien niet graag 3 dagen op je simkaart, als er achter die reclameposter een BASE-shop staat. ;)
We zien wel... :)
Blond doesn't mean stupid :roll:

bruma
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer

Berichtdoor bruma » 22 Aug 2016, 22:17

@IYZY

ik ga niet meteen uw reactie quoten wegens redelijk lang.
Als je kijkt naar de raomingmarkt en hoe klanten zich gedragen: ze kopen toch ook blokken data (ev belmin en smssen) die maar een bepaalde (korte) tijd geldig zijn.
Tot voor kort een 24d of 7d blok.
Vandaar mijn idee om zoals we op reis hadden (tusmobil) om 24u blokken aan te bieden.
Een insteek dus zoals de (misschien oudere) roamingblokken

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 22 Aug 2016, 22:47

bruma schreef:Als je kijkt naar de raomingmarkt en hoe klanten zich gedragen: ze kopen toch ook blokken data (ev belmin en smssen) die maar een bepaalde (korte) tijd geldig zijn.
Tot voor kort een 24d of 7d blok.
Vandaar mijn idee om zoals we op reis hadden (tusmobil) om 24u blokken aan te bieden.
Een insteek dus zoals de (misschien oudere) roamingblokken

Daar heb je gelijk in, en het is zeker interessant.
We zijn momenteel wat aan het nadenken over welke dingen we nog in orde moeten brengen en wat al dan niet mogelijk is.

Ik begreep eerst dat je bedoelde dat je binnen België 24 uur-bundels wou hebben, maar nu veronderstel ik dat je deze als roaming wil?
We gaan het nu bespreken. Aangezien dat ook voor ons als roaming wordt aangerekend, is het misschien moeilijk zoiets interessant te maken, hoewel ik wel zie hoe zoiets prettig is voor als je bijvoorbeeld eens een dagtrip doet naar een buurland, of zo. ;)

Voor Tusmobil kon dat aan een schappelijke prijs, omdat het nationale data was, natuurlijk, en ook omdat ze hun eigen netwerk hebben... :)
Maar bedankt voor de tip! Het staat genoteerd en wordt zo dadelijk besproken. :p

ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Berichtdoor ChelloExtremer » 22 Aug 2016, 23:26

Vergeet niet dat anonieme SIM kaarten binnenkort niet meer toegelaten zijn in BE. Weet niet exact hoe dat gaat werken voor buitenlanders, denk niet dat de wet reeds gepubliceerd is, maar het maakt dingen zeker niet makkelijker. Dus gewoon een verdeler op Zavemtem ofzo zal niet werken, je zal wss al personeel nodig hebben.
Trouwens hoe streng gaat die regeling zijn voor Belgen? Gewoon IDkaart#? Kopie van IDkaart? IDkaart fisiek inlezen in een shop? Adrescontrole via mail?
Internet Powered by Telenet Internet200 (&& Mobile Vikings backup)
Fix Voice Powered by Telenet, LocalPhone && BetaMax.
Mobile Powered by Samsung Galaxy S8+ on Proximus Generation Connect && Tmobile USA.
TV Powered by Telenet Digital && NetFlix && Amazon && Kodi

bruma
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor bruma » 22 Aug 2016, 23:29

Jawel binnen BE 24u blokken en wil je ze uitbreiden maar roaming mij niet gelaten.
een blok van xMB/24u, stel dat ik die nu start dan vervalt die morgen om 23u30, maar dan ben in misschien al aan t slapen dus de volgende wordt maar gestart na het ontwaken

Sent from my D6000 using Tapatalk

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 22 Aug 2016, 23:45

bruma schreef:Jawel binnen BE 24u blokken en wil je ze uitbreiden maar roaming mij niet gelaten.
een blok van xMB/24u, stel dat ik die nu start dan vervalt die morgen om 23u30, maar dan ben in misschien al aan t slapen dus de volgende wordt maar gestart na het ontwaken

We hebben het wat besproken en het klinkt niet slecht.
Morgen gaan we gaan we verder bekijken welke richting we hiermee uit kunnen. ;)
Bedankt voor de tip! :p

Nob
Erelid
Erelid
Bedankt: 70 keer

Berichtdoor Nob » 22 Aug 2016, 23:52

Man man, straks moet je nog één of andere universitair diploma hebben om uw plan te kunnen kiezen.

Overdraagbaar, maar max x dagen nadat ge de laatste keer gebeld hebt, tenzij dat een sms was met de letters "XXX" in en als uwen hond fido heet.

Soit, om u maar te zeggen: ik hou van éénvoud.

Plain and simple: ik heb nu 2 GB per maand, welke elke maand gereset wordt (wel abonnement). Sms: betalen per sms. Bellen? Betalen per minuut (tenzij naar alle nummers van het werk, da's gratis).

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 22 Aug 2016, 23:57

Nob schreef:Soit, om u maar te zeggen: ik hou van éénvoud.

Er staat nog niks op punt, en je kan het zo ingewikkeld kiezen als je zelf wil.
Opnieuw: een dienst aanbieden dat niet verkocht wordt, kost niks.
Een stockproduct produceren en niet verkopen, daarentegen, kost geld.

Er zal vast en zeker iets eenvoudigs zijn.
Een bundel met x GB, x sms'en, en x belminuten.
Dat is zelf nog eenvoudiger dan x GB, maar wel apart betalen voor sms'en en belminuten, imo.
Eén bundel, één prijs, en je verbruikt zo veel of zo weinig als je wil, binnen de limieten van je bundel. :)

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 186 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer

Berichtdoor wied » 23 Aug 2016, 11:56

Orange tempo formule, gratis omschakelbaar naar een andere optie, lijkt mij een grote stap in de juiste richting...
PX Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, DVB-T2/S2, Netflix

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 23 Aug 2016, 13:02

wied schreef:Orange tempo formule, gratis omschakelbaar naar een andere optie, lijkt mij een grote stap in de juiste richting...

Je kon toch altijd al gratis omschakelen? Je kan nu wel 'onbeperkt' omschakelen.
Maar als je Giga hebt, met 4 GB, en schakelt dan om naar Easy, verlies je je bonussen... Wat is daar dan zo voordelig aan?
Tenzij dat je elke maand behoefte hebt aan een ander tariefplan, maar dit was voordien ook al mogelijk. :)

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 23 Aug 2016, 13:23

Alditalk (ca 2,5 cent/minuut, 30 dagen geldig) vs tempo easy (10 cent/minuut, 1 jaar geldig) is een aannemelijk prijsverschil voor deze soepele formule... Ik bel weinig, en betaal dus graag 10 cent/minuut itt mijn veelbellende vrouw (alditalk) :-)

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 23 Aug 2016, 14:17

wied schreef:Alditalk (ca 2,5 cent/minuut, 30 dagen geldig) vs tempo easy (10 cent/minuut, 1 jaar geldig) is een aannemelijk prijsverschil voor deze soepele formule... Ik bel weinig, en betaal dus graag 10 cent/minuut itt mijn veelbellende vrouw (alditalk) :-)

't Zijn de vrouwen weer :roll: :lol: ...
Nee, maar ik snap het wel. Hun tariefplannen zijn in zekere zin interessanter nu.
30ct/min. op alle tariefplannen was nogal zot, en je had bij Orange eigenlijk geen reden om niet voor IOM te gaan (meeste voordeel).
2,5 cent per minuut, is wel héél weinig voor een 'betaal voor wat je gebruikt'-tariefplan... :eek:

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer

Berichtdoor Vaganzza » 23 Aug 2016, 14:35

IYZY schreef:2,5 cent per minuut, is wel héél weinig voor een 'betaal voor wat je gebruikt'-tariefplan... :eek:

Nee, het is een bundel die je aankoopt voor 30 dagen (bundel niet op = verloren) en niet een "betaal voor wat je gebruikt". Onder die laatste valt wel Tempo Easy omdat het per minuut/sms/MB rechtstreeks van je belwaarde af gaat. Je hoeft dus enkel te herladen en je hoeft geen bundel activeren. Als je dan na een jaar herlaadt, dan zal ook je vorige belwaarde gewoon mee gaan (wat dus nooit is met een bundel-formule).
Telefonie, Internet & TV: Telenet WIGO
GSM: WIGO 3GB
Mifi: Tempo Giga
Orange Easy Internet@home + Double Boost-optie
 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 23 Aug 2016, 14:57

Vaganzza schreef:Nee, het is een bundel die je aankoopt voor 30 dagen (bundel niet op = verloren) en niet een "betaal voor wat je gebruikt".

Oeps, daar had ik over gelezen.
Voor de hevige beller, zoals wieds vrouw is die bundel dan nog steeds een betere optie, inderdaad.
Voor de sporadische beller (zoals een 2de gsm voor 'just in case'-gevallen), is iets à la Orange Tempo Easy misschien interessanter (of zelf Dommel Mobile).

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 23 Aug 2016, 16:26

zo is dat, temeer omdat ik bovendien ook nog kan schakelen tussen Giga en Easy...

mgo72
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor mgo72 » 23 Aug 2016, 17:55

Base aan de luchthaven is eigenlijk enorm slecht en amper klanten. Ik kom vaak op luchthavens en heb dikwijls Sims nodig. Ik Zaventem stond die rechts achter de meute familie en vrienden die mensen opwachten. Een toerist volgt braafjes zoals een schaap en bevindt zich direct buiten of verloren in de hal. Denk dat de relay winkel veel beter is :-)

Die 1 euro = 1 gig is een beetje duur maar wel ideaal plan. Three.co.uk heeft dat ook in zijn geweldige formule waar je gratis in 20 landen kan roamen.

Ps.: Heb je bericht gestuurd en weet niet of je gekregen hebt.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

bruma
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor bruma » 23 Aug 2016, 18:11

Tenzij er een heel scherpe bundel komt vrees ik dat enkel een totaal nieuw concept enkel kans maakt.
Er zijn al zoveel bundels op de markt en dan nog, van t minst dat er eentje goedkoper is dan zijn de hoppers weg en de anderen waren al niet te overtuigen om de switch te maken.
Met de marktbevraging van MV voor een abonnement waarbij beltegoed omgezet wordt in data zie je dus ook dat dat zij moeite hebben om 'klanten' te houden en ze te binden, vermoedelijk IOM als concurerend product. Hiertegen zal je niet op kunnen als beginnend MVO, dus moet je zoeken naar een nieuw concept, totaal iets anders.

O ja, nog vergeten te zeggen: op ticket kon je bij tusmobel per 5€ aankopen, on-line min 20€

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 23 Aug 2016, 20:46

mgo72 schreef:Base aan de luchthaven is eigenlijk enorm slecht en amper klanten.

Hmm hmm... Toen dat ik daar stond te wachten viel het me op hoeveel buitenlanders daar wel niet binnen waren.
En al zien ze geen kat per dag, de mensen hebben 'BASE' in hun hoofd... :)

mgo72 schreef:Die 1 euro = 1 gig is een beetje duur maar wel ideaal plan.

Als je het een maand lang gebruikt wel, daarom dat bruma ook andere mogelijkheden aangaf.
Langs de andere kant heb je wel 30 GB per maand, voor maar 30 euro... Duur is dat niet echt.

mgo72 schreef:Ps.: Heb je bericht gestuurd en weet niet of je gekregen hebt.

Tegen wie heb je het precies? Ik heb alleszins niks gekregen.

bruma schreef:Tenzij er een heel scherpe bundel komt vrees ik dat enkel een totaal nieuw concept enkel kans maakt.

Daarvoor moet er eerst nog een degelijke marktanalyse gedaan worden, natuurlijk, om te weten te komen wat de markt echt wil.
Ik denk dat je perfect kan concurreren zonder dat mensen dat doorhebben.
Kijk nu naar Lycamobile: 15 euro voor slechts 5 GB (aan wat voor kwaliteit...) t.o.v. 15 euro voor 4 GB bij Orange.
Veel mensen denken niet verder na, en zouden in zo'n geval onbewust voor Lycamobile kiezen, terwijl je eigenlijk de 15 euro belkrediet bij Orange nog aan vanalles anders kan opgebruiken (of zelf terugcashen, en zo 8 GB kan scoren voor net iets meer dan €15).

Dan heb je ook nog van die mensen die €20 euro herladen voor 5 GB, of €25 voor 6 GB bij Orange... Do the math... maar toch vallen mensen er voor, ook deels omdat ze gewoon de extra moeite niet willen doen.

bruma schreef:Met de marktbevraging van MV voor een abonnement waarbij beltegoed omgezet wordt in data zie je dus ook dat dat zij moeite hebben om 'klanten' te houden en ze te binden ...

MV heeft te lang gewacht met een antwoord (wat ze nu wel hebben: Data Focus) op de markt die veranderd. Ze zijn Proximus niet, en kunnen dat zich dus niet permitteren. Misschien konden ze ook simpelweg geen antwoord geven, dat weet ik niet.
Orange kwam toen met een antwoord, en een heel krachtig 4G-netwerk. Enkel door het brakke en overvolle 3G-netwerk van Orange had MV nog een kleine kans toen.
MV heeft dan ook het ongeluk gehad dat de investeringen in het BASE-netwerk op een heel belangrijk moment, zijn stilgevallen door de overname door Telenet. Dit speelt nu nog steeds in hun nadeel.
Daarnaast ken ik genoeg mensen die dankzij de 'Data Focus' van MV terug zijn overgestapt, van Orange IOM.

bruma schreef:... dus moet je zoeken naar een nieuw concept, totaal iets anders.

Mede dankzij de geweldige ideeën in dit topic, zijn er voldoende nieuwe concepten waar wij aan denken, en voldoende gaten in de markt.
Ook gewoon door iets aan te bieden waardoor de particuliere klant zelf zich enorm aangesproken voelt, zou het kunnen aanslaan. Het hoeft niet per sé goedkoper te zijn in the long run, maar het moet interessant ogen, en gemakkelijk zijn. :D

Pico
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor Pico » 23 Aug 2016, 22:41

Het prepaid systeem van het Nederlandse *bliep al eens bekeken?

http://www.bliep.nl

Ik zie dat bliep.be geregistreerd werd door Artilium(moedermaatschappij van United Telecom)

Blijkbaar is *bliep een merk van Artilium/United Telecom
Ze bieden ook refurbished iphones aan zoals internetenbellen.be

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 24 Aug 2016, 13:01

Pico schreef:Het prepaid systeem van het Nederlandse *bliep al eens bekeken?

Die had ik al eens gezien, inderdaad. :)
Ik heb wel de indruk dat het iets veranderd is met eind 2015, maar daar kan ik me in vergissen.

Op zich een leuk idee voor de lichte gebruikers, die hun dataverbinding enkel aanzetten wanneer ze hem nodig hebben.
Met zo'n bundels heb je natuurlijk wel nog minder flexibiliteit van wanneer je je data gebruikt.
Voor €15/maand krijg je dus een 2 GB.

Het kan naast de standaard-bundels, en het is een beetje hetzelfde als bruma al had voorgesteld. :)
Voor de meeste gebruikers hier, een no-go, denk ik.
Ikzelf verbruik op een hevige dag 500 MB, en op een lichte tussen de 100 en 200.
Een dag waarbij je niks verbruikt... zelf al laat ik mijn gsm de hele dag liggen, hij haalt toch een 5 MB op ofzo, wat al de helft is van de 25ct-bundel. :p — tenzij je je data uitzet, natuurlijk.

Ik zal het zeker opschrijven en voorleggen! :)
Misschien wel interessant voor lichte gebruikers. ;)

EDIT: wel een prachtige website!
Als iemand zoiets voor ons zou kunnen schrijven... :eek:

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1845 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer

Berichtdoor r2504 » 25 Aug 2016, 14:17

IYZY schreef:Ikzelf verbruik op een hevige dag 500 MB, en op een lichte tussen de 100 en 200.

Ik denk dat er een markt is voor mensen die dat nog niet eens op een ganse maand verbruiken.

Er zijn genoeg mensen die geen YouTube, Facebook, ... of zelfs surfen op hun mobiel maar gewoon mailtjes en WhatsApp willen kunnen doen.

Voor hen is 15 euro per maand dan ook gewoon teveel... misschien moet je dus ook eens nadenken over die groep.

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 117 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Berichtdoor cadsite » 25 Aug 2016, 14:27

r2504 schreef:Ik denk dat er een markt is voor mensen die dat nog niet eens op een ganse maand verbruiken.

Inderdaad. Ik hou me zelden in te doen waar ik zin in heb en kom amper aan 500Mb uit op een maand. Ik heb het net even na gekeken, mijn bundel loopt nog 3 dagen en ik heb nu 382Mb van de 1Gb verbruikt.
Dat Bliep systeem heb ik ook nog bekeken, maar dan moet je weer nadenken over je verbruik.

wied
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor wied » 25 Aug 2016, 15:21

r2504 heeft hier een duidelijk punt, lijkt mij. Het is dikwijls kiezen tussen de pest en de cholera: belminuten of data. Voor ons blijft dit gokken, voor de providers natuurlijk niet vermits zij de regeltjes maken...

bruma
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor bruma » 25 Aug 2016, 18:31

Echter bedrijven en diensten blijven maar bestaan als er geld mee te verdienen is (iedereen wenst op zijn minst zijn loon op t eind van de maand) en aan een omzet van 5€/maand incl een helpdesk(call of 2/3) ga je t niet redden. :(

Sent from my D6000 using Tapatalk

Goztow
Administrator
Administrator
Bedankt: 641 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1110 keer

Berichtdoor Goztow » 25 Aug 2016, 19:46

Maak er een VZW van zoals Ub. Dan wel één die jullie een loon uitkeert natuurlijk! :-)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 26 Aug 2016, 00:27

r2504 schreef:Ik denk dat er een markt is voor mensen die dat nog niet eens op een ganse maand verbruiken.

Tuurlijk, zo'n mensen zijn er genoeg! Maar er zijn al veel tariefplannen die dit aanbieden voor acceptabele prijzen...
€10 voor Orange IOM (750 MB), €10 voor MV Call Focus/Data Focus (500 MB/1 GB), ...
Ik vrees dat dit ook net de mensen zijn die absoluut niet zo voor veranderingen zijn, maar ik kan het altijd eens navragen.
De vorige martkanalyse was ook maar een testje en niet zo uitgebreid als die die we willen gaan houden, maar daaruit bleek dat mensen het meest €15 p/m betalen voor 1 GB, en daar vaak niet mee toekomen...
Maar daar wordt zeker nog eens onderzoek naar gedaan! Bedankt voor de tip! :)

cadsite schreef:Dat Bliep systeem heb ik ook nog bekeken, maar dan moet je weer nadenken over je verbruik.

Er werd hier nu al 2 keer verwezen naar een bundel per dag. Ikzelf (en sommige anderen hier) vinden dat een bundel net langer geldig moet blijven, want zo creëer je meer flexibiliteit en vrijheid.
Maar als het blijkt dat mensen dit echt interessant vinden, moet er toch eens goed over nagedacht worden.

bruma schreef:Echter bedrijven en diensten blijven maar bestaan als er geld mee te verdienen is (iedereen wenst op zijn minst zijn loon op t eind van de maand) en aan een omzet van 5€/maand incl een helpdesk(call of 2/3) ga je t niet redden. :(

We zijn volop aan het onderhandelen met BASE. Pas als we concrete informatie hebben, kunnen we onze conclusies trekken.
Ikzelf heb een fantastische job, en het is ook meer het project van mijn compagnon, en hoewel ik graag naar jullie advies en raad luister, en het project zal blijven opvolgen, ga ik er na een moment wel uitstappen.

Goztow schreef:Maak er een VZW van zoals Ub. Dan wel één die jullie een loon uitkeert natuurlijk! :-)

Inderdaad, genoeg keuzen waarbij je weinig tot niets hoeft in te brengen en verliest.

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 252 keer
Uitgedeelde bedankjes: 288 keer

Berichtdoor MClaeys » 26 Aug 2016, 07:43

mgo72 schreef:Die 1 euro = 1 gig is een beetje duur maar wel ideaal plan. Three.co.uk heeft dat ook in zijn geweldige formule waar je gratis in 20 landen kan roamen.

Skyroam is ook een alternatief, alleen nog wat duur want het is 10 euro/dag, wel unlimited en wereldwijd (3G+4G).
Xbox Live: MClaeys

mgo72
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor mgo72 » 26 Aug 2016, 08:29

Tussen 20 euro per maand en 300 per maand is er wel een enorm verschil he :-)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Goztow
Administrator
Administrator

Berichtdoor Goztow » 02 Okt 2016, 18:07

Nog nieuws?
Afbeelding Waze user

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 02 Okt 2016, 18:19

Goztow schreef:Nog nieuws?

Haha! Ik wist dat hier een antwoord ging op komen nu ik terug actief ben op het forum.

Natuurlijk wordt er van mij verwacht niet te veel te zeggen, maar ik kan je wel zeggen dat de onderhandelingen bezig zijn. :)

Goztow
Administrator
Administrator

Berichtdoor Goztow » 02 Okt 2016, 18:22

Enige idee can timing? We zijn toch een maand verder.
Afbeelding Waze user

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 03 Okt 2016, 10:32

Goztow schreef:Enige idee can timing? We zijn toch een maand verder.

Ik had je graag meer gezegd, als ik het zelf wist...
Qua timing nog geen idee...

Maar stel dat er ineens groen licht gegeven wordt, moet er wel nog een website gemaakt worden, deftig betalingssysteem, ...
Hoe het er nu uit ziet, zal er, indien het doorgaat, hoogstwaarschijnlijk gebruik gemaakt worden van het BASE-netwerk. :)

Misschien voor sommigen een afknapper, maar Orange staat niet open voor een extra MVNO-contract... :?

Block
Erelid
Erelid
Bedankt: 34 keer
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer

Berichtdoor Block » 03 Okt 2016, 16:34

Het feit dat je er nog mee door gaat is al nieuws genoeg!!! Succes in ieder geval.
Scarlet one

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 03 Okt 2016, 16:55

Block schreef:Het feit dat je er nog mee door gaat is al nieuws genoeg!!! Succes in ieder geval.

Leuk om te lezen. Ik voel de enthousiasme tot hier!
Bedankt! :D

blidi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor blidi » 04 Apr 2017, 23:19

We zijn intussen 6 maanden verder.
Intussen meer nieuws?

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 07 Jun 2017, 14:20

blidi schreef:We zijn intussen 6 maanden verder.
Intussen meer nieuws?

Mijn excuses. Ik heb het de laatste maanden enorm druk gehad en ben pas eergisteren terug in België aangekomen.

Zoals ik al eerder vermelde ben ik niet de persoon die mij voor de volle 100% bezighield met dit project, en hoewel het leek dat het BASE ging worden, kregen we toch ook interesse vanuit Oranges kant.
Een MVNO-overeenkomst aangaan op het netwerk van BASE moet nu ook via Telenet, en dat maakt het niet echt makkelijker... :?
Daarnaast hebben zij wel weer 200 miljoen euro geïnvesteerd en ben ik heel benieuwd naar wat voor 'n resultaat dat gaat hebben wanneer deze nieuwe apparatuur wordt ingeschakeld (het meeste, of gewoon alles, blijft uitgeschakeld tot alle Telenet-klanten op Orange op BASE zitten, en als ik me niet vergis wordt het geleidelijk aan per regio ingeschakeld om te vermijden dat klanten plots een veel slechter ontvangst hebben op hun locatie).

Ik denk dat vooral die situatie alles veel moeilijker heeft gemaakt, want via BASE konden we volgens mij zeer snel en relatief goedkoop van start.
Maar hun netwerk in huidige staat is gewoonweg ondermaats, naar mijn mening.

Luc Watrin
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Berichtdoor Luc Watrin » 10 Jul 2017, 06:41

We zijn een beetje meer dan een maand verder: is er iets nieuw? Is er een akkoord in zicht met Orange of Telenet?

IYZY
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor IYZY » 10 Jul 2017, 08:42

Luc Watrin schreef:We zijn een beetje meer dan een maand verder: is er iets nieuw? Is er een akkoord in zicht met Orange of Telenet?

You'll see… :D

Laat ons zeggen dat de providers véél meer meelezen op deze topics dan we denken…
En sommigen vonden het blijkbaar niet zo prettig dat hierover werd gediscussieerd… :roll:

Er werd ons (ook contractueel) gevraagd om te zwijgen, maar ik zal je zeggen: er is een overeenkomst.

Het is wel onder een voorwaarde, maar dat kan ik niet zeggen :p
Dan weet je het direct.

Laat ons zeggen dat wij sinds kort toegang hebben tot een netwerk waar jullie nog nooit op hebben gesurft of gebeld! Een heel krachtig netwerk, eigenlijk, dat we helaas om contractuele redenen nog niet meteen mogen gebruiken (omdat een andere provider een datum heeft gegeven van wanneer zij dit netwerk gaan gebruiken, en om commerciële redenen mogen wij pas x-weken later dat netwerk ook gebruiken).

Ik hoop dat het lekker vaag was en de verrassing erin blijft.
Jammer dat het hierdoor wel langer duurt, maar het is de moeite waard.
Businessplan is trouwens helemaal af, alsook het concept (wat ik niet meer mag delen, gezien de provider waarmee we een overeenkomst hebben hier ook een aandeel in heeft (we zijn geen Full MVNO, hè)).

Het aantal gb's werd wel 'geïndexeerd'. Ik denk dat er nu alweer meer vraag is naar data dan een jaar geleden.

Maar voor de rest: you shall see, and I'll stay quiet (because I kinda have to, but that's what makes it exciting!).

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 117 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer

Berichtdoor cadsite » 10 Jul 2017, 08:49

Ik moet bekennen dat ik dit niet verwacht had.
Succes verder!

Terug naar “Telecom Algemeen”