Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

deferre
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 Dec 2012
Bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor deferre » 27 Feb 2013, 09:43

Je kunt je beltoon zelf langer maken. Door de gewenste tijd (tot maximaal 30 seconden) via een bepaald nummer van de operator (zie verder) via je toestel door te geven. Bij de meeste operatoren is de beltijd standaard amper 15 tot 20 seconden. Nauwelijks genoeg tijd om je toestel in je sacoche of ergens tussen de paperassen te vinden.
Lees meer hierover!
Bron:
http://www.vief.be/geld-en-recht/bespaa ... maken.html

Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2027
Lid geworden op: 06 Dec 2004
Locatie: liedekerke.vl
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 134 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Maglor » 27 Feb 2013, 10:00

Bij Proximus (en Mobistar?) gaat dit enkel indien je een abonnement hebt. Dit werkt niet bij prepaid kaarten. Oplossing: voicemail gewoon uitzetten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.

2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 12 Mei 2010
Bedankt: 36 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor 2Flip » 27 Feb 2013, 10:06

Het kan natuurlijk geen kwaad om dit nog eens op te rakelen, maar dit is al verschillende keren besproken op UB (bv hier: viewtopic.php?f=77&t=27042 ).

En zoals in het artikel te lezen valt: proximus en mobistar prepaid klantzn vallen uit de boot.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Afbeelding

beejee
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 Okt 2010

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor beejee » 27 Feb 2013, 10:08

Heb het meteen getest want het heeft me ook altijd al gestoord dat ik net te laat ben

johand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 07 Sep 2011
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor johand » 27 Feb 2013, 10:11

ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief
Laatst gewijzigd door johand op 27 Feb 2013, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30 Apr 2006
Locatie: Hageland
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor pevepe » 27 Feb 2013, 10:17

Werkt ook bij Simyo: heb ik een tijd geleden al aangepast.

lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 Aug 2010
Bedankt: 73 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor lirec » 27 Feb 2013, 11:09

In feite is het hele voicemail-systeem een manier voor providers om extra geld uit de consument te slaan. Hoeveel % van de keren dat men op voicemail terecht komt spreekt men immers effectief iets in? Als het meer dan 30% is zou het mij sterk verbazen. Geen wonder dat men dit systeem misbruikt door de duurtijd van het bellen belachelijk kort te houden: doordat men doorgaans direct een hele minuut factureert brengt dit heel wat op.

Als "heilige kruisvaarder" (dit is sarcastisch bedoeld) Van de Lanotte nog eens een stuntje wil doen kan hij iets in de aard van het volgende eens wettelijk vastleggen:
-consumenten moeten zelf & voor elk gsm nummer (ongeacht wat voor prepaid of abbonnement het is) de keuze hebben al dan niet voicemail actief te hebben + keuze duurtijd van het bellen tot minstens 1 minuut (wilt een persoon eerder al iets inspreken: # duwen)
-als de duurtijd van het bellen verstreken is vraagt de provider of men iets wil inspreken op voicemail, legt men af of doet men niets => verbinding verbroken zonder kosten in rekening te brengen. Duwt men # om te bevestigen dat men iets wil inspreken: dan pas er mag aangerekent worden.

Gevolg van bovenstaande: consument krijgt eindelijk zeggenschap over zijn gsm en de kost daarvan. Als ik iemand bel wens ik immers deze persoonlijk te spreken, niet om iets achter te laten. Wil ik dat doen dan gebruikt ieder zinnig persoon ondertussen sms/mail/whatsapp/.... Enkel het feit dat ikzelf (en vele personen die ik ken) de voicemail bewust deactiveerd geeft aan dat dit systeem voorbijgestreefd is. Het is echter enorm vervelend om voicemail te vermijden als je iemand belt: enkel als je weet dat deze zijn voicemail heeft afgezet kan je blijven bellen, anders kan je om kosten te vermijden enkel 4 keer laten rinkelen, afleggen en opnieuw hetzelfde doen. Uiterst irritant!

Heeft VDL ergens contactgegevens staan voor het bovenstaande in te sturen? Een ideenbox ofzo :-)

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 27107
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1808 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor r2504 » 27 Feb 2013, 11:16

lirec schreef:Als "heilige kruisvaarder" (dit is sarcastisch bedoeld) Van de Lanotte nog eens een stuntje wil doen kan hij iets in de aard van het volgende eens wettelijk vastleggen:


Dat hij maar eerst eens start met de distributie tarieven... daar zal hij veel harder mee scoren (maar ook in politiekers hun zakken zitten).

Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3228
Lid geworden op: 03 Sep 2003
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Bedankt: 67 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Patje » 27 Feb 2013, 11:55

Ook ingesteld met een Telenet King, hoop dat het werkt.
Intel® i3-4150 Dual-Core @3,5 GHZ. Ram: 16 GB. HD 1 TB || Windows 10 Home X64 || GSM Huawei Y6 4G Mobile Vikings
Afbeelding Afbeelding
Pro⌘imus Internet + TV Pack. BBOX-3 S. 100/20. Zone 2 Vectoring. http://www.speedtest.net/result/6628660827.png

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17118
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 803 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1645 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor krisken » 27 Feb 2013, 12:23

Ik heb mijn voicemail actief na 30 seconden nu. Maar als er mij iemand belt en ik ben bezet (tal van redenen waardoor je niet kan opnemen, bvb cinema, restaurant, ...) dan denk ik ach als het dringend is belt hij wel terug, en anders hebben ze nog mijn voicemail ook. Maar inderdaad, het overgrote merendeel spreekt niks in, en verwacht dat ik dan maar even terug bel naar hun. Doet mij wat denken aan de manieren tussen tieners tegenwoordig : bellen en na 1x overgaan afleggen. Mag jij gaan terugbellen om te vragen wat er juist is. En verdient mijn provider dan weer extra geld. Dus of ze nu iets inspreken op mijn voicemail of mij laten terug bellen : ze verdienen altijd geld...

BTW wees blij : vroeger mocht je zelfs betalen bij een uitgaande oproep van zodra je op "het groene telefoontje" had gedrukt. Nu is dat al niet meer zo...

Van het hele betoog vind ik maar één ding de moeite waard : de gebruiker, onafhankelijk van van abonnement of herlaadkaart, zelf laten kiezen of hij zijn voicemail actief wilt of niet. Al de rest gaat er mij over...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 27107
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1808 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor r2504 » 27 Feb 2013, 12:40

krisken schreef:Doet mij wat denken aan de manieren tussen tieners tegenwoordig : bellen en na 1x overgaan afleggen. Mag jij gaan terugbellen om te vragen wat er juist is. En verdient mijn provider dan weer extra geld. Dus of ze nu iets inspreken op mijn voicemail of mij laten terug bellen : ze verdienen altijd geld...


Waarom zou jij moeten terugbellen... als het belangrijk is spreken ze wel iets in of bellen ze wel terug.

Het raadplegen van je voice mail kost niets... en als ze terugbellen kost het je ook niets... dus wat is het probleem ?

Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 Dec 2010
Locatie: Oostmalle
Bedankt: 69 keer
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Doktor Avalanche » 27 Feb 2013, 12:41

Dat is inderdaad de bedoeling van een provider he, zoveel mogelijk geld verdienen...
Ik heb indertijd mee CCBS (Call Completion on Busy Subscriber/No Reply (CCBS/NR) ) bij BGC mee geïmplementeerd, en dit zijn de trukken om meer geld te verdienen.

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17118
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 803 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1645 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor krisken » 27 Feb 2013, 12:44

r2504 schreef:
krisken schreef:Doet mij wat denken aan de manieren tussen tieners tegenwoordig : bellen en na 1x overgaan afleggen. Mag jij gaan terugbellen om te vragen wat er juist is. En verdient mijn provider dan weer extra geld. Dus of ze nu iets inspreken op mijn voicemail of mij laten terug bellen : ze verdienen altijd geld...


Waarom zou jij moeten terugbellen... als het belangrijk is spreken ze wel iets in of bellen ze wel terug.

Het raadplegen van je voice mail kost niets... en als ze terugbellen kost het je ook niets... dus wat is het probleem ?

Indien belangrijk spreken ze iets in ===> de beller betaald (en ik kan gratis vm beluisteren, true)
Indien ze niks in spreken ===> ik betaal (en betalen zij niks)

Er is dus altijd wel een manier waarop ze er aan verdienen. Dat wou ik gewoon zeggen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 27107
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1808 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor r2504 » 27 Feb 2013, 12:47

krisken schreef:Indien ze niks in spreken ===> ik betaal (en betalen zij niks)


Jij moet enkel betalen als je de persoon "wil achterna lopen"... iets wat ik niet doe.

Als ze namelijk niets inspreken is het ook niet de moeite waard om ervoor terug te bellen.

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17118
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 803 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1645 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor krisken » 27 Feb 2013, 12:48

Dat is inderdaad een keuze die ik maak en waar ik voor betaal. Hoewel ik er wel - eerlijkheidshalve - moet aan toevoegen dat ik ook niet iedereen terugbel in zo een geval...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Gebruikersavatar
williamh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 Okt 2012
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor williamh » 27 Feb 2013, 12:59

Ook bij Colruyt Mobile lukt het nu. (Mobistar....)
Vroeger ook al geprobeerd maar kreeg toen foutmelding, weet niet meer of het dezelfde code was.

Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 29 Sep 2008
Locatie: Hoboken
Bedankt: 45 keer
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Opus » 27 Feb 2013, 13:08

Telenet: **61*5555**30# Deze werkt perfekt :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13113
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2053 keer
Recent bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 576 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor philippe_d » 27 Feb 2013, 13:18

2Flip schreef:Het kan natuurlijk geen kwaad om dit nog eens op te rakelen, maar dit is al verschillende keren besproken op UB (bv hier: viewtopic.php?f=77&t=27042 ).

Inderdaad, dit is al herhaaldelijk besproken hier op Userbase.
Om nog eens de kodes te herhalen:

Code: Selecteer alles

Proximus: **61*+32475151516**30#
Base: **61*+32486191933**30#
Mobistar: **61*5555**30#
Telenet: **61*5555**30#


krisken schreef:BTW wees blij : vroeger mocht je zelfs betalen bij een uitgaande oproep van zodra je op "het groene telefoontje" had gedrukt. Nu is dat al niet meer zo...

Fabeltje? Nog nooit van gehoord, en ik heb al een gsm van in 1995 ...

Waar je wel (nu nog altijd) moet betalen is voor een ISDN oproeppoging: iedere keer dat je iemand belt (die ook ISDN heeft), en er is geen gesprek (bezet of geen antwoord), betaal je voor de oproeppoging :-(
De logica die erachter zat, is dat je een "verbinding" had met je correspondent via het D-kanaal (vb: doorgeven van de CLIP, datum + uur, ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 Jan 2012
Locatie: Herselt
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor trikke2705 » 27 Feb 2013, 13:36

Ik kon mijn beltoon ook niet verlengen en heb maar mijn voicemail opgezegd...nog geen moment spijt van gehad en missen doe ik het zeker niet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 17118
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 803 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1645 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor krisken » 27 Feb 2013, 13:43

philippe_d schreef:
krisken schreef:BTW wees blij : vroeger mocht je zelfs betalen bij een uitgaande oproep van zodra je op "het groene telefoontje" had gedrukt. Nu is dat al niet meer zo...

Fabeltje? Nog nooit van gehoord, en ik heb al een gsm van in 1995 ...

Dit is absoluut geen fabeltje Philippe. Aangezien jij van 1995 een gsm hebt kan het niet anders dat je toen bij proximus zat toen. Ik had in 1997 mijn eerste GSM en daar was dit al zo (Mobistar Tempo EN Proximus abonnementen). Dat waren de tijden dat je nog 50 frank/minuut betaalde (per begonnen minuut) en SMS enkel kon bij abonnementen en dan nog enkel in hetzelfde netwerk :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi + OVH
GSM = Orange Panter LE + Scarlet Red
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 4526
Lid geworden op: 29 Jun 2005
Locatie: Tienen
Bedankt: 432 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor selder » 27 Feb 2013, 15:05

Ik heb de Voicemail ook helemaal uitgezet op m'n GenerationConnect.

En bellen ... da's zo '99! Facebook Voice Messages FTW! haha :)
DAN A4-SFX • 7700K • Noctua NH-L9i • ROG Z170 Maximus VIII Impact • HyperX Fury 32GB • Asus GTX1080Ti Turbo • HP Omen X 35 • AudioEngine A2+ • Logitech G Pro keyboard/mouse • Logitech G933 • Oculus Rift + Oculus Touch • Intel 750 400GB • Samsung 850 Pro 1TB

• Alienware AW3418HW (21:9 3440x1440 120Hz 4ms G-Sync)

Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Alver » 27 Feb 2013, 22:48

johand schreef:ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief

Vreemd, niet dat ik twijfel of dat inderdaad werkt bij u maar ik heb ook Colruyt Mobile voorafbetaald en zelfs na herhaalde pogingen krijg ik het niet ingesteld. Moet ik dat misschien tijdens de daguren doen?

Alver

Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 11849
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1085 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Goztow » 27 Feb 2013, 23:12

Sticky gemaakt!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

johand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 07 Sep 2011
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor johand » 28 Feb 2013, 07:47

Alver schreef:
johand schreef:ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief

Vreemd, niet dat ik twijfel of dat inderdaad werkt bij u maar ik heb ook Colruyt Mobile voorafbetaald en zelfs na herhaalde pogingen krijg ik het niet ingesteld. Moet ik dat misschien tijdens de daguren doen?

Alver

gewoon dit nummer bellen (mobistar)
**61*5555**30#
en dan werkte het bij mij

Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 Dec 2011
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Alver » 28 Feb 2013, 10:11

Ik heb deze morgen (d.w.z. rond 10:00 h) nog eens een poging gedaan om Colruyt Mobile voorafbetaald aan te passen en dit keer lukte het van de eerste maal. Mijn pogingen van gisteravond gaven telkens een foutmelding.

Alver

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3448
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 220 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor satsurfer » 30 Mei 2013, 14:23

johand schreef:
Alver schreef:
johand schreef:ik heb Colruyt Mobile (prepaid) en dus Mobistar en da werkt wel degelijk. Ook de voicemail blijft actief

Vreemd, niet dat ik twijfel of dat inderdaad werkt bij u maar ik heb ook Colruyt Mobile voorafbetaald en zelfs na herhaalde pogingen krijg ik het niet ingesteld. Moet ik dat misschien tijdens de daguren doen?

Alver

gewoon dit nummer bellen (mobistar)
**61*5555**30#
en dan werkte het bij mij

thx ook williamh, johand, alver,....

voicemail zou niet uit te schakelen zijn bij colruyt mobile :cry:

maar als ik beltoon al kan verlengen bij mijn vrouw haar gsm, is al iets....

Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 11849
Lid geworden op: 14 Nov 2006
Locatie: Brussel
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1085 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Goztow » 30 Mei 2013, 14:51

Ik heb net mijn voicemail nogmaals laten uitschakelen. Te lang mee gewacht.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 519
Lid geworden op: 31 Mar 2012
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Contact:

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor tommekentom » 07 Aug 2013, 09:16

Hehe, 30 sec. is voor ons nog te kort
Afbeelding [MOB] Orange Shape Traveller / [Int+TV] Orange Internet + TV Boost

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3135
Lid geworden op: 01 Feb 2006
Bedankt: 216 keer
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Tomby » 07 Aug 2013, 10:08

krisken schreef:Indien belangrijk spreken ze iets in ===> de beller betaald (en ik kan gratis vm beluisteren, true)
Indien ze niks in spreken ===> ik betaal (en betalen zij niks)


Ja, en als je de telefoon opneemt betalen zij dan weer... :bang:

PS: en ik heb het schijt aan mensen die oude topics bumpen :D.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5135
Lid geworden op: 04 Okt 2004
Locatie: Geel
Bedankt: 89 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Ofloo » 07 Aug 2013, 17:59

Maglor schreef:Bij Proximus (en Mobistar?) gaat dit enkel indien je een abonnement hebt. Dit werkt niet bij prepaid kaarten. Oplossing: voicemail gewoon uitzetten.

Ik weet niet bij MV gaat dit gewoon en volgens mij bij base, proximus en mobistar ook ze ! Vroeger kon dat toch.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3071
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor wied » 07 Aug 2013, 18:14

uitzetten lukt wel bij generation connect door te bellen naar 6000...
Proximus Start, OVH, Tempo Easy, Scarlet Red, FTA DVB-T/S2, Netflix

Gebruikersavatar
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7807
Lid geworden op: 10 Mei 2007
Bedankt: 388 keer
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Lord Utopia » 07 Aug 2013, 18:24

of gewoon door de hello app te gebruiken

MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1350
Lid geworden op: 25 Sep 2007
Locatie: Berlare (O-Vl)
Bedankt: 83 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Base en Mobile Vikings

Berichtdoor MarkDM » 14 Nov 2013, 22:13

Toevallig nog een heel simpele methode gevonden om de voicemail volledig uit te schakelen bij Base:

Toets ##002# in op het scherm en duw op de knop van uw gsm alsof u dit 'nummer' wilt bellen (groene toets).
Na enkele ogenblikken komt er op het scherm "alle doorschakelingen geannuleerd".

We hebben het uitgevoerd op een MobileVikings (prepaid).
Hoera het werkt: de gsm blijft meer dan 30 seconden rinkelen.
Als hij afstaat: bericht van het netwerk, enz.
Voip: 3StarsNet met Linksys SPA3102
Internet: Belgacom Comfort met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+ en TV-Vlaanderen op Xtrend met Open-Pli

Gebruikersavatar
Geert-Jan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 Okt 2016
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor Geert-Jan » 30 Dec 2016, 18:21

Werkt niet bij Scarlet.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3071
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor wied » 31 Dec 2016, 15:04

noch bij Orange prepaid...
Proximus Start, OVH, Tempo Easy, Scarlet Red, FTA DVB-T/S2, Netflix

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5941
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 447 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor ITnetadmin » 31 Dec 2016, 15:08

Wat is dat hier tegenwoordig met al dat necro'en van antieke posts? :-)

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3071
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 260 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor wied » 31 Dec 2016, 15:13

Geert-Jan lijkt hier het bezige baasje :-D
Proximus Start, OVH, Tempo Easy, Scarlet Red, FTA DVB-T/S2, Netflix

seppe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 21 Okt 2005
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Bespaar door je beltoon dubbel zo lang te maken

Berichtdoor seppe » 31 Dec 2016, 16:27

Ik heb een tijdje geleden mijn voicemail (online) opgezegd, ik herinner me dat mobistar me toen opbeldde of ik wel zeker was om dit te doen en ze vroegen ook waarom.... :-) Vond ik toen toch raar; een optie online willlen veranderen en toch moet dit nog mondeling bevestigd worden, kun je nagaan hoeveel er hier aan verdient wordt, hè... :-D


Terug naar “Telecom Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast