Perfecte overstap

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jvd1971
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jun 2004, 10:05
Locatie: Oud-Turnhout
Bedankt: 1 keer

Was al jaren klant bij Scarlet. Gezien de hoge beltarieven ( bel regelmatig naar Belgie en Nederland) liepen de rekeningen snel op. Had twijfel naar Dommel, aangezien beide netwerken via Proximus lopen (VDSL) had ik het idee dat er weinig mis kon gaan. Toch maar de stap gewaagd en Dommel telefonisch gecontacteerd. Direct een mail van de bevestiging van het contract en 3 dagen later de modem al binnen. 2 dagen later een telefoontje met de techniekers van Proximus ivm lijn. Wijkcentrale op 30 meter. Volgens de technieker topverbinding. Er werden 2 draadjes bij de verbinding gestoken in de kast en werd contact gezoch met Proximus. Fritzbox modem heb ik zelf even opgehangen. Zou nog een uurtje duren. En ja hoor wat is bij Scarlet nooit kreeg 100 mbit up / 20 mbit down. Verbinding is gewoon top en de ik heb afgelopen maand veel gebeld naar USA, Belg en Nederland. Alle nummer (vast als mobiel gratis!). Na 2 maanden gebruik van Dommel te hebben gemaakt, kom ik maar tot een conclusie: TOP! Dit had ik gezien de kosten van bellen, FUP al veel eerder moeten doen. Kwaliteit van de telefonie is ook zeer goed. Heb tot nu maar een haperend gesprekje gehad, maar na een mailtje naar de helpdesk was dit gelijk verholpen.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ik was voorheen ook klant Bij Dommel zonder problemen en mijn afsluiting is ook zonder problemen verlopen.
Maar ben vertrokken vanwege de prijs ten opzichte van United Telecom (http://www.internetenbellen.be/).
Dommel 44 euro en UT 35 euro.
Het is aanlokkelijk voor het onbeperkt bellen, maar heb nu via megavoip een account waar ik 10000 min./10 euro kan bellen naar vaste lijnen in België. Wat neerkomt op zo'n 27 min per dag voor een gans jaar. Na 2 maanden haal ik er dus al profijt uit, plus je belt ook niet elke dag.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Sync je op 100/20 of haal je dit ook effectief? Ik dacht namelijk dat Dommel de snelheid verlaagd had naar 100/10 snelheid...
Capture.JPG
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Tot voor kort adverteerden ze op hun site met 100/20 hoewel je in de praktijk nooit meer haalde dan 100/8. Nu hebben ze de geadverteerde snelheid op hun site aangepast naar 100/10 maar dat is nog altijd meer dan wat je in de praktijk krijgt (ongeacht hoe snel de modem synct).
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Fijn om te lezen want ik heb de laatste 3 maanden een ferm staaltje klant-in-de-steek-laten meegemaakt bij Scarlet en vermits mijn zoon ook zo tevreden is van Dommel ben ik deze provider eens aan het bekijken.
jvd1971
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jun 2004, 10:05
Locatie: Oud-Turnhout
Bedankt: 1 keer

Idd Joriz, ik sync op 100/20. Net even een speedtest uitgevoerd (speedtest.net), zit dan op:

Download: 91.17
Upload : 13,92

Scheelt met in ieder geval enorm aan belkosten en hoef nooit op de tijd te letten voor goedkoop bellen. Bij Scarlet heeft men de download capaciteit verlaagd naar 350 gb per maand. Gelukkig hier ook geen last meer van. Gesprek kwaliteit is top. Heb pas 2x meegemaakt dat ik een paar seconden de andere kant niet kon horen.

Klantenservice ook niets als lof. Wordt direct gecontacteerd als er problemen zijn of per mail.
Martco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005, 16:33
Locatie: Hamme
Bedankt: 1 keer

Afbeelding

Gr,Martco.
Sattv sinds 1985
Musashi
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2010, 21:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ondertussen ook al een paar maanden een profiel van 70/20, en daar heel tevreden mee.
We kijken enkel nog online tv, in totaal zo'n 15 toestellen verbonden en 2 interne servers, de tieners die zowat vergroeid zijn met un gsm/tablet leven nog dus kan ik concluderen dat de connectie rotsvast is (want bij de minste hapering vallen die gewoon dood neer :p ).

Prettig nieuwjaar!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”