Dommel op zijn best ?... proximus beter hoop ik ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
TIMM
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2015, 07:10

Sinds vorige week vrijdagmorgend 07.00 kon ik niet meer bellen met Dommel. (nog wel ontvangen). Om 09.00u naar dommel gebeld.
Ze gingen er werk van maken en mij op de hoogte houden. Op de middag nog niets vernomen dus zelf eens gebeld...
'complex probleem en zit bij technische dienst', kan ik verbonden worden met technische dienst ? NEE.
Maar Dommel zou mij zeker op de hoogte houden en het in orde brengen... vrijdagavond 17.50u nogmaals naar dommel gebeld.
Ze waren zeer kortaf en waren en het blijkbaar beu dat ik belde. Ze maken er zo snel mogelijk werk van... (na het weekend want om 18.00u stoppen ze ermee
tot maandag 09.00u).
Maandag nog geen verandering !! En ze zijn zeer onvriendelijk bij Dommel. Het ergste is dat ik nog steeds niet wist WAT nu eigenlijk het probleem juist was.
Dan bij proximus verdeler binnengestapt en overschakeling aangevraagd. Dit verloopt momenteel nog zo moeizaam dat ik van gisteren woensdag GEEN dommel en GEEN proximus heb. Dus ben niet bereikbaar voor klanten en kan zelf ook niet meer bellen.
Dit is toch niet meer mogelijk in Belgie in 2015 denk ik dan ? Ik hoop dat ik komende uren een oplossing zal krijgen want dit is een ramp voor mijn 'zakendoen'.

Wou dit ff delen met jullie...
Laatst gewijzigd door TIMM 11 jun 2015, 08:16, in totaal 1 gewijzigd.
TIMM
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2015, 07:10

Ook nog even het 'ticket' systeem bij dommel vermelden. Er was steeds 'een ticket' over mijn zaak maar wist niet de welke en kon dus online
niet volgen. Bij het versturen van mail of nieuwe klacht kreeg ik mail dat ticket werd afgesloten omdat er reeds een was... ja maar de welke ?
gisteren hebben ze nog kortaf tegen mijn vrouw gezegd (toen zij nogmaals vriendelijk belde) dat vanaf nu elke keer wij nog bellen het 'ticket' gewoon
onderaan de lijst komt te staan.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

TIMM schreef:Op de middag nog niets vernomen dus zelf eens gebeld...
Dus na amper 3 werkuren wil jij reeds een oplossing voor je probleem? Ik kan je verzekeren dat een service level van 3 uur wel wat meer kost dan zo'n spotgoedkoop Dommel-lijntje. Je krijgt waarvoor je betaalt bij Dommel: een goedkope verbinding zonder meer.

Je kon trouwens nog oproepen ontvangen, en blijkbaar kon je zelf verschillende keren bellen naar Dommel. Er was dus duidelijk nog telefonische communicatie mogelijk. Ik begrijp dus niet waarom je dan een overhaaste beslissing neemt.

En bedenk nu zelf eens: een overschakeling naar een andere provider opstarten op een lijn met een onbekend probleem is toch om moeilijkheden vragen?

Ik zou je dus aanraden om geduldig af te wachten tot de provider zelf communiceert en in tussentijd een backup oplossing via gsm, 4G of Wifi te gebruiken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

inderdaad veel te snel, want dommel moet dit doorgeven aan proximus, en is dan pvergeleverd aan de goodwill van de andere operator (proximus) om te herstellen. Want bij mijn weten heeft dommel geen technische dienst om herstellingen uit te oefenen. Maar dit zie je meer en meer mensen willen niks betalen maar willen de service van iemand die 3 a 4 x zoveel betaald :-D
Ik zie dommel 32.95 bij proximus 62€ maar dan heb je herstelling dezelfde dag. Dus als dit echt belangrijk is voor u, zou ik zeggen neemt Internet Office&Go Intense
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb ook een paar dagen last gehad van niet te kunnen bellen bij dommel, maar ik ben niet de enigste geweest Scarlet had ook recent zo een probleem bij mijn ouders en schoonouders.
Het enigste wat Dommel doet is een rapport opmaken naar Proximus en dan is het inderdaad (lang) wachten.
Ze zijn meer dan gewoon een administratie en al de technische problemen is voor Proximus.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Verleden week nog gebeld naar Dommel ivm probleemtje met adsl internet, in het menu heb ik voor technische dienst gekozen maar kwam terecht bij administratieve dienst ik vraag of ik met de technische dienst kan spreken en krijg als antwoord dat momenteel niemand aanwezig is daar en ze gaan dus een ticket openen en dat hun technische dienst ons terug gaat contacteren, een paar later vragen ze per mail of het probleem inmiddels al opgelost is geweest zonder dat iemand ons gecontacteerd\geholpen heeft? Hoe is da nu mogelijk? In het verleden was hun technische dienst "beter" maar de laatste tijd is dit enorm verslechterd, ook zijn ze veel duurder dan toen ze begonnen zijn. Heb uitgelegd aan mijn kennis dat het niet waard is om nog bij Dommel een abbo te hebben en dat hij beter alternatieven zoekt zoals Proximus + VoIP.
Ex-Dommel klant
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Dat zou ik niet helemaal zeggen. De vriendin belt nogal veel (elke dag) naar zowel vaste als mobiele nummers en daar heeft Dommel een interessant aanbod.
TV hebben we niet omdat we hier al ons entertainment van het internet halen.
Ik betaal nu 37.95 voor 15 maanden, ik zou enkel veranderen als er op de kabel een gelijkaardig alternatief komt.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

8balljunkie schreef:Ik betaal nu 37.95 voor 15 maanden
Volgens mij ben je (relatief) goedkoper met Proximus internet start €25,50/maand (vaste kosten) + weepee/freevoipdeal (VoIP) :)
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Moet je dan wel unlimited bij rekenen aangezien hij een hoog dataverbruik zal hebben. Maar het kan idd goedkoper. En scarlet is nauwelijks duurder en heb je evengoed tv bij.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Onbeperkt internet is inderdaad al een must aangezien we geen tv hebben.
Freevoipdeal heeft voor vast de optie gratis en heb hier ook lang over getwijfeld over zo een combinatie.
Maar Dommel biedt ook onbeperkt naar mobiele nummers en als ze in het slechtste geval elke dag 5 min naar een mobiel toestel belt kom je aan 30 euro.

Als ik zou veranderen zou ik eerder geneigd zijn om te wachten wat het nieuwe aanbod op de kabel gaat zijn.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

8balljunkie schreef:Maar Dommel biedt ook onbeperkt naar mobiele nummers
Is niet onbeperkt :!: , na aantal x minuten krijg je mail van hun dat je geen minuten meer over hebt ;)
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

@jos123 daar heb je gelijk in, maar ik ben er nog niet aan gekomen.
Op de website:
een fair use policy (fup) is van toepassing op het gratis bellen naar alle belgische vaste, belgische mobiele en internationale vaste en mobiele bestemmingen, dit wil zeggen dat wanneer het verbruik naar die bestemmingen extreme bovengemiddelde waarden aanneemt of wanneer schedom een vermoeden heeft van fraude, de gratis toegang tot deze bestemmingen voorlopig zal worden geblokkeerd tot de volgende verlengdatum van de account. het gebruik van 15 maal het gemiddelde gebruik over de laatste 3 maanden van alle klanten met een gelijkaardig abonnement wordt door schedom nv als extreem bovengemiddelde waarde beschouwd.
Ik denk dat ik wel wat overschot heb :)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”