Fall-back profiel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jpsollie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2016, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoe geraak ik uit het fall-back profiel van Belgacom/Proximus als Dommel klant?
Ik heb een dommel abonnement met speedpack, en ik heb maximum snelheden van 7.5/0.5 mbit/s
Ik ben op dat profiel geraakt omdat ik een Fritzbox 7390 modem gebruikte die niet door Proximus gecertifieerd is, maar wel toegang bood op 5Ghz in een 2.4 overbelaste Wifi zone.
sindsdien heb ik mijn originele modem terug aangesloten, wat spijtig is, want die 7390 heeft een hele tijd goed gewerkt, en er de originele firmware terug opgezet.
Dit heeft allemaal niets geholpen, ik blijf op het fallback profiel staan.
Wat ik nog geprobeerd heb:
1. Contact opnemen met Dommel (ticket gesloten en geblokkeerd)
2. Contact opnemen met Proximus (de servicedesk zei dat de lijn OK is, en ik contact moest opnemen met mijn ISP)
3. een Teste de Bonne Fin laten uitvoeren door Proximus (waarvan ik het resultaat niet kan zien
4. op de 7360 een ander profiel van ISP kiezen (other ISP, en connectie settings ingevuld)
maar ik blijf op het fallback profiel :-(

iemand suggesties?

mijn DSL statistieken:
Negotiated Connection Properties:
Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 7560 576
Min. DSLAM throughput kbit/s 64 64
Attainable throughput kbit/s 16295 1578
Current throughput kbit/s 7558 575
Seamless rate adaptation off off

Latency 8 ms 4 ms
Impulse noise protection 3 2
G.INP off off

Signal-to-noise ratio dB 19 21
Bitswap off off
Line attenuation dB 4 4

Profile 8d
G.Vector full full

Carrier record B43 B43
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Heeft jouw 7360 wel de juiste firmware?

TBF zou voldoende moeten zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Er is een groot verschil tussen:
  • - enerszijds een repair profiel
    - anderszijds een vectoring falll back profiel
Een repairprofiel krijg je als er een probleem is met de lijn. Dit kan buitenshuis zijn, of jouw binnenbekabeling (of een combinatie ven beide).
Een fall-back profiel krijg je als je gebruik maakt van een niet-goedgekeurde modem of firmware.

Om van een repairprofiel af te geraken moeten er 2 zaken gebeuren:
  1. De oorzaak van de repair wegnemen (vb: verkeerde binnenbekabeling)
  2. Een TBF
Om van een fallback profiel af te geraken moeten je maar één ding doen:
  • een goedgekeurde modem gebruiken (met correcte firmware).
    een TBF is hier normaal niet nodig ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jpsollie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2016, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb er deze firmware opgezet:
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... 6.31.image
geen verschil, het blijft in een vectoring fallback profiel

*EDIT / UPDATE*
Ik ben, na 3 werkdagen, gecontacteerd door Dommel.
Dommel zei dat ze een technieker zouden sturen voor de installatie na te kijken.
Daarna heeft een technieker van Proximus mij gebeld, die de poort vanop afstand heeft herstart, en alles was terug in orde.
blijkbaar geraak je niet uit dit probleem zonder de hulp van een proximus technieker :nono:
anyway, ik zit terug op mijn 70/20 profiel. Topic closed
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”