Lagere snelheid Speedconnect => Netline

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
JDK
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 maa 2017, 19:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wij zijn al 6-7 jaar klant bij dommel en hadden altijd SpeedConnect Plus met een Sagem F@st modem.
Aangezien de Netline + speedpack interessanter was, hadden wij een migratie aangevraagd.
Op 7 februari heb ik de nieuwe Fritzbox 7360 aangesloten en hadden toen nog een 30/6 profiel.
Modem ingesteld op Netline... volgende ochtend nog geen verbinding. Naar de helpdesk gebeld, zij hebben toen de lijn gereset. Uiteindelijk heb ik de modem moeten instellen op Speedconnect en gewoon de oude gegevens moeten ingeven.

Toen heel even 20/10 profiel gehad, maar download was nog altijd trager. Weer naar de helpdesk een mail gestuurd en toen hebben ze een nieuwe reset gedaan op de lijn. Vanaf toen 16.5/2 profiel. Na nog eens 4-5 mail te sturen altijd de melding gekregen dat die via de DLM wel zou verbeteren.
1.5 maand verder en er is nog niets veranderd.

Iemand een idee waar hier het probleem ligt?
Bijlagen
Modem.png
DSL.png
JDK
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 maa 2017, 19:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Om de 1 à 2 weken moet de fabrieksinstellingen van de modem terug gezet worden, anders is het bijna onmogelijk om op de modem ter geraken.
Lang tevreden geweest van Dommel, maar als dit nog langer duurt zal de opzegbrief snel verstuurd worden.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Is dat over wifi of bekabeld?
Zelfs indien bekabeld zou ik checken of het niet aan je pc/phone/tablet ligt.

Als het blijft zou ik toch eens contact opnemen met dommel om die onder garantie terug te sturen.
JDK
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 maa 2017, 19:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

GuntherDW schreef:Is dat over wifi of bekabeld?
Zelfs indien bekabeld zou ik checken of het niet aan je pc/phone/tablet ligt.

Als het blijft zou ik toch eens contact opnemen met dommel om die onder garantie terug te sturen.
Wifi, maar op alle apparaten, en dat is niet echt het probleem... Het is vooral de snelheid die veel trager is dan vroeger.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ziende dat er een nieuwe modem is aangesloten is de hele DLM chain gereset. Je zal dus gewoon moeten hopen dat DLM je verhoogt.
Hier kan dommel niets aan doen. (Ook EDPNet niet als je naar hun zou overstappen).

Dat is volledig in handen van belgacom/proximus.
De stats zien er op zich wel goed uit, maar omdat er geen vectoring is (en afgaande van hoe het hier bij mij in de straat was pre-vectoring), kan het zijn dat er teveel overspraak is voor iedereen deftig een hoger profiel te geven.

Long story short, dit is niet iets waar dommel iets aan kan doen. Het enige wat zij kunnen doen is een TBF initieren op je lijn, of je stats nakijken.
JDK
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 maa 2017, 19:04
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wel vreemd dat we vroeger wel 30/6 hadden, wij zijn door de "nieuwe" modem de helft van onze snelheid kwijt... en met 4-5 apparaten met Netflix, gaming, streaming,... Zitten we vaak nogal snel aan de max snelheid.

BTW: We betalen wel voor de "speedpack", op aanraden van Dommel, die eigenlijk toch niets uitmaakt.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Het is niet dat je die "kwijt" bent, het is spijtig genoeg gewoon wachten tot DLM het groen licht geeft voor je terug omhoog te gooien.
Dat en wachten op vectoring, welke je (ziende je Zone 3 lijnstats) tot max 60/5 (afgaande op m'n geheugen, schiet me niet af als de upload niet klopt :p ).

Maar nogmaals, dit is spijtig genoeg waar Dommel niets over in de pan te brokken heeft.
Je kan vragen of ze kunnen zien of er een vectoring upgrade gepland staat voor je lijn, dit moet Proximus meedelen 6 maand voor ze de upgrade doen.
Niet dat dat iets is wat vast staat (hier heeft het uiteindelijk meer dan een half jaar langer geduurd eer de upgrade er kwam, april -> oktober), maar dan heb je al op zich iets om naar uit te kijken.

EDIT: Volgens de (outdated?) tabel was het 5. Raar dat jij 6 kreeg zonder vectoring? Dat zou dan zeggen dat je een zone 2 profiel kreeg?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”