dommel met dd-wrt router

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dumble
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2014, 13:30
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vroeg me af of het mogelijk is bij dommel om een eigen router te gebruiken die dd-wrt ondersteund. Ik was aan het kijken om een vpn router setup te maken maar las dat dus alleen kon met dd-wrt firmware. Maar deze wordt niet ondersteund bij fritzbox 7360 die ik momenteel heb.

Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om met deze router te kunnen gebruiken met dommel isp?
https://tweakers.net/pricewatch/350946/ ... outer.html
(deze ondersteund wel dd-wrt firmware)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vraag is wat wil je precies bereiken?
Jouw Dommel FritzBox is ook een VPN server (IpSec). Je kan met de standard ingebouwde VPN Client van Anrdoid of IOS hiermee een VPN verbinding maken.

De Netgear Nighthawk R7000 waarnaar je verwijst is een router, geen modem. Je zal dus nog altijd een VDSL2 modem nodig (FritzBox, B-box, ...).
Je kan de Netgear achter de FritzBox aansluiten (dubbele NAT), en op de FritzBox de nodige poort(en) opzetten, vb 1723 (PPTP)

Je zou de Netgear ook een eigen PPPoE sessie kunnen laten aanmaken, maar ...
  • 1) dan moet je de PPPoE logon van Dommel zien vast te krijgen!
    2) de FritzBox ondersteunt geen PPPoE over VDSL2 (tenzij een manuele ingreep in de configuratie).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dumble
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2014, 13:30
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik wil eigenlijk OPENVPN gebruiken. Maar ik heb nou gezien dat het toch mogelijk is als je de freetzfirmware installeert op je fritzbox. Ik ga dat maar eens proberen met wat guides, want dit is wel een beetje abracadabra voor mij
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”