dsl sync daalt

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Hallo UB
Ten einde raad richt ik me tot jullie.

Op mn united telecom lijn heb ik enkele maanden terug gemerkt dat de sync was gedaald.
Een reboot hielp toen enkele malen om opnieuw een download van 50Mbit te behalen.
Alleen, nu zijn we op een punt gekomen dat de waardes verder dalen, en een reboot niet meer helpt.

Ik heb contact opgenomen met united telecom,
na enkele testen komen ze tot de conclusie dat het aan de binnenbekabeling ligt.
Alleen, er is geen binnenbekabeling, de modem hangt rechtstreeks in de kelder aan het bgc punt. (dat heb ik hen ook 2x gezegd)

Ik vroeg hen of de modem zou kunnen stuk zijn, en of het een goed idee was om hem te vervangen.
Maar united telecom zegt dat dit niet zal helpen, het ligt aan de binnenbekabeling.

Wat denken jullie? Zou de modem stuk zijn? Zoja, moet ik die zelf bekostigen?
Als de modem stuk is, zouden jullie opnieuw een fritz aanraden? Bestaat er niets beter?


Huidige waardes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De oude waardes: (11 maanden terug)
Afbeelding
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Sluit eens een toestel bekabeld op de modem aan.
Want het kan ook een wifi storing zijn als je niets bekabeling hebt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dit is geen wifi issue. De modem gaat zelfs naar de attainable. Ik vermoed toch wel ergens een probleem op de koperlijn. Bekijk je aansluiting eens goed? Laat je ISP ook eens een copper analysis uitvoeren, want ik vind het straf van de ISP om direct te zeggen dat er een probleem is met de aansluiting binnenshuis. Het kan even goed in de straat een probleem zijn en zelfs in het kabinet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

driesp schreef:na enkele testen komen ze tot de conclusie dat het aan de binnenbekabeling ligt.
Alleen, er is geen binnenbekabeling, de modem hangt rechtstreeks in de kelder aan het bgc punt. (dat heb ik hen ook 2x gezegd)
Als ik jouw lijnwaarden zie (vroeger en nu) zou ik ook eerst denken aan binnenbekabeling :-) .
- Jouw maximale snelheid (38/8) is lager dan het profiel die je van Proxumus krijgt (50/10). Dat is zeer uitzonderlijk, want bij zo'n "slechte lijn" zou DLM jouw normaal al op een lager profiel gezet hebben. Blijkbaar is jouw lijn zeer stabiel.
- De fritzBox doet perfect zijn job: hoewel de modem de "toelating" krijgt van Proximus om aan 50/10 te syncen, geeft hij jou het maximum wat de lijn aankan, met een stabiele sync, en houdt hierbij netjes een target SNR aan van 6dB (up- en down).

De oorzaak van dit alles lijkt een te hoge line attenuation (gestegen van 16dB naar 25dB) :oops: .

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
- binnenbekabeling?
- modem?
- storing bij Proximus?

1) Wat betreft binnenbekabeling:
Jouw beschrijving "modem hangt rechtstreeks in de kelder aan het bgc punt" is nogal summier.
Wat bedoel je met "rechstreeks": welke kabel gebruik je, hoe aangesloten?
Wat bedoel je met het "belgacom punt": een NTP? de proximus intro? oude 5-polige contactdoos?
Ik zou hier toch nog eens goed naar kijken, alle contacten opblinken (ontroesten), goed aanspannen, nieuwe kabel testen ...

2) Modem
Kan je niet van iemand een modem (vb B-box3) lenen en testen? Dan weet je het toch direct?

3) Storing bij Proximus?
Een typisch probleem dat soms voorkomt is dat je synct op één draad.
Bij een klassieke lijn zou je dat vlug bemerken: geen telefoon meer.
Maar bij een "all IP" lijn (internet zonder vaste telefoon) merk je dat niet
- Sluit eens een gewone analoge telefoon aan op de het "belgacom punt". Hoor je geen kiestoon, dan scheelt er iets aan de lijn.
- Of meet eens met een gewone multimeter de spanning tussen de 2 inkomende draden: je zou hier min. 48 Volt (gelijkspanning) moeten meten.
Indien dit negatief: laat (via UT) een Proximus interventie komen.
driesp schreef:Als de modem stuk is, zouden jullie opnieuw een fritz aanraden? Bestaat er niets beter?
Jouw keuze is redelijk beperkt:
  • - ofwel een Proximus B-box3 (Sagem of Technicolor).
    - ofwel een FritzBox (7360, 7490, 7430, 3490) met approved Firmware (driver 1.100.133.44).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Bedankt voor de reacties.

Het is een bgc ntp2007

Aangesloten met de kabel van de fritzbox => http://www.mountainprophet.de/wp-conten ... 80x341.png
Geen splitter, zit rechstreeks op de ntp2007 => https://www.dsl-cable.net/site/images/d ... schema.jpg

Heb hem net eens opengemaakt er is geen roest.
Er staat 48volt op exact.

Wel opmerkelijk;
als ik ook de telefoonlijn (het 2de vrij kabeltje) van de fritzbox kabel inplug in het andere vrije telefoonpoortje van de ntp2007 zakt de sync nog eens voor 10Mbit/s
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dat laatste zeker niet doen. Bij vectoring is een aftakking helemaal uit den boze. Je verstoort de bundel en je gaat op een repair profiel terecht komen.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Ok dank.
Na 2 minuten de modem stroomloos te laten heb ik 4 Mbit/s kunnen winnen.

De buren hebben geen lagere sync op hun VDSL lijnen.
Dan is er geen probleem bij bgc vermoed ik.

Toch een nieuwe modem bestellen?
Ik heb geen modem om te testen, ik moet een nieuwe kopen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Komt de binnenkomende kabel van Proximus (vanuit de straat) rechtsreeks op de NTP
Of zit daar ook nog een verbindingsdoos tussen? Anders dit ook nog eens opendoen/controleren?

En voor je een nieuwe modem koopt, toch nog eens kijken of de DSL kabel niet de oorzaak is?
Neem bijvoorbeeld een gewone UTP netwerkkabel, en verwijder aan één kant de RJ45 stekker.
Maak nu het blauwe paar bloot (blauw + blauw-wit) en vernind dit met het groene blokje van de NTP.
Verder mag er niets aangesloten zijn op de NTP (dus géén enkele aftakking).
driesp schreef:De buren hebben geen lagere sync op hun VDSL lijnen. Dan is er geen probleem bij bgc vermoed ik.
Niet noodzakelijk, er kan een storing zitten op jouw lijn, of op jouw DSL kaart in de ROP, zonder dat jouw buren daar last van hebben ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Bedankt Philippe.

Er zit inderdaad nog een ouder bgc doosje tussen, en ziet er ook gewoon goed uit.

Ik heb nu een netwerk cat5e kabel gebruikt, en rechtstreeks aangesloten op het groene blokje van de ntp.
Er is geen verbetering, de sync blijft nu op 41Mbps.
Verder is er geen aftakking op de ntp.

Ik zoek verder..
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Wat bedoel je met syncen op 41 Mbps? Dat is vrij normaal voor een 50/5 verbinding. Of is het de attainable gelijk aan de current?
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Inderdaad.

Heb de modem even uit de stroom gehaald, enkele minuten om mijn nieuwe CAT5E kabel aan te sluiten op de NTP.
Net na een reboot stond hij op 41Mbit/s.
Na 5 minutjes terug op 37Mbit/s.

Zie eerste plaatje. Attainable throughput en Attainable throughput zijn gelijk.

Die fritz toestelletjes zijn blijkbaar ook niet goedkoop... en deze is maar een jaar oud.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

driesp schreef:Er zit inderdaad nog een ouder bgc doosje tussen, en ziet er ook gewoon goed uit.
Misschien toch eens losmaken, ontroesten en goed verbinden, je weet nooit ?
driesp schreef:Ik heb nu een netwerk cat5e kabel gebruikt, en rechtstreeks aangesloten op het groene blokje van de ntp.
Er is geen verbetering, de sync blijft nu op 41Mbps. Verder is er geen aftakking op de ntp.
Je hebt nu toch de zekerheid dat het niet aan je binnenbekabeling ligt.
petrol242 schreef:Laat je ISP ook eens een copper analysis uitvoeren, want ik vind het straf van de ISP om direct te zeggen dat er een probleem is met de aansluiting binnenshuis
Inderdaad een goed advies! Hier zitten mensen die de waarden kunnen interpreteren :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

driesp schreef:Die fritz toestelletjes zijn blijkbaar ook niet goedkoop... en deze is maar een jaar oud.

En dus nog 4 jaar in garantie
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou dat tussenbakje eens kunnen weghalen, en de kabel rechtstreeks verbinden op de NTP.
Hoewel, ik heb gemeten op de NTP zelf en ik mat toen 48V exact.
Als er roest of slecht contact is tussenin, zou de voltmeter dit dan niet weergeven?

Deze resultaten heb ik gekregen van de support dienst op 12 juni (maand en half geleden)
Wat me opvalt, blijkbaar stond de downstream toen op 42Mbit, dus hij zakt gewoon mooi verder door heb ik het gevoel...

De modem heb ik gekregen (of gekocht?) bij afsluiten van een 2 jaar contact bij united telecom.
Ik zal eens moeten navragen of ik daar dan garantie op heb.
De vraag blijft natuurlijk of ze hem gaan willen omruilen, want volgens hen ligt het aan mij natuurlijk.

Code: Selecteer alles

AB_Insulation = 126 Ohm
BA_Insulation = 126 Ohm
( de minimum waardes zijn 750Kohm )

DownstreamNoiseMargin = 5.5
UpstreamNoiseMargin = 6.2
( de minimum waarde zijn van 8.00 )

LineProfile = vdsl2_DLM_DynDyn_v2
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DslamName = h02eng00001
DownstreamAttenuation = 25.0
UpstreamAttenuation = 21.2
DownstreamBitRate = 42034.0
UpstreamBitRate = 7721.0
DownstreamNoiseMargin = 5.5
UpstreamNoiseMargin = 6.2 
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

driesp schreef:Ik zou dat tussenbakje eens kunnen weghalen, en de kabel rechtstreeks verbinden op de NTP.
Hoewel, ik heb gemeten op de NTP zelf en ik mat toen 48V exact.
Als er roest of slecht contact is tussenin, zou de voltmeter dit dan niet weergeven?

Met een voltmeter ga je dat waarschijnlijk niet kunnen meten. De inwendige weerstand van een voltmeter is veel hoger dan de weerstand van de roest en daarom zal je daar waarschijnlijk geen verschil zien.
Mogelijk kan je eens door een standaard analoge telefoon aan te sluiten (zonder modem) het lijnnummer kunnen opvragen. Als die geluidskwaliteit goed is, is het waarschijnlijk in orde. Dat moeten de deskundigen op het forum maar bevestigen of ontkennen. Zelf heb ik daar geen ervaring mee.
driesp schreef:.

De modem heb ik gekregen (of gekocht?) bij afsluiten van een 2 jaar contact bij united telecom.
Ik zal eens moeten navragen of ik daar dan garantie op heb.
Er is altijd garantie, zelf bij een koppelverkoop zoals bij u (abonnement en modem). In het slechte geval kun je je rechtstreeks tot AVM wenden met het aankoopfactuur (bestelbon waarop de modem vermeld is)
driesp schreef:
De vraag blijft natuurlijk of ze hem gaan willen omruilen, want volgens hen ligt het aan mij natuurlijk.
Dat is inderdaad moeilijk. Idiaal zou zijn als je een modem van iemand zou kunnen lenen om op uw lijn te te proberen. Je kan natuurljk altijd ook proberen een BBox 3 tweedehands te kopen (soms kan dat heel goedkoop) en dan kan je hiermee testen. Dan beschik je ook over een reserve modem als je ooit zonder zit.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Die copper analysis is dus barslecht! Die weerstandswaarden geven aan hoe goed of slecht de isolatie is tussen de koperdraden. Er is dus duidelijk ergens een "kortsluiting".
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Ok... opmerkelijk.
Ik heb een nieuwe copper analysis aangevraagd gisteren, ik wacht nog op antwoord.

Is het trouwens mogelijk om de intro rechtstreeks op de modem aan te sluiten, (dus zonder die 2 bgc doosjes)
louter als test?

Dank
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

2 BGC bakskes klinkt al niet goed. Je moet rechtstreeks op het NTP2007 contact aansluiten.
Het koperpaar links onder en de modem in het linkse contact aansluiten zoals op de foto.
images.jpeg
images.jpeg (7.64 KiB) 2630 keer bekeken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

petrol242 schreef:2 BGC bakskes klinkt al niet goed.
Met 2 BGC bakjes bedoelt hij:
  • 1) er zit een Belgacom verbindingsdoos op de intro.
    2) vandaar een kabel naar de NTP.
driesp schreef:Is het trouwens mogelijk om de intro rechtstreeks op de modem aan te sluiten, (dus zonder die 2 bgc doosjes)
louter als test?
Ja absoluut. Maar heb je al eens alles losgemaakt en opgekuist in dat eerste bakje?
Ideaal zou de NTP eigenlijk moeten staan waar dat eerste bakje staat (direct op de binnenkomende kabel).
Kijk ook na of er geen enkele aftakking zit op dat eerste bakje (buiten de kabel naar de NTP), bijvoorbeeld naar andere stopcontacten in huis.

Maar je kan gerust de modem eens direct aansluiten op dat eerste bakje (en alle andere kabels natuurlijk verwijderen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ga straks proberen om de intro rechtstreeks op de ntp aan te sluiten.
De intro rechtstreeks op de modem misschien nadien, maar weet nog niet hoe ik dat ga doen.

Ik kreeg net de copper analysis terug.

Code: Selecteer alles

CABLELENGTH = 525 m
AE_Insulation = N/A
BE_Insulation = N/A
AB_Insulation = 127 Ohm
BA_Insulation = 127 Ohm
AE_Capacitance = 42 nF
BE_Capacitance = 43 nF
AB_CAPACITANCE = N/A
Copper test type = AGW

synchro analysis

LineProfile = vdsl2_DLM_DynDyn_v2
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DslamName = h02eng00001
DownstreamAttenuation = 24.6
UpstreamAttenuation = 21.3
DownstreamBitRate = 37141.0
UpstreamBitRate = 7372.0
DownstreamNoiseMargin = 6.2
UpstreamNoiseMargin = 6.1
VLAN10_AgentCircuitID = *H02ENG00001 eth 4/1/01/15:10
VLAN10_OALID = 001064939
VLAN10_PBIT = p0
VLAN10_SSID = 000000002062056
VLAN10_VLAN_OLO_S-tag = 136
VLAN40_AgentCircuitID = *H02ENG00001 eth 4/1/01/15:40
VLAN40_OALID = 001064939
VLAN40_PBIT = p3
VLAN40_SSID = 000000002062258
VLAN40_VLAN_OLO_S-tag = 137
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb net de bgc intro rechtstreeks op de NTP aangesloten.
Het paar van de bgc intro opnieuw gestript en rechtstreeks aangesloten op de NTP.

Afbeelding
Afbeelding

De sync blijft dezelfde.

Ik heb united telecom gemaild met de vraag of er nog garantie is op de modem en of ze hem willen vervangen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik vermoed dat de grijze draad van de straat komt? Dan zit die al goed.
Wat is daar nog op die groene TEL aangesloten? Koppel dat eens af?
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Linksboven is de bgc intro,
die heb ik net aangesloten.
De kabeltjes geknipt dat niet nodig zijn, en de oranje en blauwe opnieuw gestript en aangesloten op de NTP.

Rechtsbeneden op het groene blokje zit mn nieuwe CAT5e netwerk kabel naar de modem.
De foto toont dat er verder geen aftakkingen zijn buiten de modem.


Edit
Net antwoord van united telecom. Ticket closed

Code: Selecteer alles

Beste klant

dit is door onze it geraadpleeg geweest en door andere mensen van onze afdeeling ook
hier is wat wij voor antwoord hebben

Ik heb alles eens nagekeken maar ik vrees dat hier weinig aan te doen is.
Die download snelheid is iets dat altijd schommelt omdat dit afhankelijk is van verschillende factoren en het script dat automatisch op de lijn loopt bepaald nu eenmaal welk snelheid je binnen krijgt.
Ik ben ook even in de modem gaan kijken en vind hier terug

Max. DSLAM throughput kbit/s 50000 10000
Current throughput kbit/s 37152 7398

Dus de maximum snelheid die hij gaat kunnen behalen is 50/10 en hij zit momenteel op een snelheid van 37.152/7.398
De lijn is blijkbaar ook stabiel want er worden geen Errors vastgesteld

Een andere modem gaat het probleem niet oplossen
peroxide
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 sep 2017, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer

driesp schreef:Rechtsbeneden op het groene blokje zit mn nieuwe CAT5e netwerk kabel naar de modem.
De foto toont dat er verder geen aftakkingen zijn buiten de modem.
Dat is dus verkeerd. Als je van de NTP naar de modem een kabel legt moet die zijn aangesloten op het blauwe blokje 'DSL'. Het groene blokje dient om een kabel naar een telefoon te trekken.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

peroxide schreef:Dat is dus verkeerd. Als je van de NTP naar de modem een kabel legt moet die zijn aangesloten op het blauwe blokje 'DSL'. Het groene blokje dient om een kabel naar een telefoon te trekken.
Neen, het blauwe blokje wordt enkel gebruikt als er een splitter aanwezig is. Het is dus wel goed aangesloten.

Die uitleg van die zo gezegde helpdesk is dikke onzin. Bij een goede verbinding is de Attainable doorzet altijd hoger dan de maximale doorzet, wat je meestal ook krijgt. Een attainable en een max die gelijk zijn is niet normaal. En dan die copper analysis, daar zouden ze zeker op moeten reageren want die duidt aan dat er een probleem is in je koperpaar dat heel slecht van elkaar geisoleerd is. Die bovenste waarden moeten minstens 750 kOhm zijn en normaal zijn die 10 MOhm.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Bedankt allemaal voor jullie inzichten.
Ik heb intussen een nieuwe fritzbox 3490 geplaatst.

De resultaten zijn beter, terug normaal.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”