Lage internetsnelheid bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben sinds begin januari klant bij Dommel en heb sinds het begin al miserie meegemaakt(2 weken zonder internet gezeten, installateur/technieker die vermist was(raar hè?))
Sinds het begin zit ik op 30/3 wat voor mij in het begin oké was, maar waar ik nu stilaan vrij weinig vind voor een internet verbinding in eind 2016 in vergeleken met andere providers en nog wat. Ik heb Dommel meerdere keren gecontacteerd en hebben me verteld dat ik moet wachten op de DLM die mijn snelheid automatisch ging aanpassen, en heeft ook nog eens bevestigd dat er inderdaad een hogere snelheid kan toegepast worden op mijn verbinding. Na even wachten werd ik automatisch op 50/10 gezet, maar na 1 dag werd ik terug op 30/3 gezet. Heb Dommel nogmaals gecontacteerd en kreeg net hetzelfde antwoord, nou oké.. Nog een maand later nogmaals op 50/10 gezet en na 2 dagen terug op 30/3, heb Dommel gecontacteerd en gereclameerd dat ik het gewoon een 'big joke' vond dat ik slechts een dag of twee gebruik kan maken van 50/10 om daarna terug op 30/3 te staan.
Nu ik zelf weet niet heel veel over internet/netwerken (ik studeer ICT), maar aan de hand van edpnet hun lijntest is er een snelheid van 50/10 mogelijk waar ik woon:
Afbeelding

Ik ben niet echt tevreden met Dommel hun service, maar mijn ouders die vaak naar het buitenland bellen vinden het telefoniepakket dat bij Dommel zit top, waardoor ze het niet echt zien zitten om naar een andere provider over te stappen. Is er iets dat ik/Dommel kan doen om mijn snelheid te verbeteren?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Kan je even je lijnwaarden posten? Dan kunnen we iets meer zeggen.
Die lijntesten zijn ook niet altijd 100% nauwkeurig, zowel in positieve als negatieve zin.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

MaT schreef:Kan je even je lijnwaarden posten? Dan kunnen we iets meer zeggen.
Die lijntesten zijn ook niet altijd 100% nauwkeurig, zowel in positieve als negatieve zin.
Heb niet echt een idee waar ik deze waarden vandaan kan halen, ik hoop dat dit voldoende is:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dat is wat we nodig hebben.

Het probleem zit hem in de SNR van de upload, die staat op 6 en dat is het minimum. Van zodra de DLM je profiel probeert te verhogen zakt deze waarde onder de 6 en val je terug op 30/3.
Ook heb je redelijk wat errors, bij een goede lijn staat daar normaal staat daar alles op 0.

Er is iets mis met je lijn, je kan normaal hoger. Het eerste wat je zelf dient te doen is de binnenbekabeling nakijken (NTP -> modem).
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

MaT schreef:Dat is wat we nodig hebben.

Het probleem zit hem in de SNR van de upload, die staat op 6 en dat is het minimum. Van zodra de DLM je profiel probeert te verhogen zakt deze waarde onder de 6 en val je terug op 30/3.
Ook heb je redelijk wat errors, bij een goede lijn staat daar normaal staat daar alles op 0.

Er is iets mis met je lijn, je kan normaal hoger. Het eerste wat je zelf dient te doen is de binnenbekabeling nakijken (NTP -> modem).
Aangezien ik in een appartementsgebouw woon op 2de verdiep weet ik niet wat er precies toekomt, ik heb niet echt een idee hoe ik dit zou kunnen nakijken. Alvast bedankt voor de reactie's die je al hebt geplaatst.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Dat je terug bent gezet op het oude profiel na een verhoging is alvast geen goed teken, zou erop kunnen wijzen dat je lijn toch niet stabiel genoeg is voor een 50/10 profiel.
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

gm123 schreef:Dat je terug bent gezet op het oude profiel na een verhoging is alvast geen goed teken, zou erop kunnen wijzen dat je lijn toch niet stabiel genoeg is voor een 50/10 profiel.
Maar kan de provider zelf hier niets aan doen? Bv. stabiliteit verbeteren?
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 69 keer

Dat kan van alles zijn.
Post is wat foto's van uw binneninstallatie.
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

technieker schreef:Dat kan van alles zijn.
Post is wat foto's van uw binneninstallatie.
Enkele foto's van in de kelder hoe dat het binnenkomt:

(zeer professioneel gedaan moet ik zelf zeggen)

Bij mij binnen (blauwe kabel dat er nog hangt is nog van scarlet, maar normaal gezien staat daar niks op):
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

inderdaad, een zeer propere installatie.
De NTP2007 (in de muur) schroef deze eens open en kijk of de verbindingen niet geoxideerd zijn en goed contact maken.
Sluit de kabel naar de FB rechtstreks aan aan de intro (zwarte aansluitklemmen).
Koppel elke andere verbinding af.
Doe nog eens een test.

De blauwe kabel onderaan de NTP, lijkt door de vloer te gaan ? Is deze aangesloten ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

lacer schreef:inderdaad, een zeer propere installatie.
De NTP2007 (in de muur) schroef deze eens open en kijk of de verbindingen niet geoxideerd zijn en goed contact maken.
Sluit de kabel naar de FB rechtstreks aan aan de intro (zwarte aansluitklemmen).
Koppel elke andere verbinding af.
Doe nog eens een test.

De blauwe kabel onderaan de NTP, lijkt door de vloer te gaan ? Is deze aangesloten ?
Verbindingen lijken mij wel oké, heb vervolgens die DSL splitter weggehaald en kabeltje rechtstreeks aangesloten aan de intro zoals gevraagd.
Blauwe kabeltje is nog van toen ik nog klant bij Scarlet was, maar die staat er gewoon nog.


lacer schreef: Doe nog eens een test.
Maar welke test moet ik nu nog afleggen?
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik veronderstel dat je grijs-wit (op de foto van de binneninstallatie wit-grijs op de zwarte klemmen van de NTP) op de positie 10 toekomen van de introbox?

Grijs is toch wel verbonden hé? Dat is niet duidelijk te zien en mogelijks heb je dan synchro op 1 draad (tenzij je vaste telefonie - geen VoIP- hebt die werkt, dan is dat uitgesloten)
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

sirWard schreef:Ik veronderstel dat je grijs-wit (op de foto van de binneninstallatie wit-grijs op de zwarte klemmen van de NTP) op de positie 10 toekomen van de introbox?

Grijs is toch wel verbonden hé? Dat is niet duidelijk te zien en mogelijks heb je dan synchro op 1 draad (tenzij je vaste telefonie - geen VoIP- hebt die werkt, dan is dat uitgesloten)
Ben er zeker van dat beide draden verbonden zijn en dus niet op isolatie klemmen:
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

schokkya schreef: (zeer professioneel gedaan moet ik zelf zeggen)
Echt? Ik vind het maar een spinneweb van draden, moest het voor mezelf zijn zou ik het toch wat properder kableren.
Die dikke grijze kabel rechts ziet er ook stevig geklemd uit...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

schokkya schreef:...
lacer schreef: Doe nog eens een test.
Maar welke test moet ik nu nog afleggen?
Na alles afgekoppeld te hebben en rechtstreeks de modem op zwarte aansluitingen te hebben aangesloten, ofwel verbinden aan de 2 linkse pinnen van de filter vooraan.
zie ook blz 3 van deze pdf:
http://support.nl.proximus.be/euf/asset ... tp2007.pdf

Kijk dan nog eens naar de dsl lijnwaarden in je FritzBox. Misschien gaan ze beter zijn ...
Laatst gewijzigd door lacer 18 sep 2016, 17:41, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

MaT schreef:
schokkya schreef: (zeer professioneel gedaan moet ik zelf zeggen)
Echt? Ik vind het maar een spinneweb van draden, moest het voor mezelf zijn zou ik het toch wat properder kableren.
Die dikke grijze kabel rechts ziet er ook stevig geklemd uit...
Was ook vrij sarcastisch bedoelt :lol: ,maar goed als er niemand anders een reactie post zal ik nogmaals Dommel contacteren, want ik begin het stilaan beu te worden dat ik hier met 30/3 zit :?
lacer schreef:
schokkya schreef:...
lacer schreef: Doe nog eens een test.
Maar welke test moet ik nu nog afleggen?
Na alles afgekoppeld te hebben en rechtstreeks de modem op zwarte aansluitingen te hebben aangesloten, ofwel de 2 linkse pinnen van de filter vooraan.
zie blz 3 van deze pdf:
http://support.nl.proximus.be/euf/asset ... tp2007.pdf

Kijk dan nog eens naar de dsl waarden in je FritzBox. Misschien gaan ze beter zijn ...
Heb volgens mij wel juist aangesloten zoals gevraagd.

Dit zijn de nieuwe dsl waarden:
Afbeelding
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Je upload SNR waarde is van 6 naar 7 gegaan, je download SNR van 21 naar 20, ik weet niet of het de moeite loont om nogmaals Dommel te contacteren om je terug op 50/10 te zetten.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

lacer schreef:Je upload SNR waarde is van 6 naar 7 gegaan, je download SNR van 21 naar 20, ik weet niet of het de moeite loont om nogmaals Dommel te contacteren om je terug op 50/10 te zetten.
Ja de waarden schommelen wat tussen 6 en 7, zelfde met de download tussen 20 en 21. Kunnen zij zelf niet iemand sturen om de verbindingen deftig aan te leggen, of is er echt niets dat gedaan kan worden?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Nog steeds niet goed, een schommeling van 1dB is vrij normaal en kan je niet als verbetering aanzien. Sowieso is het nog te weinig om je profiel te verhogen, je mag er vanuit gaan dat je minstens 3-4dB zakt bij een verhoging.

Enkele vraagjes:
  1. Heeft je fritzbox de laatste nieuwe firmware?
  2. Heb je al eens een lijntest geprobeerd (via het 0800 nummer)?
  3. Kan je te weten komen welke dradenparen van u zijn in die kast?
  4. Van waar komt die blauwe kabel van scarlet? Ook uit die kast?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

MaT schreef:Nog steeds niet goed, een schommeling van 1dB is vrij normaal en kan je niet als verbetering aanzien. Sowieso is het nog te weinig om je profiel te verhogen, je mag er vanuit gaan dat je minstens 3-4dB zakt bij een verhoging.

Enkele vraagjes:
  1. Heeft je fritzbox de laatste nieuwe firmware?
  2. Heb je al eens een lijntest geprobeerd (via het 0800 nummer)?
  3. Kan je te weten komen welke dradenparen van u zijn in die kast?
  4. Van waar komt die blauwe kabel van scarlet? Ook uit die kast?
1. Fritz!Box 7360 zit op FRITZ!OS 06.31, dus nee het zit niet op de nieuwste firmware.
2. Nee, ik heb eigenlijk ook niet echt een idee hoe ik dat zou doen.
3. Ik denk het niet, aangezien ik er niet bij was wanneer de technieker van proximus/belgacom mijn verbinding aan het aansluiten was.
4. Die kwam inderdaad uit de kast, maar ik heb nog geweten dat wanneer de lasploegen van proximus voor het eerst kwamen dat zij de verbinding effectief hebben doorbroken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

30/3 is een vectoring fall-back profiel (zone 2), en duidt duidelijk op een probleem in je binnenbekabeling.

Normaal is de verdeeldoos van Proximus gesloten, en kunnen de bewoners die niet openen, maar blijkbaar heb je die toch open gekregen?

Wat je zou kunnen doen:
  • - tracht jouw lijn nummer te weten te komen (hang een analoog toestel op de binnenkomende lijn in jouw appartement, en bel naar 1924.
  • ga naar de kelder, en tracht te weten te komen welk paar naar jouw appartement loopt. Je kan dit eventueel testen door op het paar dat je vermoedt (nr 10?), een analoog toestel te hangen, en terug 1924 te bellen.
  • Indien je het verkeerde paar hebt, herhaal dit, tot je jouw eigen nummer hoort :-) .
  • als je 100% zeker bent van het juiste paar, koppel de vertrekkende kabel los, en hang hier je modem in de plaats. Het is heel belangrijk dat je de kabel (stijglijn) volledig loskoppelt.
  • Controleer je lijnwaarden, eventueel nadat je een lijntest hebt gedaan via 0800 22424
  • Indien je nu 50/10 hebt (met goede lijnwaarden), dan weet je zeker dat er een probleem is met de stijglijn.
De meest voorkomende oorzaak is een "stub" (aftakking).
Ben je 100% zeker, dat:
  • er in het appartement maar één Proximus aansluitpunt is (kijk eens in de hall, living, slaapkamers of je daar geen telefoon stopcontacten vindt)
  • als er meerdere zijn, moet je de modem op het éérste stopcontact aansluiten, met andere woorden, op de kabel die direct vanuit de kelder komt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ik ging net ook ongeveer hetzelfde als philippe_d zeggen :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Tekst verwijderd, philippe was mij voor :-D
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

De verdeeldoos was gewoon opengelaten, heb daarbij niet echt iets speciaal voor moeten doen om aan de draden te kunnen komen.
Wat voor analoog toestel kan ik hierbij gebruiken? Moest ik de juiste paar vinden, dan zou ik de NTP2007 die bij mij boven aangesloten is nemen en die dan in de kelder aansluiten en daar de modem aansluiten, correct?
Ik heb naar het nummer 080022424 gebeld maar daarvoor moest ik een decoder hebben die ik niet heb, aangezien ik geen digitale TV in huis heb.
Ik dacht dat de DLM mij naar een 50/10 profiel zou zetten, hoe kan ik dan zien of dat ik op 50/10 zit als ik op de DLM moet wachten?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Elk analoog toestel dat je nu zou kunnen aansluiten op analoge telefoon uitgang uitgang van de fritzbox om te bellen is ok. Om het aan te sluiten in de kast is het handig om een kabeltje te hebben met ontblote koperparen natuurlijk.

Voor je de lijntest kan doen moet je sowieso eerst je lijnnummer kennen (schrijf dat op en bewaar dat bij de fritzbox want dat kan altijd van pas komen als je nog eens een lijntest wil doen). Dat van de decoder mag je negeren dat is niet nodig. Je volgt de stappen en geeft je lijnnummer in, daarna word de lijntest uitgevoerd.
Dit houd in dat je lijn opnieuw vanaf 0 geëvalueerd word.

Je fritzbox zal zijn connectie zo goed als onmiddelijk verliezen en deze opnieuw opbouwen. Kijk dan ook onmiddelijk mee in je fritzbox naar de waarden die je krijgt en maak een screenshot, deze kunnen snel achteruitgaan bij problemen natuurlijk.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb geen enkel idee waar ik mijn lijnnummer vandaan kan halen, 'adsl-nummer'(12 cijfers lang) zou het niet kunnen zijn, toch? Of is dat gelijk aan mijn vaste telefoonnummer?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

De lijntest kan je met elke telefoon uitvoeren. Ik doe het bv hier thuis over m'n ovh-lijntje maar kan dus ook via gsm. Je moet dit niet speciaal aansluiten opje koperpaar. Je moet natuurlijk wel je lijnnummer weten.

Je lijnnummer kan je weten via je decoder (heb je niet) en anders in je klantenzone normaalgezien ook. Een lijnnummer begint met je zonenummer. Zo kan je dit herkennen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

schokkya schreef:Ik heb naar het nummer 080022424 gebeld maar daarvoor moest ik een decoder hebben die ik niet heb, aangezien ik geen digitale TV in huis heb.
a) je kan die boodschap gewoon negeren
b) je kan naar dat nummer niet bellen, zolang je je lijn nummer niet kent (want je moet dat ingeven)
schokkya schreef:Ik heb geen enkel idee waar ik mijn lijnnummer vandaan kan halen
Zoals ik hierboven al schreef: een analoog toestel aansluiten, naar 1924 bellen en luisteren.
schokkya schreef:Moest ik de juiste paar vinden, dan zou ik de NTP2007 die bij mij boven aangesloten is nemen en die dan in de kelder aansluiten en daar de modem aansluiten, correct?
Correct. Maar wel de kabel naar boven verwijderen (dus niet parallel aansluiten).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
schokkya
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 sep 2016, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Oke dan, ik heb nog niets gedaan en uit het nergens ben ik op een 50/10 profiel geraakt :?

Afbeelding

Eens zien hoe lang het gaat duren voordat ik terug op 30/3 geraak..
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”