Dommel fobie voor hoofdletters

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Op de website van Dommel is het toch wel lachen geblazen als effectief begint te lezen:
bij dommel kan je al jaren echt onbeperkt downloaden, zonder limiet en zonder beperkende fair use policy. andere operatoren leggen uw surfsnelheid aan banden van zodra zij vinden dat u niet binnen de grenzen van hun zogeheten 'onbeperkt downloadvolume' blijft. een weinig klantvriendelijke praktijk als je beseft dat je bij die andere operatoren ook nog eens handenvol geld moet neerleggen voor een abonnement zonder (en toch met) downloadlimiet. al sinds jaren is dommel de enige provider in belgië die, eerlijk en transparant, echt onbeperkt downloaden voor een correcte prijs aanbiedt. en daar zijn we trots op!
wij geloven er niet in! en u best ook niet! voorheen bood dommel.com ook bundels aan, maar ervaring leerde ons dat 80% van de klanten met een bundel, opdraaien voor de extra kosten die grootverbruikers genereren bij een provider. anders gezegd: blijft u binnen de limieten van uw bundel, dan betaalt u altijd te veel. overschrijdt u uw limiet, dan betaalt u al gauw €0.25 of meer per belminuut!

gemiddeld gaat 30% van alle belminuten "verloren" aan korte gesprekken (minder dan 1 minuut) en oproepen naar voicemail. deze oproepen worden bij dommel mobile freedom aangerekend per seconde en niet, zoals in de bundels bij de concurrentie, per minuut.

elke kleine of middelmatige gebruiker van mobiele diensten wordt door de bundels in een oneerlijke positie geduwd. we hebben daarom een duidelijk overwogen keuze gemaakt om ons mobiel aanbod naar een ander niveau te brengen waarbij u niet langer betaalt voor diensten die u niet gebruikt. als klant wordt u enkel nog gefactureerd voor uw reël verbruik. dit leidt ertoe dat u uw maandelijkse kosten volledig zelf beheert. neem dus onmiddelijk controle over uw budget en bestel uw dommel mobile freedom account hier, zo wordt u opnieuw heer en meester over uw maandelijkse kosten.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Wat wilde daar werkt mss effectief 4 man in heel de firma.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Een degelijke copy-guy hebben ze daar zeker niet in dienst.
"surfing at the speed of light with authentic unlimited dowload volume,
no fup here!" http://www.dommel.be/
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Sinister schreef:Wat wilde daar werkt mss effectief 4 man in heel de firma.
Ik snap uw punt niet, dus omdat er 4 man werkt dan moet je geen hoofdletters schrijven.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Het punt is dat het geen serieuze firma is, als je op die hun hoofdzetel komt zult ge wel zien waarom.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ik luister. Wat heb je gezien? ;-)
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dat ga ik hier niet uit de doeken doen, ge moet me ook niet geloven als ik het zeg maar ik weet via het BIPT dat het amateurs zijn.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Dat had ik sowieso al door. Ik heb paar keer als niet-klant de helpdesk gecontacteerd. Heb er toch wel mijn bedenkingen bij over de reacties en de manier van werken. Ik zie ook wel meermaals hier op UB kemels van hen verschijnen.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Wat ik wel kan zeggen is dat de eigenaars een man en vrouw zijn, de hoofdzetel is gewoon een huis van hun vermoedelijk waar ze wonen en de helpdesk zijn 2 personeelsleden die ze inhuren en mss laten roteren onder mensen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben effen naar de site gaan zien en volgens mij is dat gewoon een bewuste stylistische keuze om geen hoofdletters te gebruiken. Dus beetje belachelijk kritiekpunt, want het is dus geenszins een gevolg van amateurisme. Die 'dowload' is idd wel slordig.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Tomby schreef:Ben effen naar de site gaan zien en volgens mij is dat gewoon een bewuste stylistische keuze om geen hoofdletters te gebruiken. Dus beetje belachelijk kritiekpunt, want het is dus geenszins een gevolg van amateurisme. Die 'dowload' is idd wel slordig.
Ik denk het ook, want bij contact staat België zelfs zonder hoofdletter.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Zulu
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2016, 15:29

Sinister schreef:Dat ga ik hier niet uit de doeken doen, ge moet me ook niet geloven als ik het zeg maar ik weet via het BIPT dat het amateurs zijn.
Ik heb even hun jaarrekening opgevraagd van 2014 en ben wel even verschoten. Een brutomarge van €104518, daar slechts €142549 personeelskosten vanaf en nog €11631 andere kosten en nog €5093 netto intrest te betalen, maakt een negatieve vrije kasstroom van €54755. Tel daarbij de 1,14 miljoen € schuld en het negatieve eigen vermogen en je weet hoe laat het is: dit bedrijf is bijna failliet.

Ook interessant is het om te weten dat het grootste deel van deze schuld bestaat uit openstaande rekeningen bij hun leveranciers: meer dan een miljoen €. Dus het kan perfect zijn dat op een goede dag bv Proximus zegt de lijn toe te smijten en daarmee alle klanten van Schedom in de koude zet. Misschien hebben ze wel ervaring ter zake, maar uit deze ravijn komen ze niet.

En zeggen dat ik op het punt stond om over te schakelen, ik krijg er koude rillingen van (op deze snikhete zomerdag). Alleszins bedankt om mijn argwaan even te stimuleren.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Die jaarrekening had ik ook al eens bekeken. Als ik het me goed herinner zijn ze echter pas in de laatste dagen van 2014 met mobiele telefonie begonnen. We weten dus (nog) niet wat het effect daarvan is op de financiële situatie van Dommel. Maar als we er van uitgaan dat het vooral kleine gebruikers zijn die een abonnement bij Dommel hebben, met facturen van hooguit 10 à 15 euro per maand, dan kost het weinig rekenwerk om minstens het vermoeden te mogen uiten dat die nieuwe activiteit onvoldoende oplevert om de schuldenput te delven.

Hoe zat het ook alweer wanneer een virtuele gsm-operator failliet gaat? De operator waarop het nummer origineel actief was, neemt het dan automatisch over, nietwaar? Bestaan er precedenten ter zake? Is er met andere woorden al eens een virtuele operator failliet gegaan?
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

johann schreef:Hoe zat het ook alweer wanneer een virtuele gsm-operator failliet gaat? De operator waarop het nummer origineel actief was, neemt het dan automatisch over, nietwaar? Bestaan er precedenten ter zake? Is er met andere woorden al eens een virtuele operator failliet gegaan?
Failliet gegaan weet ik niet. Ik weet wel dat Colruyt ooit met hun GSM-aanbod is gestopt. Mobistar nam toen gewoon alle klanten zonder enige onderbreking, zonder andere sim of belwaardeverlies over.
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Logic3S schreef:
johann schreef:Hoe zat het ook alweer wanneer een virtuele gsm-operator failliet gaat? De operator waarop het nummer origineel actief was, neemt het dan automatisch over, nietwaar? Bestaan er precedenten ter zake? Is er met andere woorden al eens een virtuele operator failliet gegaan?
Failliet gegaan weet ik niet. Ik weet wel dat Colruyt ooit met hun GSM-aanbod is gestopt. Mobistar nam toen gewoon alle klanten zonder enige onderbreking, zonder andere sim of belwaardeverlies over.
Toen hbvl-mobile ermee ophield kregen de personen de boodschap dat ze zelf beslisten naar waar waar ze naar toe wilden gaan, maar werden niet automatisch overgezet op de hoofdoperator of een andere operator. Toen was het dus op eigen initiatief.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

ik denk dat bij een faillissement van een isp, wie dan ook, altijd wel iemand klaarstaat om het klantenbestand over te nemen.
Maar het zou sowieso spijtig zijn. Ze hebben met hun eigen netwerk kunnen aantonen dat we veel te veel betalen bij de grote spelers...
Ook met het broba aanbod waren ze in de beginperiode goedkoop.

Ik snap dus jullie leedvermaak eigenlijk niet...want dit zou geen goed nieuws zijn voor ons schraal telecom aanbod.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Fluppeke schreef:Ze hebben met hun eigen netwerk kunnen aantonen dat we veel te veel betalen bij de grote spelers.
Blijkbaar niet echt, als ze failliet gaan.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Kijk eens naar scarlet en de meeste kleine providers hun balans...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Waarmee ik niet bedoel dat de grote namen niet overchargen; alleen dat je moeilijk kan argumenteren dat een bedrijf dat mogelijk bijna failliet is het bewijs levert dat de groten overchargen.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik had ooit ergens gelezen dat Dommel door Proximus gebruikt werd als 'testnetwerk'. Klopt dit ? Anders kan Dommel misschien een financieel achterpoortje van Proximus zijn ? Net zoals Scarlet... Alleen niet echt geweten...

Geen idee hoor. Ik denk maar even hardop.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Fluppeke schreef:Ik snap dus jullie leedvermaak eigenlijk niet...want dit zou geen goed nieuws zijn voor ons schraal telecom aanbod.
Ik begrijp helemaal ook de zin niet van deze topic.
We zouden blij moeten zijn met initiatiefnemers zoals Dommel en andere kleinere ISP's.
Zonder hen waren we helemaal in de handen van de 2 "groten" :-(

Trouwens, ik ken veel KMO's / kleine zelfstandigen, die met een mooie auto rijden, maar als je hun balans ziet altijd negatief zijn.
Dat is ook een manier om minder (geen) belastingen te betalen, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het originele topic snap ik ook niet; noch waarom dit genecro'd werd voor iets dat weinig met het origineel te maken had (nl de financiele status van Dommel).
De status zelf is een interessant weetje.

Verder: als zelfstandige is het iirc beter om kosten te maken op de zaak dan om jezelf loon uit te keren, zeker in bijberoep.
Minder afhoudingen en je houdt zelf meer over van je hoofdloon omdat je eigen kosten mee dalen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Blij dat iemand mijn bericht van 21 nov.2015 nu bijtreedt. https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 68#p631984

Minder blij dat (behoudens een zakelijk wonder) deze praktijk maar verder kan gaan. Ik ben voor vrije concurrentie en ik heb een boon voor onafhankelijke prijzenbrekers. Maar bedrijven die financiële putten maken en doorgaan op kosten van leveranciers moeten sneller gestopt worden.

Ik heb zelf als zelfstandige last van wanbetalers. Soms zijn dat bedrijven die echt problemen hebben, maar steeds meer blijkt het niet-betalen of opbouwen van betalingsachterstand een manier om hun bedrijf te financieren en te laten "groeien". Het zit gewoon in hun bedrijfsplan om te leven op kosten van leveranciers. Zelfs met de huidige lage rentestand is dat misdadig. Behalve dat het jammer is dat klanten niet betalen voor geleverde prestaties, is het ook dikwijls de aanleiding om zelf in financiële problemen te komen.

Een bedrijf dat ik goed kende is zo in faling gegaan door 2 wanbetalers. Die beide wanbetalers bestaan vandaag nog.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tja. Wanneer je als overheid jezelf het recht geeft om laat te betalen, en dus het slechte voorbeeld geeft, kan je niet verwachten dat de burger het zelf wel juist gaat doen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat een onzin allemaal.
Resultatenrekening van een provider opvragen en zich daarop baseren om over te stappen of niet.
Dommel heeft voor mijn internet en telefoon gebruik nog altijd veruit het beste en goedkoopste aanbod.
En als ze er ooit mee zouden stoppen wat dan nog?
Een dag zonder internet en de volgende dag krijg je een promoaanbieding van diegene die het klantenbestand overneemt. Je doet zelfs geen verlies.
Beetje serieus blijven he ... :roll:

Als je zo zot bent om een voorschot van x duizend euro te betalen bij het kopen van een auto of keuken of dergelijke, dat je dan de resultatenrekening opvraagt daar zou ik nog kunnen inkomen ...
Altijdonderweg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jun 2016, 20:29
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

jnsvr schreef:Een degelijke copy-guy hebben ze daar zeker niet in dienst.
"surfing at the speed of light with authentic unlimited dowload volume,
no fup here!" http://www.dommel.be/
"als klant wordt u enkel nog gefactureerd voor uw reël verbruik."

:lol: :lol: :lol:
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Toch straf dat ze nog altijd blijven bestaan
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Hoezo?

Waarom zouden ze niet meer bestaan? Omdat hun site niet foutloos is? Zolang hetgeen ze leveren goed is en werkt is het toch voldoende?
Of ga jij ook pas tot de aankoop van een product als zeg maar een keukenrobot over als je hun site volledig gelezen hebt en ze foutloos is?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hetgene wat ze leveren is niet bepaald "wauw", de prijzen zijn dat evenmin :) GSM telefonie is wel prima te noemen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik heb met m'n oud abbo wel misschien iets minder zeggenswaarde,
maar ik blijft voornamelijk voor het vast IP en gratis (min of meer) deftige usenet abbo dat je bij je abbo krijgt.

Het is echt zoiets van "als het draait draait het goed, zolang je de helpdesk maar niet nodig hebt". Al moet ik eerlijk zijn met dat als ik zou moeten overstappen naar hun "nieuwe" abbo zonder fixed IP het aanlokkelijk zou zijn om naar edpnet over te stappen.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Nou ja, de financiële situatie bij Dommel was enkele jaren geleden niet meteen rooskleurig te noemen. Ik had wel eens graag geweten welke impact het mobiele telefonieaanbod op hun cijfers gehad heeft, maar helaas is van jaarrekening 2015 nog geen spoor te bekennen op de Balanscentrale-website. Het zou mij als klant geruststellen om te weten dat er een gezonde winst wordt gemaakt, zodat ik niet hoef te vrezen om op een goede ochtend via het radionieuws te vernemen dat Schedom NV de boeken heeft neergelegd. Niet dat ik daar nu wakker van lig, maar de berichten uit het verleden waren niet geruststellend. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen idee wat de marges zijn in telecomland, maar iets zegt me dat op een tarief van 5 cent/minuuut niet bijster veel winst valt te halen. Als dat wel zo is: des te beter, ik gun het hen van harte.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”