Dommel opzeggen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
the animator
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
Bedankt: 1 keer

Ik ga nu over naar Proximus want heb al teveel problemen met Dommel gehad. Proximus Internet is al besteld.


Hoe zeg ik nu Dommel het beste op? Ik las ook dat je normaal je oude email adres nog een aantal maanden kan behouden. Moet dit ook aangevraagd worden? Of blijft bv de webmail standaard nog een aantal maanden actief?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen wat de problemen waren?

Hier al meer dan 10 jaar internet, eerst bij Proximus, dan bij Telenet en in al die jaren kwam het signaal altijd zonder probleem binnen tot bij de meterkast.
Als er al problemen waren zat het ergens binnenshuis...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

the animator schreef:Hoe zeg ik nu Dommel het beste op
- Aan Proximus de toelating geven om de Dommelverbinding te verbreken en te vervangen door Proximus (dat is normaal gebeurd tijdens de bestelling).
- Wacht tot Proximus de installatiedatum bevestigd heeft.
- Dommel opzeggen met als einddatum de datum van de Proximus installatie.
the animator schreef:Ik las ook dat je normaal je oude email adres nog een aantal maanden kan behouden
Je oud e-mail adres is nog 6 maanden geldig. Je hebt dus nog 6 maand toegang tot de Dommel mailservers.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Een tip voor je emailadressen bij je nieuwe provider (proximus): gebruik ze niet en neem een gratis maildienst of betalende email hosting. Op die manier moet je je mailadres nooit meer wijzigen bij vrienden/familie/werk/winkels/diensten/... bij overstap van provider.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Niet vergeten om je domiciliëring te stoppen want een terugbetaling krijgen van Dommel zal zeer moeilijk (onmogelijk) worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

philippe_d schreef:
the animator schreef:Ik las ook dat je normaal je oude email adres nog een aantal maanden kan behouden
Je oud e-mail adres is nog 6 maanden geldig. Je hebt dus nog 6 maand toegang tot de Dommel mailservers.
Dat is intussen 18 maanden geworden Phillipe :-) Niet vergeten dit zelf aan te vragen aan uw huidige provider!

Bron: http://www.ibpt.be/nl/consumenten/faq/2 ... s-behouden
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Nicopara schreef:Dat is intussen 18 maanden geworden Phillipe :-) Niet vergeten dit zelf aan te vragen aan uw huidige provider!
Bedankt voor de correctie
on4bam schreef:Niet vergeten om je domiciliëring te stoppen want een terugbetaling krijgen van Dommel zal zeer moeilijk (onmogelijk) worden.
Een domicilëring "stoppen" is nog een term die stamt uit de tijd van de "Belgische domicilëring".
Gezien SEPA domicilëringen beheerd worden door de schuldeiser, kan een domiciliëringsopdracht alleen nog maar via de leverancier beëindigd worden, dus moet je dit bij Dommel opzeggen :cry: .

Je kan wel - zonder enige reden te moeten opgeven - ieder bedrag dat volgens jou ten onrechte werd afgehouden, terugvorderen (tot 8 weken na de betaling). Kan zelfs tot 13 maanden na de betaling, maar dan moet jij bewijzen dat er onterecht werd afgehouden.
https://a.bnpparibasfortis.be/promo/KCM ... ANGUAGE=NL

PS.
Je kan wel een schuldeiser laten blokkeren bij je bank.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Ik kan Europese domiciliëringen gewoon blokkeren via KBC-Online. Ze blijven dan wel in de lijst staan, maar er kunnen geen betalingen meer gebeuren.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
the animator
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
Bedankt: 1 keer

on4bam schreef:Niet vergeten om je domiciliëring te stoppen want een terugbetaling krijgen van Dommel zal zeer moeilijk (onmogelijk) worden.
Gelukkig betaal ik met een overschrijving elke maand :)
the animator
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2003, 13:38
Bedankt: 1 keer

kaarsenbril schreef:Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen wat de problemen waren?

Hier al meer dan 10 jaar internet, eerst bij Proximus, dan bij Telenet en in al die jaren kwam het signaal altijd zonder probleem binnen tot bij de meterkast.
Als er al problemen waren zat het ergens binnenshuis...

Gemiddeld per jaar heb ik 1-2 dagen totale downtime gehad (verspreid over verschillende kortere periodes). Sommige mensen zullen dit misschien niet zo snel merken, maar hier staat de lijn continue actief, en ik zie dit wel degelijk. Eergisteren nacht nog eens voorgehad: Internetconnectie stond actief, maar er was geen datatrafiek mogelijk gedurende 30 minuten. Een jaar geleden was het Internet hier ook niet vooruit te branden tussen 6 en 9 uur 's avonds. ipv 11Mbit had ik tussen de 100 en 250 kb/s. Dit heeft maanden geduurd. En plots werkte het weer normaal. Vermoedelijk hadden ze capaciteitsproblemen.
Om nog niet te spreken van hun waardeloze emailserver. In het verleden werd er blijkbaar veel spam vanuit de Dommel emailserver verstuurd. Gevolg was dat email komende van hun servers op veel plaatsen er niet meer door kwam. Dit heeft ook zeer lang geduurd. Als ik belde naar Dommel zei men "ja maar dat zijn andere die ons blacklisten". En dat is wel waar, maar het is aan Dommel om dit recht te trekken.
De spamfilter van Dommel zelf is ook veel te agressief. In het verleden heb ik software gekocht, waarvoor een activatiemail nodig was. Die mails kwamen in veel gevallen niet binnen. En Dommel kon de filter niet afzetten, of bepaalde emailadressen whitelisten. Een voorbeeld hiervan was bevoorbeeld de email van het spel Star Citizen. Ik ben er onlangs nog maar in geslaagd mijn account te activeren, want Dommel blokkeerde tot recent de activatiemail hiervan.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”