facturatie domiciliëring

koekjesvreter
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 Okt 2008
Locatie: Kessel-Lo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

facturatie domiciliëring

Berichtdoor koekjesvreter » 10 Okt 2017, 09:09

Ik kreeg net bericht dat mijn betaling nog niet in orde is voor volgende maand. Dit loopt normaal via domiciliëring. Ik zie dat de voorbije maanden dit soms net voor de vervaldag gebeurde. Ligt dat nu aan hun systeem of aan mijn bank? Wat als ik dat nu manueel betaal, moet ik dan die domiciliëring voor deze maand stopzetten?

Alvast bedankt voor wie me een antwoord wil geven op deze vragen.

Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1136
Lid geworden op: 14 Nov 2008
Locatie: Brugge
Bedankt: 64 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: facturatie domiciliëring

Berichtdoor Sinna » 10 Okt 2017, 09:22

Even geduld oefenen. Ik betaal drie dagen voor vervaldatum en voor mijn vrouw gaat dat goed, voor mijzelf krijg ik vaak melding dat er nog een openstaand saldo is.
Computer(k)nul

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13105
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2053 keer
Recent bedankt: 29 keer
Uitgedeelde bedankjes: 576 keer
Contact:

Re: facturatie domiciliëring

Berichtdoor philippe_d » 10 Okt 2017, 10:23

koekjesvreter schreef: Ligt dat nu aan hun systeem of aan mijn bank? Wat als ik dat nu manueel betaal, moet ik dan die domiciliëring voor deze maand stopzetten? .

Een domicilëring voor één maand stopzetten gaat niet.
Je hebt aan Dommel een SEPA mandaat gegeven, en die blijft geldig tot je die bij Dommel zelf schriftelijk intrekt.

- Je kan inderdaad enkele dagen afwachten, dat zal dat wellicht automatisch gaan.
- Als deze niet doorgegaan is wegens gebrek aan saldo op de rekening, kan je best manueel betalen.
- Er is geen risico voor dubbele betaling: als je toch ziet dat er dubbel betaald wordt, kan je gewoon de laatste domiciliëring annuleren en je geld wordt teruggestort. Dit gebeurt niet via Dommel, maar via jouw bank (dat kan on-line)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

boonpwnz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Re: facturatie domiciliëring

Berichtdoor boonpwnz » 10 Okt 2017, 10:50

Sowieso geld dat je dubbel zou betalen kun je achteraf schriftelijk laten weten aan dommel om dit te laten terugbetalen.

Dat kan bij iedere provider. Zelfs ook gehad met het ziekenfonds. Dubbel betaald en ze hebben netjes teruggestort.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13105
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2053 keer
Recent bedankt: 29 keer
Uitgedeelde bedankjes: 576 keer
Contact:

Re: facturatie domiciliëring

Berichtdoor philippe_d » 10 Okt 2017, 12:38

Waarom zou je die moeite doen, en geen gebruik maken van het systeem dat hiervoor is voorzien?
Eén klik in jouw online banking applicatie, en het geld staat terug op je rekening :-) .

En Dommel is je ziekenfonds niet, daar zal het wel wat meer moeite kosten
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

boonpwnz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Re: facturatie domiciliëring

Berichtdoor boonpwnz » 10 Okt 2017, 12:54

Philippe ik ken niet alle trukjes van domiciliëring aangezien ik het nauwelijks gebruik. Maar facturen betaal ik soms dubbel of verkeerd en dan kan ik mensen erop wijzen(betaal vaak met doorlopende opdracht). Ja Ziekenfonds is niet hetzelfde maar heb het al met providers ook gehad. Meestal telefonisch geregeld en dan moet ik 4 of 5 keer bellen.

Nuja ik snap wel dat het lastig is :wink:


Terug naar “Dommel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast