Jongeren knappen af op kostprijs mobiel internet

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nieuwe media zijn onmisbaar in het leven van jongeren en bieden enorm veel mogelijkheden, maar die worden niet ten volle benut. De redenen daarvoor zijn wel niet altijd bij de jongeren zelf te zoeken. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek over nieuwe media bij kinderen en jongeren.

81% van de bevraagde jongeren heeft een smartphone die online kan. Maar slechts 33% gebruikte de afgelopen maand ook effectief mobiel internet. De meest aangehaalde redenen om niet mobiel online te gaan zijn ‘niet handig’, ‘te traag’ en vooral: ‘te duur’.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120506_027
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Om de 4 jaar een iphone van €600 is geen probleem, maar €15/maand vinden ze teveel? Ene keer minder trakteren per maand en tis al gefixed.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Mobile vikings en Generation connect zijn betaalbare oplossingen maar als je bij de rest kijkt zijn die t.o.v de 2 voorgenoemde tariefplannen best wel duur.
VB.:

Code: Selecteer alles

Generation connect 20€/maand voor 
60 min bellen ~ 2000 smsjes ~ 2048mb internet
MTV 15
60 min bellen ~ onbeperkt sms voor 15€/maand wil je daar ocharme 50 mb bij is het al 20€/maand... 
Ik noem dit duur :-)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

tsja, Mobile vikings en Generation connect bestaan nu éénmaal, dus de jongeren hebben mijn inziens geen reden om mobiel internet niet te gebruiken....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Inderdaad, hetgeen echter opvalt is dat ze de "kleintjes" die het meeste bieden niet zo geheel bekend zijn. Als ik bijvoorbeeld tegen de "jongeren" in men familie zeg neem generation connect of mobile vikings dan horen ze het in Keulen donderen. De meeste jongeren zijn niet op de hoogte van zulke mooie tariefplannen.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

4-5 eur/maand te duur ? Onhandig (ouder nodig om van provider te veranderen?) ? mss zijn ze te lui vergeten (je moet moeite doen om te veranderen/op te zoeken) ?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Bij ons in de universiteit hangen posters op van Generation Connect incl. vermelding van data, smsen en prijs. Bijna niemand is echter klant...

Uiteindelijk knappen ze af dat het "maar" 2000 smsen zijn, terwijl bij de andere tariefplannen aan gelijkaaridge prijs het ongelimiteerd is.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Teebee schreef:Om de 4 jaar een iphone van €600 is geen probleem, maar €15/maand vinden ze teveel? Ene keer minder trakteren per maand en tis al gefixed.
Nagel op de kop :wink: (als ge veel geluk hebt dat uw Iphone 4 jaar meegaat)

De tarieven vallen echt wel mee.
Ge moet gewoon het tarief kiezen dat het beste bij uw verbruik past.
En zelf bij Belgacom/proximus krijgt ge tegewoordig 'gratis' mobiel datavolume op elk abonnement.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Dima_2005 schreef:Bij ons in de universiteit hangen posters op van Generation Connect incl. vermelding van data, smsen en prijs. Bijna niemand is echter klant...

Uiteindelijk knappen ze af dat het "maar" 2000 smsen zijn, terwijl bij de andere tariefplannen aan gelijkaaridge prijs het ongelimiteerd is.

:bang: :bang: :bang: :lol:
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

het feit is dat hier in Belgie niet overal 3G is , met edge is connecteren wel niet handig en onderweg valt 3G ook continue uit !
Ikzelf woon in een kleine stad waar bijna nergens 3G is maar was vorige week in Antwerpen en had er ook problemen .....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

@laroyj: Bij welke provider zit je?
Ikzelf zit bij proximus, en bijna overal 3G (ja, ook in het boerengat waar ik woon).
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Dima_2005 schreef: Uiteindelijk knappen ze af dat het "maar" 2000 smsen zijn, terwijl bij de andere tariefplannen aan gelijkaaridge prijs het ongelimiteerd is.
Dat fenomeen zie ik zelf ook terug, mensen die echt zo reageren van "hoe, maar 2000 sms'en, ik heb minstens het dubbel nodig". Ik vraag me dan altijd af how the f*** ze dat doen... 2000 sms'en, dat zijn er bijna 70 per dag...

Maar goed, ieder heeft natuurlijk zijn eigen gebruikspatroon, maar het is een vreemd fenomeen! :)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

@FlashBlue
Ik ben echt wel geen sms'er, maar 70 per dag is echt niet zo belachelijk veel... Ikzelf stuur er een stuk of 20-25 per dag. SMS is een heel veel gebruikte communicatievorm. Een simpel gesprekje van 5min kan al rap 10-15 sms'en zijn, en dat maar met 1 persoon... Als je dan met verschillende personen hebt, en met verschillende mensen moet overleggen zit je heel snel aan de 70/dag.

Ik ken persoonlijk iemand die echt niet heel veel sms't, maar op een maand zijn 10.000 berichten opgestuurd had, dit allemaal door veel af te spreken met een grote groep van 10 personen...

PS: Vandaag heb ik al 170 berichten verstuurd, er moet veel georganiseerd worden :)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 222 keer

Sorry maar een 'gesprek' via SMS ? Zeer onefficient als je het mij vraagt. Gewoon even bellen is vele sneller.

En 2000 SMS'en ? Ik denk niet dat ik er in gans mijn leven al zoveel gestuurd heb. :-D
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Probeer eens te bellen in het midden van een les :) Of met 10 tegelijk...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

zoveel jongeren met een gsm van 600€ ken ik niet. De meeste jongeren die ik ken, hebben een goedkoop android gsm'eke van maximum 200€. Enja, daar moeten ze zich al pijn voor doen.

Dat er dan nog duur mobiel internet zou nodig zijn (voorwa eigenlijk?) is er al helemaal over....
tgaat hier toch over jeugd hé? Gasten die niet werken, en het moeten doen met zakgeld?
Dat de nurdjes beter kunnen sparen en dure gsm's kopen, zal misschien zijn omdat ze ook amper buiten komen. Maar waarom hebben die dan weer mobiel internet nodig?
de koe zegt boe
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Hoe "nodig" is mobiel internet anyhow, het is leuk en gemakkelijk, maar nodig ???

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Werd dat enkele jaren geleden niet gezegd over vast internet? Of over een computer? Ik en mijn zus hebben héél veel moeten doen om mijn moeder te overtuigen een computer aan te kopen en een paar jaar later een internetverbinding. Dat was allemaal onnodig voor mijn moeder.

Allemaal écht nodig hebben we het niet, maar dan zouden we ook allemaal kunnen leven op een eiland ergens in de oceaan.

Hoe die jongeren allemaal aan een dure iPhone komen, hebben we het raden naar. Dat kan evengoed komen van een vakantiejob, of cadeau gekregen van hun familie/ouders, of van de spaarrekening komen, tweedehands, etc. Dat mobiel internet duur is, is een feit. Wie de alternatieven niet kent, betaalt stukken van mensen. Dan is het evident dat ze het niet gebruiken. 't Is niet dat het geld hen op de rug groeit...

Alhoewel: Proximus en MV bieden dan veel mobiel internet voor forfaitair tarief, bij BASE en Mobistar kan je nu gratis facebooken en twitteren bij een herlading vanaf 10 euro, en da's toch een leuke feature voor de Facebook-generatie. Ik denk dat veel jongeren dat zelfs nog niet weten. (of hun goedkope gsm het niet kan)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer

tgaat hier toch over jeugd hé? Gasten die niet werken, en het moeten doen met zakgeld?
Degenen die met een iphone rondlopen (16+ & schoolgaand) helft gaat er voor werken, de andere helft krijgt deze gewoon van de ouders.
Degenen die een iphone krijgen trekken zich niet veel aan van de kost van internet want ze betalen het zelf niet....ik ken er een paar met een rekening van 50a100€ in de maand nuja mijn probleem niet. Dan heb je ook een eerder klein percentage die mv of gc heeft, maar die zijn nog in de minderheid.

Met MV vind ik het wel betaalbaar, maar kijk je naar de uk prijzen kan daar nog wel €6 af.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Lord Utopia schreef:Werd dat enkele jaren geleden niet gezegd over vast internet? Of over een computer?
Ik denk dat je die dingen toch moeilijk kan vergelijken... eigenlijk vind ik een GSM op zich zelfs nog steeds pure luxe (ik zou er alvast geen probleem van maken hem af te geven, het langste dat ik misschien onderweg/onbereikbaar ben is een uurtje of twee, dan ben je al terug ergens waar een telefoon is).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
Allemaal écht nodig hebben we het niet, maar dan zouden we ook allemaal kunnen leven op een eiland ergens in de oceaan.
er is ook wel een einde op luxe, en al zeker voor de jeugd waarvan mama en papa de kosten moeten dragen. Je kan niet alles hebben (of krijgen).
de koe zegt boe
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Tja.
Het is belangrijk om regelmatig te hebben wat je wilt.
Maar nog veel belangrijker om te willen wat je hebt; en daar loopt het tegenwoordig vaak mis imo.

En zoals ze al zeiden: ze knappen er niet op af, maar zijn vaak niet echt geïnteresseerd om op onderzoek te gaan naar goedkopere alternatieven (ze slikken de marketingpraatjes van de grote bedrijven die hun doen geloven dat hun producten de enige op de markt zijn).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

LPS schreef:Het is belangrijk om regelmatig te hebben wat je wilt.
Ik zou eerder zeggen... belangrijker om niet steeds alles te hebben wat je wilt. Enkel op die manier leer je de waarde van dingen kennen, keuzes maken over wat echt belangrijk is, en vooral beseffen dat je (of je ouders) daar wel degelijk uren zoniet dagen voor moeten werken !
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

LPS schreef:Tja.
Het is belangrijk om regelmatig te hebben wat je wilt.
.
Er al eens bij stil gestaan hoeveel er moet gewerkt worden om brood op de plank te krijgen?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 386 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Dima_2005 schreef:Uiteindelijk knappen ze af dat het "maar" 2000 smsen zijn, terwijl bij de andere tariefplannen aan gelijkaaridge prijs het ongelimiteerd is.
Hebben ze nooit gehoord van Whatsapp?
http://www.whatsapp.com/
platformoverschrijdend.

razendpopulair (en gratis!)
http://www.telegraaf.nl/digitaal/116309 ... dag__.html

Ik heb het een tijdje gebruikt, maar op den duur stop je niet meer met berichten te sturen en werkt het zeer verslavend...wel leuker dan sms.

Dus dan beter een goed data abbo, dan unlimited SMS.....

een collega van mij heeft blackberry (niet professioneel), omdat je daar speciaal berichten (geen sms) naar elkaar kunt sturen...bovenop het duur databbo (want GC werkt daar niet mee) nog eens BB abbo!!! :bang:

En ik zie veel van die studenten op de trein toch ook met Blackberry's...

Is da nodig?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Da's een vicieuze cirkel :) Daarvoor moeten eerst voldoende mensen mobiel internet hebben, om populair te worden. Maar niemand neemt mobiel internet en blijft bij sms'en hangen omdat niemand het programma gebruikt...

Ik heb nu al even Generation Connect, daarvoor zat ik bij Mobistar, waar data te duur was, toen gebruikte ik gewoon een data-sim van Mobile Vikings op mijn laptop (dewelke ik toch altijd meeheb, wat handiger is dan op een gsm dan nog!).
Nu ik GC heb, vind ik mobiel internet handig, moet ik niet mijn laptop eruit pakken of zoek ik soms de prijs op als ik iets in de winkel zie liggen maar nog twijfeL.. maar op de vraag of ik het ECHT nodig heb, kan ik moeilijk antwoorden, ik denk eerder van niet.
Ik gebruik wel mijn 2GB bijna op, maar dat komt omdat ik regelmatig zelfs gewoon muziek zit te streamen (internet-radio) op mijn smartphone in de auto, aangezien de radio in België rampzalig slecht is...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Teebee schreef:Om de 4 jaar een iphone van €600 is geen probleem, maar €15/maand vinden ze teveel? Ene keer minder trakteren per maand en tis al gefixed.
eenmalige kosten, dat die wat hoger zijn, staat niet tegen over kosten die continue zijn, .. maandelijkse kosten wegen veel meer door dan 1 grote kost, en trouwens niet iedereen heeft een iphone, .. ! ook het toestel behoud nogal redelijk zijn waarde dus zelfs indien men een toestel aankoopt kan men het later nog steeds doorverkopen terwijl 15 euro per maand niet kan verkocht worden. :p
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

pff, wat een onzin allemaal...
De iphone is een gadget, net zoals onze c64 een gadget was of onze camino of ons millet vest,.... ge moet jongeren daar dus absoluut niet op afrekenen.
Lifestyle koop je immers af, dat is nu zo en dat zal altijd zo blijven.
Trouwens,wanneer ze 10.000 SMSjes te weinig vinden kan je moeilijk spreken dat ze dat ding dan ook nog eens niet gebruiken ;-)
Degene die ik ken hebben gewoon geen internet nodig... ze hebben wifi op kot/school en een SMS bundel. Facebook om openbaar te roddelen en sms om datzelfde privé te doen. Mobiel internet is voor hen gewoon een Non-issue...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

FlashBlue schreef:
Dima_2005 schreef: Uiteindelijk knappen ze af dat het "maar" 2000 smsen zijn, terwijl bij de andere tariefplannen aan gelijkaaridge prijs het ongelimiteerd is.
Dat fenomeen zie ik zelf ook terug, mensen die echt zo reageren van "hoe, maar 2000 sms'en, ik heb minstens het dubbel nodig". Ik vraag me dan altijd af how the f*** ze dat doen... 2000 sms'en, dat zijn er bijna 70 per dag...

Maar goed, ieder heeft natuurlijk zijn eigen gebruikspatroon, maar het is een vreemd fenomeen! :)
Ik ken mensen die de 70 berichten per dag halen. Die zitten dus constant met die GSM in de handen, berichtjes te typen. In de zetel, terwijl ze aan het eten zijn, als ze te voet op weg zijn, maakt niet uit, die vingers gaan de hele dag heen en weer. Daar maak ik mij nu niet meteen druk in. Maar waar ik mij dan wel weer enorm druk in maak is dat diezelfde personen nooit de telefoon beantwoorden als je hen belt. Dan krijg je als excuus te horen dat het geluid op stil stond, of dat ze net toevallig niet gehoord of gezien hadden dat er een oproep binnen kwam.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
iceke
Elite Poster
Elite Poster

En ? Als ik geen goesting heb om jou te horen neem ik niet af... net zoals ik mijn voordeur niet opendoe wanneer ik zit te eten enz...
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Ontopic:Ik merk tegenwoordig ook vaak dat steeds meer veel-sms'ers blijkbaar op de een of andere manier moeite hebben om iemand vocaal te woord te staan. En als dat dan lukt, dan lijkt het dikwijls dat je met een andere persoonlijkheid communiceert... Bizar, ik hoop dat zij dit kunnen bijsturen want vanaf een bepaald moment slaat iedereen toch een weg in waar een goot deel van de dingen des levens in toenemende mate (beter) niet meer via messagingtoestanden kunnen gecommuniceerd worden. Al is dat maar iets wat me de laatste tijd opvalt, het neemt nog geen dramatische vormen aan voorlopig.

Ik zou er moeite mee hebben als een van mijn contacten niet zou opnemen omdat ze geen goesting hebben maar tegelijkertijd wel via meerdere kanalen texten. Of kan ik die goesting catalogeren onder wat ik bedoel onder voorgaande alinea?

Offtopic:Vreemd waarom de reacties maar telkens enkel mijn eerste zin quoten. Ik zeg dan ook 'regelmatig' in die zin (en dus niet 'steeds'). Ik nuanceer duidelijk en ik ben er van overtuigd dat het zeker mogelijk moet zijn om van bepaalde dingen die je echt wilt, je ook regelmatig de mogelijkheid moet hebben om ze te hebben; maar wel als de volgende ongequote zin ook gerespecteerd wordt (die jullie dus jammergenoeg buiten beschouwing laten). Meer dan we denken dat 'de jeugd' alles zomaar krijgt is het omgekeerde het geval, maar die zien we natuurlijk niet omdat ze niet kunnen pronken. Daarom dat ik ook dát aanhaal, want dat is voor kinderen ook belangrijk; ook al denken jullie direct aan het heel specifieke aspect (dat van de 'overladen gadgetjeugd'), wat er niet staat maar enkel een interpretatie is van jullie. Al kan ik dat ergens wel begrijpen dat jullie dat tussen de regels ten onrechte lazen. Het is dus mijn mening die ik wat beter had kunnen kaderen, niet als reactie op voorgaande posts of als ongenuanceerde promozin (die jammergenoeg wel zo geïnterpreteerd wordt).

Daarnaast ben ik het dan weer niet akkoord met de houding dat de jeugd alle schuld treft. Het is aan de ouders om de keuzes/vragen aan een realiteitstoets (willen wat je hebt) te onderwerpen en dit geleidelijk aan door te geven. Het is mijn ouders altijd gelukt om mij duidelijk te maken waarom bepaalde dingen al dan niet kunnen; ik heb dus alles al dan niet gekregen waarvan ik uiteindelijk overtuigd van ben geworden waarom ik het al dan niet kreeg. Niets tekort gekomen, hoewel ik initieel meer wilde uiteraard (evolutionair zo geprogrammeerd). En ook nu heb ik er daardoor geen moeite mee als ik iets niet zou kunnen aanschaffen, want met een gewoon loon kan ik me alles permitteren waarvan ik obv mijn situatie vind dat het nodig is. Voor mij bestaat er dus niet zoals iets 'écht niet krijgen'. Kinderen zijn kinderen, maar het is de taak van de ouders om hun geleidelijk aan dit verantwoordelijkheids-inschattingsvermogen over te brengen. De waarde van de dingen leer je door dialoog en inzicht dat je meekrijgt, niet enkel door het ontzeggen met als reden 'niet altijd alles te krijgen'. Op die manier is de kans zeer klein dat het échte besef van het 'waarom (niet)' zich ontwikkelt bij deze kinderen/jongvolwassenen.

In die zin vind ik bijgevolg dat we niet op de jeugd moet schieten, maar op de ouders. Als is dat eerste uiteraard meer voor de hand liggend én gemakkelijker. Als binnen een paar jaar zou blijken dat ik m'n kinderen moet catalogeren onder wat jullie typeren als 'de jeugd die alles moeten hebben, zonder oog voor het waarom&hoe', dan kan ik hun niets verwijten, maar enkel mezelf als ouder.

En dat zeg ik als persoon die zijn jeugdjaren al lang ontgroeid is, en al jaren voor z'n eigen brood op de plank moet werken. Dus ja, I know.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

huh......

ik geef mijn kinderen zakgeld. Daar doen ze mee wat ze willen (aléja, toch ongeveer). Gaan ze graag daar in tweekend met uit, so be it....
Gaan ze daar niet met uit, maar sparen ze voor een bromfiets.... so be it.
Gaan ze niet uit, sparen ze niet, en kopen ze duur mobiel internet... so be it.

En zo leren ze zelf met geld omgaan. Verstandig of onverstandig... whatever... al vallend leert men opstaan.
de koe zegt boe
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:En ? Als ik geen goesting heb om jou te horen neem ik niet af... net zoals ik mijn voordeur niet opendoe wanneer ik zit te eten enz...
Die goesting om niet te antwoorden is er constant. En Iceke, neem je zelf de telefoon ook niet op als je ouders een paar keer na elkaar bellen? Het voorbeeld dat ik aanhaalde is de dochter van mijn vriendin en zo ken ik nog een paar voorbeelden. Mag ik dergelijke mensen catalogeren onder de noemer "asociale gevallen"? Anderzijds moet mama springen als de dochter belt, want o wee als moeder de telefoon niet beantwoordt.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Waarom zou die goesting er constant zijn ? maar mijn telefoon/deurbel komt niet op de eerste plaats. Mijn familie weet dat, mijn vrienden weten dat & mijn klanten weten dat.
Ik krijg die conversatie regelmatig : waarom nam je niet af ? alsof ik daar verantwoording voor moet afleggen....
Ik ben trouwens wel zo netjes om altijd terug te bellen.
Ik heb geen kinderen, ik zou ze het ook nooit vragen, maar het is aan u om daar regels over te maken me dunkt.. niet aan mij.
Moesten mijn ouders me 3 keer na elkaar bellen... en ik pak af... en het is voor te zeveren, dan was dat de eerste en de laatste keer geweest denk ik.
Laatst gewijzigd door iceke 07 mei 2012, 13:14, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Hoe moet ik dat nu weten waarom die goesting er constant is? Ik stel dit fenomeen gewoon vast, steeds bij dezelfde mensen. Terugbellen doen ze trouwens ook niet. En ik kan mij voorstellen dat de deurbel niet op de eerste plaats komt. Maar bij sommigen komt hun gsm op de eerste plaats, maar niet voor iedereen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”