BIPT kaart vs Antennas app

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Op www.sites.bipt.be kun je de locatie en wat details van alle GSM-masten in België vinden. Voor Android (en wellicht iOS ook) bestaan er verschilende apps, oa 'Antennas', die ook in kaart tonen welke masten je GSM op dat moment kan 'zien' en met welke hij verbonden is. Deze apps blijken er echter nogal zwaar naast te zitten en tonen masten waar er helemaal niets te vinden is en omgekeerd tonen geen masten op locaties waar er wel een staat en waarvan ik bijna zeker ben dat mijn GSM ermee verbonden is. In de log-file van Antennas zie ik dan weer wel geo-coördinaten (dat zijn natuurlijk ook gewoon de coördinaten die hij gebruikt om zijn kaart te tekenen).

Wat is hier de oorzaak van ? Sturen die masten verkeerde geo-coördinaten door ? En hoe weet ik welke mast in Antennas overeenkomt met welke mast op de BIPT kaart ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Proximus geeft een naam aan zn annemasten, bvb wvl en een nr of 91 en een aantal letters bvb91AAL voor Aalter, ben op zoek naar de lokatie 91JAN
Hoe kan ik dit vinden ? Op de kaart een voor een alles aflopen, is een beetje veel werk....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

laroyj schreef:ben op zoek naar de lokatie 91JAN
Deze staat hier.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”