Nieuwsgroepen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

iceke schreef:betaal je per jaar of per kwartaal..........
Dan krijg je een tegoed bonneke van meneer Dom om later nog eens klant te worden :banana:
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

@ Berda
als u der niks uit maakt , zou ik uw mail ook in mijn naam willen versturen , om wat meer druk te zetten
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hoi Dreamrocker

Doe maar, maar je schrijft hem best in je eigen bewoording want anders gaat het opvallen...
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

komt in orde , ben benieuwd op de reactie
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Even ter notificatie dat het probleem nog altijd niet opgelost is.
Het begint nu wel heel erg lang te duren spijtig genoeg. Hopelijk raakt dit nog opgelost :-( .

Ik kan natuurlijk voor een tijdje een 3rd party usenet account afsluiten maar het was net een van de pluspunten van Dommel.
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Zou toch willen adviseren zo veel mogelijk te klagen bij Dommel want als er maar enkele klanten reclameren gaan ze er zeker niets aan doen. Als ze van de ontvangen abo bedragen niets meer moeten afhouden voor de externe newsserver is dat 'money in the pocket' voor het bedrijf. Ik heb op mijn werk veel te maken gehad met 'managers' en 'directieleden' en die denken enkel in euro's en trekken zich niet veel aan van 'jan met de pet'...

Het is pas al er intern ambras komt omdat de klantendienst het geklaag stikmoe begint te worden dat er iets ondernomen wordt!
lurcus
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2010, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik doe mee! Komaan jongens, laat zien dat je tanden hebt!
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Heb ook geklaagd.
Sattv sinds 1985
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Momenteel heb je via Dommel geen toegang meer tot de nieuwsgroepen. We zijn er ons van bewust dat dit een belangrijke functionaliteit is voor jou.

We trachten reeds een tijdje dit probleem op te lossen maar moeten je helaas meedelen dat er nog geen zicht is op een oplossing.

Wanneer er verdere informatie omtrent de werking van de nieuwsgroepen beschikbaar is, zullen we deze onmiddellijk delen met jou.

Echter, indien we het probleem niet kunnen verhelpen, zien we ons genoodzaakt deze dienst stop te zetten. Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internetabonnement kosteloos bij ons beëindigen.

Met vriendelijke groeten,
Team dommel.com
dit was de reactie die ik verleden week kreeg
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Waar zijn ze bij Dommel bezig?

Stuur via hun CRM panel een mail aan de support over het feit dat ik mijn toegewezen persoonlijke website niet kan bereiken en krijg als antwoord dat ik momenteel geen toegang meer heb tot de newsgroepen!

Ik heb het donkerbruin vermoeden dat ze daar iemand zitten hebben die, ofwel moeite heeft met lezen, ofwel op alle binnenkomende klachten het verhaaltje van de newsserver copy-paste.

Ben altijd uiterst tevreden geweest over Dommel en heb dat ook niet onder stoelen of banken gestopt, maar hoe ze tegenwoordig bezig zijn getuigd echt niet van 'professionalisme' :nono:
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Telefoon gehad van Dommel.

Dat ik mijn website niet meer kan bereiken is volgens hun normaal want ze hebben enige tijd terug die service afgeschaft en de klanten ervan op de hoogte gebracht middels een aangetekende brief. Heb ik echter nooit ontvangen, nog klanten met het zelfde probleem?

Heb ineens ook eens gevraagd hoe het nu eigenlijk zat met de newsserver. Hun uitleg was dat ze een dezer dagen de server terug gingen booten. Echt grappig en bijzonder lomp van die kerel want uit mijn klacht had hij duidelijk kunnen opmaken dat ik vertrouwd ben met IT. Ik heb hem dan ook geconfronteerd met het feit dat zij geen eigen server hebben maar doorrouten naar Highwinds en vermits Ekewa ook op Highwinds zit ik er van uit mag gaan dat die hun servers draaien. Kon natuurlijk niet zien of hij rood van schaamte was maar hoop het uiteraard wel. Gelet op al die toestanden heb ik op de man af gevraagd of ze in slechte papieren zitten en of ik moet gaan uitkijken naar een nieuwe provider?

Helemaal niet meneer, maar we zijn zo druk bezig met het opstarten van digitale TV dat we nauwelijks nog tijd hebben voor die andere zaken. Ken dat verhaal van toen ze met mobiele telefonie begonnen (waar ik trouwens wel tevreden erg over ben!).

Allez we zullen maar afwachten zeken want meer kunnen we blijkbaar toch niet doen.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

hier ook. Mijn eigen webpage is niet meer bereikbaar. Had al een ticket geopend, daarna hadden ze mijn modem gereset, maar dat was (natuurlijk) niet de oplossing.

Ik ben er niet van op de hoogte dat deze "service" is afgeschaft.
Ik heb nog steeds de FTP log-in codes en kan via FTP de site bereiken. Als de service was afgeschaft zou ik verwachten dat ook de FTP was gedecommissioned.

Ben je onlangs van city naar netline overgezet? Misschien bestaat de eigen webpagina niet In Netline, ik weet het ook niet.
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

FTP staat inderdaad nog open, maar volgens de persoon die ik aan de lijn had zou die een dezer dagen ook geblokkeerd worden. Ook de domein-registratie (xxx.dommel.be of xxx.be) wordt kortelings afgeschaft.

Zo schaffen ze iedere keer een stukje van hun service af zodat het nauwelijks opvalt, maar ondertussen is het wel weg...
STAVA:
- newsserver => weg
- persoonlijke website => weg
- domein registratie => kortelings ook weg
- webbuilder => weg

Wat echter wel blijft is het bedrag dat we maandelijks betalen! :evil:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik zou zeggen:

-Klant => weg
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

naar waar weg ?
naar iets duurders waar ook geen news inbegrepen is ???

Ik zeg dan klant -> lomp
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Heu, zo goedkoop is dat Dommel pakket nu toch ook niet... Scarlet is 39 euro en tv in... Dommel is al duurder voor "minder" in mijn ogen. (Na 15 maand 3 euro bij uw abo bij.) activatiekosten zijn betalend, de modem ook, zelfs de verzending lappen ze er bij. Tegen dat je dat ooit terugverdiend hebt, zelfs bij een duurdere provider...

Je hebt gelijk... klant => lomp.

Trouwens, activatie Netline 50 euro, netline met speedpack 75... :bang:
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Alleen heeft scarlet geen unlimited, blokkeren ze poorten, doen ze lastig als je je PPPoE wachtwoord wil weten, etc etc :P

EDIT: Zozo, het is nu ook van hun technical fiche gehaald als je de abbo's bekijkt.
Het staat er zelfs niet meer bij als "free extra".
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

Slafes schreef:Heu, zo goedkoop is dat Dommel pakket nu toch ook niet... Scarlet is 39 euro en tv in... Dommel is al duurder voor "minder" in mijn ogen. (Na 15 maand 3 euro bij uw abo bij.) activatiekosten zijn betalend, de modem ook, zelfs de verzending lappen ze er bij. Tegen dat je dat ooit terugverdiend hebt, zelfs bij een duurdere provider...

Je hebt gelijk... klant => lomp.

Trouwens, activatie Netline 50 euro, netline met speedpack 75... :bang:

Heu jawel, veel goedkoper voor bestaande klanten en daar gaat deze discussie over, niet over nieuwe klanten.
32,95 euro voor unlimited internet, 2 telefoonnummers en quasi alle gesprekken ook gsm en buitenland gratis 24/24

Als nieuwe klant zou ik inderdaad twijfelen om dommel te nemen
Als bestaande klant is er niks evenwaardig dat goedkoper is

dus NU overschakelende klant -> lomp
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Bij andere providers als edpnet moet je trouwens ook een aansluit/installatie kost betalen als je nog geen DSL abbo hebt gehad.
De modem kost dan ook weer extra geld.

Scarlet kan daarvan afzien omdat het een dochteronderneming is van proximus en al jarenlang aan prijsdrukking doet.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Voor mij is het wegvallen van nieuwsgroepen het teken om Dommel te verlaten.

Ik ben klant bij Dommel sinds februari 2007. In het begin had ik adsl netconnect en daarna cityconnect voor 34 euro per maand.
Ik heb een periode jaarlijks betaald zolang dat kon en dan kwam dat omgerekend uit op minder dan 24 euro per maand!
Daarna had ik adsl2+ cityline voor 33 euro per maand.
Na de overschakeling naar vdsl begin 2017 kwam er een einde aan de goedkope prijzen. Ja ik kreeg een 100/14 verbinding maar de prijs steeg naar 47 euro per maand.

Edpnet was er dan ook met vdsl + telefonie voor 34,95 euro per maand. Dan begon ik te twijfelen. Het enige dat mij nog bij Dommel hield was hun (zeer goede) usenet-server. De telefonie gebruik ik ook maar dat kan ook goedkoop via voip.

Goed, edpnet is intussen aangevraagd. 50 euro activatiekost, de fb7360 kan ik nog gebruiken voor edpnet. Hopelijk vallen er nu geen lijken uit de kast.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Als ze bij Dommel nog veel diensten afschaffen, zal ik mijn abonnement ook eens afschaffen. :) Ik heb nooit bericht gekregen over die webruimte, en dat ze aan usenet aan het werken zijn lijkt mij ook maar een smoes..

Ik ben 10 jaar klant, maar als ze naar de klant niet omzien is dat wederzijds.
NovemberMoon
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:42

Ondertussen is het reeds meer dan 3 maand dat Dommel er niet in slaagt hun Usenet toegang te herstellen.

Dit samen met een bijna niet bestaande communicatie over het probleem, zelfs niet wanneer we er om vragen, en het stopzetten van de web server dienst, doet mij vrezen dat Dommel op de rand van het faillissement staat. Spijtig, want ik heb ze steeds goed bevonden. Ik ben met Dommel begonnen, heel lang geleden, toen UPC/Chello werd overgenomen door Telenet, en Telenet de Usenet service van UPC/Chello stopzette...

Het lijkt wel een nieuwe trend dat ISPs afglijden van "Internet Service Providers" naar "Internet Providers" zonder service, zonder servers. En sommige auteurs hier lijken zich niet eens meer het verschil te herinneren: ISPs (met zwakke uplinks voor de gebruikers) hebben liever niet dat hun gebruikers thuis een mail/web/usenet server draaien, dus voorziet de ISP dat. "Internet Providers" die zich, met een stevige uplink, richten naar bedrijven dienen geen dergelijke service aan te bieden.

Tijd dus om op zoek te gaan naar een andere provider...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

NovemberMoon schreef:..............doet mij vrezen dat Dommel op de rand van het faillissement staat. ..
Bijna 10 jaar geleden (meer bepaald op 16 nov 2008 heeft men hetzelfde gepost op dit forum
Dommel toont alle tekens van faillissement.
(zoekfunctie is daarbij handig) , terwijl ze nadien toch wel 10 jaar hebben verder gewerkt.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

"werken" is een groot woord :angel:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

mailracer schreef:
Bijna 10 jaar geleden (meer bepaald op 16 nov 2008 heeft men hetzelfde gepost op dit forum
Dommel toont alle tekens van faillissement.
(zoekfunctie is daarbij handig) , terwijl ze nadien toch wel 10 jaar hebben verder gewerkt.

Ja, was toen met nog met jaarlijkse betaling, iedereen bang proberen te maken, ge gaat uw geld kwijt zijn … :roll:
Hun product is al tien jaar lang onklopbaar prijs/kwaliteit gezien …
En van de kwaliteit heb ik al meer dan 10 jaar geen klachten ...

Spijtig van de nieuwsgroepen, ik hoop dat ze dat toch nog terug in orde maken
Ondertussen andere news provider genomen
ozzi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2018, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

het lijkt wel of ze klanten weg willen , door alle "fratsen" die ze uithalen, bestaat er niet zoiets als een ombudsman voor dit, zodat we via hier een soort klachtenboek door allemaal kunnen opmaken en dit aankaarten.
Je mag wel blijven betalen ( zelfs opslag) maar je krijgt niet de beloofde diensten!
ozzi
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

ozzi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2018, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gebeurd , thx voor de link!

Uw formulier is correct toegekomen
Klachten zijn slechts ontvankelijk wanneer de klager aantoont of
vermeldt dat hij voorafgaandelijk reeds bij de betrokken
telecommunicatie-ondernemingen stappen heeft ondernomen.

Uw gegevens
Titel :
de heer
Naam :
xxx
Voornaam :
xxx
Eventueel Naam Bedrijf :
xxx
Eventueel Functie in Bedrijf :
Straat :
xxxx
Nr :
13
Postcode :
2600
Gemeente :
Berchem
Provincie :
Antwerpen
Telefoon :

/
Mobilofoon :
/
E-mail :
xxxgmail.com
De betreffende telecomoperator :
Dommel.com
Klantnummer :
Uw klacht
Nam u reeds contact op met de betrokken operator ?
Ja
Is er reeds een juridische procedure lopende voor de rechtbank of ontving u reeds een dagvaarding ?
Nee
Deden de feiten zich minder dan een jaar geleden voor ?
Ja
Is de betrokken operator actief in België ?
Ja
Wat is het onderwerp van uw klacht ?
We werden eerst bericht dat er een opslag kwam, en dat we konden opzeggen als we niet akkoord waren.
Nu zijn er plots klachten van overal over verschillende faciliteiten dat ze aanbieden, maar die niet meer te gebruiken vallen terwijl de opslag er is of komt. We proberen de operator te bereiken via telefoon en hun service tickets op internet, maar je komt niet meer binnen of krijgt geen tegenbericht.(
zie de klachten via en sinds Juli 2018:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=53188

nieuwsgroupen enz die niet meer bereikbaar zijn, zonder tegenmelding

Wat is het antwoord van de operator ?
geen reactie hier....

Welke oplossing verwacht u van de operator ?
dat ze het terug laten werken, we betalen er voor.
Documenten
PrintPrint

BlindSurfer, Februari 2006
Juridische informatie

Ombudsdienst voor telecommunicatie
Koning Albert II-laan 8 bus 3, 1000 Brussel - Tel 02 223 09 09 - Fax 02 219 86 59
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

"plots" klachten is wel veel gezegd.
Dat de website hosting het niet doet is al wat langer aan de gang. Samen met de nieuswgroepen.
Die 3 euro is nog nieteens in effect...

Er is trouwens wel antwoord geweest maar lezen is moeilijk denk ik :roll:

Nieuwsgroepen werd ook al jaren onder "extra" gezet, ben ik blij dat het (tijdelijk?) weg is? nee, maar at least werd het niet geadverteerd als main ding zoals het gratis domain & bijhorde web hosting.

Overdrijven is altijd een vak apart denk ik...
ozzi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2018, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd
GuntherDW schreef:"plots" klachten is wel veel gezegd.
Dat de website hosting het niet doet is al wat langer aan de gang. Samen met de nieuswgroepen.
Die 3 euro is nog nieteens in effect...

Er is trouwens wel antwoord geweest maar lezen is moeilijk denk ik :roll:

Nieuwsgroepen werd ook al jaren onder "extra" gezet, ben ik blij dat het (tijdelijk?) weg is? nee, maar at least werd het niet geadverteerd als main ding zoals het gratis domain & bijhorde web hosting.

Overdrijven is altijd een vak apart denk ik...
dit is het webformulier dat ik heb ingevuld, niets staat je in de weg om dit zelf ook te doen op de voor jou dan correcte wijze.
dus ik bedoelde met geen reactie hier, bij mij persoonlijk, dus wel even lezen wat er staat ( blijkbaar ben ik niet de enige die het moeilijk heeft met lezen)
maar zand erover, als iedereen die klachten heeft nu ook even dit formulier zou invullen, komen we misschien ergens...in plaat van alleen hier maar onze onvrede te uiten...en het vingertje op te steken :cop:
:beerchug:
ozzi
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

ozzi schreef:Klachten zijn slechts ontvankelijk wanneer de klager aantoont of vermeldt dat hij voorafgaandelijk reeds bij de betrokken telecommunicatie-ondernemingen stappen heeft ondernomen.
Welke stappen heb je al ondernomen om dit aan te klagen bij Dommel? Aangetekende in-gebreke-stelling?
Ombudsman is een escalatie stap, en doe je alleen als de pogingen om tot een oplossing te komen hebben gefaald.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ozzi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2018, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Klachtennummer : 2018/13194
Dossierbeheerder : Sofie Vandersmissen




Website : www.ombudsmantelecom.be
Aan de heer xxxx
xxxxxx
2600 Berchem (Antwerpen)

Brussel, 25/10/2018

Betreft: klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie


Geachte heer xxxxxx,

Uw aanvraag tot bemiddeling, ontvangen op 25/10/2018, heeft mijn volledige aandacht weerhouden. Uw klacht is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard.
Ik maakte uw dossier over ter onderzoek aan de betrokken operator(en). Ik wens te verduidelijken dat de Ombudsdienst volledig onafhankelijk is van Schedom - Dommel.

De Ombudsdienst heeft de operator(en) verzocht om binnen een termijn van 10 dagen een standpunt in te nemen. Ik zal vervolgens nagaan of dit standpunt aanvaardbaar is. Nadien zal u hierover door onze dienst worden ingelicht, waarbij u de kans zal worden geboden om te reageren op de voorgestelde oplossing.

De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten wordt door de operator opgeschort. Dit betekent dat alle niet-betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.

In bijlage vindt u een uittreksel van het procedurereglement. U kunt het volledige procedurereglement ontvangen op eenvoudig verzoek of raadplegen op www.ombudsmantelecom.be.

Voor meer informatie kan u zich wenden tot Sofie Vandersmissen op telefoonnummer 02 209 15 20 of via het mailadres [email protected].


Met de meeste hoogachting,

Luc Tuerlinckx,
Ombudsman
ozzi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2018, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb vandaag dan toch de hulpdesk telefonisch kunnen bereiken, met de vraag wat er nu aan de hand is met die Nieuwsgroepen.
Iemand aan de lijn in heel gebrekkig Nederlands zei me dat de nieuwsgroepen "niet meer zijn"
waarop ik hem vroeg en waarom is dit niet gecommuniceerd? Antwoord, wij hebben aan iedereen een email gestuurd, ik zeg behalve aan mij dan en aan vele anderen die niet op de hoogte zijn van dit.
Ik zal u een email schrijven meneer...
tja nu weten we het.
Hangt nu af, van, of ga ik maar andere service provider of neem ik een nieuwsgroup abbo ergens neem..zal het eens allemaal bekijken, maar Dommel komt me de laatste tijd echt de strot uit.
greetz
Ozzi

net binnengekregen bericht via servicedesk:

beste,

Momenteel heb je via Dommel geen toegang meer tot de nieuwsgroepen. We zijn er ons van bewust dat dit een belangrijke functionaliteit is voor jou.

We trachten reeds een tijdje dit probleem op te lossen maar moeten je helaas meedelen dat er nog geen zicht is op een oplossing.

Wanneer er verdere informatie omtrent de werking van de nieuwsgroepen beschikbaar is, zullen we deze onmiddellijk delen met jou.

Echter, indien we het probleem niet kunnen verhelpen, zien we ons genoodzaakt deze dienst stop te zetten. Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internetabonnement kosteloos bij ons beëindigen.

Met vriendelijke groeten,
Team dommel.com


tweede bericht:
beste,

u kan op ieder moment u abonnement kosteloos opzeggen.

mvg Joël voor dommel.com
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Hou op 23/11 de Black Friday deals bij de usenetproviders in de gaten voor goedkope usenettoegang. Eind september had ik op r/usenet een tijdelijke promo gevonden bij usenetdiscounter voor 35 euro per jaar voor unlimited usenet.

Door het verdwijnen van usenet ben sinds begin oktober overgeschakeld van Dommel naar Edpnet. Die overstap kostte 50 euro, de fritzbox modem kon ik blijven gebruiken.

Vroeger was het wel gemakkelijker: 1 factuur per maand voor internet + usenet, vaste lijn en gsm bij Dommel. Nu is het hier internet bij Edpnet, vaste lijn bij Megavoip, gsm bij Jim mobile, usenet bij usenetdiscounter. Maar zo bespaar ik wel een kleine 10 euro per maand.
ozzi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2018, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@Dweezil, wil dit zeggen dat je via EDP niet op nieuwsgroepen kan?
Ik heb vandaag met de chatbox van EDP gesproken, die kerel beweerde dat de nieuwsgroepen open waren dus dat je toegang had..?

heeft die zich vergist of begrijp ik iets niet goed?

Dan het bericht van dommel, ze doen nog altijd steeds alsof ze er met bezig zijn, en schrijven dan :
Mocht het zover komen, en we hopen samen met jou dat dit niet het geval is, dan kan je je internetabonnement kosteloos bij ons beëindigen.
Dus in feite hang je aan hun abbo zolang zij niet toegeven dat het er niet meer is?

Ik vrees dat als ik nu zou opzeggen, ze me kosten zouden rekenen, omdat ik akkoord ben gegaan in het hogere tarief te gaan, ze hebben dan een nieuwe modem geleverd en iemand kwam die aansluiten...

moet ik dan die modem terug geven?
Thx Ozzie
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

EDPnet biedt geen nieuwsgroepen aan. Als je bij EDPnet bent en je wil toegang tot nieuwsgroepen dan moet je een abonnement nemen bij een van de vele usenetproviders. EDPnet zal die niet blokkeren, dat zal die man van EDPnet bedoelen denk ik.

Over die modem van Dommel hangt het er zo te zien van af hoe je die aangekocht hebt, met een 24-maand contract of niet. zie https://dommel.com/netline/netline/inte ... nlijn.html#
ozzi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2018, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Thx...ik moet dat even nakijken, ik zat nog met oud abbo/ goedkoop, ik denk dat ik toen de modem grstis verwisseld gekregen heb en dat ik dan nog 12 maanden goekoop tarief kreeg.
Enige tips voor usenet providers, ben hier niet in thuis, pe nsionado..en niet zo 100% thuis in de materie...
Thx
Ozzi
Berda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Heb een abo bij Astraweb genomen. Die hebben verschillende formules maar ik heb een van hun pack's genomen: Kost 50 $ (+/- 43 euro) voor 1000 GB, onbeperkte snelheid en onbeperkt houdbaar.

Snelheid en retentie is prima.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

kijk eens op https://www.reddit.com/r/usenet/wiki/providerdeals

Some good deals include Newsgroup Ninja for $3.33 a month, Newsgroup Direct for $3.99 a month, Thundernews for $3.99 a month and Newsdemon for $39 a year.

Op black friday kan je waarschijnlijk nog een beetje goedkoper vinden.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik kan usenet.farm ook wel aanbevelen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”