Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Jean_abc
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 Aug 2014
Bedankt: 1 keer

Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Berichtdoor Jean_abc » 03 Sep 2014, 11:32

Je bent al jaren klant bij een provider... alle gsm's zitten daar, je kijkt naar hun tv, hebt internet, noem maar op. Maar als je dan gaat kijken op hun website, zie je dat nieuwe abonnees veel minder zullen betalen dan dat jij doen! Ik zet geen naam hier, omdat ik het bij verschillende providers heb ondervonden. De tip is dus regelmatig een neutrale telefoonwinkel binnenstappen, want zij hebben er geen baat bij bij wie je zit, plus willen je graag verder helpen.
Heeft iemand dit ook al ondervonden? Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!

Modbreak:
reclame voor website verwijderd

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1356 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Berichtdoor raf1 » 03 Sep 2014, 11:44

Jean_abc schreef:Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!

Omdat bedrijven zoveel mogelijk winst willen maken, trouwe klanten belonen is overbodig want ze betalen toch elke maand braafjes hun factuur voor de rest van hun leven.

Maar ik begrijp eigenlijk niet wat het probleem is, je bent vrij om een goedkoper tarief te zoeken, dankzij de nieuwe telecomwet kan je elke zes maand kosteloos overstappen naar een goedkopere formule.

Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 Jul 2005
Locatie: Lochristi
Bedankt: 127 keer
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Berichtdoor Astralon » 03 Sep 2014, 12:00

raf1 schreef:
Jean_abc schreef:Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!

Omdat bedrijven zoveel mogelijk winst willen maken,

Waarschijnlijk wel maar bedrijven mogen niet éénzijdig een contract aanpassen.

Als jij een contract hebt voor Formule 1 en het bedrijf maakt een Formule 2 met betere voorwaarden dan mogen ze u niet op eigen initiatief overschakelen naar Formule 2.

Veronderstel dat ze dat wel doen en je bijvoorbeeld overschakelen naar een formule die goedkoper is op basis van je belpatroon van de laatste 6 maanden en plots ga je meer bellen.

Gebruikersavatar
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 04 Sep 2004
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Bedankt: 205 keer
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Berichtdoor bambipower » 03 Sep 2014, 12:06

inderdaad, maar men zou wel de tarieven van formule 1 kunnen automatisch verminderen in prijs. Dan krijg je geen nieuw contract (abbo), maar alleen betere voorwaarden.

Onlangs nog bejaarde met mobistar die maandelijks 175€ betaalde voor gsm overgezet naar een 25€ abbo, waarmee hij nu alles kan.
Waarom krijgen die mensen jarenlang die dure formules door hun neus geduwd. Echt klantvriendelijk is het niet
de koe zegt boe

Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 Apr 2013
Locatie: Brussel
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Berichtdoor BillyMobiel » 03 Sep 2014, 12:08

Jean_abc schreef:Waarom kun je als trouwe klant niet automatisch worden beloond !!!

Heeft Colruyt Mobile dit niet geprobeerd?

Ik denk niet dat het de doelstelling is van de operatoren om jou zo goedkoop mogelijk te laten bellen/TV-kijken/internetten.
Ze willen jou tot klant houden en je er liefst zoveel mogelijk voor laten betalen.
Tot nu toe is hen dat aardig gelukt, niet...?? :banana:

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5678
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 284 keer
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Berichtdoor proximusboyke » 03 Sep 2014, 12:10

dit is in iedere sector zo.
Overlaatst woonlening als trouwe klant moet je meer betalen dan nieuwe klanten.
En onafhankelijke winkels bestaan nie meer
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3462
Lid geworden op: 12 Jan 2006
Bedankt: 306 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer

Re: Waarom nooit automatisch het goedkoopste tarief

Berichtdoor ub4b » 03 Sep 2014, 13:47

Heb het ook eens voorgehad bij base

had een vrij duur unlimited product, en plots was er dan eentje van 30 euro excl btw per maand ...

Je moet dus om de zoveel maand eens naar de site van je operator surfen om te kijken of er geen nieuw product is met dezelfde specs en beduidend goedkoper is. Heb eens zo'n sales erop gebust toen ik belde voor omschakeling, maar daar reageren ze zelfs niet op.


Terug naar “Telecom Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast