Leuke namen voor provider + tariefplannen

Algemene discussies over telecommunicatie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hetzelfde hier. En uiteindelijk moet ik toegeven dat dit alles toch bijdraagt aan een kleine 'hype'. Wat het toch ook interessant maakt! :angel:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

IYZY schreef:Laat ons zeggen dat de providers véél meer meelezen op deze topics dan we denken…
Mij om het even, maar eerst zeg je dat de providers meelezen (het tegendeel zou me pas verbaasd hebben),
om dan toch uit de biecht te klappen.
Ik zou bovenstaande post rigoreus aanpassen, teneinde uw NDA niet te breken.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

heist_175 schreef:om dan toch uit de biecht te klappen…
Oh ja? Wat weet je nu meer eigenlijk?
Buiten dat er een overeenkomst is?

Tuurlijk, indirect heb ik wel gezegd waar we naartoe gaan en dat het, met de keuzes die we hebben gemaakt, niet voor morgen zal zijn (wat eigenlijk wel perfect mogelijk was).

Ik heb niets belangrijks gezegd, en geen provider genoemd waarmee we een overeenkomst hebben.
Natuurlijk kan je het er wel uit afleiden, maar wat ik nu heb gezegd is toch maar een kruimeltje van de taart ;)
Laatst gewijzigd door IYZY 10 jul 2017, 10:15, in totaal 1 gewijzigd.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Als ik tussen de lijntjes lees, denk ik wel te weten welke provider je bedoelt, alsook welke primeur hier eigenlijk te lezen staat. Ik denk dat ik er ook goed mee ga varen :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Nieuw netwerk, dus ook extra gsm-antennes... Die zouden dan toch al aangegeven moeten zijn ? Als ik de kaart van het Bipt bekijk zie ik nog geen nieuwe antennes van een nieuwe provider. In 2009 stond er wel een licentie te koop voor een vierde speler maar daar hebben we 8 jaar lang nog niks van gehoord.

Misschien nu eindelijk wel :beerchug:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Vaganzza schreef:Als ik tussen de lijntjes lees, denk ik wel te weten welke provider je bedoelt, alsook welke primeur hier eigenlijk te lezen staat. Ik denk dat ik er ook goed mee ga varen :lol:
Oeps… :P

We hebben onze eerste paar simkaarten nog niet maar zouden wel testen kunnen uitvoeren vanaf wanneer we die hebben.
Bij de commerciële lancering gaan wij heel even moeten wachten (niet onbegrijpelijk), maar nog geen enkele klant heeft het kunnen testen! (soort van) :)

Dus of je er goed bij zal varen, dat valt nog af te wachten, maar ik ga ervan uit van wel :D

Er zijn zoveel dingen die ik hier wou zeggen, maar meteen alles zouden prijsgeven :cry: moeilijk, hoor
BertG3 schreef:Als ik de kaart van het Bipt bekijk zie ik nog geen nieuwe antennes van een nieuwe provider.
Ik wist dat ik zo'n reacties ging krijgen! :D
Nog niet 100% duidelijk voor iedereen, dus. Heerlijk!

Geen paniek, Bertje. De antennes staan heel zeker op de kaart van het BIPT.

Ik kan geen tip geven want mij kennende komt alles er dan uit.
En voor mensen die op dezelfde manier als Bertje denken, gaat de verrassing nog zo groot zijn.
"Aaaah, dat bedoelde ze…"
Laatst gewijzigd door IYZY 10 jul 2017, 10:06, in totaal 1 gewijzigd.
Blond doesn't mean stupid :roll:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Was dat niet Telenet en Voo die die 4e licentie gekocht hadden ? Dan zou Telenet in principe twee netwerken hebben (BASE en hun eigen netwerk).

PS IYZY als je testers zoekt: count me in :wink:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Geen idee over Telenet/VOO. Ik dacht dat ze toen die licenties hadden laten vervallen, maar geen idee.

En absoluut! Wanneer er testers gezocht worden (we kunnen moeilijk met drie heel België afrijden), laat ik sowieso hier iets weten.

Hier hebben we wel allemaal richtlijnen voor gekregen (want opnieuw: zij willen de primeur), maar ik neem aan dat de testers hier wel allemaal goede bedoelingen hebben :p
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Daar zijn NDA's voor é.
Ik ben ook tester van software van een wereldspeler. Daar moeten we akkoord gaan met zo'n disclosure.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

cadsite schreef:Daar zijn NDA's voor é.
Ik ben ook tester van software van een wereldspeler. Daar moeten we akkoord gaan met zo'n disclosure.
Ja, tuurlijk!
Het is gewoon dat we verschrikkelijk veel beperkingen op deze gebieden hebben gekregen van de netwerkbeheerder.

Ik snap heel goed dat wat ik zeg niet altijd correct overkomt, omdat ik mijn woorden op een manier wil brengen dat ik niets zeg wat niet mag (onbewust).

Ik beantwoord graag jullie vragen maar moet daar nu (wegens een contract) zoveel mogelijk bij letten dat ik geen telefoontje krijg van een bepaald bedrijf.

Tijdens onderhandelingsgesprekken heeft mijn compagnon stapels met uitgeprinte topics van Userbase, 9lives en nog een forum gezien (de naam ontglipt mij).

En tijdens de onderhandelingen met een ander netwerk werd er ook altijd verwezen naar *gebruikersnaam*. We snapten er niets van. Dit bleek uiteindelijk een gebruikersnaam van dit forum te zijn.
"Ja, maar *naam* had ook dit en dat voorgesteld…"
Blond doesn't mean stupid :roll:
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Het spectrum van de licentie van Telenet/VOO werd aan de grote drie operatoren (dus Proximus, Orange en BASE) verdeeld. Nu operatoren zijn aan het ontrollen van hun 4G+ en 4.5G netwerken. Het 4G+ netwerk bij Orange staat al open en de dekking is rond 55% van de bewolking eind Q1 2017. Ik ben niet zo zeker dat het BASE 4G+ netwerk al open staat. Operatoren versterken ook natuurlijk hun 4G netwerk om extra capaciteit te hebben en gemiddelde snelheden te verhogen omdat het dataverbruik neemt toe van 60-70% per jaar.

Telenet moderniseert het BASE netwerk en vervangt het LAN netwerk met nieuw apparatuur (ongeveer 100 masten per maand momenteel). Ik denk dat Telenet in de komende weken en maanden dit werk nog versnellen omdat ze nog nergens in Wallonië staan. Zelfs in Vlaanderen bljft in mijn mening het BASE netwerk ondermaats in vergelijking met Proximus en Orange. Ik vraag me af hoe Telenet de Lycamobile 700.000 klanten eind september zal verwelkomen. Ik denk dat Telenet nog bijna 1 jaar werk om het BASE netwerk op peil van de andere twee te brengen.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

In Wallonië is een inderdaad handenvol met werk.

Zowel mijn man als ik hebben wifi in de auto. Die van mij is 3G en 4G van Orange, bij mijn man weet ik het niet.

Feit is dat vanaf ik Wallonië binnenkom (ik woon op de grens en ga dus vaak naar Wallonië) de wifi in mijn auto echt een nachtmerrie wordt (althans, dat merk ik aan de kinderen die hun tekenfilms niet meer kunnen kijken op de iPad).

Met de auto van mijn man zijn we recent naar musea geweest diep in Wallonië. Mede door het reliëf ging mijn gsm van 3G naar geen service, naar E, naar …
En de wifi in zijn auto gebruiken mocht je al helemaal vergeten: dat was niet te doen.

Helaas een moeilijke situatie en op veel plekken ook minder vraag naar data.
Daarnaast plant voor een groot stuk de computer waar een maat komt (dat heb ik nu met mijn eigen ogen gezien), waardoor ik bevoordeeld ik het dorp hiernaast de hele tijd op E zit onderweg naar Leuven, tot dat ik in een nieuw dorp kom, terwijl er volgens Orange 4G zou moeten zijn.
Niemand merkt dan dat hier een gat ik de dekking zit.

Maar wat Wallonië betreft: misschien eerst een deftig 3G-netwerk…
Blond doesn't mean stupid :roll:
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Tot eind 2016 had Wallonië nog een taks op gsm masten dus ik denk dat operatoren veel minder in nieuwe masten geinvesteerd hebben om die taks te vermijden. Natuurlijk moeten nu onze grote drie operatoren die echte vertraging inhalen om een deftig en sterk 3G en 4G netwerk heel over Wallonië voor te stellen. Ik ben Franstalig en woon in de streeks van Luik en ik ga vaak dikwijls naar de provincie Limburg en ik moet wel zeggen dat in Vlaanderen de kwaliteit van het netwerk heel beter is dan in Wallonië.

Ik denk dat een investeringsplan voor Wallonië nodig is om het 3G en 4G netwerken te versterken en ook het toekomstige 5G netwerk uit te rollen. Masten moeten zich bij elkaar trekken voor ioT bij voorbeeld
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

IYZY schreef:Zowel mijn man als ik hebben wifi in de auto. Die van mij is 3G en 4G van Orange, bij mijn man weet ik het niet.
Bezig zijn met een nieuwe provider en niet weten bij welke provider je eigen partner zit :eek:
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

r2504 schreef:Bezig zijn met een nieuwe provider en niet weten bij welke provider je eigen partner zit :eek:
Van welk netwerk het internet in zijn wagen komt, zul je bedoelen.
Blond doesn't mean stupid :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tja, dat komt ook niet uit de lucht vallen zou ik denken ?

Maar inderdaad er zijn wagens waarbij dit via het merk gaat via een abonnement.

Neemt niet weg dat indien je "in de business" zit je zoiets toch wel zou weten.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

r2504 schreef:Neemt niet weg dat indien je "in de business" zit je zoiets toch wel zou weten.
Euh? Ja… ik heb dat extra zintuig waarbij ik gewoon aanvoel bij welke provider iemand zit…?

Ik snap niet goed wat je probeert te bereiken.
Niet alsof er in auto's geen antenne zit van rotslechte kwaliteit wat bevindingen of testen eerlijk maakt, hè… Oh, wacht.
Blond doesn't mean stupid :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

IYZY schreef:Ik snap niet goed wat je probeert te bereiken.
Ik stelde mij gewoon de vraag hoe het komt dat iemand die met providers begaan is (wat ik mag verwachten als je een nieuw virtueel netwerk wil opstarten) niet weet wat z'n partner gebruikt. Ik zit zelf in IT en ik weet perfect welk merk, model, laptop, PC, GSM, eReader, music player, provider, ... m'n partner heeft.
IYZY schreef:Niet alsof er in auto's geen antenne zit van rotslechte kwaliteit wat bevindingen of testen eerlijk maakt, hè… Oh, wacht.
Ik had het toch niet over de hardware... puur de provider (want je was dekking aan het vergelijken in Wallonie).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb een wagen met internetverbinding maar zelf kan ik er geen gebruik van maken, de fabrikant wel.
Het eerste jaar kreeg ik gratis toegang tot info van de wagen zelf, via een log-in bij de fabrikant, daarna werd dit afgesloten omdat ik er niet voor betaalde.
En supplementair ervoor betalen heb ik nooit gedaan.

Vraag me niet met welke provider ze werken, en hoe ik dit zou kunnen uitvissen gezien ik geen rechtstreeks contact heb.
Wat ik wel besef is dat ik overal gevolgd kan worden en dat indien nodig de fabrikant wel alle rijgegevens aan een rechter zou kunnen bezorgen.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

r2504 schreef:Ik had het toch niet over de hardware... puur de provider (want je was dekking aan het vergelijken in Wallonie).
Met de hardware bedoelde ik: als er in de wagen ergens 4G zou zijn waar Proximus en Orange dat niet hebben, zit die hoogstwaarschijnlijk bij BASE.
Maar gezien die hardware op niks trekt, kan je dat niet vergelijken.

Ik weet ook perfect welke gsm hij gebruikt, welke provider ik voor hem heb uitgestippeld enz.
Maar over zijn auto weet ik buiten het merk, de kleur en dat hij op benzine rijdt helemaal niet hoe of wat.
Ik heb er zelf nog nooit mee gereden, met zo'n boot…
bruma schreef:Vraag me niet met welke provider ze werken, en hoe ik dit zou kunnen uitvissen gezien ik geen rechtstreeks contact heb.
Op zich kan je dit zien als je een speedtest doet. Bij mij staat er dan Orange, maar bij hem gewoon Uconnect als provider.

Ik koop ook amper data passes. Mijn auto is niet ideaal om met de kindjes mee op trip te gaan, maar als we ergens eens naar toe gaan, koop ik wel enkele GB's.

De auto van mijn man is dan weer wel de familieauto hier, en hij laat automatisch data vernieuwen omdat hij ook met een app de airco kan aanzetten, de motor starten, dashcam bekijken, en nog een paar dingen.
Maar in zijn auto vind ik de data echt te duur. Zeker voor wat je krijgt.

De zijne kwam ook standaard met 3G van Sprint (US), maar de Jeep/Fiat/Abarth/…-dealers hier hebben dit aangepast zodat het nu in ieder geval toch in België, Frankrijk, Nederland, Luxemburg en Duitsland werkt (verder nog niet getest, waarschijnlijk werkt het gewoon in de EU ofzo).


Ikzelf ga gewoon een klein hotspotje aankopen en in de auto leggen. Dan kan ik het zelf controleren en ook meenemen naar vergaderingen enzo.
Ik haal mijn man over om hetzelfde te doen, want de kinderen zitten er toch vaak in te Netflix'en en op lange trips moet ik ook wel eens de laptop bovenhalen en wat mails checken enz.
Met een brakke 3G-verbinding gaat dat moeilijk.
Hij heeft een 115V-stopcontact waarmee ik mijn laptop en de kinderen hun iPad's opladen, dus die hotspot kan er gewoon altijd blijven insteken, zodat hij niet zonder batterij valt! :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

IYZY schreef:Ikzelf ga gewoon een klein hotspotje aankopen en in de auto leggen
Waarom zo moeilijk en niet gewoon theteren of een MIFI ?

Voor iemand uit de sector blijf je verbazende antwoorden geven... maar we zijn al te lang offtopic.

Alvast veel succes met je nieuw aanbod...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Met hotspotje zal ze wel MiFi bedoelen denk ik. Maar dan via stopcontact ipv op batterij.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

r2504 schreef:Waarom zo moeilijk en niet gewoon theteren of een MIFI ?
MiFi is wat ik bedoelde met hotspot… oh god… :roll:
Tethering: niet elke provider ondersteunt dit en ik heb zeker geen zin dit elke keer aan te hoeven zetten wanneer iemand mee rijdt of wanneer ik het nodig heb. Enkel op mijn laptop hoef ik dit niet wegens Instant Hotspot.

Je zoekt nu toch wel elke manier om iets beter te weten precies.
Ik heb mijn situatie onder controle, jij de jouwe.
BertG3 schreef:Met hotspotje zal ze wel MiFi bedoelen denk ik. Maar dan via stopcontact ipv op batterij.
Correct! Dank u! Halleluja.
Ikzelf kan hem in de auto laten liggen en in een 12V-stekkertje steken (ik heb enkel 'sigarettenstopcontacten') en eruit halen wanneer ik hem nodig heb ik een koffiezaak, in het park, tijdens een vergadering, of wat dan ook.
Sommigen werken dan ook nog is als powerbank! :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Voor in de auto is dit wel interessant https://www.orange.be/nl/aanbod/shop/st ... o-4g-zwart
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Of dit https://secure.bmw.com/com/en/insights/ ... ml#hotspot ... Als ik nu nog "internet in de auto" had gekocht, dan kon ik surfen naar https://userbase.be/services/ip en zo de provider te weten te komen. In Duitsland is het Deutsche Telekom, in België probably Proximus.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

BertG3 schreef:Voor in de auto is dit wel interessant https://www.orange.be/nl/aanbod/shop/st ... o-4g-zwart
Dat klopt! Heb je meteen een USB-poort (het enige waarvoor ik toch die 12V-stekkertjes gebruik) én wifi.

Ik ging ze eens testen omdat ik weet dat Huawei heel degelijke 4G-hotspots en -routers maakt (heb zelf ook 2 routers, 1 daarvan heeft Orange ook een tijdje als Flybox gebruikt).

Het enige jammere is dat dit enkel voor in de auto is… kan ik niet even meenemen als ik eventjes ergens (buiten de auto) wifi nodig heb.

Zeker een leuke oplossing, en ook iets waar wij (als provider) ook uit hebben geleerd, maar dat volgt nog. :p
selder schreef:Of dit https://secure.bmw.com/com/en/insights/ ... ml#hotspot ... Als ik nu nog "internet in de auto" had gekocht, dan kon ik surfen naar https://userbase.be/services/ip en zo de provider te weten te komen. In Duitsland is het Deutsche Telekom, in België probably Proximus.
Maar dat heb ik! Ik rijd met een kleinere BMW.
Ik heb wel niet zo'n gesofisticeerde sleutel, wireless charging of zo'n futuristisch touchscreen in de armsteun, maar wel WiFi, en bij mij werkt het echt via Orange...
Ik heb nu toch al een boel kilometers (en rij op benzine) dus begin ik aan een nieuwe wagen te denken... En als ik een hotspotje heb, is dat op zich al een no-brainer (zelfde performance, zelfde netwerk, werkt gewoon). Natuurlijk wel geen connectiviteit met je auto van buitenaf (behalve dan dat er ook merken zijn waar de auto met jouw hotspot verbindt, i.p.v. een hotspot aanbiedt), maar dan nog...

Stel dat we uit de winkel komen, dan start mijn echtgenoot zijn wagen al op afstand en (nu in de zomer) springt de airco aan, worden de zetels gekoeld, het stuur wordt gekoeld en al dat soort prullen (in de winter het omgekeerde)... Dat doet hij gewoon met de sleutel, want tegen dat de app verbonden is, sta je al aan je auto...

Buiten de klimaatregelingen ook effectief aanpassen is er denk ik niet veel dat hij met de app kan doen, dat je niet met de gewone sleutel kan doen...
Ikzelf ken er bij mijn auto niet veel van, en heb het nooit geprobeerd :p
Blond doesn't mean stupid :roll:
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

bruma schreef:
Vraag me niet met welke provider ze werken, en hoe ik dit zou kunnen uitvissen gezien ik geen rechtstreeks contact heb.


Op zich kan je dit zien als je een speedtest doet. Bij mij staat er dan Orange, maar bij hem gewoon Uconnect als provider.
dit is het juist, als je nooit betaald hebt dan heb je geen toegang en kan je geen verbinding maken noch speedtest doen.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

bruma schreef:dit is het juist, als je nooit betaald hebt dan heb je geen toegang en kan je geen verbinding maken noch speedtest doen.
Nee, tuurlijk. Je hebt helemaal gelijk: dan kan je het gewoon niet weten.

Maar als je het niet gebruikt, kan je er ook niet echt problemen mee hebben, en lijkt het me ook niet zo interessant om te weten welke provider het is :p
Tenzij je het graag weet uit nieuwsgierigheid (zoals ik, vaak), uiteraard! :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

IYZY schreef:
Er zijn zoveel dingen die ik hier wou zeggen, maar meteen alles zouden prijsgeven :cry: moeilijk, hoor
Dacht eerst aan kryptonite maar het zou beter gewoon TEASE noemen.

Ik ben wel benieuwd wie de doelgroep is ( hopelijk niet die misnoegde MV schooiers :twisted: )
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

9livesuni schreef:Ik ben wel benieuwd wie de doelgroep is ( hopelijk niet die misnoegde MV schooiers :twisted: )
Eigenlijk behoor jij tot de doelgroep. En je buurvrouw. En je werkgever. En zijn bakker. En die zijn dochter, en haar grootmoeder.
Eigenlijk gaat iedereen er iets in kunnen vinden.

Het is voornamelijk mijn idee, geblend met de topideeën die forumgebruikers ons hier gegeven hebben.
Ik heb hier zelf nog stapels papieren met gebruikersnamen met hun bijhorende ideeën uit dit topic.

Dan is er ook nog een stukje gat in de markt waar we sowieso op wouden inspelen (ook heeft iemand dit hier deels genoemd) én het stukje 'wat kan mijn dienst nog meer bieden', zoals wifi op bussen. De Lijn wil hier tester van zijn (op drie lijnen in Vlaams-Brabant, maar ik weet niet helemaal de welke, ik heb er wel sowieso documenten van) maar ik dacht dat hier nog niets concreet was afgesproken? Soit, ik hou mij niet bezig met dat stukje dus ik weet het niet goed.

Het moet gewoon bekend raken en aanslaan. Enkel dan kan het succesvol worden. Net zoals Mobile Vikings, maar zij hebben de fout gemaakt teveel af te wachten, en de pech gehad dat Mobistar ineens pijlsnel vooruit ging, en BASE overgenomen werd en begon te verkrotten.
En nu ze in de handen zijn van Medialaan... never even mind... :p

Ben echt benieuwd hoe mensen erop gaan reageren wanneer ze het zelf eens kunnen zien en uitproberen!
Blond doesn't mean stupid :roll:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Heb je enig idee van de launch date ? Niet precies, maar binnen 3 maand/half jaar/binnen het jaar 2018 ?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

IYZY schreef:Het moet gewoon bekend raken en aanslaan. Enkel dan kan het succesvol worden. Net zoals Mobile Vikings, maar zij hebben de fout gemaakt teveel af te wachten, en de pech gehad dat Mobistar ineens pijlsnel vooruit ging, en BASE overgenomen werd en begon te verkrotten.
En nu ze in de handen zijn van Medialaan... never even mind... :p

Ben echt benieuwd hoe mensen erop gaan reageren wanneer ze het zelf eens kunnen zien en uitproberen!

Ik vind wel dat je hier en ook in een ander topic nogal veel commentaar hebt op je (toekomstige) conculega's, terwijl je nog niets hebt bewezen op de markt.

Op een dag komt die boemerang misschien wel terug...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

BertG3 schreef:Heb je enig idee van de launch date ? Niet precies, maar binnen 3 maand/half jaar/binnen het jaar 2018 ?
Als alles blijft zoals het is, wordt het begin 2019.

Tests kunnen normaal beginnen vanaf de eerste batch simkaarten (dit zijn gewoon niet-bedrukte simkaarten, want nu blijkt dat we onze naam niet kunnen registreren: er is al een Belgisch bedrijf met dezelfde naam :x). These are for testing purposes only.

Het heeft nu echter weinig zin: het grootste deel van het netwerk is zelf nog niet helemaal aangesloten. Het deel dat wel is aangesloten mag volgens mij nog niet door bestaande klanten gebruikt worden, behalve in een uitzonderlijk geval, als ik me niet vergis, afhankelijk van waar je woont (denk ik!).

Enkel diensten aan niet-particulieren (en de testers) mogen voor die datum, want 'gewone' klanten mogen nog niet op dit netwerk voordat zijzelf het commercieel gelanceerd hebben (contract).
Joe de Mannen schreef:Ik vind wel dat je hier en ook in een ander topic nogal veel commentaar hebt op je (toekomstige) conculega's, terwijl je nog niets hebt bewezen op de markt.
Ja, klopt. Ik overloop gewoon waar zij in mijn ogen fout zijn gegaan. Mag dat niet?
En inderdaad, misschien is het niet vol te houden en worden wij wel 10 keer slechter!
Dan komt er wel een andere provider die overloopt wat wij verkeerd deden en leert van onze fouten, lijkt me. Goed voor de markt, toch!

Het is toch niet zo dat ik pas mag spreken vanaf dat het goed gaat? Moet ik met een karma rekening houden, ofzo?
We zullen wel zien, hè... Ik zeg daarom toch niet dat onze dienst per sé beter wordt?...
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik zeg niet wat jij mag of niet mag, ik stel het vast en zeg wat ik ervan denk. Dat mag toch ook ?
Maar soit: ik ben ook benieuwd wat er uit jullie mouw komt gekropen. Succes.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Joe de Mannen schreef:Dat mag toch ook ?
Zeker! Ik ga dan ook niet zeggen dat alles voor jou op een gegeven moment misschien fout zal gaan door te doen wat je doet. ;)
Joe de Mannen schreef:Maar soit: ik ben ook benieuwd wat er uit jullie mouw komt gekropen. Succes.
Dank je wel! Ik hou iedereen hier zeker op de hoogte! :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Met alle informatie die IYZY ons heeft geleverd, is het duidelijk voor mij wat hij (en zijn collega's) beslist hebben. Hij heeft misschien te veel gezegd hebben om goed tussen de lijntjes te kunnen lezen.

Ik wens jij veel succes met dit project. Count me in voor de test als jij franstalige klanten wil hebben.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Luc Watrin schreef:Met alle informatie die IYZY ons heeft geleverd, is het duidelijk voor mij wat hij (en zijn collega's) beslist hebben. Hij heeft misschien te veel gezegd hebben om goed tussen de lijntjes te kunnen lezen.
Dat heeft *ze zeker gedaan! :D
En geen paniek, ik denk dat ik nog altijd wel goed tussen mijn lijntjes zit, hoor! :p
Luc Watrin schreef:Ik wens jou veel succes met dit project. Count me in voor de test als jij franstalige klanten wil hebben.
Dank je wel, Luc! En dat lijkt me zeer zeker interessant!
U kan me altijd een privébericht sturen met contactgegevens, voor wanneer het moment om te gaan testen aanbreekt.
Zeker en vooral omdat de wijzigingen voor het netwerk in Wallonië het spectaculairst zullen zijn. :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

IYZY schreef:Als alles blijft zoals het is, wordt het begin 2019.
2.5 jaar na de start van dit topic :roll:
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

r2504 schreef:
IYZY schreef:Als alles blijft zoals het is, wordt het begin 2019.
2.5 jaar na de start van dit topic :roll:
Kan me wel inbeelden dat dit ook niet zo simpel is, zeker niet als je een bepaald netwerk wilt vermijden en dus elders moet gaan zoeken/onderhandelen. Zeker als dit nog gelanceerd moet worden als exclusiviteit voor een andere operator.

De vraag is of het idee dat ze nu hebben dan nog relevant is en nog niet achterhaald is(indexatie zal sowieso nodig zijn).. . En of in tussentijd een variant van hun concept al niet door één van de huidige spelers geïmplementeerd wordt.
Enerzijds hoop ik dat dit niet geval zal zijn, anderzijds wel. Kan moeilijk hopen dat de rest anderhalf jaar stil zit om dit project een goeie kans op slagen te geven, da's ook niet goed voor ons consumenten.

Tijd zal het uitwijzen!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hakki schreef:Tijd zal het uitwijzen!
Inderdaad... voor mij heeft het alvast de stempel van hoax !
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”