Schaamteloos

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
stephanovski
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 maa 2005, 15:09

Ik ben al jarenlang lid van de dommelclub. Ik ben niet ontevreden, maar 10 Mb up en 0,5 Mb down is toch wel prehistorisch.
In al die jaren, een stuk of zes, heb ik twee keer problemen met Dommel gehad, of beter gezegd, Dommel met mij.
Een ervan was dat hun incasso niet werkte, maar alhoewel mijn saldo meer dan voldoende was, was het toch mijn schuld.
Uiteindelijk vroeg een slim figuur bij dommel of ik het misschien eventueel zelf wilde betalen en de rust was wedergekeerd.
Nu krijg ik gisteren, zomaar een fup waarschuwing dat ik misbruik maak van het gratis bellen. Geen probleem, ik snap er niets van, maar ik verzoek mijn echtgenote om niet meer zo veel te bellen. Ik heb haar nog nooit zo verbaasd zien kijken.
Vandaag krijg ik dus een fup blokkering op bellen. Hoezo? Wat hebben we gedaan dan? Niet veel gebeld dus, volgens Fritz.
Gebeld ( ja dat kan dan blijkbaar) met de servicedesk. Probleem, eigenlijk hun probleem, uitgelegd en ja hoor, u wordt zo terug gebeld.
Ja hoor, niet dus etc. Ze proberen blijkbaar zelfmoord te plegen, want waarom moet ik nog langer lid blijven?
Stephan.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

En?
Voel je je nu beter?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

cadsite schreef:En?
Voel je je nu beter?
Helpt dit soort reactie de OP verder?

Blijkbaar heb je geluk bij Dommel. Blijkbaar is het nog steeds hetzelfde, gaat alles goed ben je goedkoop af maar problemen oplossen is nog steeds niet hun sterkste kant. Een 10/0.5 prfiel lijkt mij ook aan de lage kant, wat zegt de website van Px wat mogelijk is op jouw locatie? Zit je nog op ADSL? Misschien kan je dan overwegen over te stappen naar VDSL (en dat hoeft natuurlijk niet bij Dommel te zijn :angel: )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
stephanovski
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 maa 2005, 15:09

Ik vraag mij toch af waarom dommel doet of het mijn schuld is, omdat ik volgens dommel opeens teveel bel, terwijl ik via andere bronnen mag vernemen dat ze problemen hebben met Nederland.Ik vind dit zo minderwaardig. Waarom net doen of de klant fout is en een blokkade op telefoneren zetten, terwijl ze ook hadden kunnen zeggen dat ze problemen hebben met bellen naar Nederland. Laf en schaamteloos, ik heb er geen andere woorden voor. ( en cadsite, u werkt zeker bij ze )
Stephan.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

stephanovski
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 maa 2005, 15:09

Ik heb het topic bekeken . Klopt met mijn bevindingen tot nu toe, behalve het contacteren van dommel, want als ik ze bel dan bellen ze mij wel terug, maar ja dat doen ze dus niet. Wel eigenaardig dat ik ze kan bellen op mijn vaste lijn, of krijg ik daar straks een rekening voor? Vragen, vragen wellen bij mij op als een soort moerasgas.
Stephan.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

10/0.5 lijkt me een repair profiel als je VDSL2 hebt.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
stephanovski
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 maa 2005, 15:09

Toen ik lid werd van hun clubje bestond vdsl2 nog niet. Ik doe het nog met adsl2. De houding van dommel houdt mij tegen voor wat betreft omzetten naar vdsl. Wat ze daar voor durven vragen en wat voor problemen krijg ik dan weer met ze. Het is dat ik te lui en te oud ben, maar eigenlijk zou ik moeten overstappen. Ach ja, je sukkelt maar door tot dat dommel weer eens een rot streek uithaalt. Het zal wel weer met een sisser aflopen tot het volgende probleem door dommel veroorzaakt. Ben wel benieuwd hoe lang ze nog blijven bestaan.
Stephan.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

stephanovski schreef: ( en cadsite, u werkt zeker bij ze )
Stephan.
Dan werkt hun HR nog trager dan je internet. ;-)
Laatst gewijzigd door cadsite 01 sep 2017, 11:00, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Tja, je geeft zelf aan dat het 'teveel is' en 'tijd om op te stappen' maar dat wil je dan niet doen, dat kies je er natuurlijk zelf voor om te blijven, masochistische trekjes ? :banana:

Wat verwacht je nu eigenlijk van het forum ? dat we je problemen oplossen ? dat gaat niet, dat moet je met Dommel zelf uitklaren.
Dat we medelijden hebben ? ja dat heb ik, meer kan ik helaas niet doen. Ik heb mijn best dus gedaan.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Een forum is toch wel wat meer dan een helpdesk. De poster klaagt hier een probleem aan in het juiste forum. Dat kan een waarschuwing zijn, of het kan een tip opleveren van iemand met een gelijkaardig probleem of verhaal en de snelste en/of gemakkelijkste manier aangeven om dat met Dommel op te lossen. Of iets dergelijks.

Dat er een onderliggende frustratie in zit ontken ik niet, maar als dat zo een probleem is, moet je de helft van de fora op userbase sluiten.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vreemd dat mensen spreken over "lid worden" van Dommel. Alsof het een club of vereniging is. Van een vereniging kan je natuurlijk veel verdragen. Maar Dommel is gewoon een bedrijf. En jij bent er klant en je kan dus eisen om de diensten te krijgen die ze je beloven en vooral waarvoor je betaalt.
Dommel (Schedom NV) was in oorsprong een hostingbedrijf. Toen hosting nog peperduur was bood Dommel een betaalbaar alternatief met bovendien een goede, snelle en persoonlijke service. Ik was er graag klant.
Toen er met hosting niets meer te verdien viel, stapte Dommel over naar access providing en telecom operator.
Sindsdien is die klantenservice zeer slecht geworden, getuige de vele horror-verhalen. Vooral communiceren verloopt slecht. (Kafka)

Ik heb zelf ook lang getwijfeld om te switchen maar na het zoveelste debacle toch de knoop doorgehakt en zeer tevreden daarover.
Hoewel het toen al wettelijk niet meer mocht hebben ze me toch een verbrekingsvergoeding aangesmeerd. Die zou ik normaal nooit betaald hebben, omdat het onterecht maar ook omdat ik dacht dat hun legendarisch slechte administratie het wel zou vergeten. Ze bleven echter volhouden en ik heb uiteindelijk maar betaald om definitief van hun gezever af te zijn.
stephanovski
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 maa 2005, 15:09

contact met familie en vrienden in binnen- en buitenland dat vinden wij belangrijk. Dit staat met een groot lettertype op hun website.
Mijn echtgenote doet niet anders de afgelopen 6 jaar bij dommel. Maar hier gaat het helemaal niet om. Waar ik zo pissig over ben is dat dommel net doet of er teveel gebeld wordt, terwijl dat helemaal niet waar is. Via, via kom ik erachter dat ze financiële problemen hebben met Nederland. Waar het mij omgaat is de gluiperige handelwijze van dommel in deze. Ze willen zelfs 0,31€ minuut berekenen, terwijl volgens hun eigen mobiel verkeer er minder dan 10 cent voor staat. Sommige reageerders denken dat ik medelijden en/of begrip zoek. Verre van dat. Ik wil alleen laten weten dat dommel zich weer eens van zijn beste kant laat zien. Ter info, ik ben 77 en begrijp niet zo veel van de computerbusiness maar weet wel wanneer ik belazerd word. Laten wij er verder maar over ophouden. Het verleden leert ons dat reageren op de streken van dommel zinloos is. Ik zit trouwens nog steeds te wachten op het telefoontje van de dommel TD, maar dat is uiteraard ook zinloos.
Stephan.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als ze je echt belazeren wordt het tijd om verder te gaan.
Bestaat er geen ombudsdienst communicatie?
Eventueel zelfs aangetekend in gebreke stellen als je zeker bent dat je in je recht bent.
Heeft je rechtsbijstandsverzekering de clausule 'consumentenzaken'? Anders kan je daar ook eens gaan luisteren.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vind het best nuttig als mensen ervaringen delen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik wordt veel liever af en toe eens goed belazerd door Dommel voor 33 euro per maand aan ongelimiteerd internet, gratis gesprekken naar quasi overal, ook naar GSM nrs, vast IP adres, gratis newsserver, twee telefoonnumers met alle opties...

...dan dat ik als een koning behandeld wordt bij proximus of telenet aan minstens 60 euro per maand voor hetzelfde ...

Maar da's dan mijn gedacht hé ... :angel:
stephanovski
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 maa 2005, 15:09

U leeft in een andere wereld zeker. Ik betaal 42€ en heb geen vast IP. Zit op adsl met een vrij lage snelheid. De newsserver heeft mijn favoriete newsgroep niet en dat gratis bellen naar quasi overal is dus ook niet meer waar. Dat u liever door dommel belazerd wordt dan door proximus of telenet is wel waar, maar dat geeft dommel natuurlijk geen vrijbrief. U bent zeker zelf wel geen dommel klant. In ieder geval gaat het mij niet om het wel of niet klant van dommel zijn, maar om hun gluiperige werkwijze ivm gratis bellen.
Stephan.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

€ 42 is veel te veel voor een antieke internetverbinding via ADSL.

Bij EDPnet heb je voor € 34,95 VDSL2 met 100 Mb/s down, 20 Mb/s up en onbeperkt volume. Telefonie inbegrepen met slimme diensten. Voor € 5 extra krijg je 2000 minuten (gemiddeld meer dan 1 uur per dag) om te bellen naar vaste lijnen in België en 18 andere landen (waaronder Nederland). Voor de rest zijn de gesprekstarieven relatief laag in vergelijking met Proximus en Telenet, zeker naar het buitenland, zie https://edpnet.be/nl/thuis/telefonie.html.

Bij Scarlet heb je voor € 39 VDSL2 met 50 Mb/s down, 4 Mb/s up en 500 GB volume. Telefonie én beperkte digitale TV inbegrepen (30 populairste zenders). Onbeperkt bellen naar Belgische vaste lijnen na 16u en heel het weekend inbegrepen. Opties:
Onbeperkt bellen naar internationale vaste lijnen na 16u en heel het weekend: € 5 / maand
Onbeperkt bellen naar Belgische vaste lijnen 24/24u: € 5 / maand
Onbeperkt bellen naar Belgische mobiele nummers na 16u en heel het weekend: € 5 / maand
Onbeperkt bellen naar Belgische mobiele nummers 24/24u: € 10 / maand
Nummerweergave: € 1,02 / maand

Hoog tijd om eens van operator te veranderen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Goztow schreef:Ik vind het best nuttig als mensen ervaringen delen.
Het heeft even geduurd bij mij, maar bij mijn 2de post had ik goede bedoelingen hoor.
Als het echt fout gaat moet je verdere stappen nemen.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

stephanovski schreef:Zit op adsl met een vrij lage snelheid.
Die lage snelheid is een beperking van adsl, daar kan niemand iets aan doen. Wil je een hogere snelheid kan je altijd opteren voor VDSL2.
stephanovski schreef:...en dat gratis bellen naar quasi overal is dus ook niet meer waar.
Het is wel waar, alleen hanteert dommel een FUP om extreem gebruik en misbruik tegen te gaan. Als je echt heel veel gebruik maakt van het gratis bellen kan het zijn dat jij een bovengemiddelde gebruiker bent. Het is natuurlijk jammer dat bij dergelijke FUP's je nooit weet waar die waarde ongeveer ligt.
enkel voor strikt persoonlijk of kmo gebruik. een fair use policy (fup) is van toepassing op het gratis bellen naar alle belgische vaste, belgische mobiele en internationale vaste en mobiele bestemmingen, dit wil zeggen dat wanneer het verbruik naar die bestemmingen extreme bovengemiddelde waarden aanneemt of wanneer schedom een vermoeden heeft van fraude, de gratis toegang tot deze bestemmingen voorlopig zal worden geblokkeerd tot de volgende verlengdatum van de account. het gebruik van 5 maal het gemiddelde gebruik over de laatste 4 maanden van alle klanten met een gelijkaardig abonnement wordt door schedom nv als extreem bovengemiddelde waarde beschouwd
https://www.dommel.be/netline/netline/d ... vider.html
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

tephanovski
Neem gewoon dat besluit. Blijf bij Dommel of verander van provider. Neem een VDSL abo of ga naar de kabel. Laat Dommel voor wat het is als je niet tevreden bent. Laat ze gewoon een poepje ruiken.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

stephanovski schreef:De newsserver heeft mijn favoriete newsgroep niet
Dan mag je mij eens zeggen welke groep dat is want zo goed als elke nieuwsgroep die je tegenkomt heb je wel.
Alleen de *extreem* questionable indexeren ze niet, maar zou je wel van kunnen downloaden nog.
degrotejan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jul 2013, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

stephanovski schreef:De newsserver heeft mijn favoriete newsgroep niet.
be.absurd is dan ook geen gewone nieuwsgroep. :)
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb het hetzelfde voorgehad. We komen net terug van 3 weken vakantie, waarin we dus niet gebeld hebben. We kwamen terug op 27 augustus. Op 30 augustus een FUP warning. De rest van die maand op vakantie. Verschillende mails met dezelfde strekking.

Ik heb met ze gebeld. Dommel was erg vriendelijk, inderdaad het probleem is met nederland. Maar een echt antwoord waarom zo'n probleem dan ook gratis bellen in Belgie blokkeert blijft uit. Ik denk zelf dat hun administratieve systemen het niet aankunnen en ze dus gewoon alles blokkeren. Bellen naar nederland voor 31 cent per minuut is natuurlijk belachelijk hoog.

Inmiddels heb ik een extra sip provider toegevoegd - poivy - die nog steeds min of meer gratis naar Nederland laat bellen; daar zitten ook fup policies op die wel duidelijk gedefinieerd zijn. Dat is een oplossing voor mijn situatie. Dommel heeft het wel moeilijk gemaakt om zoiets te doen, omdat ze port 5060 hebben geblokkeerd voor inkomen verkeer, in de dommel firewalls. Daar is omheen te werken.

Dommel gaf ook aan dat ze proberen een oplossing te verzinnen voor Nederland. Duurt nog een paar dagen. De communicatie van Dommel in deze is zwaar onder de maat; paniekvoetbal.

Guido
stephanovski
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 maa 2005, 15:09

Bij de reacties zitten een aantal goed bruikbare adviezen, waarvoor mijn dank.
Een antwoord van dommel heb ik natuurlijk niet gekregen, maar is te doen gebruikelijk.
Ik zal mij nog beraden op verdere stappen en sluit deze post (voorlopig) af.
Groeten, Stephan.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Schakel over naar Scarlet of naar Internet Start.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”