Dommel stopt internet en eist een upgrade

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
cantremember
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2017, 11:30

Dag iedereen,

Een week geleden op een goede morgen stopte onze verbinding te werken. Geen telefoon en geen Internet. Even bellen naar de helpdesk.. daar wordt verteld dat ons abbonement (Cityline, ADSL2+) oude technologie is en niet te herstellen valt en we moeten upgraden naar het duurdere netline.

Dan verkoper aan de lijn gehad.. we zouden de installatie gratis krijgen, en een jaar "Netline" zonder speedpack kunnen gebruiken voor een jaar aan de prijs die we momenteel betaalden voor Cityline. De Cityline specifieke zaken (vast IP, ik denk domeinnaam ook) zouden we wel kwijt zijn. Na een jaar dan de gewone prijs. Daar konden we mee leven dus hebben daarmee ingestemd.

Op onze bevestiging kregen we antwoord dat de verkoper ons verkeerd geinformeerd heeft en we meteen de duurdere prijs moeten betalen. We zijn ook verplicht van de speedpack erbij te nemen want zonder "gaat niet" (zijn woorden). We kregen wel nog de installatie gratis als "geste" :roll:

Ondertussen zijn we al een week zonder telefoon of internet met de feestdagen voor de deuren, we hebben uit noodzaak Telenet in huis gehaald om ons te depaneren..

Nu, kan dat zomaar? Op het feit dat we al voor december betaald hebben maar eigenlijk geen service gekregen hebben en Dommel ons abbonement gewoon heeft stopgezet na de panne, hebben we ook nog geen reactie op gehad.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik gok dat het ook met de ADSL Stop te maken heeft zie topic : https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=50974

Waarschijnlijk kan dommel jouw contract opzeggen alleen moeten ze daar waarschijnlijk wel een opzeggingstermijn in respecteren wat hier niet gebeurd. Maar idd als proximus stopt met adsl zijn dommel's nette opties : contract opzeggen naar jou toe mits respecteren van de opzeggingstermijn. En ze kunnen je een vrijblijvend voorstel doen voor een nieuw contract.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Trek uw conclusies zou ik zeggen. Dommel is duidelijk geen serieus bedrijf. Wat ik daar al allemaal over gelezen heb op Userbase is niet te geloven.
cantremember
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2017, 11:30

Bedankt voor de reactie. Ik kan Dommel's verhaal nu beter volgen. Zal even moeten uitpluizen met wat ik met het niet respecteren van de opzegtermijn kan doen..

Maar ik begrijp nog niet hoe het komt dat we verplicht zijn de speedpack erbij te nemen. Persoon van Dommel liet blijken dat er daar een bepaalde technische reden was dat Netline zonder speedpack niet mogelijk was voor ons maar de snelheid is het enige verschil, dat kunnen ze toch in de centrale instellen?
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Waarschijnlijk heeft het inderdaad met het stopzetten van ADSL door proximus te maken. En het is niet onmogelijk dat Dommel zelf verast is door het stopzetten van Proximus van ADSL op en jou lijn en je daardoor niet bijtijds verwittigd heeft.
Toch is het dan niet netjes dat ze je geen overgangsregeling aangeboden hebben.
Als je met de ADSL snelheid kan leven, kun je evengoed gaan voor dit aanbod van Edpnet "VDSL XS +Telefonie". Met 24,95 euro ben je dan nog goedkoper gesteld dan nu. Bijkomende kost kan 50,00 euro zijn en je moet over een VDSL modem kunnen beschikken. Dat kan, met die snelheid zelfs een BBOX2 of het model van Sagem dat daarvoor gebruikt werd door Scarlet en Dommel. Kan je huidige modem geen VDSL aan? Dan ben je goedkoop geholpen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info:
http://www.proximuswholesale.be/dam/jcr ... ~cache.pdf

= Px heeft OLO zoals Dommel 1 jaar vooraf geïnformeerd over stopzetting adsl & asdl2+ op plaatsen waar vdsl2 beschikbaar is/kwamee

&

het is aan de OLO om zijn klanten tijdig te informeren over aanpassingen en de door de OLO gehanteerde prijszetting (zodat de klant eventueel tijdig alternatieve oplossingen kan zoeken
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

M_016 schreef: = Px heeft OLO zoals Dommel 1 jaar vooraf geïnformeerd over stopzetting adsl & asdl2+ op plaatsen waar vdsl2 beschikbaar is/kwamee
Daar twijfel ik niet aan, maar dan nog kan Dommel dit, ongewild, over het hoofd gezien hebben. Het blijft mensenwerk. En ja, dat is slordig. Vooral als ze een benadeelde klant, als gevolg van hun nalatigheid, nog een duurder pakket door de strot willen duwen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

nickz schreef:Trek uw conclusies zou ik zeggen. Dommel is duidelijk geen serieus bedrijf. Wat ik daar al allemaal over gelezen heb op Userbase is niet te geloven.
Ja en alles wat je hier leest is de waarheid en niets anders dan de waarheid :nono: :roll: :roll:

ik ben al jarenlang zeer tevreden klant, en ik ken er nog verschillende die er ook zo over denken.
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 26 keer

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ook bij ons komt Dommel vragen om te migreren. Ik kijk wel uit naar een hogere snelheid en wil hier wel wat extra voor betalen; maar ik gebruik wel de vaste IP en domein naam voor mijn eigen mailserver. Dat wil ik eigenlijk niet missen.

Guido
koekjesvreter
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
Locatie: Kessel-Lo
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Zie ik het goed en in het ontslag ten laatste 1 augustus? Hoe lang zou die opzegtermijn van dommel zijn, ook een maand?

Bijkomende vraag: wilt iemand mijn e-mailadres van Dommel hosten? Zou mij en mijn moeder wat werk uitsparen...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”