Vervelende beller(s)

M_016
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 23 Aug 2017
Bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Vervelende beller(s)

Berichtdoor M_016 » 1 week 5 dagen 20 uur geleden (09 Feb 2019, 10:55)

Sorry Bssoft… dit is een totaal verouderd/voorbijgestreefd concept...(Proximus ondertussen IMS gebaseerd);
het volstaaat bv. of de betrokken lijn/nr als geporteerd aan te duiden en een "routing" database te raadplegen of systematisch oor alle nrs een degelijke database te raadplegen

Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 545
Lid geworden op: 11 Dec 2012
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Vervelende beller(s)

Berichtdoor Bssoft » 1 week 5 dagen 19 uur geleden (09 Feb 2019, 12:17)

M_016 schreef:Sorry Bssoft… dit is een totaal verouderd/voorbijgestreefd concept...(Proximus ondertussen IMS gebaseerd);

Dank je voor te corrigeren.

Omdat je er meer van weet ==> de vraag die hier gesteld is: waarom houden ze dan nog vast aan zone gebonden telefoonnummers en
en kan je nog altijd niet een telefoonnummer porteren naar een andere zone ?

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 14215
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2396 keer
Recent bedankt: 40 keer
Uitgedeelde bedankjes: 645 keer
Contact:

Re: Vervelende beller(s)

Berichtdoor philippe_d » 1 week 5 dagen 16 uur geleden (09 Feb 2019, 15:17)

Antwoord: wegens voorbijgestreefde oude regels?

Neem nu bijvoorbeeld Telenet.
Telenet heeft dus niets te maken met centrales, moedercentrales enz... alles komt over VoIP.
Het maakt Telenet toch absoluut niets uit, om een klant in Antwerpen een 056 nummer te geven, alle gesprekken komen op hun centrale VoiP server binnen, en van daaruit naar de juiste klant?

Idem voor OVH, WeePee enz ...
Nu moet WeePee in iedere zone waar ze actief willen zijn nummerblocks reserveren van 10.000 of 100.000 nummers?
Ze konden evengoed aan WeePee één zonenummer toekennen (voorbeeld 095), en hen het hele blok geven?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Proximus B-box3 + Fritz!Box 7590 int, FW 07.00, met PPPoE.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

KRL100
Premium Member
Premium Member
Berichten: 588
Lid geworden op: 22 Sep 2008
Locatie: Diksmuide
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: Vervelende beller(s)

Berichtdoor KRL100 » 1 week 5 dagen 15 uur geleden (09 Feb 2019, 16:12)

Idem voor OVH, WeePee enz ...


Bij OVH kan je bij het nemen van een nummer toch gewoon zelf je zonenummer kiezen??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3298
Lid geworden op: 05 Mei 2006
Bedankt: 254 keer
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer

Re: Vervelende beller(s)

Berichtdoor on4bam » 1 week 5 dagen 11 uur geleden (09 Feb 2019, 19:53)

Ondertussen lijken de telefoontjes uit te blijven. Er zijn ook geen meldingen van gemiste oproepen.


Terug naar “Telecom Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast