Dommel infoBASE 2 (updated)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

I wish :-( maar VDSL2 is hier niet beschikbaar.
Zolang de modem dan jou eigendom is maken die instapkosten niet zoveel uit.
Activatie is nu 50 euro bij speedconnect dacht ik.

Ik heb nu base 4mbit adsl1 (hun 12mbit adsl2 is ook niet beschikbaar hier) tegen 30 per maand (incl raw copper)
Ook nog telenet om toch iets sneller te kunnen hebben. Als ik hier ooit VDSL2 zou kunnen nemen gaan deze weg...
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Ik heb even de (Nederlandse) SpeedTouch Configuratie Wizard aangepast voor Belgische ISP's (waaronder Dommel). Hiermee is het mogelijk om van Dommel Cityconnect gebruik te maken met alle features (zowel modem als router) in plaats van enkel in bridged mode (enkel modem).

Om dit te kunnen gebruiken, moet je SpeedTouch wel naar de laatste officiele firmware zijn geflasht (geen Tele2-firmware bijvoorbeeld). Deze kan je vinden op http://www.technicolorgateways.nl/p_a_advanced.html. Flashen doe je het best door de modem in kernel-mode te zetten met de reset-knop en dan de Upgrade Wizard uit te voeren.

Configuratiewizard voor de SpeedTouch 706WL/780WL (gebruikt door o.a. Tele2/Base)
Configuratiewizard voor de SpeedTouch 516v6/536v6 (gebruikt door o.a. Belgacom)

Als de links offline zijn of ik nog templates moet aanpassen, zeg het maar.
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 16 jun 2011, 13:51, in totaal 3 gewijzigd.
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoi, een vriendin van me heeft een Dommel Netconnect Start abbo afgesloten & een discovery line van Belgacom.
Ze heeft daarbij een Linksys WAG120N modem.
Volgens het controlepaneel Dommel zou haar verbinding actief moeten zijn, maar die modem krijgt geen DSL signaal (DSL lichtje is uit...)
Kan wel gewoon inloggen op de modem, dus geen slechte kabel in elk geval...
PC lijkt me goed ingesteld te zijn (heb ik gedaan) & alle kabels zijn goed aangesloten.
Iemand ideeën?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Modem is juist ingesteld? Annex A/B?
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Petervanakelyen schreef:Modem is juist ingesteld? Annex A/B?
Modem is denk ik wel juist ingesteld (heb ik zelf gedaan). Annex A (al heb ik geen flauw benul wat het betekent of inhoudt & wat het verschil met B dan is).

Even voor de volledigheid:
protocol: RFC 2516 PPPOE (PPP Over Ethernet)
vpi/vci: 8/35
encapsulation: llc
nameserver1: 193.109.184.72
nameserver2: 193.109.184.75
Beetje identiek zoals in het Dommel-mailtje...

Is er feitelijk een verschil tussen gewoon PPPOE & deze RFC2516 PPPOE?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Volgens mijn Linksys alleszinds niet. Alle bekabeling is in orde? Normaalgezien als je goed verbonden bent met de DSLAM moet het DSL-lampje toch al branden. Als het Internet-lampje niet aanstaat duidt dat meestal op een probleem met de authenticatie (niet het geval hier).
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb nu al gebeld met Dommel & Belgacom.
Dommel had een technieker gestuurd, maar vriendin heeft die niet gezien/gehoord. Volgens hen heeft hij iets aangepast in de straatcabine ofzo.
En volgens hen zou het moeten werken... als het niet werkt moet ik bij Belgacom zijn.
Volgens Belgacom is er niks mis met hun lijn... ik moet bij Dommel zijn.

Begint een beetje op dat gezegde van de kast & muur te lijken (van kastje naar muur gestuurd worden...)

Het enige wat mijn inziens nog verkeerd kan zijn bij vriendin thuis is dat die stekker op het telefooncontact niet werkt/verkeerde is.
Hoe kun je eigenlijk zien of die stekker een gewoon telefoonstekker is of en ADSL-splitter?
Of dat een van de 2 mij (en haar met mij) voor de zot aan houden is...
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

zotteken schreef:Heb nu al gebeld met Dommel & Belgacom.
Dommel had een technieker gestuurd, maar vriendin heeft die niet gezien/gehoord. Volgens hen heeft hij iets aangepast in de straatcabine ofzo.
En volgens hen zou het moeten werken... als het niet werkt moet ik bij Belgacom zijn.
Volgens Belgacom is er niks mis met hun lijn... ik moet bij Dommel zijn.

Begint een beetje op dat gezegde van de kast & muur te lijken (van kastje naar muur gestuurd worden...)

Het enige wat mijn inziens nog verkeerd kan zijn bij vriendin thuis is dat die stekker op het telefooncontact niet werkt/verkeerde is.
Ik gok dat ze een raw copper heeft? In dat geval kan belgacom niets testen en moeten ze u doorverwijzen naar dommel.
Hoe kun je eigenlijk zien of die stekker een gewoon telefoonstekker is of en ADSL-splitter?
Een splitter kunnen wij niet meten, wel de weerstand die in een stopcontact zit (of zou moeten zitten).
Of dat een van de 2 mij (en haar met mij) voor de zot aan houden is...
Blijven zagen bij dommel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nee, geen raw copper, gewoon een discovery line bij Belgacom & netconnect start (van Dommel) via die lijn... 100% zeker van, want heb alles gewoon zelf voor haar geregeld... Zij kent er niet zo heel veel van...

Nu heb ik er een oude telefoon aan gehangen (aan de stekker en rechtstreeks op het contactpunt) maar als ik de nummer van de Discovery Line bel met men gsm (je hoort gewoon de beltoon zoals je die normaal hoort als je belt) maar de telefoon geeft geen kik (alsof ie geen oproep ontvangt). Vanavond probeer ik nog een andere, recentere telefoon, maar het lijkt me sterk dat het daarmee wel lukt.

Maar uiterlijk kun je dus niet weten of zo'n stekker een gewone telefoonstekker is of een ADSL splitter? Of zijn ze tout court gewoon hetzelfde?

EDIT: Hierbij maar even een kort overzicht van de gebeurtenissen van de afgelopen weken...
20/08/2010 - Volgens documenten van Belgacom wordt op deze dag de Discovery Line geactiveerd. Niemand moet daarvoor terplaatse zijn.
19/09/2010 - Dommel Eerste ProForma betaald.
20/09/2010 - Dommel laat weten (mail) dat activatie gepland is op 22/09/2010 (3 dagen na betaling!!! Fantastisch!!!!!)
22/09/2010 rond 18u - Overtuigd dat Dommel actief is begin ik de modem aan te sluiten, kabels te leggen, kabelgootjes te monteren, PC & modem in te stellen... niks
22/09/2010 rond 22u - Op het moment dat ik bij mezelf thuiskom en vriendin haar mail check, ontdek ik dat Dommel heeft laten weten (mail) dat de diesnten succesvol geactiveerd werden (mail is aangekome rond 21u30)
23/09/2010 - Aangezien ik nu bevestiging van Dommel heb, ga ik opnieuw naar vriendin & probeer haar internet actief te krijgen... geen resultaat
24/09/2010 - Omdat ik zelf ook Dommel ben (netconnect) & een andere modem (Thomson ST536v6) heb, neem ik mijn modem mee naar vriendin & probeer die te gebruiken... geen resultaat
24/09/2010 - Ik bel met Belgacom (omdat vriendin eerste factuur nog niet betaald heeft denkt ze dat de telefoonlijn niet actief is...). Belgacom zegt dat alles OK is.
24/09/2010 - Ik bel met Dommel, alles zou moeten werken, op het moment dat ik zeg dat op het telefoonstekkertje geen ADSL ofzo staat, zegt de man dat ze een technicus zullen sturen, die zal telefonisch contact opnemen om af te spreken...
25/09/2010 - Telefonisch contact met technicus die dinsdag 28/09/2010 zal langskomen... (vriendin was aan de telefoon met de technicus)
25/09/2010 - Eerste factuur Belgacom betaald
28/09/2010 - Vriendin blijft heel de dag thuis, krijgt geen telefoon, maar toch beweren ze bij Dommel ('s avonds als ik ze bel), dat de technicus wel degelijk heeft gebeld. En ook in de buurt is geweest, want heeft in de cabine op straat iets aangepast, waardoor alles in orde zou moeten zijn... niet dus. Als het niet werkt, zo verzekeren ze me, dan is het omdat er iets niet ok is met de telefoonlijn van Belgacom.
29/09/2010 - Volgens vriendin, die, nogmaals, niet zo technisch is aangelegd, heeft ze een SMS ontvangen van Belgacom om te laten weten dat ze (Belgacom dus) ergens een code hebben ingevoerd & dat nu alles moet werken... Achteraf heeft dan ook nog eens per ongeluk die SMS gewist...
29/09/2010 - Verschillende telefoons geprobeerd (ik kan haar nummer bellen (beltoon), maar de telefoon ontvangt blijkbaar de oproep niet (geen kik)); verschillende telefoonstekker geprobeerd, zelfs mijn eigen stekker (waar klaar & duidelijk ADSL splitter op staat, maar niet past) ... geen enkele verandering
29/09/2010 - Nog maar eens Belgacom bellen (aangezien het probleem volgens Dommel daar ligt). Man aan de lijn zegt dat er al een open case is (kan kloppen want ik had hen al gebeld); dat er een technicus is geboekt voor donderdag/vrijdag door de externe internetprovider; dat ze wel kunnen zien dat er wel degelijk IETS niet OK is...
29/09/2010 - Conclusie: alles betaald, niks in orde, B & D geven elkaar de schuld... Afwachten tot 1 oktober om te zien of die technicus nu zal geweest zijn...

Ware het niet dat ik zelf nog geen klachten heb gehad, nooit, over Dommel/Belgacom of ik had het haar tout court afgeraden...
Laatst gewijzigd door zotteken 29 sep 2010, 22:36, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

En je weet dus zeker dat er op die plaats dus POTS (annex a) ligt en geen ISDN (annex b) ? Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor het niet branden van het DSL-lampje. Het is echter ook perfect mogelijk dat je lijn niet is aangesloten (wat de telefoon dan wel weer zou verklaren).
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Petervanakelyen schreef:En je weet dus zeker dat er op die plaats dus POTS (annex a) ligt en geen ISDN (annex b) ? Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor het niet branden van het DSL-lampje. Het is echter ook perfect mogelijk dat je lijn niet is aangesloten (wat de telefoon dan wel weer zou verklaren).
Euhm, nee, dat ben ik niet zeker... 't is de modem die Annex A is... Maar de lijn... geen flauw idee...
Kan ik zelf ontdekken of het POTS of ISDN is? Waaraan kan ik dat zien? En als het nu IDSN blijkt te zijn, is de modem dan waardeloos?

EDIT:
Iets wat me net is opgevallen, in het ticketsysteem van Dommel staat bij product HomeConnect, terwijl in de CRM duidelijk netconnect start staat...
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

@zotteken: pm uw vriendin haar telefoonnummer eens, dan kan ik eens kijken of ik meer zie dan die apen van de melkdesk.

Tenzij uw vriendin een twin of duo lijn heeft, wat ik betwijfel want je zegt dat ze een discovery lijn heeft, dan zou belgacom gewoon adsl over pots moeten geven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Trojan schreef:@zotteken: pm uw vriendin haar telefoonnummer eens, dan kan ik eens kijken of ik meer zie dan die apen van de melkdesk.

Tenzij uw vriendin een twin of duo lijn heeft, wat ik betwijfel want je zegt dat ze een discovery lijn heeft, dan zou belgacom gewoon adsl over pots moeten geven.
PM verstuurd.
Belgacom hoeft toch helemaal geen ADSL te geven? Daarvoor heeft ze toch Dommel? Uiteraard komt (zou moeten komen) Dommel hun ADSL signaal wel over de Belgacom lijn, als je dat bedoelt...
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Bij dommel netconnect maakt dommel gebruik van de dslam van belgacom.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
zotteken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 jun 2005, 19:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ah, ok, nu begrijp ik.

Historiek van het probleem (continued):
Gisteren (01/10) omstreeks 13u krijgt men vriendin telefoon van Dommel. Omdat ze te laat bij haar GSM is, spreekt de man iets in op voicemail...
Omdat Belgacom case closed heeft doorgegeven & omdat ik hen nog niet op de hoogte had gesteld van het feit dat het telefoneren op dat nummer gewoon niet lukt, belden ze om te informeren hoe het daarmee zat.
Gisteren (01/10) omstreeks 14u bel ik terug naar Dommel om hen te laten weten hoe de situatie staat... Nog steeds geen internet & telefoneren lukt ook niet...
Gisteren (01/10) omstreeks 20u, nadat ik ontdekt heb dat het internet het nog steeds niet doet, bel ik opnieuw naar Belgacom
Daar laat de computer me weten dat Belgacom om 12u54 de open case van 24/09/2010 gesloten heeft... Het probleem (dat er op 24/09/2010 volgens hen niet was; zie eerdere post) zou opgelost zijn. Uiteindelijk krijg ik een vriendelijke medewerker aan de lijn die opnieuw een afspraak voor een technicus vastlegt (hopelijk komt die nu) op maandag...
Vandaag (02/10) afwachten maar ...
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Infobase update:

- Aanpassen enkele kleine technische details
- Toevoegen info over de nieuwe betaalformules
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Misschien handig om de VoIP-gegevens voor Cityline gebruikers uit dit topic in de infoBase te zetten. :)
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Dat werkt zowel voor cityline als netline gebruikers en ook zijn er enkele kleine tooltjes die je aan de gegevens kunnen helpen. Hoewel dit nuttig kan zijn voor diverse gebruikers is de kans relatief groot dat je dan niet op de support(?) van Dommel kan rekenen bij telefonie problemen want zij kunnen in bepaalde gevallen waarvan de firmware de oorzaak zou kunnen zijn(?) je modem evenmin flashen mocht daar het probleem liggen wat meestal het eerste is wat de helpdesk zal doen alvorens ze de lijn gaan monitoren.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
kos
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

We hebben eindelijk de stap gezet en hebben Scarlet One besteld ter vervanging van ons huidige Dommel Homeconnect abonnement.
Heb hier al 't een en 't ander gelezen over het opzeggen van Dommel, maar het is me nog steeds niet duidelijk met die maand opzeg voor de vervaldatum...
Ik heb nog maar pas mijn factuur van dommel betaald. Op 22/11 komt een technieker om Scarlet te installeren.
Op die laatst betaalde factuur staat bij "Pakket" het volgende:
adsl(2+) homeconnect (2010/11/28 - 2010/12/28)

Wanneer, op welke exacte datum, kan ik best mijn Dommel abonnement opzeggen? Het is me echt niet duidelijk... :-(
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

kos schreef:We hebben eindelijk de stap gezet en hebben Scarlet One besteld ter vervanging van ons huidige Dommel Homeconnect abonnement.
Heb hier al 't een en 't ander gelezen over het opzeggen van Dommel, maar het is me nog steeds niet duidelijk met die maand opzeg voor de vervaldatum...
Ik heb nog maar pas mijn factuur van dommel betaald. Op 22/11 komt een technieker om Scarlet te installeren.
Op die laatst betaalde factuur staat bij "Pakket" het volgende:
adsl(2+) homeconnect (2010/11/28 - 2010/12/28)

Wanneer, op welke exacte datum, kan ik best mijn Dommel abonnement opzeggen? Het is me echt niet duidelijk... :-(
Als je een jaar of langer klant bent, kan je op elke 28e opzeggen, met inachtneming van een maand vooropzeg.
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Volgens mij kan jij nu gewoon een aangetekend schrijven sturen aangezien je al hebt betaald voor een datum in de toekomst.

Als ik het goed zie heb je je maand al betaald voor 28 november tot 28 december, dus volstaat het voor jou nu een aangetekende brief te schrijven met de wens om geen gebruik meer te maken van de diensten van dommel en daarmee is voor jou de kous af.

Niet vergeten de domiciliëreing stop te zetten.

Met andere woorden: stel dat je op 28 februari 2011 zou willen dat alles stopgezet gaat worden moet je aangetekende brief VOOR 28 januari naar dommel gestuurd zijn. De datum van de stempel is op dat ogenblik van toepassing. Het veiligste lijkt mij dan na betaling of het ontvangen van de factuur voor de periode 28/12/2010 - 28/1/2010 je opzegbrief te versturen.

--Update--

ben even gaan checken bij mijn proforma's. Die van mij is betaald op 28 oktober voor 8 november tot 8 december, dus ben er nu heel zeker van dat je gewoon je opzegbrief aangetekend moet sturen en de domiciel kunt stopzetten aangezien je betalingen een pak voorlopen op het eigenlijke gebruik.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
kos
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Sorry, het zal wel aan mij liggen, maar het is me nog steeds niet duidelijk...
Kan ik nu dommel al opzeggen zonder dat de overdracht van mijn telefoonnummer in gedrang komt?
Als ik nu opzeg, wanneer wordt mijn contract dan beëindigd? Wordt het dan beëindigd op 28/11? En zal ik dan sowieso een maand dubbel (dommel & scarlet) moeten betalen?

EDIT:
@Pumbaah: dank je voor je reactie! Dat is duidelijk! Zal er eens werk van gaan maken!
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

eigenlijk is het heel simpel... je hebt een proforma gehad voor de periode van 28/11 tot 28/12 en deze is voor zover ik weet en volgens je verhaal betaald. Dus alles wat je nu moet doen is morgen of overmorgen een aangetekende brief naar dommel sturen en op 28/12 is dommel voor jou een afgesloten hoofdstuk.

Is deze nog niet betaald kan je evenzeer je opzegbrief sturen en is het dommel avontuur eveneens afgelopen op 28/12 maar dien je dus de periode van 28/11 tot 28/12 te betalen.

Bij wat zorgvuldige planning kan je voorkomen dat je (zoals in jou geval nu) een overlapping hebt en je 2 keer abogeld dient te betalen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4024
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Bedankt: 102 keer

[/quote]
Toch maar oplettten met jaarlijkse betalingen: kleine onderneming & absurd grote korting.
kos
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bedankt voor de reacties!
Dommel is opgezegd! :banana:
Ben eens benieuwd wanneer ik reactie ga krijgen...

EDIT:
Vanmorgen een mailtje gestuurd naar [email protected].
Om 9u melding gekregen dat mijn ticket aangemaakt was en om 11u mailtje teruggekregen waarin stond dat ze het nodige gedaan hebben in hun klantenbestand.
Nog nooit zo snel en correct reactie gekregen van de helpdesk van dommel!
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

mailen om op te zeggen kan ook..... al verkies ik eerder de aangerekende brief. Noem het ouderwetse voorliefde voor brieven, enveloppen en postzegels ;)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
kos
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Per brief kan idd ook, maar dan moest ik weer een brief afdrukken, een enveloppe gebruiken en naar de post rijden om aangetekend te laten versturen... Veel te belastend voor het milieu (maar eigenlijk vooral te veel werk ;))
Heb in mijn mail wel duidelijk verwezen naar paragrafen 13.3 en 14.1 van het contract waarin staat dat opzeggen ook per email kan en dat dat dezelfde waarde heeft als een aangetekend schrijven.

Alleszins hartelijk dank voor je hulp PumbaaH!! :worship:
bbyte
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

BasMSI schreef: Ze moeten op hun faktuur vermelden hoe lang je er nog aan vast zit.
Staat dat er niet op kan je meteen overstappen.
Wet op de abonnementen gaat daar over, en verandering mag normaal geen nieuw jaar inhouden als je reeds een jaar gedaan hebt.
Is dit zo voor alle providers? Heb je soms een link naar die wetregel? Bij het overschakelen naar VDSL2 heeft mijn provider (Freedomnet) gezegd in een mailtje dat we wegens omschakeling van technologie de contractduur hebben verlengd met 1 jaar.
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Lijkt me sterk dat een provider dat zomaar kan en mag verlengen naar eigen goeddunken. Als zij beslissen je over te zetten mogen ze normaliter niks verlengen met een jaar.

Waar zitten de juridische allesweters op userbase?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Nieuw:

Info opgenomen voor klanten die 3 maandelijks en 6 maandelijks betalen:

Opmerking:
Dommel staat niet bekend om te crediteren, dus deze info is in elk geval nuttig indien je in de LAATSTE maand van je cyclus zit en alsnog wenst over te schakelen naar een andere isp
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
frutratednoob
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2012, 15:14

Er staat een fout in de instellingen om de Bbox te gebruiken voor dommel , dhcip net wél aanvinken anders werkte het niet
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Toen ik nog bij Dommel zat had Cityconnect een vast IP-adres en lag hun DHCP-server er 's nachts uit. ;)
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Cityline en cityconnect is voor zover ik weet altijd met statisch ip geweest. Voor netline en netconnect gelden andere regels.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Gisteren opzegging gedaan via crm schedom - contact - billing department en vandaag al respons met een bevestiging!
Falc
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:49
Bedankt: 2 keer

Ik moet zeggen dat dommel duidelijk moeite aan het doen is om de helpdesk te verbeteren.

ben vorige week opgebeld ivm met een rekening die niet betaald zou zijn , normaal sluiten ze u gewoon direct af :eek:
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Voor de friztbox 7360 op cityline
Bij problemen met synch , fritzbox verliest steeds synchronisatie
Firmware updaten verhelpt dit probleem
Geen internet hoewel cityconnect profiel gekozen
Bij mij werkt blijkbaar het voorgeprogrammeerde keuze niet.
Kies:
Encapsulation
Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
Obtain the IP address automatically (DHCP)
En als host naam druk je je vast ip in en maar verander je het laatste cijfer in een 1
Dan zou je je ip en dns allemaal moeten krijgen en zou het werken
OF
stel alles handmatig in (zie eerste post met BBOX)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer
Recent bedankt: 2 keer

Opzegging via ticket gedaan, dag erna al antwoord. Dus via ticket gaat ook.
Blijkbaar hebben ze wel geboortedatum en rijksregister nodig om de afsluiting te voltooien. Iemand een idee waarom dit nodig is? Of is dit gewoon om hun database met persoonsgegevens beter te kunnen opvullen?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”