dommel met bbox2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
tjoep
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2005, 18:58
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Door omstandigheden is de standaard router kapot gegaan, en aangezien ik nog ergens een oude bbox2 gevonden had, dacht ik deze te gebruiken.
Nu vind ik enkel niet welke instellingen ik juist moet veranderen voor mijn city connect verbinding werkend te krijgen.
De MAC Encapsulated Routing optie van de bbox1 vind ik helaas nergens terug.

Is er toevallig iemand die met een bbox2 van Belgacom op dommel city connect zit, en die mij kan zeggen hoe zijn verbindingen geconfigureerd zijn?

Ik denk er trouwens aan dat het misschien wel eens tijd is om over te stappen nu. Scarlet VDSL is sneller voor dezelfde prijs...
Ofwel koop ik een nieuwe modem die DDWRT aankan. In elk geval de bbox2 is maar een tijdelijke oplossing, maar zou het wel leuk vinden als ik hem werkend krijg. Dan heb ik tenminste nog wat tijd om rustig op mijn gemak verder te zoeken.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Gebruikt Dommel geen PPPoA ipv. PPPoE?
Dacht niet dat het zo eenvoudig was om met eigen apparatuur te verbinden.
Computer(k)nul
tjoep
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2005, 18:58
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Aangezien de bbox1 het wel kon (zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=25958) dacht ik dat de bbox2 het ook wel zou kunnen. Indien er een ander image geflasht moet worden etc, wil ik het ook gerust proberen. Maar de meeste links zijn wat dood.
tjoep
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2005, 18:58
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Iemand die mij kan zeggen welke firmware ik zou moeten gebruiken dan voor er een niet bgc device van te maken?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Als mijn geheugen me niet in de steek laat, dan was de BBox1 ADSL-only.
Firmwares voor de BBox2 (Sagem F@st 3464) zijn niet vrij (meer) beschikbaar.
Kan je die gegevens niet opvragen bij Dommel zelf?
Computer(k)nul
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Naar wat ik me nog kon herinneren bij cityline is het gewoon op dhcp zetten, geen PPPoE of PPPoA.
tjoep
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2005, 18:58
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bedankt.

Ja, dhcp staat op, maar de rest weet ik niet goed.
In de mail van dommel staat:
advanced modem/router settings:

protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed)
vpi/vci: 8/35
ipaddress: automatic/dhcp
encapsulation: llc
password: not needed
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75
Llc staat aan, 1483 staat op auto. Maar de rest van de settings zal ik eens allemaal moeten proberen dus. Trial and error... :-)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Het zou kunnen dat die oude bbox2 op vdsl2 modus staat, dit kun je aanpassen door een reset te doen zodat die terug eerst gaat zoeken voor adsl.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Voor Dommel ADSL moet je modem ingesteld worden op: Operation Mode G.992.5 (ADSL2+)
tjoep
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2005, 18:58
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Dsl line mode?
Daar heb ik: auto (is geselecteerd), g.dmt / g.lite, t1.413, g.dmt, g.lite.

Super! Bij "g.dmt / g.lite" krijg ik plots mijn ip op de Wan ethoa0 PPP. En sent/ received packages staan daar al niet meer op 0. :-) Nu nog de WAN PPoE op connected krijgen
tjoep
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2005, 18:58
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Uiteindelijk terug de oude router werkend gekregen...
Als ik de bbox aan de praat krijg post ik wel een update, maar ik vrees ervoor.
idajeho
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 dec 2009, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tjoep schreef:Door omstandigheden is de [modem] kapot gegaan, en aangezien ik nog ergens een oude bbox2 gevonden had, dacht ik deze te gebruiken.
Nu vind ik enkel niet welke instellingen ik juist moet veranderen om mijn CityConnect verbinding werkend te krijgen.

Is er toevallig iemand die met een bbox2 op dommel CityConnect zit, en die mij kan zeggen hoe zijn verbindingen geconfigureerd zijn?
Same here! Oude ADSL2+ modem is stuk, en ik probeer nu even voorlopig via een bbox2 te verbinden. Weet er iemand hoe je Dommel CityConnect exact instelt op een bbox2? Via trail en error heb ik net als Tjoep hierboven ook al een connected "Wan ethoa0 PPP" gekregen, en kreeg ik mijn WAN DHCP adres te zien met sent en received packets, maar die interface lijkt niet gebridged naar mijn LAN, dus dit werkt nog niet. Iemand enige tips? Moet ik een bepaalde firmware installeren hiervoor?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”