http://www.zdnet.be/news/135945/laat-je ... itbetalen/
Sja... benieuwd hoe lang het nu nog zal duren
betaallijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 2 keer
En waarom zou men daarmee ophouden?
Het principe is toch quasi hetzelfde als bij andere betaallijnen.
Wat maakt het Proximus/MobileVikings nu uit of naar wat voor betaallijn je belt. Voor beiden krijgen zij evenveel.
Of dat die betaallijn je een erotisch luisterspel voorschotelt of een deel van dat geld aan stort op de bankrekening van de beller zal hen volgens mij worst wezen.
Het principe is toch quasi hetzelfde als bij andere betaallijnen.
Wat maakt het Proximus/MobileVikings nu uit of naar wat voor betaallijn je belt. Voor beiden krijgen zij evenveel.
Of dat die betaallijn je een erotisch luisterspel voorschotelt of een deel van dat geld aan stort op de bankrekening van de beller zal hen volgens mij worst wezen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Waarom zou hun dat minder opbrengen?
Jouw 15 of 20 euro hebben ze toch al doordat je oplaad. Wat je ermee doet is jouw zaak hé. Spaar je dat op, surf je dat erdoor, ga je plots immens veel bellen...veel maakt het hun niet uit
Jouw 15 of 20 euro hebben ze toch al doordat je oplaad. Wat je ermee doet is jouw zaak hé. Spaar je dat op, surf je dat erdoor, ga je plots immens veel bellen...veel maakt het hun niet uit
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- LPS
- Premium Member
- Berichten: 530
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 37 keer
Denkpiste, maar ben niet zeker:
Ze krijgen er zelfs blijkbaar nog 20% van de 2€ voor per minuut, dus dat is nog eens een extra er bovenop. Op gewoon calls, sms en data krijgen ze niets, dan moeten ze zelfs nog interconnectiekost betalen naar de andere netwerken.
Ze krijgen er zelfs blijkbaar nog 20% van de 2€ voor per minuut, dus dat is nog eens een extra er bovenop. Op gewoon calls, sms en data krijgen ze niets, dan moeten ze zelfs nog interconnectiekost betalen naar de andere netwerken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
Onze forum member (pidgey) had mogelijk toch beter naar de boekhouder geweest voor zijn 4%
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Waarom dat het minder gunstig is voor de provider:
Bij bellen/sms'en/surfen krijgen zij alles (dus de volledige 20euro).
Daar moeten inderdaad nog interconnectiekosten op betaald worden (als er naar een ander netwerk gebeld word).
Bij bellen naar betaallijn "krijgen" ze echter maar enkele procenten (20?), zou dus neerkomen op 4euro.
Do the math.
En inderdaad, Pidgey heeft misschien wel een kans laten voorbijschieten (maar ik dacht dat hij er nu ook nog iets aan overhield... 't is hem gegund!)
Bij bellen/sms'en/surfen krijgen zij alles (dus de volledige 20euro).
Daar moeten inderdaad nog interconnectiekosten op betaald worden (als er naar een ander netwerk gebeld word).
Bij bellen naar betaallijn "krijgen" ze echter maar enkele procenten (20?), zou dus neerkomen op 4euro.
Do the math.
En inderdaad, Pidgey heeft misschien wel een kans laten voorbijschieten (maar ik dacht dat hij er nu ook nog iets aan overhield... 't is hem gegund!)
- honda4life
- Moderator
- Berichten: 6008
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
- Bedankt: 376 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het is 2€ per minuut belllen.
Maar geldt dit per seconde dat je belt? Kan je bijvoorbeeld een gesprek starten op 1,99€ en op 0€ eindigen?
Maar geldt dit per seconde dat je belt? Kan je bijvoorbeeld een gesprek starten op 1,99€ en op 0€ eindigen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Zo eenvoudig is het niet... die 15 euro is een soort van overbooking. Ze rekenen dus 15 euro aan, maar verwachten dat je hiervan slechts x-aantal euro zal gebruiken (net zoals TN bijvoorbeeld 100 GB volume geeft, maar hoopt dat de gemiddelde gebruiker hiervan slechts x-aantal GB gebruikt).krisken schreef:Jouw 15 of 20 euro hebben ze toch al doordat je oplaad. Wat je ermee doet is jouw zaak hé. Spaar je dat op, surf je dat erdoor, ga je plots immens veel bellen...veel maakt het hun niet uit
Wanneer je nu plots je volledige 15 euro gaat gebruiken stort het ganse systeem van overbooking (lees winst) in elkaar. Je provider heeft die 15 dus niet meer, hij moet hiervan een deel gaan terug betalen aan jou "recuperatie" service. Vergeet niet dat je provider z'n rendement daarbij véél lager ligt dan een gesprek op z'n (eigen) netwerk.
Indien veel mensen dit dus gaan gebruiken zal men zeker gaan proberen om dergelijke systemen te verbieden (ook al lijkt me dat moeilijk).
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Soort overboeking? Zever hé, je belt je geld toch altijd op? Ik bezie dat als een soort protonkaart waar je 10 euro opzet en waar jij mee beslist wanneer je die opgebruikt. Alleen krijg je gedurende de eerste maand bonussen. Wat ze wel verwachten (!) is dat je naar proximus en belgacomklanten belt, zodat ze geen connectiekost moeten betalen aan een andere operator. Een gesprek dat hun feitelijk gezien (buiten de investeringen) geen geld kost maar waar je wel voor betaald.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als iedereen z'n geld zou opbellen was een dienst als deze niet nodig !krisken schreef:Zever hé, je belt je geld toch altijd op?
-
- Pro Member
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 36 keer
Als ik het hier goed begrijp dan is bellen naar betaalnummers geen goede zaak voor de providers.
Want niet alleen kan je naar dat 0905 nummer bellen om een deel van je beltegoed te laten uitbetalen, je kan ook 0905 nummers bellen
om mee te doen aan onder meer spelletjes, wedstrijden en beltonen. (maximumtarief op 2 euro per minuut)
In dit geval wordt de winst waarschijnlijk verdeeld tussen de aanbieder en de operator. En waarschijnlijk krijgt de operator identiek hetzelfde bedrag voor ieder 0905 nummer.
Want niet alleen kan je naar dat 0905 nummer bellen om een deel van je beltegoed te laten uitbetalen, je kan ook 0905 nummers bellen
om mee te doen aan onder meer spelletjes, wedstrijden en beltonen. (maximumtarief op 2 euro per minuut)
In dit geval wordt de winst waarschijnlijk verdeeld tussen de aanbieder en de operator. En waarschijnlijk krijgt de operator identiek hetzelfde bedrag voor ieder 0905 nummer.
-
- Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 10 keer
En nu een correct antwoord:
Providers vinden dit inderdaad niet leuk.
Rekenvoorbeeld:
Als je 10 euro belwaarde opbelt/opSMST, is dit voor een provider 10 euro 'winst'.
De provider verzorgt namelijk enkel de verbinding tussen jouw toestel en die van je correspondent, met de antennes en masten die al aanwezig zijn. (deze kosten zijn dus al gemaakt)
Je kan het vergelijken met het surfen op internet. Of je nu 10MB surft of 100MB, voor de provider houdt dit niet meteen een meerkost in.
Als je 10 euro opbelt naar een betaallijn, maakt de provider echter geen 10 euro 'winst'', want ze moeten +-80% van die 10eur doorstorten naar de eigenaar van de betaaldienst. Ze houden dus 'maar' 2 euro over...
'k Hoop dat dit een beetje duidelijk is:)
Hetzelfde geldt uiteraard voor erotische lijnen, busticketjes, belspelletjes, parkeertickets....
Ik krijg inderdaad een klein procentje op de belletjes die gebeuren Bedankt daarvoor!
Moest ik alles zelf regelen, (website zelf uitbouwen, betalingen regelen, boekhouding, papieren, ....) zou ik meer winst hebben en meer uitbreidingsmogelijkheden, maar voorlopig heb ik daar niet echt de tijd en de goesting voor... Misschien als ik afgestudeerd ben ofzo
Providers vinden dit inderdaad niet leuk.
Rekenvoorbeeld:
Als je 10 euro belwaarde opbelt/opSMST, is dit voor een provider 10 euro 'winst'.
De provider verzorgt namelijk enkel de verbinding tussen jouw toestel en die van je correspondent, met de antennes en masten die al aanwezig zijn. (deze kosten zijn dus al gemaakt)
Je kan het vergelijken met het surfen op internet. Of je nu 10MB surft of 100MB, voor de provider houdt dit niet meteen een meerkost in.
Als je 10 euro opbelt naar een betaallijn, maakt de provider echter geen 10 euro 'winst'', want ze moeten +-80% van die 10eur doorstorten naar de eigenaar van de betaaldienst. Ze houden dus 'maar' 2 euro over...
'k Hoop dat dit een beetje duidelijk is:)
Hetzelfde geldt uiteraard voor erotische lijnen, busticketjes, belspelletjes, parkeertickets....
Ik krijg inderdaad een klein procentje op de belletjes die gebeuren Bedankt daarvoor!
Moest ik alles zelf regelen, (website zelf uitbouwen, betalingen regelen, boekhouding, papieren, ....) zou ik meer winst hebben en meer uitbreidingsmogelijkheden, maar voorlopig heb ik daar niet echt de tijd en de goesting voor... Misschien als ik afgestudeerd ben ofzo
Heeft u belwaarde te veel? Dan kan u dit beltegoed hier omzetten naar! http://betaallijn.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
- Locatie: Rotselaar
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Pidgey
Je uitleg klopt ook niet.
Als je die €15 gebruikt om met je MV nummer enkel naar Proximus of Mobistar te bellen dan dient MV(BASE) ook kosten te betalen aan deze andere operatoren.
Het is enkel €15 'winst' indien je van MV naar MV alles zou opbellen (achterliggende kosten niet meegenomen)
Je uitleg klopt ook niet.
Als je die €15 gebruikt om met je MV nummer enkel naar Proximus of Mobistar te bellen dan dient MV(BASE) ook kosten te betalen aan deze andere operatoren.
Het is enkel €15 'winst' indien je van MV naar MV alles zou opbellen (achterliggende kosten niet meegenomen)
Everything that has a beginning has an end.
-
- Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 10 keer
Jelly, ja ok, de exacte kosten ken ik natuurlijk niet maar zwartwit gesteld is het wel zo dat operators liever hebben dat er gewoon gebeld/geSMSt wordt, dan dat er naar betaallijnen wordt gebeld/gesmst.
Bovendien geldt, als we jouw redenering volgen, dat operators ook geld ontvangen van de andere operatoren als klanten van hun opgebeld worden... Op die manier heffen de inkomsten en uitgaven elkaar dus (deels) op...
En je kan altijd half-time werken ofzo he
Achja... Met mijn toekomstig diploma zal ik wrs toch meer verdienen dan met wat betaallijnsitejes dusja...
Bovendien geldt, als we jouw redenering volgen, dat operators ook geld ontvangen van de andere operatoren als klanten van hun opgebeld worden... Op die manier heffen de inkomsten en uitgaven elkaar dus (deels) op...
Nja misschien... Maar nu ken ik gewoon nog niet genoeg van boekhouden enz en heb ik niet de moed om me er intensief mee bezig te houdenGoztow schreef:Ervaring leert dat je na je studies veel minder tijd hebt.
[ Post made via mobile device ]
En je kan altijd half-time werken ofzo he
Achja... Met mijn toekomstig diploma zal ik wrs toch meer verdienen dan met wat betaallijnsitejes dusja...
Heeft u belwaarde te veel? Dan kan u dit beltegoed hier omzetten naar! http://betaallijn.be
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Mij zou het sterk lijken dat een provider geen winst maakt op betaallijnen, .. als dit werkelijk zo zou zijn zouden ze gewoon die nummers verbieden punt. En eigenlijk zou het heel makkelijk kunnen om een systeem te maken, waardoor je dit kan tegen gaan denk maar apart factureren. Men doet het al, bel minuten naar eigen netwerk bel minuten naar ander netwerk, .. als je dan 090x nummers wil moet je extra laden Probleem op gelost.
Men kan onderscheid maken tussen, .. sms naar eigen netwerk en naar andere netwerken waarom zou men überhaupt geen systeem kunnen opzetten voor 090x nummers, .. lijkt me sterk.
Men zal gewoon winst maken op een andere manier, .. gebruik van het netwerk zal waarschijnlijk evenveel kosten of dit nu naar een betaallijn is of niet, .. dus zal men gewoon de winst anders nemen, men maakt tenslotte op die moment ook minder onkosten. Wat wel zou kunnen is dat ze bv x-aantal minuten betalen gross, en dat ze die minuten niet meer halen als iedereen ineens niet meer zou bellen, en dus dat hun afname kleiner wordt waardoor uiteindelijk hun contract anders zou kunnen liggen, maar uiteindelijk..
Ik denk dat men eerder een contract in de aard van x-aantal gebruikers ipv belminuten.
Men kan onderscheid maken tussen, .. sms naar eigen netwerk en naar andere netwerken waarom zou men überhaupt geen systeem kunnen opzetten voor 090x nummers, .. lijkt me sterk.
Men zal gewoon winst maken op een andere manier, .. gebruik van het netwerk zal waarschijnlijk evenveel kosten of dit nu naar een betaallijn is of niet, .. dus zal men gewoon de winst anders nemen, men maakt tenslotte op die moment ook minder onkosten. Wat wel zou kunnen is dat ze bv x-aantal minuten betalen gross, en dat ze die minuten niet meer halen als iedereen ineens niet meer zou bellen, en dus dat hun afname kleiner wordt waardoor uiteindelijk hun contract anders zou kunnen liggen, maar uiteindelijk..
Ik denk dat men eerder een contract in de aard van x-aantal gebruikers ipv belminuten.
-
- Premium Member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Het is zelfs zo dat sommige providers bij abos speciale nummers apart factureren (en dus niet van het maandelijks inb. beltegoed afnemen). Ben niet zeker of dit (al) bij alle providers is. Bij prepaid kunnen ze dat niet natuurlijk... Dus ofwel moeten ze het verbieden, ofwel gewoon hopen dat niet te veel mensen dit gaan doen.
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik denk dat je het verhaal net goed hebt gelezen, of niet goed hebt begrepenOfloo schreef:Mij zou het sterk lijken dat een provider geen winst maakt op betaallijnen,
Natuurlijk maakt de provider winst op betaallijnen, véél winst zelfs.
10 minuten bellen naar een betaallijn van 2 EUR/minuut, levert de provider inderdaad méér op dan dat je 10 minuten belt naar een vaste lijn ...
Maar het gaat hier niet over de vergelijking tussen "10 minuten bellen" naar een betaallijn of een gewoon nummer, maar wel over om "voor 10 EUR te bellen".
Het is duidelijk dat "voor 10 EUR" bellen naar een betaallijn, de provider veel minder opbrengt dan "voor 10 EUR" bellen naar een gewoon nr.
Zoals Pidgey zei ... in het eerste geval brengt het ca 2 EUR op, in het tweede geval bijna de volle 10 EUR (min de interconnectie).
Verbieden gaan ze niet doen (kunnen ze niet doen), maar ze moeten er in hun tariefzetting gewoon rekening mee houden ....ChelloExtremer schreef:Dus ofwel moeten ze het verbieden, ofwel gewoon hopen dat niet te veel mensen dit gaan doen.
De grote meerderheid betaalt gewoon mee voor de besparing van die paar enkelingen die de truukjes kennen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 10 keer
090x nummers enz worden bij abonnementen altijd apart afgerekend...
In theorie kunnen ze bepaalde nummers wel blokkeren (is in Nederland bv al eens gebeurd dacht ik).
Maar de betaallijnen kunnen hun nummers dan ook terug aanpassen natuurlijk...
Voorlopig zijn er in België nog geen providers die de betaallijnen van betaallijn.be/thoorn.nl blokkeren...
In theorie kunnen ze bepaalde nummers wel blokkeren (is in Nederland bv al eens gebeurd dacht ik).
Maar de betaallijnen kunnen hun nummers dan ook terug aanpassen natuurlijk...
Voorlopig zijn er in België nog geen providers die de betaallijnen van betaallijn.be/thoorn.nl blokkeren...
Heeft u belwaarde te veel? Dan kan u dit beltegoed hier omzetten naar! http://betaallijn.be
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5271
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
De providers moeten 090x nummers apart factureren op uw factuur ze moeten u een overzicht geven waar je geld aan gespendeerd hebt. Die aparte facturatie is gewoon een administratieve verplichting. Men moet u ook een overzicht geven van de nummers die je gebeld hebt en hoeveel je daaraan gespendeerd hebt. Meestal krijg je toch een detail overzicht. of is dat tegenwoordig niet meer !? Dus als je het zo wil bekijken wordt elk nummer apart gefactureerd.
En ja ze zullen zelf ook hun marge hebben op een betaallijn, .. dus iedereen krijgt wat geld. Daarom vind het vreemd dat ik zelf niet mag kiezen hoe ik mijn geld spendeer, als ik nu naar een sex lijn zou bellen zou er geen probleem zijn als ik naar betaallijn.be bel heeft mobilevikings hier een probleem mee, .. daar heb ik moeite mee. Het is toch niet zo dat als ik eender ander betaalnummer bel dat zij hier geld van ontvangen, dus als een deel van dat geld dan terug vloeit naar mijn portemonnee wat is daar mis mee !?
Waarschijnlijk zal men wel meer verdienen als jij dat geld op belt naar reguliere nummers, .. en als je dat niet doet vervalt de belwaarde en steken ze het ook in hun zakken. Het probleem dat mobilevikings heeft is gewoon dat er niet genoeg naar hun zakken vloeit.
Het tweede probleem is dat men niet genoeg abonnementen kan verkopen, doordat het voordeliger was om een prepaid kaart te nemen waar je na het laden je geld deels terug krijgt ! Dit is discriminerend tov abonnementen. Het is ook maar sinds die er zijn dat ze het gaan blokkeren zijn!
Ik zal nooit een abonnement nemen ik betaal nog liever 2 keer zoveel dan er één te nemen. Dat voor alle duidelijkheid. Een pre-pay kaart heeft één groot voordeel, geen contract geen verplichting. Is er een probleem gooi ik mijn kaart weg en klaar is kees.
En ja ze zullen zelf ook hun marge hebben op een betaallijn, .. dus iedereen krijgt wat geld. Daarom vind het vreemd dat ik zelf niet mag kiezen hoe ik mijn geld spendeer, als ik nu naar een sex lijn zou bellen zou er geen probleem zijn als ik naar betaallijn.be bel heeft mobilevikings hier een probleem mee, .. daar heb ik moeite mee. Het is toch niet zo dat als ik eender ander betaalnummer bel dat zij hier geld van ontvangen, dus als een deel van dat geld dan terug vloeit naar mijn portemonnee wat is daar mis mee !?
Waarschijnlijk zal men wel meer verdienen als jij dat geld op belt naar reguliere nummers, .. en als je dat niet doet vervalt de belwaarde en steken ze het ook in hun zakken. Het probleem dat mobilevikings heeft is gewoon dat er niet genoeg naar hun zakken vloeit.
Het tweede probleem is dat men niet genoeg abonnementen kan verkopen, doordat het voordeliger was om een prepaid kaart te nemen waar je na het laden je geld deels terug krijgt ! Dit is discriminerend tov abonnementen. Het is ook maar sinds die er zijn dat ze het gaan blokkeren zijn!
Ik zal nooit een abonnement nemen ik betaal nog liever 2 keer zoveel dan er één te nemen. Dat voor alle duidelijkheid. Een pre-pay kaart heeft één groot voordeel, geen contract geen verplichting. Is er een probleem gooi ik mijn kaart weg en klaar is kees.