Dommel storing

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
2hactec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 maa 2008, 01:06
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 3 keer

Sinds 17h00 geen internet meer in Mechelen.
Blijkbaar problemen bij dommel.
basiel_a
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:25

Hier ook (Melle)

Klantendienst dommel is uiteraard absoluut onbereikbaar

Website dommel.be ook onbereikbaar

Iemand al iets van dommel gehoord hierover?
strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Zelfde storing in Maasmechelen sinds ongeveer 17:30. Daarnet om 19:20 heb ik mijn router herstart en heb ik weer connectie.
basiel_a
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:25

Reboot modem/router hier geen succes
2hactec
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 maa 2008, 01:06
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 3 keer

Nu in Mechelen ook terug internet na reboot Fritzbox.
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer

hier al sinds 16u30 problemen met internet ...

modem/router (linksys) al paar keer gereboot, krijg wel netjes altijd m'n synchronisatie, maar een IP-lease krijg ik niet helaas. Ik probeerde daarstraks heel de tijd dommel te bellen maar kreeg toen te horen dat het nummer gestoord was. Ondertussen is het nummer niet meer gestoord maar natuurlijk is er niemand meer om ons te helpen en kunnen we tot morgen wachten eer ze ons internet fixen.
Zelf heb ik een fixed ip bij dommel btw, (adsl2+, want ze willen dit niet overzetten naar vdsl helaas)

dit is weer dikke fun voor de mensen die afhankelijk zijn van m'n mailserver, heb al van 3 mensen telefoon gehad dat ze hun mail niet kunnen ophalen; gelukkig is smtp ontworpen met het idee dat een mailserver er ff tussenuit kan vallen en worden mails by default tot 48u in queue gezet om opnieuw te worden verstuurd naar de ontvanger.

Ik heb veel goei dingen over dommel te zeggen, maar dit is het enige slechte punt van dommel; dit gebeurt een keertje of twee drie op een jaar, altijd 's avonds bijna en dan wordt je aan je lot over gelaten tot het kantoor weer open gaat.. tijdens het weekend is het zelfs nog erger want dan kan je tot twee dagen zonder internet vallen (zo heb ik vorig jaar eens op vrijdag avond uitval gehad en dit werd pas maandag ochtend om 8u gefixed; gewoon een simpele herstart (reboot) van de dhcp-server was de fix; daarvoor hebben toen duizenden klanten een gans weekend zonder internet gezeten). Het is een goed product van dommel, maar de dienstverlening laat soms echt te wensen over. Zeker als je kijkt wat voor kleine tussenkomsten achterwege worden gelaten omdat het daar een 9-to-5 mentaliteit is en men blijkbaar ook niet van remote-administration gehoord heeft om problemen op te lossen die klanten weerhouden van het gebruik van internet. Of zou men er echt zo gierig zijn dat men gewoon geen permanantie WIL voorzien?
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
jvd1971
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jun 2004, 10:05
Locatie: Oud-Turnhout
Bedankt: 1 keer

Gelukkig hier weer internet in regio 2370z. En direct weer op 70/20. Hopelijk weer snel op 100/20 als de vectoring weer is langsgekomen
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Hier regio antwerpen (zwijndrecht, dus net tegen oost-vlaanderen wel), heb speedconnect+ + fixed IP.
Geen enkele onderbreking gemerkt eigenlijk de voorbije uren, of nu.

@jvd1971
Hoezo kan het dat je terug op 70/20 gezet wordt. Dommel heeft niets met jouw VDSL2 Sync snelheden te maken, dat is Belgacom/Proximus.

@Bogy
Er was indertijd permanentie. Je kon gerust 24/7 iemand telefoneren op een duurdere lijn. Echter hadden ze daar commentaar over denk ik. Het is al wat jaren terug dus weet de exacte reden niet meer maar ze waren daarmee gestopt na klachten.
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Hier terug internet.
Mails ophalen lukt nog niet.
Sattv sinds 1985
basiel_a
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:25

In Melle (ovl) ook opnieuw ok

Mvg
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer

ik zit nog altijd zonder internet ...

postcode 2140 telcentrale 03-663 xx xx
pfff ... modem al verschillende keren geherstart; elke keer wel sync met normale waarden maar krijg geen IP binnen ... vermoed dat er iets met de dslam zal zijn zeker?

heb zelfs al ne keer de router opnieuw geconfigged (RFC2864 Bridged - LLC Multiplexing - UBR type QoS - VPI/VCI Auto (8/35) - No Login/Pass - IP by DHCP (manueel opgeven van static ip werkt niet bij dommel, al aanvaardt het protocol dit wel bij de instellingen) - Modulation: AnnexM-Adsl2+

de modem zegt dat hij verbonden is in het circuit, maar krijgt geen IP... dunno wat juist het probleem is, maar aangezien de website van dommel zelf ook niet werkt vermoed ik dat vanaf de site weer werkt ik zelf ook wel weer internet ga krijgen, ik denk dat het in de dhcp-server zit (geen probleem voor de dynamic leases blijkbaar, enkel de reserved ip's hebben mogelijk een probleem; dus dingen als de website van dommel zelf, de dommel servers (zoals mail), static ip's, etc etc, kortom alles wat in de reserved ip lijst staat van dommel... tenminste dat is wat ik toch als indruk heb, aangezien er mensen zijn die wel een lease krijgen van de dhcp maar dat dit voor zover ik kan zien mensen zijn die een dynamic ip hebben.
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Facebook dommel
netwerk niet meer operationeel. We volgen de situatie op en voeren de nodige acties uit om de downtime tot een minimum te beperken.
Bedankt voor uw begrip en geduld.
Due to a power outage in the national datacenter parts of the network are inactive. We are currently taking all necessary measures to solve this issue and limit downtime. We thank you for your understanding and patience.
laatste update:
Outage update : most of the connectivity has been restored, mail and telephony problems can still occur. More info will follow.
Update: de meeste connectiviteitsproblemen zijn ondertussen opgelost. Mail en telefonie kunnen nog hinder ondervinden. Meer info volgt nog.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer

eindelijk weer internet ...

'k ben al blij dat ik met een gerust hartje kan gaan slapen :) mails komen weer binnen en vertrekken weer probleemloos (voorlopig toch)
Hopelijk is het probleem niet gerelateerd aan de warmte en komen er niet nog meer problemen als het nog eens goed warm is.
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”