IP adres veranderlijk ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Bauhaus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 sep 2008, 17:59
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Klopt het dat het IP adres van Dommel veranderlijk is ?
Als ik mijn modem log check blijkt het soms Gent of Antwerpen te zijn en ISP is inderdaad Dommel.
Het rare is dat ik van Oostende ben. Of heeft dat te maken omdat ik de lijn van Proximus huur ?
De reden dat ik vraag is omdat ik onlangs een ban kreeg bij een online game.
Ik heb een paar keer de melding gekregen dat ik van een andere lokatie inlogde en een nieuwe unlock code moest invoeren.
Ik *denk* dat die ban daardoor komt (nog geen bericht gekregen). Betwijfel sterk dat het zou komen omdat mijn account gehackt is.
Maar als ik een nieuwe account zou aanmaken zal het dan weer hetzelfde liedje zijn.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb dommel netline + speedpack (100/14).
mijn ip wisselt elke 24 uur tussen 3u en 4u 's nachts en zit in de 83.101.79.* of 83.101.83.* range.

Ik ondervind daar geen problemen mee. Geen idee of dat voor bans in online games zou kunnen zorgen.
Bauhaus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 sep 2008, 17:59
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Yep, bij mij is het ook in die range.
Soit, heb emal ontvangen en probleem is opgelost. :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

dweezil schreef:mijn ip wisselt elke 24 uur tussen 3u en 4u 's nachts en zit in de 83.101.79.* of 83.101.83.* range.
Dit komt waarschijnlijk omdat jouw FritzBox zo ingesteld staat dat deze een dagelijkse reconnect doet tussen 3u en 4u.
Ik denk niet dat Dommel geforceerde PPPoE disconnects doet ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dommel deed dat allesinds wel in het verleden, daarom heb ik ook een dagelijkse disconnect ingesteld.
Geen idee of ze het nog steeds doen, ik heb het al heel lang op de dagelijkse disconnect staan nu. Ik zal eens proberen het weer af te zetten. Over enkele dagen zal ik mijn bevindingen kunnen zeggen.

Ontopic: het disconnecten door de provider elke 36 uur of geforceerd elke 24 uur zou allesinds geen problemen mogen geven met bans in games. Ik zou eerst naar andere oorzaken zoeken.
Naar die geografische locatie die men aan een IP linkt moet je niet teveel kijken, dat is allesbehalve nauwkeurig en correct.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Dommel doet nog altijd aan 36h reconnects. At least toch voor hun non cityconnect lijnen.
Met mijn oude speedconnect+ met fixed IP optie zie ik toch nog altijd elke 36h een reconnect.

Een tijd terug heb ik hun hierover gemaild. ziende dat ze op scarlet na de enige zijn geloof ik die het nog doen.
Hun antwoord was een "we veranderen niets". Zelfs niet voor mensen met een fixed IP waar het meer een tijdelijke hickup geeft dan echte issues.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Zoals ik al dacht zijn de 36 uren disconnects nog niet afgeschaft bij dommel:

Code: Selecteer alles

06.03.17	15:45:45	Internet connection established successfully. <knip>
06.03.17	15:45:44	Internet connection cleared.
05.03.17	03:45:39	Internet connection established successfully. <knip>
05.03.17	03:45:38	Internet connection cleared.
03.03.17	15:45:32	Internet connection established successfully. <knip>
03.03.17	15:45:31	Internet connection cleared.
Hier gaat hij terug op de 24 uren disconnect die ik zelf kies.

Geen idee waarom ze dit blijven doen. Mijn IP is al 11 dagen met zekerheid niet meer gewijzigd.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Wat voor abbo heb je dan MaT? Ik heb persoonlijk nog Speedconnect+, mede doordat ik indertijd de Fixed IP optie heb aangezet.

Deze optie zie ik niet in de nieuwere abbo's.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Netline.

Mijn IP is ook dynamisch, echter viel het mij nu op dat het al minstens 11 dagen niet meer gewijzigd was terwijl het daarvoor regelmatig veranderde. Zo goed als elke disconnect dacht ik.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”