Leuke namen voor provider + tariefplannen

Algemene discussies over telecommunicatie
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Zal ook maar zeggen wat ik helemaal geweldig zou vinden (zonder al te veel kennis van zake):

- minimum 3GB aan 4G, liefst zelfs 4GB (mijn huidige 2GB is toch regelmatig nipt)
- belkrediet dat je kan gebruiken voor andere zaken (bv. appstores, parkeren, etc.)
- gezien het vorige: top-up, maar ook optie om automatisch te herladen indien nodig, als alternatief: postpaid, maar met behoud van overschot van belkrediet (fat chance...)
- gratis sms'jes, al hoeven dat er echt geen duizenden te zijn, met 100 zou ik al ruimschoots toekomen eigenlijk
- bellen interesseert me zelf minder, mag gerust aan de dure kant zijn, maar inderdaad misschien goedkoop naar 1 of 2 vaste personen of binnen eigen netwerk?

Prijs: zou ik 20€ a 25€ voor over hebben (zeker als het niet of moeilijk vervalt en dus te gebruiken is voor andere zaken).

Enfin, eigenlijk gewoon Generation Connect van Proximus, maar dan up-to-date qua volume en hier en daar getweaked. (Proximus, als jullie dit lezen: breng dat eens terug op de markt!!)
ooh. shiny.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ikzelf heb liever dat simkaarten 12 maand geldig blijven, maar dat is dan vooral omdat je een aantal kaarten met "goede nummers" kan laten idle liggen. Eenmaal om het jaar denk je daar dan aan om die en masse te herladen.
Maar dat is puur vanuit consumenten perspectief.
Ik heb bv zo'n reservenummers voor gebruik online, voor mijn werk gsm als ik geen gsm of sim van het werk zelf krijg, de gsm van onze pa die hij enkel in noodgevallen gebruikt en dus zelden of nooit herlaadt, etc etc..


En juist, 12 euro per maand om een reserve 3g stick of "actief/standby" te houden is een beetje veel van het goede, voor die paar keer dat het internet uitvalt.
Of je mifi waar je maar 1 GB van gebruikt hebt die maand, maar toch de data weer vervalt en je terug 12 euro (MV) kan spenderen.


Dat van bundel lengte vs sim geldigheid: 6 maand of 12 maakt me in se niet zóveel uit (buiten dan voor het gemak van 12 maand = 1 jaar = altijd in dezelfde maand sims controleren).
Wat ik wel graag zou hebben is dat, als ik bijlaad, de resterende data mee geldig is. Ik weet niet hoe dat bij MV is, maar ik kan me voorstellen dat ik bij herladen van bv 1GB naar 3GB, die oude 1GB nog vervalt na de originele 30 dagen.
Dat terwijl je oude belwaarde ook niet vervalt, maar mee geldig blijft met de nieuwe.

Bij mobistar alvast is het zo bij de tempo: je kaart en belwaarde zijn geldig tot 12 maand na laatste herlading. Ik denk dat je sim dan ook vervalt.
Ah, nog een goed ideetje: *duidelijk* communiceren over verval van belwaarde/etc vs verval van de sim zelf. Bij veel providers, incl MV, kent de helft van de helpdesk (de grootste helft) het verschil niet eens, en vind je nérgens een duidelijke FAQ ofzo die niet-ambigu het antwoord geeft. Men spreekt altijd alleen maar van het "verval van de kaart", aka de belwaarde.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

cloink schreef:(mijn huidige 2GB is toch regelmatig nipt)
Bij welke provider zit jij dan? Het klinkt alsof Mobile Vikings Data-focus 15, of Orange Internet On Mobile 15 een betere deal voor jou zijn op dit moment. :)

Verder denken we er (momenteel nog) aan om het systeem met belkrediet te mijden.
We zijn niet echt fan van het systeem waarbij je gewoon belkrediet op je account zet, en dan zogezegd 'gratis bonussen' krijgt.
Omdat we ook een MVNO zijn, en er liefst niet na 2 maanden noodgedwongen mee stoppen, gebruiken we dit systeem ook liever niet omdat het weinig opbrengt als klanten alles opbellen naar een sekslijn, betaallijn, hun parkeermeter ermee betalen of er busritten mee maken.
Uiteindelijk heb je dan niet betaald voor de service, als je me daarin kan volgen?

Momenteel zien wij het liefst een prepaid-formule waarbij je belkrediet oplaadt en daarmee pakketten aankoopt.
Zoiets kan je ook makkelijk postpaid maken, en uit gemak zijn de bundels best ook automatisch vernieuwbaar. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

ITnetadmin schreef:Ikzelf heb liever dat simkaarten 12 maand geldig blijven ...
Maar de simkaart blijft dan sowieso 1 jaar geldig. Dit lijkt me ook het handigste.
De bundel zelf is ofwel 1 maand geldig, ofwel 6 maand (dan krijg je wel ietsjes minder).
Een bundel 1 jaar geldig houden, is wel leuk, maar aangezien je ook gewoon belkrediet kan gebruiken, lijkt het me nogal vervelend dat je simkaart wanneer je bundel net vervalt.
Als de bundel zelf dus 6 maand geldig is, lijkt het me al een hele verbetering. Je simkaart zelf is 1 jaar geldig, dus als je geen nieuwe bundel activeert, heb je dus eigenlijk 6 maand lang een simkaart zonder bundel of belkrediet.
Je kan dus perfect nog steeds op hetzelfde moment al je simkaarten herladen, zonder dat je de onaangename verassing tegenkomt dat je simkaart geen bereik meer heeft. :)
ITnetadmin schreef:Wat ik wel graag zou hebben is dat, als ik bijlaad, de resterende data mee geldig is. Ik weet niet hoe dat bij MV is, maar ik kan me voorstellen dat ik bij herladen van bv 1GB naar 3GB, die oude 1GB nog vervalt na de originele 30 dagen.
Inderdaad, bij MV blijft de data die je overhad gewoon 30 dagen lang geldig, of je binnen die 30 dagen nu nog bijlaadt of niet.
Bij Orange is wordt de geldigheid van de data die je overhad, ook opnieuw verlengt met zelf 31 dagen.
We dachten oorspronkelijk met bundels te werken die uitsluitend 1 maand geldig zijn, maar een systeem zoals MV is misschien ook niet onmogelijk. :)

Zoals Orange het doet, is voor de klant wel leuk, maar we moeten natuurlijk wel nog realistisch blijven...
Stel dan dat er 100 klanten 5GB bestellen, en we hebben 500GB voor die maand (want sommigen gebruiken hun bundel niet op, en anderen gaan over de bundel, maar hoe we dat moeten inschatten, zien we later pas), maar stel dat meerdere mensen dan heel veel data heeft opgespaard, en dit dan ineens gaan opgebruiken, dan kunnen we wel te weinig volume hebben ingekocht. Als je veel klanten hebt, zal zoiets denk ik niet voorvallen, maar in het begin... :?

Maar dat zien we dan wel... In het begin zal het inschatten worden, denk ik... We hebben er nog geen ervaring in, en weten ook nog niet echt hoe het volume inkopen gaat gebeuren. :-)
Blond doesn't mean stupid :roll:
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

Ik vind herladen per sms wel handig bij carrefour. Je koppelt via internet een creditcard aan jouw gsm en wanneer je "plus 12" sms't wordt je belkrediet met €12 herladen. Geen gedoe met websites en bakjes van pc-banking die je bij moet hebben als je op reis bent of plots te weinig krediet hebt om te parkeren.
Ik begrijp wel dat je niet wil dat mensen bonussen bij hun belkrediet krijgen en dat belkrediet vervolgens aan bustickets en parkeermeters opdoen maar zorg er wel voor dat ze die diensten kunnen gebruiken als ze dat willen (dus niet zoals Scarlet :roll: )
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

conexio schreef:Ik vind herladen per sms wel handig bij carrefour. Je koppelt via internet een creditcard aan jouw gsm en wanneer je "plus 12" sms't wordt je belkrediet met €12 herladen.
Ja, lijkt me inderdaad leuk. En ook dat je een kredietkaart kan 'bewaren' zodat je die gegevens niet telkens nodig hebt als je online probeert te betalen (als het kan). :)
conexio schreef:Ik begrijp wel dat je niet wil dat mensen bonussen bij hun belkrediet krijgen en dat belkrediet vervolgens aan bustickets en parkeermeters opdoen maar zorg er wel voor dat ze die diensten kunnen gebruiken als ze dat willen (dus niet zoals Scarlet :roll: )
Nee, nee, ik vind het zelf zeer handig dat je zo'n kleine betalingen gewoon via SMS kan doen.
De kost zal wel naast je geactiveerde bundels aangerekend worden (net zoals bij huidige postpaid-tariefplannen).
Langs één kant is dit misschien een no-go voor sommigen, maar er zijn er velen waarvan hun belkrediet uiteindelijk toch maar opstapelt, en ik denk dat eventueel concurreren wel mogelijker is als we deze aanpak hanteren. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja. Als de klant zijn datavolume geldig blijft en hij het opspaart, maar jouw aangekocht volume vervalt na x tijd, dan kan je een probleem hebben.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Mijn compagnon en ik hebben tot gisteren in de late (of vroege) uurtjes nog nagedacht over de bundels.
We weten niet of het nog een goed idee is om aparte bundels te gaan gebruiken, omdat:
• als iemand dan bijvoorbeeld enkel belminuten nodig heeft, dan is een bundel belminuten relatief goedkoop.
Op zich geen probleem, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om verlies te maken...
• als je dan een bel-, sms-, en databundel combineert, is het vrij duur.
Duur in de zin als: niet meer interessant.

Als ik eens terugblik naar de schatting van de tarieven voor volume bij BASE, dan denk ik wel dat het op zich kan, dat de bundels belminuten en sms'en relatief goedkoop zijn.
Een ander idee dat we hadden is om bij elke bel-bundel gewoon meteen sms'en te steken, zodat je geen sms-bundel hoeft aan te kopen (bv. bij 100 belminuten, 1.000 sms'jes). Het nadeel is dat je je tariefplan dan niet echt kan personaliseren. Je belt misschien weinig, maar hebt wel veel sms'en nodig, dan heb je dus ook automatisch een bundel met meer belminuten nodig, die je niet gebruikt.

We dachten om eventueel dan overal onbeperkt (of 'onbeperkt') sms'en bij te voegen, maar dat maakt het inschatten al een stuk moeilijker... stel dat iemand de goedkoopste bel-bundel koopt, om er een sms-gateway op aan te sluiten...

Misschien dat er dan toch nog maar weinig keuze rest, en dat we sowieso vaste tariefplannen moeten gaan gebruiken.
Tenzij dat iemand een goed idee heeft qua volume en prijs per bundel? (je hebt small, medium, large, en daarnaast nog XL, XXL, XXXL voor belminuten en data, voor sms'en heb je enkel S, M, L, of gewoon geen aparte bundel (bijgerekend bij bel-bundel dan)).

Daarnaast hadden enkele gebruikers hier het topidee om iets te gaan doen met 4G-routers (bv. in bussen installeren etc.).
Prachtig idee. Maar als je op deze kaart even kijkt naar de netwerkdekking van BASE (links naast de kaart 'BASE', en '4G' selecteren), en dan inzoomt, vind ik wel dat er nog werk is aan hun 4G-netwerk...
Uiteindelijk maak je slechte reclame voor jezelf als de reizigers op de bus een slechte ervaring hebben met de wifi-snelheid op de bus...
Maar bon, ik heb het BASE-netwerk al ruim 2 jaar niet meer gebruikt, dus ik kan me er niet echt over uitspreken in de praktijk. :)

Ondertussen heeft ook MV geantwoord, en zij gaan bekijken wat mogelijk is.
Een ander, onbekend bedrijf heeft mijn compagnon gemaild en heel wat documentatie doorgestuurd, maar de instapkosten zijn daar wel redelijk hoog.
De opties die ze bieden zijn dan weer wel enorm interessant, maar volgens mij is het gewoon zelf een MVNO dat hun diensten doorverkoopt.
Ze hebben namelijk een smartphone-tariefplan met slechts 2 GB voor ruim €40... :eek:
Ik denk (hoop) dat het dan rechtstreeks of bij een meer bekende MVNO toch beter zal zijn.

In ieder geval heel fijn dat jullie jullie ideeën delen!
Als je nog iets weet, zeg het maar, wanneer het moment aanbreekt (als we zover geraken) wordt er dan bekeken wat al dan niet kan. :)
ITnetadmin schreef:Als de klant zijn datavolume geldig blijft en hij het opspaart, maar jouw aangekocht volume vervalt na x tijd, dan kan je een probleem hebben.
Van wat ik (wel 4 jaar geleden) gehoord heb, koop je gewoon om de x-tal tijd (bv. maandelijks) volume in.
Stel dat we elke maand 1.000 GB inkopen (nu gewoon een voorbeeldje), dan kan er die maand gewoon in totaal 1 TB gebruikt worden door alle klanten samen. Het is niet zo dat je per individuele klant maandelijks data moet inkopen (misschien dat dit bij andere MVNO-structuren wel zo is, geen idee).
Als je dan 5 maand lang, elke maand 10 GB inkoopt, rekenen wij erop dat je die opgebruikt.
De eerste maand kopen wij dan ook 10 GB in zodat je je bundel kan opgebruiken (voor niets dus), de tweede maand moeten we al 20 GB inkopen, omdat je in maand 2, 20 GB kan gebruiken, in maand 3, 30 enzovoort.

Uiteindelijk gebruik je in maand 5 dan je 50 GB, maar hebben we daarvoor dus wel 100 GB voor niets ingekocht.
Op zich is dat geen probleem, we zullen er elke maand waarschijnlijk meer dan 100 GB naast zitten (dat veronderstel ik toch), maar in het begin, wanneer je weinig klanten hebt, zal je toch proberen het verbruik wat in te schatten, en dan zijn zo'n situaties natuurlijk het laatste wat je wil.

Als we nu 1.000 klanten zouden hebben, is dat een ander verhaal. Dan koop je sowieso iets meer, want de ene kan over de bundel gaan, de andere koopt wat data bij, sommigen gebruiken misschien maar de helft van hun databundel, ... :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat is dus net wat ik bedoel.
Als jij volume inkoopt, bv 10GB, en aan het einde van de maand hebben jouw gebruikers slechts 5GB verbruikt, en je koopt de volgende maand terug 10GB, dan heb je er geen 15GB, neem ik aan?

Dan snap ik wel waarom providers data laten vervallen. Het zou inderdaad mijn bedoeling zijn om mijn data op te sparen, bv 2GB inkopen op maand 1, niks gebruiken op maand 1 en 2, en dan ineens bij een netwerk failure van mijn ISP die 2GB erdoor jagen in maand 3.

Ik blijf het wel absurd vinden dat het met belminuten blijkbaar niet zo is, want ik kan mijn belminuten opsparen en ineens gebruiken, maar data dus blijkbaar niet.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

ITnetadmin schreef:Als jij volume inkoopt, bv 10GB, en aan het einde van de maand hebben jouw gebruikers slechts 5GB verbruikt, en je koopt de volgende maand terug 10GB, dan heb je er geen 15GB, neem ik aan?
Nee, klopt. Tenzij je overige 5 GB nog geldig was.
Stel dat die nog 3 dagen geldig was, dan behoudt hij zijn geldigheidstermijn van 3 dagen, ook al heb je die dag herladen.

Dus niet zoals Proximus, waarbij je huidige bundel compleet vervangen wordt wanneer je herlaadt.
Niet zoals Orange, waarbij je huidige bundel opneiuw wordt verlengt met de geldigheidstermijn van je nieuwe bundel.
Maar wel zoals Mobile Vikings, waarbij elke bundel zijn eigen houdbaarheid behoudt, hoe veel andere bundels je binnen de 28, 29, 30 of 31 dagen ook hebt geactiveerd. :)
ITnetadmin schreef:Het zou inderdaad mijn bedoeling zijn om mijn data op te sparen, bv 2GB inkopen op maand 1, niks gebruiken op maand 1 en 2, en dan ineens bij een netwerk failure van mijn ISP die 2GB erdoor jagen in maand 3.
Voor zo'n gevallen heb je de bundel van 6 maand. ;)
Wat je ook gewoon kan doen, is belwaarde opladen (1 jaar geldig) en op het moment dat je data nodig hebt, een bundel van 1 maand activeren (maar daarvoor heb je dan wel een internetverbinding nodig, of een gsm waarmee je naar een code kan bellen / sms'en).
Je kan net zoals bij MV, ook perfect meerdere bundels naast elkaar activeren. :)
ITnetadmin schreef:Ik blijf het wel absurd vinden dat het met belminuten blijkbaar niet zo is, want ik kan mijn belminuten opsparen en ineens gebruiken, maar data dus blijkbaar niet.
Goh, ik denk dat dat meer te maken heeft met de tijd toen gsm's populair werden, en mensen gewoon belkrediet op hun gsm zette en pas herlaadden wanneer dat nodig was.
Je krijgt niet echt belminuten bij de meeste prepaid-tariefplannen...
Je kan dan ook zeggen dat je een jaar lang data kan gebruiken en sms'jes versturen (al zal dat niet heel veel zijn, aan de hoge buiten-de-bundel-prijzen). :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Een abonnement voor lichte gebruikers van GSM/SMS waar je ook 1GB mobiele data bij krijgt voor €10/pm zou perfect zijn. Het meeste dat je nu aan die prijs kan krijgen is 500MB bij mobile vikings, maar dat vind ik toch nog nét iets te weinig. Moest dat 1GB zijn zou ik direct overstappen.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je kan bij MV toch voor 10 euro heropladen en tariefplan data aanvinken? dan krijg je 1gig.?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Block schreef:Je kan bij MV toch voor 10 euro heropladen en tariefplan data aanvinken? dan krijg je 1gig.?
Ja inderdaad, ik vergat erbij te vermelden dat ik bellen €0.4/min ook nét iets te duur vind. Zou dus graag het tariefplan bellen hebben met 1GB data. :-D
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Kan je met light mvno zo flexibel zijn of moet je direct full mvno gaan. Op zich een leuk project dat ik zal volgen, als je ooit nog hulp nodig hebt hoor ik het wel.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

gm123 schreef:Een abonnement voor lichte gebruikers van GSM/SMS waar je ook 1GB mobiele data bij krijgt voor €10/pm zou perfect zijn.
Jep, zat ook al in het plan van het samenstellen van bundels of in een eventueel vast tariefplan. ;)
Block schreef:Je kan bij MV toch voor 10 euro heropladen en tariefplan data aanvinken?
Mijn potentiële toekomstige klanten wegjagen? :nono:
Just kidding. :bdaysmile:
gm123 schreef:Ja inderdaad, ik vergat erbij te vermelden dat ik bellen €0.4/min ook nét iets te duur vind.
Dat is meer dan in de tijd dat Nokia's met zwart-wit-schermen en herlaadkaarten populair werden :lol: (€ 0,35/min)...
Maar ik snap het punt wel: de focus ligt op de data (zoals de naam 'data focus' zegt).
Tomsworld schreef:Kan je met light mvno zo flexibel zijn of moet je direct full mvno gaan.
Je kan wel echt ver gaan in light MVNO. Full MVNO kan niet, omdat we geen apparatuur en ervaring hebben, en zeker niet het risico willen lopen om zoveel geld kwijt te raken als nodig is om de infrastructuur te huren...
Light MVNO betekent eigenlijk dat de netwerkbeheerder alle geavanceerde dingen voor je regelt (zoals het maken van simkaarten, het bijhouden van het verbruik, ...) en dat jij enkel instaat voor dingen zoals voornamelijk klantenservice en marketing.
Bij Full MVNO doe je eigenlijk alles, en gebruik je enkel iemand anders' infrastructuur om je diensten mee aan de klant te brengen. In principe is het zelf mogelijk om op een later tijdstip van netwerk te veranderen (zoals Telenet nu van het Orange-netwerk naar het BASE-netwerk gaat).

Mobile Vikings biedt toch ook heel wat aan, en is ook een light MVNO. :)

EDIT: Ik vond 'Belnet' geen misse naam. :p
Helaas bestaat www.belnet.be al... De naam *klinkt* misschien niet zo geweldig, maar ik vind dat hij wel mooi staat. :p
Mannen vinden zoiets misschien minder belangrijk :roll: ...
Het zal verder brainstormen worden dan... Ideetjes zijn natuurlijk nog steeds meer dan welkom! :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je naam hangt af van je product dat afhangt van je doelgroep. Zie mijn hogere posts ;). Als ik je posts zo lees, zou het woord "flexi" erin mogen staan.

Neem trouwens een naam die ook leuk staat in het Frans. Of wil je 4 Mio mensen negeren?
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Goztow schreef:Je naam hangt af van je product dat afhangt van je doelgroep. Zie mijn hogere posts ;).
Don't worry, ik lees ze. ;)
Goztow schreef:Als ik je posts zo lees, zou het woord "flexi" erin mogen staan.
Voel ik sarcasme? :think: ...
Goztow schreef:Neem trouwens een naam die ook leuk staat in het Frans.
Hoewel ik zelf nogal pro-Vlaams ben, proberen we wel een neutrale naam te kiezen. :)
Proximus is zo'n naam die goed klinkt in beide talen.
Orange is dan weer een ander geval... Is er één Franstalige die 'Orange' op z'n Engels uitspreekt, zoals het hoort? :roll:
'Telenet' is op zich ook een Nederlandse naam, maar klinkt bijvoorbeeld niet slecht in het Frans...
Maar inderdaad liefst iets neutraals, dat in meerdere talen min of meer hetzelfde klinkt. ;)
Blond doesn't mean stupid :roll:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voila. Daar ligt hem dus het probleem.
Je koopt je datavolume aan in blokken die expiren, ipv blokken die geldig blijven indien niet opgebruikt.
Dan is het idd moeilijk om aan je klant een data abbo te geven waarbij de ongebruikte data gewoon geldig blijft.

De bundel van 6 maand is een optie (heb je ergens een overzicht van de geplande bundels zoals ze er nu uitzien? Ik denk dat ik die gemist heb).
Maar ik begrijp dat je als mvno vastzit aan je leveranciers; teveel klanten die data kopen en eeuwig opsparen om dan in een burst te verbruiken, en je kan in problemen komen.
Mss zouden ze data beter factureren zoals idd ook bellen of smsen, gewoon een vaste waarde per MB. En een realistische die overeenkomt met hun pack prijzen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

neen, was niet sarcastisch.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

ITnetadmin schreef:Voila. Daar ligt hem dus het probleem.
Je koopt je datavolume aan in blokken die expiren, ipv blokken die geldig blijven indien niet opgebruikt.
Dan is het idd moeilijk om aan je klant een data abbo te geven waarbij de ongebruikte data gewoon geldig blijft.
Ik vrees dat ik je niet goed begrepen heb.
Ik dacht dat je bedoelde dat er per klant een bepaalde hoeveelheid volume wordt ingekocht.
Dat er voor jou bijvoorbeeld 10 GB wordt ingekocht, die enkel jij kan opgebruiken. Maar het is dus één grote pot.

Of het effectief zo is, of dat er gewoon opnieuw ingekocht moet worden wanneer nodig (wat misschien wel onwaarschijnlijk is, omdat dat weinig opbrengt voor de MNO's) weet ik niet. 3 à 4 jaar terug had ik een nauwe band met Mobile Vikings, en ik weet dat zij dit toen wel per maand inkochten.
Of het nu nog steeds zo is, weet ik niet... Er is in de tussentijd wel meer veranderd (VoIP-apps, MasterCards, ... aanbieden).
ITnetadmin schreef:De bundel van 6 maand is een optie (heb je ergens een overzicht van de geplande bundels zoals ze er nu uitzien? Ik denk dat ik die gemist heb).
Awel, vorige nacht hebben we er redelijk lang aan gewerkt, en we hadden wel een lijstje met de geplande bundels, maar het kwam nog niet goed uit... Als je ze graag eens bekijkt, zal ik ze morgen (of beter gezegd: straks) posten. :)
ITnetadmin schreef:Maar ik begrijp dat je als mvno vastzit aan je leveranciers; teveel klanten die data kopen en eeuwig opsparen om dan in een burst te verbruiken, en je kan in problemen komen.
Inderdaad, jij begrijpt het! ;)
Natuurlijk, als je echt veel klanten hebt, kan het misschien wel, omdat toch maar weinigen express bundels opsparen, en je sowieso teveel data inkoopt (beter te veel dan te weinig). Als je dan 30 GB hebt opgespaard, en die er in één dag doorjaagt, merkt de MVNO er niks van (hoewel 30 GB nu ook in de eerste maand geen grote drama gaat zijn) ...
Die 6-maandbundels lijken mij dan ook gewoon het handigst. :)
ITnetadmin schreef:Mss zouden ze data beter factureren zoals idd ook bellen of smsen, gewoon een vaste waarde per MB. En een realistische die overeenkomt met hun pack prijzen.
Klopt, maar dan kan je weer het probleem hebben dat het moeilijk in te schatten valt...
Als je €200 belkrediet hebt kan je of veel bellen, of veel sms'en, of veel data gebruiken, of een combinatie van meerdere...
Everything has its positive and its negative side, I guess... :p
Goztow schreef:neen, was niet sarcastisch.
Haha, dan is 't goed. :wink:
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dit kan misschien ook helpen. Ik ben van proximus naar Mobistar / Orange overgegaan (abonnement van het werk) een jaar of 2 geleden. Ik bel vaak in de wagen al rijdend in Brussel (tunnelkes en zo) maar ook in omstreken. Mijn collega's en ik hebben gemerkt dat bij het bellen we veel vaker connectie verliezen dan bij proximus al rijdend. Dit is best wel vervelend.

De kost die we betalen aan Mobistar is echter veel kleiner...

Qua formule denk ik nog aan iets. Veel mensen met een gsm van het werk zoeken een tweede sim kaartje voor private oproepen. Misschien hebben die specifieke noden?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

IYZY schreef:
gm123 schreef:Een abonnement voor lichte gebruikers van GSM/SMS waar je ook 1GB mobiele data bij krijgt voor €10/pm zou perfect zijn.
Jep, zat ook al in het plan van het samenstellen van bundels of in een eventueel vast tariefplan. ;)
Block schreef:Je kan bij MV toch voor 10 euro heropladen en tariefplan data aanvinken?
Mijn potentiële toekomstige klanten wegjagen? :nono:
Just kidding. :bdaysmile:
gm123 schreef:Ja inderdaad, ik vergat erbij te vermelden dat ik bellen €0.4/min ook nét iets te duur vind.
Dat is meer dan in de tijd dat Nokia's met zwart-wit-schermen en herlaadkaarten populair werden :lol: (€ 0,35/min)...
Maar ik snap het punt wel: de focus ligt op de data (zoals de naam 'data focus' zegt).
Tomsworld schreef:Kan je met light mvno zo flexibel zijn of moet je direct full mvno gaan.
Je kan wel echt ver gaan in light MVNO. Full MVNO kan niet, omdat we geen apparatuur en ervaring hebben, en zeker niet het risico willen lopen om zoveel geld kwijt te raken als nodig is om de infrastructuur te huren...
Light MVNO betekent eigenlijk dat de netwerkbeheerder alle geavanceerde dingen voor je regelt (zoals het maken van simkaarten, het bijhouden van het verbruik, ...) en dat jij enkel instaat voor dingen zoals voornamelijk klantenservice en marketing.
Bij Full MVNO doe je eigenlijk alles, en gebruik je enkel iemand anders' infrastructuur om je diensten mee aan de klant te brengen. In principe is het zelf mogelijk om op een later tijdstip van netwerk te veranderen (zoals Telenet nu van het Orange-netwerk naar het BASE-netwerk gaat).

Mobile Vikings biedt toch ook heel wat aan, en is ook een light MVNO. :)

EDIT: Ik vond 'Belnet' geen misse naam. :p
Helaas bestaat http://www.belnet.be al... De naam *klinkt* misschien niet zo geweldig, maar ik vind dat hij wel mooi staat. :p
Mannen vinden zoiets misschien minder belangrijk :roll: ...
Het zal verder brainstormen worden dan... Ideetjes zijn natuurlijk nog steeds meer dan welkom! :D
Ik dacht dat MV bv wel zelf zijn data termination deed op een bepaald ogenblik, ze hadden toch andere edge routers dan base bv, dan kan je mits de nodige apparatuur daar al leuke dingen gaan doen, maar je moet idd een bepaald volume gebruikers hebben om daar realistische winst uit te halen.

Ook is het grappig al die dromers hier, data die 1 maand geldig is is nu eenmaal een realiteit, want data = oversubscribed = manier om een rendement te halen. Stel je voor dat je 12 maand geldig data wil denk ik dat wel snel terug aan prijzen zitten van 1 euro / 100 MB als dat zelfs realistisch is :(.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

IYZY schreef:Orange is dan weer een ander geval... Is er één Franstalige die 'Orange' op z'n Engels uitspreekt, zoals het hoort? :roll:
'Telenet' is op zich ook een Nederlandse naam, maar klinkt bijvoorbeeld niet slecht in het Frans...
Maar inderdaad liefst iets neutraals, dat in meerdere talen min of meer hetzelfde klinkt. ;)
We gaan een beetje off-topic, maar ik dacht altijd dat je dat op z'n Frans uitsprak, dat is toch een Frans bedrijf?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Orange is een oorspronkelijk Brits bedrijf, die France Telecom overgenomen heeft, en dan hun eigen frans consumenten merknaam (France Telecom, Itineris) ook maar naar Orange heeft veranderd.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Goztow schreef:Mijn collega's en ik hebben gemerkt dat bij het bellen we veel vaker connectie verliezen dan bij proximus al rijdend.
Proximus is volgens mij ook vrijwel uitgesloten...
Geen enkele MVNO dat gebruik maakt van hun netwerk, kan interessante tariefplannen aanbieden, dus ik denk dat Proximus ook echt de maximum van de maximum vraagt voor dit soort diensten.
Goztow schreef:Qua formule denk ik nog aan iets. Veel mensen met een gsm van het werk zoeken een tweede sim kaartje voor private oproepen. Misschien hebben die specifieke noden?
Aan wat dacht je dan precies?
Tomsworld schreef:Ik dacht dat MV bv wel zelf zijn data termination deed op een bepaald ogenblik ...
Zou kunnen. Ik spreek van 2012 / 2013, toen ze nog aan het groeien waren.
Daarna is MV enorm belangrijk geworden, totdat Orange met een iets beter tariefplan aankwam, en een beter netwerk...
Tomsworld schreef:Ook is het grappig al die dromers hier, data die 1 maand geldig is is nu eenmaal een realiteit, want data = oversubscribed = manier om een rendement te halen. Stel je voor dat je 12 maand geldig data wil denk ik dat wel snel terug aan prijzen zitten van 1 euro / 100 MB als dat zelfs realistisch is :(.
Daarvoor dient dit topic toch... Iedereen mag zeggen wat ze wensen, ook al staat het misschien wat dicht tegen het randje van het realistische aan.
Alle ideeën kunnen toch niet gebruikt worden, en pas wanneer we zelf meer weten, kunnen we de interessantste (en meest realitische) ideetjes uitplukken en toepassen.

Natuurlijk kan data dat 6 maand lang geldig is, niet even interessant zijn als wanneer het 1 maand geldig zou zijn. Mede ook daardoor zullen velen dit niet kiezen. Enkel degenen die dit echt nodig hebben (wat een zeer klein stukje zal zijn), zullen het nemen (zoals IT'ers als back-up, of mensen met een 3G/4G-tablet die dit af en toe gebruiken).

Meer ideetjes zijn trouwens nog altijd zeker welkom! :D
conexio schreef:We gaan een beetje off-topic, maar ik dacht altijd dat je dat op z'n Frans uitsprak, dat is toch een Frans bedrijf?
Offtopic? We bespreken hoe de naam goed moet klinken in meerdere talen, en ik gaf een voorbeeld van zo'n naam die door een bepaalde taal verkeerd uitgesproken kan worden. Helemaal niet offtopic, dus. Integendeel. :)

Orange was trouwens oorspronkelijk een Engels bedrijf. EE (zoals het netwerk nu heet), is nog steeds lid van de Orange- en T-Mobile-groep.
Dat het nu in Franse handen is, en dat het hoofdkantoor zich in Parijs bevindt, betekent niet dat de naam daarom nu op z'n Frans uitgesproken moet worden.
In elke reclame in België wordt 'Orange' ook op z'n Engels uitgesproken. ;)
Laatst gewijzigd door IYZY 07 aug 2016, 16:52, in totaal 1 gewijzigd.
Blond doesn't mean stupid :roll:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

IYZY schreef: Proximus is volgens mij ook vrijwel uitgesloten...
Geen enkele MVNO dat gebruik maakt van hun netwerk, kan interessante tariefplannen aanbieden, dus ik denk dat Proximus ook echt de maximum van de maximum vraagt voor dit soort diensten.
- Scarlet ?
- Dommel ?

Scarlet is een dochterbedrijf van Proximus en daarom vind ik het enorm vreemd dat Dommel één van de enige providers is die gebruik maakt van het Proximus netwerk...
Ergens heb ik ooit gelezen dat Dommel gebruikt wordt als testnetwerk van Proximus. Ik vind helaas die post niet meer terug. Ik weet ook niet of dit correct is en vrees ook het nooit te weten.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

BertG3 schreef:- Scarlet ?
- Dommel ?
Vind jij de tariefplannen die zij aanbieden interessant, dan?
Qua bellen: oké. Maar qua data zie je dat MVNO's die Proximus' netwerk gebruiken, dit niet interessant kunnen maken.
Blond doesn't mean stupid :roll:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Niet echt... Wel de 500MB voor €5 in de EU.

Ik had je reactie te snel gelezen en dacht dat je zei dat er geen enkele MVNO op het Proximus netwerk zat :wink:
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 15 keer

IYZY schreef:
Goztow schreef:(...) in België wordt 'Orange' ook op z'n Engels uitgesproken. ;)
Aha, weer wat geleerd :-)

Ik zou het ook wel fijn vinden als je een extra simkaart kan krijgen waarmee je data uit je bundel op je tablet/auto kan gebruiken, zoals de 'Surf Extra Card' van Orange die je bij Dolfijn en Panter kan krijgen. Maar dan liefst ook bij herlaadkaarten en tegen een voordeliger tarief dan de €5 per maand bij Orange, bv. €1 (als dat de kosten dekt natuurlijk).
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gelieve mij geen dingen te late' zeggen in een quote die ik niet gezegd heb :-)
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

BertG3 schreef:Wel de 500MB voor €5 in de EU.
Ja, klopt, da's wel straf. :p
Benieuwd aan welk tarief roaming ons wordt aangerekend (hoewel het binnenkort toch binnen de EU wordt afgeschaft).
conexio schreef:Ik zou het ook wel fijn vinden als je een extra simkaart kan krijgen waarmee je data uit je bundel op je tablet/auto kan gebruiken, zoals de 'Surf Extra Card' van Orange die je bij Dolfijn en Panter kan krijgen. Maar dan liefst ook bij herlaadkaarten en tegen een voordeliger tarief dan de €5 per maand bij Orange, bv. €1 (als dat de kosten dekt natuurlijk).
Ik dacht dat iemand anders dit ook al had aangekaart, en wij vinden het ook een goed idee.
Dit is wel zoiets waar de MNO lastig kan over doen of dit al dan niet mogelijk is (gezien we maar light MVNO zijn), maar ik denk wel dat dit moet kunnen.
In principe is het enkel de kost van de simkaart + de software die weet dat je met die simkaart aan jouw bundel moet kunnen (wat sowieso toch al aanwezig is) en een kleine marge, die — indien mogelijk — lager moet kunnen liggen dan aan wat je momenteel al kan krijgen in België (wat tot nu toe €5 p/m is).

Indien het mogelijk is, lijkt het me een zeer interessante optie.
Of jij je data nu op je smartphone, via tethering op je laptop, of in een MiFi voor al je buren gebruikt, daar kies jij over, vind ik. Als een extra simkaart dit vergemakkelijkt, then why not?
Blond doesn't mean stupid :roll:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Goed om weten
Je kan je formule gratis aanpassen zo vaak als je wil.

schrijft Orange ivm hun recente Tempo formules. Zij lijken dit draadje hier met belangstelling te volgen 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

BertG3 schreef:
IYZY schreef: Proximus is volgens mij ook vrijwel uitgesloten...
Geen enkele MVNO dat gebruik maakt van hun netwerk, kan interessante tariefplannen aanbieden, dus ik denk dat Proximus ook echt de maximum van de maximum vraagt voor dit soort diensten.
- Scarlet ?
- Dommel ?

Scarlet is een dochterbedrijf van Proximus en daarom vind ik het enorm vreemd dat Dommel één van de enige providers is die gebruik maakt van het Proximus netwerk...
Ergens heb ik ooit gelezen dat Dommel gebruikt wordt als testnetwerk van Proximus. Ik vind helaas die post niet meer terug. Ik weet ook niet of dit correct is en vrees ook het nooit te weten.
Toledo Telecom
BPost Mobile
MobiSud
EDPnet mobile

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

wied schreef:Zij lijken dit draadje hier met belangstelling te volgen 8)
Daarom dat de écht belangrijke informatie hier niet wordt uitgewisseld ;)...
Orange heeft ook nog steeds niet geantwoord, lol.

Ik zou nu iets willen zeggen wat ze niet graag zullen horen, en wat wij hoogstwaarschijnlijk wel gaan doen, maar aangezien de kans bestaat dat er meegelezen wordt, hou ik het liever voor mezelf. :p
krisken schreef:
BertG3 schreef:
IYZY schreef: Proximus is volgens mij ook vrijwel uitgesloten...
Geen enkele MVNO dat gebruik maakt van hun netwerk, kan interessante tariefplannen aanbieden, dus ik denk dat Proximus ook echt de maximum van de maximum vraagt voor dit soort diensten.
- Scarlet ?
- Dommel ?

Scarlet is een dochterbedrijf van Proximus en daarom vind ik het enorm vreemd dat Dommel één van de enige providers is die gebruik maakt van het Proximus netwerk...
Ergens heb ik ooit gelezen dat Dommel gebruikt wordt als testnetwerk van Proximus. Ik vind helaas die post niet meer terug. Ik weet ook niet of dit correct is en vrees ook het nooit te weten.
Toledo Telecom
BPost Mobile
MobiSud
EDPnet mobile
MobiSud is al een jaar gestopt, en bpost mobile, bestaat dat nog? Als het via dit netwerk niet interessant genoeg is voor de MVNO zelf, dan verdwijnen ze inderdaad.
Om maar te zeggen: hoeveel maken er wel niet gebruik van het BASE-netwerk...
En voor EDPnet... opnieuw: niet echt interessant...
Blond doesn't mean stupid :roll:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien eens een andere benadering getriggerd met onze vakantie ervaring in Slovenie met tùsmobil prepaid.
Daar zette je geld op je simaccount met ticket (sms, initieel altijd zo) of online met diverse betaalmiddelen (nadat initieel gactiveerd met sms belwaarde). Je kon bundels belmin en sms kopen en voor data was er maar 1 tarief nl vanaf dat je online ging ging er 1€ van je belkrediet af maar had je hiervoor 1GB voor de komende 24u, daarna herhaalde zich de afrekening. Je kon dit automatisch zich laten herhalen 1€/1GB/24u of dmv een sms manueel heropstarten (sms was dan wel de starttijd van de 24u)
Belbundels hebben we niet gekocht daar we gebruik gemaakt hebben van de callback van een dellmont voip.

Je zou wel verschillende datatarieven kunnen maken 1GB/24, 0,5GB/24, 0,1GB/24 zodat de inkoop makkelijker afgestemd kan worden op het werkelijke verbruik.
Gezien dit maar per 24u is zou de inkoop van data misschien geautomatiseerd kunnen worden tov het werkelijke verbruik van t moment.

Om te bellen zou je kunnen bellen via de provider of via een door jullie gemaakte app die via sms de callback tot stand brengt (tenzij er een datasessie is).
Vergelijk het met calltiger maar dan aan voip rates.
Indien cosmo tussen 2 BE gsm's maar 0,2ct/min aanrekent met een start van 3,9ct dan zou ik wel bereid zijn iets meer te betalen om het een draagvlak te geven in ruil voor deftige data prijzen.
Laatst gewijzigd door bruma 22 aug 2016, 14:58, in totaal 1 gewijzigd.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

bruma schreef:... en voor data was er maar 1 tarief nl vanaf dat je online ging ging er 1€ van je belkrediet af maar had je hiervoor 1GB voor de komende 24u, daarna herhaalde zich de afrekening. Je kon dit automatisch zich laten herhalen 1€/1GB/24u of dmv een sms manueel heropstarten (sms was dan wel de starttijd van de 24u)
Klinkt leuk voor de toerist, maar voor dagelijks gebruik...
Dan betaal je + €30 GB per maand, veronderstel ik, enkel voor data...
De meesten verbruiken geen GB per dag, dus voor hun is het nogal prijzig... Degenen die veel data nodig hebben, kunnen dan weer aan + 30 GB per maand geraken, voor + €30. Ik neem aan dat dit voor ons niet rendabel is. :?

Wel een leuk tariefplan voor toeristen of mensen die tijdelijk in het land zijn, eventueel. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

[ur[/url]
IYZY schreef:
bruma schreef:... en voor data was er maar 1 tarief nl vanaf dat je online ging ging er 1€ van je belkrediet af maar had je hiervoor 1GB voor de komende 24u, daarna herhaalde zich de afrekening. Je kon dit automatisch zich laten herhalen 1€/1GB/24u of dmv een sms manueel heropstarten (sms was dan wel de starttijd van de 24u)
Klinkt leuk voor de toerist, maar voor dagelijks gebruik...
Dan betaal je + €30 GB per maand, veronderstel ik, enkel voor data...
De meesten verbruiken geen GB per dag, dus voor hun is het nogal prijzig... Degenen die veel data nodig hebben, kunnen dan weer aan + 30 GB per maand geraken, voor + €30. Ik neem aan dat dit voor ons niet rendabel is. :?

Wel een leuk tariefplan voor toeristen of mensen die tijdelijk in het land zijn, eventueel. :)
Heb geediteerd met andere tarieven die hier dan misschien wel beter aansluiten bij ons verbruik

En je mag niet rekenen met 30d want er zijnnmomenten waar je 24u bundel vervalt terwijl je niet aktief op internet bent (o.a. slapen of wificonnectie) waardoor je een aantal ongebruikte uren hebt waar je ook niet voor hoeft te betalen.
Langs de andere kant is het voor een provider wel leuk (inkomsten) dat er veel 24u bundels verkocht worden gezien niet iedereen alles verbruikt en voor de gebruiker is het wel aanpassen als je terug in BE komt en maar 2GB/15€ krijgt (data optie of IOM waren er nog niet)

En hoeveel zijn er niet die meer dan 30€ factuur hebben per maand? Maar met aangepaste 24u bundels zou het erl haalbaar moeten zijn.
Bv 15€/maand voor 30* 0,5GB/24u bundel
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Beetje het voorstel wat ik hier eerder lanceerde voor businessreizigers/toeristen. Ideaal om op luchthavens / treinstations te verkopen.
Data van X GB geldig voor een maand, uitbereidbaar met voice en/of extra data
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Verschil is dat je datavalume voor een maand moet hebben terwijl inkoop er anders is.
Wat je teveel inkoopt ben je kwijt. OK klant heeft betaald maar indien je dit zou kunnen doen dalen naar wat echt opgebruikt is of zo dicht mogelijk, je flexibel kunt inkopen, zeg maar indien je als ISP net niet toekomt on the fly, dan kan je scherpere tarieven aanbieden.
En als klant is je bv 500MB opgebruikt binnen de 24u dan start je zonodig het volgend blok van 24u.
Heb je de zondag niks nodig geen blok van doen, heb ge 1GB nodig op zaterdag dan bestel je zo'n blok
Laatst gewijzigd door bruma 22 aug 2016, 22:13, in totaal 1 gewijzigd.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

bruma schreef:Heb geediteerd met andere tarieven die hier dan misschien wel beter aansluiten bij ons verbruik
Na je edit ziet het er al wat interessanter uit. Ik dacht ook dat de bundel gewoon 24 uur actief is, niet dat er rekening gehouden mee wordt wanneer je al dan niet data verbruikt. Dat maakt het — voor de klant — al een stuk interessanter, hoewel je telefoon, zelf op WiFi, vaker een datasessie start dan dat je zou denken (en dit soms tot een kwartier openhoudt).

Het is een dienst, geen stockproduct: je verliest niet echt iets met het aan te bieden, ook al neemt niemand het.
Ik zal jouw plan zeker voorleggen en opnemen in het meer gedetailleerde marktonderzoek dat we binnenkort gaan houden. :)
axs schreef:Beetje het voorstel wat ik hier eerder lanceerde voor businessreizigers/toeristen. Ideaal om op luchthavens / treinstations te verkopen.
Data van X GB geldig voor een maand, uitbereidbaar met voice en/of extra data
Inderdaad, ik wist dat iemand zoiets al had voorgesteld, want ik moest toen meteen denken aan de enorm opvallende en kleurrijke BASE-shop toen ik mijn echtgenoot opwachtte in de aankomsthal.
De vraag is alleen: hoe bereik je een toerist of reiziger als je niet echt bekent bent, en geen fysieke winkels hebt...
Er zal zeker een tariefplan zijn dat voor de dagelijkse gebruiker minder interessant is, maar wel interessant is voor de toerist. Je weet nooit dat er toevallig een toerist te horen krijgt over ons.
bruma schreef:Verschil is dat je datavalume voor een maand moet hebben terwijl inkoop er anders is.
Wat je teveel inkoopt ben je kwijt. OK klant heeft betaald maar indien je dit zou kunnen doen dalen naar wat echt opgebruikt is of zo dicht mogelijk, je flexibel kunt inkopen, zeg maar indien je als ISP net niet toekomt on the fly, dan kan je scherpere tarieven aanbieden.
Het kan natuurlijk allemaal. Vanavond gaan we nog eens goed brainstormen over eventuele individuele en/of all-in-one-bundels.
Ik weet niet hoe groot de vraag hiernaar is, zeker als sommigen (in meerder topics) aangeven dat een geldigheidsduur van één maand te kort is.
Maar ik zal het plan zeker voorleggen, en het staat al opgeschreven tussen al jullie andere creatieve ideeën! :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”