Beste mensen,
Internet valt uit om 10 a 15 minuten, iemand hetzelfde probleem toevallig? Heel vreemd alle lichtjes van de router gaan uit en het lijkt wel of die zichzelf steeds reboot.. Ben ik de enige? waar kan dit aan liggen iemand een idee.
Internet valt uit om de 10 minuten (dommel schedom)
Vandaag 8/1 krek hezelfde verhaal met dezelfde modem. Ik ben pas terug Dommel klant, na enkele jaren Telenet gebruiker.
Ik hoop dat dit geen gewoonte wordt. Internet is momenteel niet te gebruiken.
Ik hoop dat dit geen gewoonte wordt. Internet is momenteel niet te gebruiken.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Telenet zal niet zooooo slecht geweest zijn, maar vooral zoooooo duur
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 53 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Cityconnect was nochtans stabiel hier.
Netline loopt over dslams van BGC.
Wat staat er in de logs van de 7360 ? Valt de hele synchronisatie met de dslam weg?
De stabiliteit van telenet is ook niet overal perfect... schoonouders wilden persé geen telenet omdat er in de buurt veel storingen zijn en veel klachten zijn.
Ik had het hen nochtans aangeraden om de 2de tv in de keuken analoog te blijven gebruiken... maar die gaven ze nog liever op
Netline loopt over dslams van BGC.
Wat staat er in de logs van de 7360 ? Valt de hele synchronisatie met de dslam weg?
De stabiliteit van telenet is ook niet overal perfect... schoonouders wilden persé geen telenet omdat er in de buurt veel storingen zijn en veel klachten zijn.
Ik had het hen nochtans aangeraden om de 2de tv in de keuken analoog te blijven gebruiken... maar die gaven ze nog liever op
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Hi,
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=49007
Hierboven vraagt Flub "Wat staat er in de logs van de 7360?"
... dat interesseert me. Is het mogelijk gedetailleerde logs uit de 7360 te halen?
Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendie bij elke disconnect weer gewist.
Grts
J.
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=49007
Hierboven vraagt Flub "Wat staat er in de logs van de 7360?"
... dat interesseert me. Is het mogelijk gedetailleerde logs uit de 7360 te halen?
Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendie bij elke disconnect weer gewist.
Grts
J.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 526 keer
- Recent bedankt: 12 keer
is het dan niet eerder een probleem met de modem? dat die niet gewoon disconnects heeft, maar reboots?jvbulck schreef:Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendie bij elke disconnect weer gewist..
bij een gewone verbreking van de verbinding tussen de modem en de dslam zou er iig geen log gewist mogen worden voor zover me bijstaat van de fritzboxen.
- jaker
- Elite Poster
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
- Locatie: Meerhout
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 88 keer
Volgens mij heb je je eigen vraag beantwoord:jvbulck schreef:Maar het is precies dat wat ik graag zou kunnen constateren...
Indien de logs telkens gewist zijn, is de Fritzbox dus herstart. Daarmee heb je dus reeds bewezen dat het niet de connectie is die uitvalt, maar dat het je router is die herstart. Probleem is nu om vast te stellen wat dit veroorzaakt: voedingsadapter of de Fritzbox zelf?jvbulck schreef:Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendien bij elke disconnect weer gewist.
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
ik dacht toch dat alle fritzboxen rond 03.00u een herstart deden? ervaar ik met edpnet trouwens ook en had ik met mn faxserver via weepeetelecom ook..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Geen enkele FritzBox doet een dagelijkse "herstart" om 03.00
Wat je wel kan instellen, is een dagelijkse reconnect (het uur is in te stellen), om een geforceerde disconnect van de isp te vermijden.
Hierbij wordt de PPPoE sessie enkele seconden verbroken.
Maar je kan dat ook uitzetten.
Bij jouw was het de sync die telkens uitviel. Re-syncs en PPPoE dis-connects wissen de logs niet.
Alleen een reboot wist de logs!
Wat je wel kan instellen, is een dagelijkse reconnect (het uur is in te stellen), om een geforceerde disconnect van de isp te vermijden.
Hierbij wordt de PPPoE sessie enkele seconden verbroken.
Maar je kan dat ook uitzetten.
Jouw probleem is niet echt vergelijkbaar.jvbulck schreef: Ik heb een vergelijkbaar probleem. Zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=49007
Hierboven vraagt Flub "Wat staat er in de logs van de 7360?"
... dat interesseert me. Is het mogelijk gedetailleerde logs uit de 7360 te halen?
Wat ik in de Web GUI zie is te beperkt, en wordt bovendien bij elke disconnect weer gewist.
Bij jouw was het de sync die telkens uitviel. Re-syncs en PPPoE dis-connects wissen de logs niet.
Alleen een reboot wist de logs!
Laatst gewijzigd door philippe_d 20 dec 2016, 22:47, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbele post samengevoegd :)
Reden: dubbele post samengevoegd :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Deze namiddag een nieuwe Fritz!Box besteld.
Zonet door Coolblue geleverd. (snel!)
Nu blijkt dat vandaag de hele dag de connectie stabiel was / er geen resets hebben plaats gevonden...
Als het zo blijft, prima natuurlijk.
Zoniet, benieuwd of er een factor is die de reboots triggert..
Anyway, veel dank nogmaals,
J.
Zonet door Coolblue geleverd. (snel!)
Nu blijkt dat vandaag de hele dag de connectie stabiel was / er geen resets hebben plaats gevonden...
Als het zo blijft, prima natuurlijk.
Zoniet, benieuwd of er een factor is die de reboots triggert..
Anyway, veel dank nogmaals,
J.