Dommel Installatie MIA

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
EndyDSG
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2015, 18:07

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn internet connectie. Voor een maand heb ik mijn connectie van Base tot Dommel verandert en Dommel verzond mij een mail dat ze op 1st oktober een installation technician zullen zenden. Maar hij had niet zich vertonen en, als ik dommel helpline bel, ze zeggen dat het een automatisch process is and ze zullen een sms zenden wanneer een aafsprak beschikbaar is. Het is nu 2 weeken en ik heb geen internet meer maar er is geen einde in zicht. Ik heb een Belgacom contact zo ik heb maar nood voor hem de connectie te activeren. Wie kan ik bellen om mijn problem op te lossen?

Hartelijk,

Viv.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wie je kan bellen ? Beste een andere provider.
Stuur ze maar een aangetekend schrijven dat je ze in gebreke stelt & je contract verbreekt.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

iceke schreef:Wie je kan bellen ? Beste een andere provider.
Stuur ze maar een aangetekend schrijven dat je ze in gebreke stelt & je contract verbreekt.
Dat lijkt mij prachtig advies en de beste manier om snel weer internet te hebben.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Bij Dommel is er na al die jaren nog steeds niets veranderd..
Zie klachten hier op userbase.
Hoe kunnen die mensen overleven?

PS. Als alles van de 1ste keer goed verloopt en nooit naar de helpdesk moet bellen (was) is het een goed product.
Maar 1x miserie... altijd miserie bij Dommel.
EndyDSG
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2015, 18:07

Ze zijn nu aan het zeggen dat ze de kabels moeten splicen en dat is waarom ik geen info gekregen hebt. Wat is splicing en hoe lang moet ik wachten?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

EndyDSG schreef:Ze zijn nu aan het zeggen dat ze de kabels moeten splicen en dat is waarom ik geen info gekregen hebt. Wat is splicing en hoe lang moet ik wachten?
Dat is in de kristallen bol kijken. Zoals reeds gezegd, bij Dommel weet je nooit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1453
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Typisch Dommel : ze schepen een klant af met een technische term die voor een leek onbegrijpelijk is en daarmee denken ze dat de kous af is. Dit heb ik zelf als ex-klant verschillende keren mogen ervaren. Communicatie is daar duidelijk geen prioriteit en iets waar ze graag op besparen.
Dommel is een aflopende zaak want ze zitten al een tijd met betalingsproblemen. Het is een slecht idee om daar nu nog klant te worden. Bestaande klanten kunnen zicht best voorbereiden : uitkijken naar alternatieven of hopen op een goede overnemer.
Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is met de topicstarter.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Licht off topic, maar... Heb jij een publieke bron voor dat statement over betalingsproblemen bij Dommel? Ik weet dat enkele jaren gelden een rechter hen veroordeelde tot het betalen van een boete wegens onwettige bepalingen in hun contracten, en bij het bepalen van het bedrag rekening hield met de financieel precaire situatie van Schedom NV. Duidelijke aanwijzingen dat de situatie intussen nog zou verslechterd zijn, heb ik echter niet. Jij misschien wel?

In ieder geval zijn de actuele gsm-tarieven voor kleine gebruikers bij Dommel onklopbaar. Mijn eigen verbruik wisselt nogal sterk, maar toch is het iedere maand een aangename verrassing om van die lui een afrekening te krijgen. Er staan in ieder geval meer cijfers ná de komma dan er voor staan. Dat terwijl je bij andere aanbieder nauwelijks een abo kan vinden voor minder dan 10 euro en nog een flink bedrag extra moet rekenen voor telefonie en data in het buitenland. Ik zou Dommel dus werkelijk niet graag zien verdwijnen.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Splicers zijn lasploegen van Proximus.
Waarschijnlijk moeten er dus eerst buiten werken gebeuren.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 maa 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

johann schreef:Licht off topic, maar... Heb jij een publieke bron voor dat statement over betalingsproblemen bij Dommel? Ik weet dat enkele jaren gelden een rechter hen veroordeelde tot het betalen van een boete wegens onwettige bepalingen in hun contracten, en bij het bepalen van het bedrag rekening hield met de financieel precaire situatie van Schedom NV. Duidelijke aanwijzingen dat de situatie intussen nog zou verslechterd zijn, heb ik echter niet. Jij misschien wel?

In ieder geval zijn de actuele gsm-tarieven voor kleine gebruikers bij Dommel onklopbaar. Mijn eigen verbruik wisselt nogal sterk, maar toch is het iedere maand een aangename verrassing om van die lui een afrekening te krijgen. Er staan in ieder geval meer cijfers ná de komma dan er voor staan. Dat terwijl je bij andere aanbieder nauwelijks een abo kan vinden voor minder dan 10 euro en nog een flink bedrag extra moet rekenen voor telefonie en data in het buitenland. Ik zou Dommel dus werkelijk niet graag zien verdwijnen.
Ik zit ook bij dommel voor internet en gsm en ik ben daar zeer tevreden over. Als ik eens snel reken zou ik bij telenet en proximus >€30 méér betalen per maand voor wat ik wil. Ik hoop dat dommel nog lang kan blijven bestaan.

Onlangs kreeg ik telefoon van proximus of er een vertegenwoordiger mocht langskomen om te kijken of ze mij konden helpen om mijn telecomfactuur te "optimaliseren". Die vertegenwoordiger is langsgekomen en zei me dat het lang geleden was dat hij nog een dommel-klant gezien had. Vroeger kwam hij het vaker tegen maar nu al een lange tijd niet meer. We hebben het dan even gerekend en uiteraard was de conclusie dat ik bij dommel het goedkoopst zat.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1453
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

johann schreef:Licht off topic, maar... Heb jij een publieke bron voor dat statement over betalingsproblemen bij Dommel?
Publieke niet, maar wel 2 bronnen die het kunnen weten. De eerste werkt bij een schuldeiser. En de tweede zal ik voorzichtig omschrijven als medewerker van een sector-organisatie. Beiden zijn voor mij betrouwbare bronnen.

Ondertussen weet ik uit eigen ervaring (en ten koste van flink wat geld) dat het bijna altijd slecht af loopt met slechte betalers. Ze kunnen het wonderlijk lang rekken maar daardoor worden de putten alleen maar groter.

Maar intussen ook eens naar de jaarrekening 2014 (NBB) gekeken. Die zijn wel publiek. Ik ben geen boekhouder maar ik zie daar toch bij handelsschulden leveranciers € 1.019.100. Ik vind dat veel geld.

Bij resultaatverwerking lees ik Over te dragen winst (verlies)
Verlies in 2014 -592.634
Verlies in 2013 -461.549
Verlies in 2012 -283.043

Nogmaals : ik ben geen boekhouder maar echt positief ziet dat er toch niet uit.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”