Netline 15 maanden goedkoper voor bestaande klanten

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
prinske
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2004, 02:47
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Een tijd geleden heeft Dommel een promotie gedaan voor zijn Netline abonnement.
Dit was 8 € per maand goedkoper indien je tussen 30/01 en 28/02 overschakelde.

In de voorwaarden (die nog steeds online staan) staat nergens dat dit enkel is voor nieuwe klanten. Er staat nergens een verwijzing naar algemene voorwaarden en er staat nergens dat het onder voorbehoud is van eventuele fouten. Ook staat er nergens dat het is voor een beperkt aantal klanten oid.

Ik heb tijdig gevraagd om over te schakelen van Cityline naar Netline voor deze gereduceerde prijs. Nu -je voelt het al aankomen- weigert Dommel dit te doen aan deze prijs.
Ik ben geen expert in wetgeving, maar ik weet wel wat mijn rechten zijn als consument. Indien een bedrijf een promotie doet voor een bepaalde prijs, ze aan iedereen die dit product vraagt (in stock of niet) dat product of een gelijkwaardige variant ervan moeten leveren aan de geafficheerde prijs.

Dommel gaat hier dus regelrecht in tegen de Belgische wetgeving. Heeft iemand hier dezelfde ervaring met deze promotie (of met een andere van Dommel?)
Op zich gaat dit maar over 120 EUR over 15 maanden, maar voor mij is het een principe-kwestie. Ik heb er recht op, dus ik wil het.
Mijn idee is om in eerste instantie via de ombudsdients/test-aankoop dit aan te kaarten, maar hoe meer zielen, hoe meer vreugde hé :wink:
Constuctieve toevoegingen en raad zijn natuurlijk altijd welkom.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bespaar jezelf moeite, geld en tijd. Die mannen lachen eens goed met de ombudsdienst. Ofwel trek je naar de rechtbank en ben je sowieso een veelvoud van het bedrag van je korting kwijt aan advocaatskosten en wat nog allemaal. Ofwel doe je niets en blijf je braaf voortbetalen. Ofwel trek je naar een andere provider (en dàt zal hun op termijn het meeste kosten).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
prinske
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2004, 02:47
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Maglor, dit is voor mij geen tijd of moeite, en zeker geen kosten.
Ik ben lid bij test-aankoop. Dit betekent dat ik gratis beroep kan doen op hun advocaten.
Ik heb reeds contact opgenomen met testaankoop en ga maandag met een van hun advocaten even telefonisch de situatie uitleggen. Ze hebben me ondertussen wel reeds bevestigd dat ik helemaal in mijn recht ben. Dommel kennende, heb ik ook al even een dump gemaakt van de huidige website. Ik zie ze zo de voorwaarden aanpassen of de promotie die toch reeds verlopen is, offline halen.
Doet Dommel niets, dan worden ze door test-aankoop aangepakt, en dit is geen onbudsdienst (die enkel een raadgevende functie heeft), dit is tot de rechtbank indien nodig. (zonder dat wij daarbij moeten zijn). Het positieve aan test-aankoop is dat ze advocaten hebben die de nodige achtergrondkennis hebben voor die sector.
Maar daarom dus even de vraag aan andere leden of ze ook in deze specifieke situatie zitten of zelfs gemigreerd zijn in deze periode zonder dat ze de 8 EUR korting hebben. Meer mensen = interessanter voor test-aankoop.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

In dat geval, gaan met die banaan! :banana:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Veel suc6 met de toppers van test aankoop! :-)
prinske
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2004, 02:47
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het spreekt voor zich dat ik gewoon wil waar ik recht op heb.
Ik heb dus ook aangegeven bij Dommel wat mijn ervaring was bij deze case (er is namelijk meer foutgelopen) en dat ik voor bevestiging contact heb genomen met Test-aankoop om mijn bewering te toetsen.
Ik heb ook doorgegeven dat Test-aankoop zei dat ik er recht op had en heb nogmaals gevraagd naar waar ik recht op had en dat ik bij een negatief antwoord genoodzaakt was om gebruik te maken van de gratis wettelijke bijstand van Test-aankoop.

Ik heb vrij snel een bericht teruggekregen:
We gaan dit voorleggen en zullen u hierover in de loop van volgende week een antwoord bezorgen.
Voor de rest wensen wij u nog een geweldig weekend toe!
We'll see...
Gebruikersavatar
Tiptronic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2006, 16:21
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Mijn aanvraag bij de ombudsdienst verliep op 16 februari. De ombudsdienst kreeg na een maand geen antwoord van dommel. Nu krijgen ze bij dommel 'een laatste kans' om te antwoorden 'of het gaat in hun nadeel zijn', zeiden ze bij de ombudsdienst. We shall see binnen een goede week.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Lees maar eens goed de alegemene voorwaarden van dommel in het algemeen.
in die lange elle paginas zal er waarschijnlijk een zinneke voorkomen dat promoties enkel van toepassing zijn op nieuwe klanten. Tenzij het er expliciet bijstaat dat het voor bestaande klanten is.
Zoals de promo proximus groepsaankoop staat er letterlijk bij dat het ook voor bestaande klanten is.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”