Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dumble
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2014, 13:30
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Beste mensen,

Internet valt uit om 10 a 15 minuten, iemand hetzelfde probleem toevallig? Heel vreemd alle lichtjes van de router gaan uit en het lijkt wel of die zichzelf steeds reboot.. Ben ik de enige? waar kan dit aan liggen iemand een idee.
Gebruikersavatar
7zp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Beste welke modem/abbo gebruik je?

Ik had bij homeconnect paar jaar geleden zeflde probleem met de bijgeleverede Siemens SX762, hij begon het gewoon te begeven!
dumble
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2014, 13:30
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

adsl2+ cityline, het probleem lijkt nu vanzelf opgelost. De laatste 2 uur heeft het gewoon aan één stuk door gewerkt. Ik heb een FritzBox 7360 btw..
77slevin
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2012, 09:44
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Vandaag 8/1 krek hezelfde verhaal met dezelfde modem. Ik ben pas terug Dommel klant, na enkele jaren Telenet gebruiker.
Ik hoop dat dit geen gewoonte wordt. Internet is momenteel niet te gebruiken.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

@77slevin: was Telenet dan zoooo slecht ? Klant worden bij Dommel lijkt me toch meer voor "avonturiers" als ik hier in het Dommel forum even ronddwaal.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Telenet zal niet zooooo slecht geweest zijn, maar vooral zoooooo duur :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Cityconnect was nochtans stabiel hier.
Netline loopt over dslams van BGC.

Wat staat er in de logs van de 7360 ? Valt de hele synchronisatie met de dslam weg?

De stabiliteit van telenet is ook niet overal perfect... schoonouders wilden persé geen telenet omdat er in de buurt veel storingen zijn en veel klachten zijn.
Ik had het hen nochtans aangeraden om de 2de tv in de keuken analoog te blijven gebruiken... maar die gaven ze nog liever op :)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
jvbulck
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hi,

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=49007

Hierboven vraagt Flub "Wat staat er in de logs van de 7360?"

... dat interesseert me. Is het mogelijk gedetailleerde logs uit de 7360 te halen?
Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendie bij elke disconnect weer gewist.

Grts
J.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

jvbulck schreef:Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendie bij elke disconnect weer gewist..
is het dan niet eerder een probleem met de modem? dat die niet gewoon disconnects heeft, maar reboots?
bij een gewone verbreking van de verbinding tussen de modem en de dslam zou er iig geen log gewist mogen worden voor zover me bijstaat van de fritzboxen.
jvbulck
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

... Dat zou ook kunnen.

Maar het is precies dat wat ik graag zou kunnen constateren... zien jullie een mogelijkheid?

Thx
J.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

jvbulck schreef:Maar het is precies dat wat ik graag zou kunnen constateren...
Volgens mij heb je je eigen vraag beantwoord:
jvbulck schreef:Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendien bij elke disconnect weer gewist.
Indien de logs telkens gewist zijn, is de Fritzbox dus herstart. Daarmee heb je dus reeds bewezen dat het niet de connectie is die uitvalt, maar dat het je router is die herstart. Probleem is nu om vast te stellen wat dit veroorzaakt: voedingsadapter of de Fritzbox zelf?
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik dacht toch dat alle fritzboxen rond 03.00u een herstart deden? ervaar ik met edpnet trouwens ook en had ik met mn faxserver via weepeetelecom ook..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Geen enkele FritzBox doet een dagelijkse "herstart" om 03.00
Wat je wel kan instellen, is een dagelijkse reconnect (het uur is in te stellen), om een geforceerde disconnect van de isp te vermijden.
Hierbij wordt de PPPoE sessie enkele seconden verbroken.
Maar je kan dat ook uitzetten.
jvbulck schreef: Ik heb een vergelijkbaar probleem. Zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=49007

Hierboven vraagt Flub "Wat staat er in de logs van de 7360?"

... dat interesseert me. Is het mogelijk gedetailleerde logs uit de 7360 te halen?
Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendien bij elke disconnect weer gewist.
Jouw probleem is niet echt vergelijkbaar.
Bij jouw was het de sync die telkens uitviel. Re-syncs en PPPoE dis-connects wissen de logs niet.
Alleen een reboot wist de logs!
Laatst gewijzigd door philippe_d 20 dec 2016, 22:47, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbele post samengevoegd :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

even off topic... moderators kunnen dus wél dubbel posten?
machtsmisbruik! :)
jvbulck
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 dec 2016, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Deze namiddag een nieuwe Fritz!Box besteld.
Zonet door Coolblue geleverd. (snel!)
Nu blijkt dat vandaag de hele dag de connectie stabiel was / er geen resets hebben plaats gevonden...
Als het zo blijft, prima natuurlijk.
Zoniet, benieuwd of er een factor is die de reboots triggert..
Anyway, veel dank nogmaals,
J.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”