Upload onterecht gecapped?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ik heb dommel netline met speedpack. Daar is de max snelheid 100/20.
dommel.be schreef:8x faster with speedpack!
speedpack: €4.99 /month, increase your download to max 100 mbit/sec and your upload to max 20 mbit/sec with vdsl2! (2)
Sinds enkele weken heeft proximus mij blijkbaar van ROP veranderd want waar ik vroeger in zone 4 zat met 16/4 profiel, haal ik nu waardes van zone 1 of 2 (nog niet 100% aan uit welk van de 2).

Momenteel sync ik op 50/20.

Code: Selecteer alles

Max. DSLAM throughput	kbit/s	50000	20000
Min. DSLAM throughput	kbit/s	14568	0
Attainable throughput	kbit/s	110246	27717
Current throughput	kbit/s	49997	19999
Seamless rate adaptation		off	off
 			
Latency		fast	fast
Impulse noise protection		32	42
G.INP		on	on
 			
Signal-to-noise ratio	dB	23	10
Bitswap		off	on
Line attenuation	dB	15	19
 			
Profile	17a		
G.Vector		full	full
 			
Carrier record		B43	B43
De download is ok, echter raakt mijn upload niet hoger dan 7,5Mbps.
Toevallig komt dit overeen met de max upload in de proximus speedtest:
proximus.be schreef:Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 95,6 Mbps download - 7,5 Mbps upload
Min.: 45,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload.
Mijn eerste gedacht is natuurlijk dat de uploadsnelheid door proximus gecapped word. Of zie ik iets over het hoofd?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Dat is de cap van het proximus abo (maxi). Niet van toepassing op de andere VDSL providers, tenzij door hun zelf geregeld.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Hier hetzelfde (luxe) "probleem" :wink:

Modem synct op 70/20 (DLM moet nog passeren) maar volgens speedtest is upload max 7,5Mbps.

Code: Selecteer alles

                                Receive direction  Send direction
Max. DSLAM throughput   kbit/s              70000           20000
Min. DSLAM throughput   kbit/s              14568               0
Attainable throughput   kbit/s             134192           24686
Current throughput      kbit/s              70000           19999
Seamless rate adaptation                      off             off
 			
Latency                                      fast            fast
Impulse noise protection                       33              42
G.INP                                          on              on

Signal-to-noise ratio       dB                 24               8
Bitswap                                        on              on
Line attenuation            dB                  4               4
 			
Profile                    17a
G.Vector                                     full            full

Carrier record                                A43             A43
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

AndRo555 schreef:Dat is de cap van het proximus abo (maxi). Niet van toepassing op de andere VDSL providers, tenzij door hun zelf geregeld.
Dat is theoretisch inderdaad waar. De caps (if any) op PPPoE niveau worden door de providers zelf geregeld.
Maar het is in het verleden nog voorgevallen, dat bepaalde restricties (onterecht) op een lijn blijven zitten, nadat er een migratie gebeurde naar een OLO.

Enige oplossing: klagen mij jouw provider, die moet dan een ticket sturen naar Proximus.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Dat wordt leuk... :cry:
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

FullHD schreef: Modem synct op 70/20 (DLM moet nog passeren) maar volgens speedtest is upload max 7,5Mbps.
Hier zijn ze vandaag ook een dommel lijn komen aansluiten met exact hetzelfde resultaat...70/20mbps sync met een cap op 7.5mbit upload (nochtans een nieuwe lijn waar nooit een andere vdsl isp op actief geweest is) :nono:
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Hmm, ik dacht dus onterecht misschien dat ik op een 8Mbit sync vastzat ofzo?

Nu is 8 vs 10 nu niet baanbrekend maar dit is misschien wel een reden om van zodra vectoring hier enabled is als dit zo blijft om naar edpnet over te schakelen. Al ben ik dan ook wel m'n fixed IP kwijt...
Zou wel beetje jammer zijn, na bijna 10jaar klant te zijn
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Aan iedereen die bij Dommel een cap ziet van 8 mbps upload, blijft mijn advies hetzelfde:
philippe_d schreef:Enige oplossing: klagen mij jouw provider, die moet dan een ticket sturen naar Proximus.
Dommel adverteert op zijn website:

Afbeelding

Als je dus betaalt voor Netline + Speedpack, en je modem synct aan 70/10, 50/20 of 100/20, dan is een cap van 8 mbps niet correct!
Zij moeten dan bij Proximus het juiste product bestellen (zonder cap).

Een OLO kan bijvoorbeeld "VDSL2 Light" bestellen (50/4), "VDSL2 Go" (70/8), enz.
Het lijkt er dus op dat Dommel voor jullie het product "VDSL2 Go" hebben geactiveerd, daar is inderdaad een upload cap op van 8 mbps :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Njagoed philippe_d, ik heb dit product (speedconnect+) al sinds 2009, er is rond 2011 ofzo een aanpassing geweest, de activatie van een vast IP, en heb tot een tijdje terug van 10MBit upload mogen genieten (na 1 a 2 TBF/DLM humps back naar 6 door overspraak). Het zou dus raar zijn moesten ze mij "overgezet" hebben.

Momenteel kan ik niet m'n eigen sync uitlezen doordat ik met een BBox3-T zit, maargoed.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik zal eens een ticket openen bij Dommel. Ben benieuwd... :?
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

FullHD schreef:Ik zal eens een ticket openen bij Dommel. Ben benieuwd... :?
Veel geluk, ginder denken ze dat ik één of andere idioot ben die voor de eerste keer internet heeft..eerst was het jamaar die speednet.net resultaten kloppen niet..dan is het wachten op dlm (ik zit al op een 70/20sync). Ongelooflijk..wat is de minimum tijd voor je een abbo kan laten stopzetten zodat ik kan switchen naar edpnet? Had ik maar 8mbit upload nodig dan had ik wel voor de zekerheid van proximus gekozen ipv dommel :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Buster schreef: ginder denken ze dat ik één of andere idioot ben die voor de eerste keer internet heeft..eerst was het jamaar die speednet.net resultaten kloppen niet..dan is het wachten op dlm (ik zit al op een 70/20sync).
Hoewel de meeste gebruikers hier niet hoog oplopen met de Dommel heldpesk en servcie, hebben we de laatste tijd toch nu en dan ook positieve feedback gezien. Het hangt dus blijkbaar in grote mate af van wie je aan de lijn hebt ...
Indien geen voldoening: blijven aandringen, en bellen tot je de goede persoon hebt.

Speedtets.net resultaten en DLM hebben er inderdaad niets mee te maken.
Jouw lijn wordt gecapt, en dat moet je niet aanvaarden, gezien ze met de 20 mbps upload adverteren.
Buster schreef:wat is de minimum tijd voor je een abbo kan laten stopzetten zodat ik kan switchen naar edpnet?
Wettelijk gezien 6 maand.
Hoewel het niet leveren van wat ze adverteren (zonder een technische reden) eigenlijk een gewettigde reden voor opzeg zou kunnen zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Vriendelijk zijn ze zeker wel, daar geen klagen van..maar het feit dat men blijft volhouden dan er geen 8mbit cap is terwijl het bewijs er duidelijk is.
Alle speedtest.net resultaten zitten rond 7.5mbit en ftp uploads naar men servers bij online.net en ovh komen niet boven de 850kb/s terwijl ik met fibernetxl constant rond de 2.3MB/s zit naar dezelfde servers. Het feit dat men dan nog durft te zeggen dat er geen 8mbit proximus cap is, tja dat kan ik niet begrijpen :roll:
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Hier net hetzelfde antwoord gekregen. "Er is niets mis met uw lijn en er wordt niets gecapped aan de snelheid." :nono:
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Hier net ook nog maar eens hetzelfde verhaaltje, blijkbaar geloven ze daar op de helpdesk hun eigen leugens..voor mij is het al genoeg geweest, maandag gaat de opzeg brief de deur uit. Echt wel dom van mij om voor een paar euros per maand minder dommel te kiezen over edpnet. :bang:
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Nadat ik erop aandrong om het probleem door te sturen naar Proximus, kreeg ik het volgende antwoord: "Voor dit soort zaken kunnen wij geen contact opnemen met proximus."
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik heb net ook wel aangedrongen om het probleem te laten checken door proximus..nog geen antwoord op gekregen. Ik begin me zelfs af te vragen of er eigenlijk wel dommel klanten zijn die NIET capped zijn op 8mbps en hun volle sync snelheden ook effectief halen? Zelf moet ik nog wachten op dlm, maar geven ze echt 100mbit down of cappen ze dit ook gewoon op 70mbit?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Buster schreef:Ik begin me zelfs af te vragen of er eigenlijk wel dommel klanten zijn die NIET capped zijn op 8mbps en hun volle sync snelheden ook effectief halen?
Ze mogen zich hier altijd melden, niet waar?
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Tja, wat kan je nu nog doen als zelfs de helpdesk het niet weet.. :roll: Waarom krijg ik plots een flashback naar adsl2fit en realdsl toestanden :eek:
Beste

Ik begrijp u maar er is helemaal niets dat wij kunnen veranderen.
Zoals ik al zei is er niets gecapt van bij ons ... Ik zou ook niet weten waarom dit zich voordoet.

Mvg
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Heb al een beetje bijgelezen over wholesale door Proximus (WBA-VDSL2). Dat is allemaal erg sterk gereglementeerd dus je vindt de hele uitleg op internet.

Blijkbaar moet Dommel de bandbreedte op de VLAN tussen jouw aansluiting en de LEX laten verhogen door Proximus. Maar dat kost centen... en daar zit het probleem!
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Weet je ook of dat eenmalig is of maandelijks toevallig?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

FullHD schreef:Blijkbaar moet Dommel de bandbreedte op de VLAN tussen jouw aansluiting en de LEX laten verhogen door Proximus. Maar dat kost centen... en daar zit het probleem!
Klopt, maar dan is het gewoon bedrieglijke reclame..20mbit adverteren en 8mbit leveren (ook al is 20mbit technisch perfect mogelijk) :nono: Ik vraag me af of zo'n praktijken wel wettelijk zijn :???:

edit: Trouwens het support ticket om proximus te contacteren en het juiste vdsl profiel te laten activeren laat men gewoon open staan zonder antwoord, lijkt wel of ze het zelf goed genoeg weten waarmee ze bezig zijn.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Je vindt de meest recente info hier: https://www.proximuswholesale.be/en/id_ ... dsl-2.html
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

FullHD schreef:Blijkbaar moet Dommel de bandbreedte op de VLAN tussen jouw aansluiting en de LEX laten verhogen door Proximus. Maar dat kost centen... en daar zit het probleem!
Dit heeft er waarschijnlijk niets mee te maken.
  • a) De bandbreedte die een OLO moet inkopen is tussen de LEX en de POP (en niet tussen jouw aansluiting en de LEX). Dat is dus een bandbreedte die verdeeld wordt tussen alle Dommel klanten die op dezelfde LEX zijn aangesloten.
    b) Deze bandbreedte is symmetrisch (voorbeeld 50/50, 70/70 ...), en kan dus onmogelijk de cap op de upload verklaren.
Mijn enige verklaring is dat Dommel het juiste VDSL2 profiel moet bestellen bij Proximus.
Buster schreef:
Beste
Ik begrijp u maar er is helemaal niets dat wij kunnen veranderen.
Zoals ik al zei is er niets gecapt van bij ons ... Ik zou ook niet weten waarom dit zich voordoet.
Als ik Dommel klant zou zijn, dan zou ik hen schriftelijk in gebreke stellen, en hen één maand de tijd geven om dit in orde te maken.
Indien niet opgelost binnen de maand, contract opzeggen (in hun nadeel), en weigeren om enige schadevergoeding te betalen voor contractbreuk, gezien zij het contract niet nagekomen zijn (met bewijzen van de goede sync, en de slechte spreedtest resultaten) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

*zucht* :roll:
Beste

Ik heb proximus gecontacteerd en zij vertellen me ook dat er niets gecapt is.

Mvg
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Net geswitched naar edpnet..super klantendienst en op nog geen 2uur was mijn migratie inorde. Byebye 8mbps cap, direct een leuke 18.8mbps :banana:
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Wat zou er gebeuren als je nu terug switcht? :-)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik wil het niet weten :lol:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Buster schreef:Net geswitched naar edpnet..super klantendienst en op nog geen 2uur was mijn migratie inorde. Byebye 8mbps cap, direct een leuke 18.8mbps
Toch het sluitend bewijs dat Dommel in de fout gaat, en het verkeerde product bestelt bij Proximus, of toch niet genoeg bandbreedte op de VLANs?
Blijven reklameren, of doen zoals Buster: weggaan ....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

als je niet tevreden bent bij een provider/bedrijf, kan je wel eens uw ongenoegen uiten. Maar denk niet dat ze gans hun businessplan op u gaan afstemmen.

Heb Telenet gezegd: "bied mij een internetproduct met deftige limiet en tv aan rond de 50 €, en ik blijf." Heel hun productgamma duwt U naar whoppa (78 €/maand)

Nu zit ik bij Orange en heb ik dit aan 49 € (wat ik wil). :-D Ik wil geen appelen met peren vergelijken, maar al de rest bij Telenet heb ik niet nodig (de hogere snelheden, telefonie,...)

Kan elke week naar Telenet mailen wanneer dit eraankomt. De helpdeskmedewerker kan zijn schouders maar optrekken en denken, 'die zaag is daarweer'

Bij edpnet had ik in de praktijk maar 40 Mbit ipv 70 Mbit. Nu heb ik altijd 95 Mbit bij Orange en betaal minder, enkel de upload is -voorlopig?- lager.
Ook regelmatig uitvallen (> 2 jaar terug). Bij telenet en Orange nooit gehad.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Satsurfer, heb je ooit een ticket aangemaakt mbt je snelheid toen? Hier heb ik na een ticket vrijwel meteen de volledige snelheid gekregen (100/20). Uitval heb ik het afgelopen jaar bij EDPnet nog nooit ondervonden.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Heb onlangs een snelheidsverhoging gezien door DLM. Modem synct nu op 100/20 ipv 70/20. Speedtest laat zien dat m'n downloadsnelheid effectief gestegen is (zo'n 91 à 92Mbps). Uploadsnelheid cap blijft ongewijzigd op 8Mbps.

Hier is een korte parafrasering van de antwoorden die ik totnogtoe kreeg op mijn ticket:
1) er is geen probleem
2) dat kunnen we niet aan Proximus vragen
3) Proximus zegt ook dat alles in orde is
4) we hebben geen verdere informatie
5) er is geen oplossing voor uw probleem; het gaat niet
6) het is aan Proximus gevraagd; het is niet mogelijk; we gaan niet in op de reden waarom
Ze adverteren dus met 100/20 maar in de praktijk krijg je maximaal 100/8 - wat op zich natuurlijk nog niet slecht is.
Alleen maken ze je op de helpdesk eender wat wijs en daar moet ik van :puke:
Ik begrijp niet waarom ze niet gewoon eerlijk uitkomen voor wat ze aanbieden.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb hetzelfde probleem. Ik sync op dit moment aan 85/15. Maar in de praktijk haal ik maar 50/8. Ik heb blijkbaar niet alleen een cap op de upload, maar ook op de download snelheid. Volgens de website van proximus zit er nog een verhoging aan te komen (Max: 93,6 Mb/s download ), wat dus zou betekenen dat ik maar ongeveer de helft van de snelheid haal die ik normaal zou moeten halen. Ik zal ook maar eens beginnen klagen, hopelijk met positief resultaat :(

Edit: vreemd, net een test gedaan via edpnet, blijkbaar kan ik daar maar 51.2 Mbps halen. Waar zou dit verschil van kunnen komen? Want dit komt wel overeen met de resultaten die ik zie. Vanwaar haalt edpnet deze cijfers? Ik veronderstel van proximus? Zou dit rekening houden met een eventuele cap op de lijn?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

EotT bij welke provider ben je ? en welk abo ? Modem ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zit ook bij Dommel, abonnement: speedconnect
Modem: Fritz!box 7490

Ik dacht dat ik ook ook 100/20 had, maar dat abo bestaat wel niet meer. Ik heb via waybackmachine gevonden dat het in 2013 blijkbaar 50/6 was (maar toen was dit ook denk ik het hoogste bij belgacom, in 2012 was het nog 25/3.5).
Normaal kreeg je steeds het het hoogste wat op dat moment bij belgacom mogelijk was, geen cap. Die 50mbps zou nog wel kunnen kloppen, maar die upload lijkt me dan wel raar.

Blijft ook wel raar waarom de speedtest van edpnet veel minder aangeeft dan die van belgacom (93.6 vs 51.2).

Als ik zou weten dat ik bij edpnet ook 100/20 zou kunnen halen, dan verander ik(de modem heb ik toch al).
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Als je synct aan 85/15 dan zal je bij edpnet dit ook effectief halen (normaal gezien toch), ik had bij dommel een 70/20 sync (vectoring zonder dlm) en natuurlijk ook de 8mbit upload cap, na 2 weken leugens en fabeltjes te moeten horen van hun zogezegde klantendienst de rommel buiten gesmeten en direct een order geplaatst bij edpnet... de migratie van dommel naar edpnet was trouwens op een 2tal uurtjes inorde, en ipv een 8mbit upload cap direct de volle 20mbit!
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ok, dan ga ik dat ook doen. Bedankt, Buster.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Je kan misschien best even contact opnemen met edpnet via hun live chat op de website en effe je situatie uitleggen, heb ik ook gedaan..kan je meteen je circuit id doorgeven, dan bespaar je al rond de 50euro omdat er geen installatie meer nodig is (wel nog een vdsl activatie kost)
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat was ik al van plan, voor de zekerheid. Toch bedankt voor de tip! :-D
Ik dacht wel te bellen, ipv de live chat, want:
www.edpnet.be schreef:Heeft u een technische vraag? Vul ons 'bel me terug' formulier in en onze helpdesk belt u op.
Heeft u een commerciële vraag? Vul hieronder de nodige details in en start de chat.
Wat bedoel je met circuit id? Wat is dit?
ptitgnu
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2008, 03:02
Locatie: Eigenbrakel

En de maximale snelheid waarmee wordt geadverteerd op de website is terug naar 100/10 (apv 100/20)...

Ik denk dat niemand kreeg 20Mbits in upload met Dommel :|
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”