Het grote Homeconnect topic deel 2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Afbeelding

Opmerking: Installeer zeker de laatste versie van de HomeConnect toepassing vooraleer te activeren. Download best de nieuwe setup (http://www.dommel.com/setup.zip) en voer die uit.

Lees dit stukje eerst goed door:
Nadat je je activatiecode hebt ingegeven en de HomeConnect toepassing je modem geconfigureerd heeft, krijg je een inlogscherm. Heel waarschijnlijk krijg je nu met probleem 1 te maken. GEDULD is de sleutel. Je modem wordt nu van op afstand door Dommel geconfigureerd en allerlei instellingen moeten in allerlei databases worden aangepast. Dit kan enkele uren duren of zelfs pas de volgende dag in orde komen. Je hoeft enkel de modem te laten aanstaan. De HomeConnect toepassing hoeft niet te draaien.

Vanaf het moment dat het VoIP ledje op je modem gaat branden, weet je dat je modem correct geconfigureerd is. Dit wil echter nog niet zeggen dat je kan bellen en opgebeld worden. Zie probleem 2. Ook hier moet je opnieuw gewoon GEDULDIG zijn.
Mini-FAQ
(met dank aan o.a. icekiller2k6)

Heb je tips voor het overschakelen van NetConnect naar HomeConnect?
Gebruik een ander e-mailadres en paswoord als je overschakelt van netconnect naar homeconnect. Anders geraak je niet in de homelinksoftware. Heb je dit toch voor, log dan in het met je oude gegevens en pas zelf je e-mail aan. Gebruik een paswoord van maximum 10 karakters!

Kan ik mijn (Telenet/Tele2/...) telefoonnummer overdragen?
Ja, dat kan. In de activatie-wizard wordt gevraagd of je een telefoonnummer hebt. Tijdens die stap geef je je huidige nummer in. Of je meldt het wanneer je naar het activatie-nummer belt.

Moet ik zelf mijn contract(en) opzeggen?
Je telefonie-abonnement bij Belgacom wordt door Dommel opgezegd. ADSL is niet zeker (zie opmerking van Teebee in post nummer 3).
Abonnementen bij andere providers moet je zelf opzeggen.
Let wel: als je voor het einde van de contractueel vastgelegde termijn (bvb 1 jaar) je contract opzegt, moet je mogelijk een vergoeding betalen!

Hoe weet ik hoe ver ik van een centrale zit?
Hiervoor kan je best naar Belgacom bellen (want dat is de infrastructuur die Dommel gebruikt). Belgacom weet best waar hun centrales staan.
Voor CityConnect (dus het eigen netwerk van Dommel dat beschikbaar is in Leuven, Sint Truiden, e.d.) moet je - uiteraard - naar Dommel bellen.

Ik heb geen actieve Belgacom lijn. Wat nu?
Meld dit in de HomeConnect wizard (of wanneer je naar het activatie-nummer belt) en dan zorgt Dommel voor de rest (een zogenoemde 'rawcopper' aansluiting).

Hoe moet ik mijn Siemens router aansluiten?
De Siemens router sluit je aan op de binnenkomende telefoonlijn, liefst zo dicht mogelijk bij de plaats waar de lijn binnenkomt.
Je (analoge) telefoons sluit je aan op de Siemens router (er zijn twee aansluitingen voorzien).

Kan ik een gewone draadloze telefoon aansluiten op de Siemens router?
Ja. Sluit het basisstation van de draadloze telefoon aan op de router net zoals je een vast telefoontoestel zou aansluiten op de router.

Kan ik faxen via HomeConnect?
Ja. Sluit je faxtoestel aan op de router net zoals je een vast telefoontoestel zou aansluiten.

Kan ik mijn eigen router gebruiken?
Je bent sowieso verplicht om het HomeConnect pakket met de Siemens router te kopen. Als je daarna je eigen router wil gebruiken, zal niemand je tegenhouden. Let wel, je SIP gegevens (voor VOIP) zijn niet vrij beschikbaar. Die worden door Dommel rechtstreeks in de Siemens router gedownload waarna dat gedeelte van de modem wordt afgeschermd.

Kan ik een USB harddisk aansluiten op de router?
Ja. Je kan die echter wel enkel via FTP bereiken. Dus het wordt geen NAS (waar je bvb via de Windows verkenner aan zou kunnen). Je kan de router ook gebruiken als webserver. Kijk daarvoor in dit topic.

Komt er een technieker langs om mijn telefoonkabel opnieuw aan te sluiten? (bvb als die doorgeknipt is door Telenet)
Neen. Als de lijn al in huis ligt, komt er geen technieker meer langs. Dan moet je de aansluiting zelf doen.
Als je nog een rawcopper aansluiting moet krijgen (dus als je nog geen Belgacom telefoonlijn in huis had), dan komt er wel een technieker.

Kan ik de instellingen van de router later zelf nog veranderen?
Ja, dat kan. Enkel het VOIP gedeelte (telefonie dus) wordt afgesloten. De rest van de modem blijft toegankelijk.

Kan ik met een soft-phone (zoals bvb X-Lite) vanop mijn PC bellen en gebeld worden?
Ja. Je vindt X-Lite op de site van CounterPath (de makers van het product). Ofwel gebruik je deze rechtstreekse link.

Instellingen zijn als volgt (getest door BBB die de settings hier heeft gevonden):
  • User Details
    * Display name: *3
    * User name: *3
    * Password: *3
    * Domain: 192.168.2.1
  • Domain Proxy
    * Register with domain and receive incoming calls: AAN
    * Send Outbound via: PROXY: 192.168.2.1
  • Dialing plan
    Ongewijzigd laten (default = #1\a\a.T;match=1;prestrip=2)
Als je software gebruikt die een "Realm"-instelling vraagt, laat je die LEEG.

Wat kan ik met de HomeConnect software zoal doen?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Problemen en Oplossingen

1. Als ik via HomeConnect probeer in te loggen met mijn email adres en paswoord, krijg ik de boodschap
u kan niet inloggen alvorens uw adsl signaal geïnstalleerd is
of de boodschap
u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem en/of; de activatie of overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond
Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De HomeConnect software updaten helpt niet. Je '.dat' files wissen ook niet. Op de Dommel server(s) moet worden aangegeven dat jouw ADSL lijn actief is. Pas dan kan je inloggen.

Oplossing2: In sommige gevallen is het verwijderen van de '.dat' bestanden een oplossing.

2. Ik kan wel bellen maar niet opgebeld worden

Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De meeste telefoonoperatoren hebben hun routerings-tabellen nog niet aangepast om voor jouw nummer door te schakelen naar Dommel. In de loop van de komende dagen zal dit gradueel opgelost geraken - omdat elke operator de nodige wijzigingen moet aanbrengen. Dommel zelf kan hier niets aan doen.


3. Na het ingeven van de activeringscode in de HomeConnect toepassing verschijnt de volgende foutmelding:

Afbeelding

Oplossing: rechts-klik op het bestand Dommel.Link.Siemens.dll in de folder "C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" (voor Vista 64bit is dit "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink") en verwijder het vinkje bij "alleen lezen" (read-only). Doe hetzelfde voor "dommel.com homelink.exe".


4. Nadat de instellingen van de Siemens router door de HomeConnect toepassing zijn aangepast, verschijnt het volgende scherm:

Afbeelding

Oplossing: dit zou volgens de helpdesk van Dommel dmv een automatische update opgelost moeten worden (vanavond 23/6).
Tijdelijke oplossing: in het eerste vak je email adres ingeven en in het tweede vak je wachtwoord. Dan op de blauwe knop klikken om door te gaan. De HomeConnect applicatie zal je nu toestemming vragen om een update te doen (indien nodig).


5. Mijn ADSL snelheid is nog dezelfde als vroeger

Oplossing: de snelheid zal pas verhoogd worden na 1 juli. Belgacom moet hiervoor de nodige aanpassingen aan zijn infrastructuur doen. Dit zal enkele dagen tot weken in beslag nemen. Je hoeft hiervoor echter niets te doen. Let wel: de reële snelheidsverhoging hangt af van de afstand van jouw aansluitpunt tot de centrale waarmee je verbonden bent.


6. Na het ingeven van de activeringscode in de HomeConnect toepassing verschijnt de volgende foutmelding: "Cannot connect to server, please try again later"

Oplossing: Ga via de verkenner naar je homelink folder ("C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" of voor Vista 64 bit "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink") en verwijder de volgende twee bestanden: hdf.dat en hds.dat. Start dan de HomeConnect toepassing opnieuw op, kies je taal en selecteer de derde optie.


7. Na het downloaden van een software update via de HomeConnect toepassing, verschijnt de foutmelding dat het te updaten bestand reeds bestaat

Oplossing: Net voor je het downloaden van de update start (door op 'start' te klikken in de HomeConnect toepassing) ga je met je verkenner naar de homelink folder ("C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" of voor Vista 64 bit "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink") en geef het bestand "dommel.com homelink.exe" een andere naam (eender wat, bvb "oude dommel.com homelink.exe").


8. De HomeConnect software geeft de volgende foutmelding:

Afbeelding

Oplossing: Verander het paswoord van je router niet! Laat het op de standaard waarde staan: "admin".


9. Nadat ik ben aangelogd, ziet mijn scherm er zo uit:

Afbeelding

Update: Met de automatische taal-update van 1/7 zou dit probleem niet meer mogen voorkomen.[/url]

Hier gaan we verder na het vorige topic over homeconnect.
Aanvullingen zijn altijd welkom door een PB te richten naar een mod of een iemand van de crew.
Laatst gewijzigd door gr4vity 12 nov 2008, 17:11, in totaal 3 gewijzigd.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik dacht dat het punt van het vorige thread juist het eerste pagina was met de faqs! Sorry maar je hebt het goed verpest het was imo totaal niet nodig om een nieuwe te starte omdat het te lang werd.

Btw Ik heb net een homeconnect factuur gekregen voor periode 8/09-8/10 MAAR ik heb nog steeds geen activatie brief gekregen! Ze hebben dus al 4 dagen van men gratis maand afgenomen EN ik heb ook netconnect moeten betalen voor 15/08-15/09. Dus eigenlijk gef**ked both ways.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Ik kreeg net de opmerking dat mensen door de bomen het bos niet meer zagen. Misschien dat we wel degelijk nog naar de FAQ van deel 1 kunnen linken? Of overnemen?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

idd best de FAQ houden ,en evt updaten zelfs.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Akkoord om een nieuwe thread te starten.

Maar gelieve dan wel alle info (uit het starter-topic) mee op te nemen!
FullHD heeft daar veel werk in gestoken. Die info is nog steeds interessant (en actueel)

Het kind niet met het badwater weggooien dus :wink:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Leuk zou zijn om te weten hoe men toch nog de 'slimme diensten ' van belgacom kan blijven gebruiken ( in mijn geval ken je beller ) , sinds ik mijn draadloze telefoon heb aangesloten op de Siemens volgens de handleiding van dommel krijg ik het nummer van de persoon die mij opbelt niet meer op het display van mijn telefoon ,heb een discoverylijn , als ik het niet kan instellen is het te gek om daar maandelijks 2.50 euro extra aan belgacom voor te betalen .
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Yep zeker de eerste post behouden.

En na lang wachten ben ik toch binnen kunnen geraken. Ik moest me geen zorgen maken om het factuur aangezien ze het later corrigeren door de volgende te verplaatsen (moet ik wel in't oog houden). Maar hij kon niet zeggen wanneer ik men brief zou krijgen "Waarschijnlijk volgende week." was zijn antwoord :roll:. Wat raar was is dat hij zei dat dan telefonie nog een week langer zou duren voor het werkte :???:. Ik dacht dat ze tegen eind deze week dat probleem opgelost zouden hebben :P.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Staat er ondertussen bij.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

broli schreef:Yep zeker de eerste post behouden.

En na lang wachten ben ik toch binnen kunnen geraken. Ik moest me geen zorgen maken om het factuur aangezien ze het later corrigeren door de volgende te verplaatsen (moet ik wel in't oog houden). Maar hij kon niet zeggen wanneer ik men brief zou krijgen "Waarschijnlijk volgende week." was zijn antwoord :roll:. Wat raar was is dat hij zei dat dan telefonie nog een week langer zou duren voor het werkte :???:. Ik dacht dat ze tegen eind deze week dat probleem opgelost zouden hebben :P.
they better, ik ga niet nog een week wachten.
Gebruikersavatar
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

broli schreef:Yep zeker de eerste post behouden.

En na lang wachten ben ik toch binnen kunnen geraken. Ik moest me geen zorgen maken om het factuur aangezien ze het later corrigeren door de volgende te verplaatsen (moet ik wel in't oog houden). Maar hij kon niet zeggen wanneer ik men brief zou krijgen "Waarschijnlijk volgende week." was zijn antwoord :roll:. Wat raar was is dat hij zei dat dan telefonie nog een week langer zou duren voor het werkte :???:. Ik dacht dat ze tegen eind deze week dat probleem opgelost zouden hebben :P.
ik hoop dat dit alleen slaat op uw geval..

Maar vanmorgen rond 10u30 zeiden ze tegen mij dat onze telefoon normaal vandaag of morgen in ord emeost komen
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

broli schreef:Yep zeker de eerste post behouden.

En na lang wachten ben ik toch binnen kunnen geraken. Ik moest me geen zorgen maken om het factuur aangezien ze het later corrigeren door de volgende te verplaatsen (moet ik wel in't oog houden). Maar hij kon niet zeggen wanneer ik men brief zou krijgen "Waarschijnlijk volgende week." was zijn antwoord :roll:. Wat raar was is dat hij zei dat dan telefonie nog een week langer zou duren voor het werkte :???:. Ik dacht dat ze tegen eind deze week dat probleem opgelost zouden hebben :P.
Het is normaal dat je telefoon niet volledig werkt onmiddelijk (ofja 4 uur) na activatie van homeconnect.

Als je Activeert word je Nummer geactiveerd bij Dommel, en normaal werkt
VOIP na 4 uurkes ofzo om te bellen.
Ze weten ondertussen ook al dat het soms een week kan duren eer alle providers hun routing tables hebben geupdate, en VOIP volledig werkende (= iedereen kan u bellen) is. Daarom dat ze wss zeggen dat het nog een week duurt
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hallo mensen,
heb voor de moment nog een cityconnect abonnement tem 31 januari 2009 (einde eerste contractjaar) , is het soms mogelijk om voor deze periode mijn cityconnect abonnement om te zetten naar een homeconnect abonnement ? Ik ga dan toch geen schadevergoeding moeten betalen hoop ik ?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Opzeggen zal niet lukken. Je zal wel kunnen overschakelen. Best even bellen voor de exacte informatie.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

L-army schreef:Opzeggen zal niet lukken. Je zal wel kunnen overschakelen. Best even bellen voor de exacte informatie.
Ok,
bedankt voor de info . :lol:
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

bellen is en blijft voor mij het probleem.
ze zijn bereikbaar van 9 tot 18 maar ik werk van 10 tot 19 doorlopend
(is in computerwinkel, het is niet dat ik dan geen tijd heb om eens te bellen, maar ik heb wel geen tijd om een half uur naar dat muziekje te luisteren aangezien de klanten niet zullen wachten omdat ik eens iets moet doen voor mijn privé)
en vandaag een half uur lang proberen bellen voor 10u maar zonder resultaat ...
iemand tips om toch binnen te geraken ? :P
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb daarnet om 1600 uur naar hun 011 nummer gebeld en was na 5 minuten binnen , kwestie van geluk denk ik .
Gebruikersavatar
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

tussen 10u30 en 17u00 bellen dervoor en derachter heb ik nog niet al te veel succes gehad
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Is het de bedoeling dat je eerst en vooral die installatie cd voor homeconnect op je pc plaatst alvorens de modem aan te sluiten of mag deze reeds aangesloten zijn ?
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

fieldoxide Geplaatst: Di Aug 12, 2008 17:15 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Is het de bedoeling dat je eerst en vooral die installatie cd voor homeconnect op je pc plaatst alvorens de modem aan te sluiten of mag deze reeds aangesloten zijn ?
eerst de cd insteken en de stappen volgen, er wordt dan gevraagd de router aan te sluiten, althans dacht ik, ik heb die van mij gewoon eens gereset toen homeconnect deze niet vondt.
Zuttasoxx Geplaatst: Di Aug 12, 2008 16:50 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

tussen 10u30 en 17u00 bellen dervoor en derachter heb ik nog niet al te veel succes gehad
dat is dus het probleem voor mij, doorlopend aan het werk dan, en speciaal een dag verlof vragen is ook niet echt een optie vind ik :P
achja ooit zal het wel lukken :D
ErwinVdl
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:39

Een aanvulling op de 'Cannot connect to server...'-error die ik hier nog niet eerder tegengekomen ben, specifiek voor de gelukkigen met ADSL2+ connectie:
Ik probeerde tevergeefs connectie met het internet te maken (Homeconnect-installatie), eerst via de Homelink-software, daarna via de rechtstreekse parameters die ik hier op het forum terugvond, altijd zonder resultaat. Tot ik daarnet als protocol Bridging (MER) koos ipv PPPoE (PPPoE was nochtans door de Helpdesk formeel doorgegeven voor mijn aansluiting). Onmiddellijk verbinding, na een uurtje VoIP actief!
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

pff vandaga rond 18u nog met de 0800 gebeld. Doordat de lijnen toe waren was het al wat rustiger, en heeft die persoon mij toch wel vrij goe proberen te helpen. Hij praatte met een technieker( technieker technieker of technische helpdesk?), en hij zei dat hij er achter ging kijken. Hij vroeg ofc de standaard vragen van 1e modem enz..
En rond 18u20 zei ie dat de technieker er naar ging kijken, en dat ik het wel ging merken dan..(antwoord op de vraag of het vandaag nog in orde ging zijn). Nja nu ongev 4u later staat er nog altidj Geen Accounts bij voip:( .
En vrijdag is't de 15e, dus tzal tegen donderdag al in orde moeten zijn :s . Best morgenochtend weer eens bellen(naar gratis nr ofc;))
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

ErwinVdl schreef:Een aanvulling op de 'Cannot connect to server...'-error die ik hier nog niet eerder tegengekomen ben, specifiek voor de gelukkigen met ADSL2+ connectie:
Ik probeerde tevergeefs connectie met het internet te maken (Homeconnect-installatie), eerst via de Homelink-software, daarna via de rechtstreekse parameters die ik hier op het forum terugvond, altijd zonder resultaat. Tot ik daarnet als protocol Bridging (MER) koos ipv PPPoE (PPPoE was nochtans door de Helpdesk formeel doorgegeven voor mijn aansluiting). Onmiddellijk verbinding, na een uurtje VoIP actief!
Jammergenoeg werkt het hier niet Erwin, via het 'bridging' protocol kan je geen login en wachtwoord ingeven. lijkt me dus toch een beetje vreemd. Dommel gaat opnieuw een belgacom technieker langssturen. ADSL lampje brandt wel, maar blijkbaar is er wat mis met de signaalwaardes, zit op een 8 mbit down/1 mbit up profiel. En volgens mij ligt daar de oorzaak aan... nuja, afwachten is de boodschap zeker ;-)
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

no way na een kleine maand bellen naar de dommel helpdesk wegens het omruilen van mijn router zie ik ineens een voip lampje branden
zou dommel eindelijk een oplossing gevonden hebben ??

EINDELIJK !!!!!!!!! DANK U DOMMEL
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

klooooon schreef:no way na een kleine maand bellen naar de dommel helpdesk wegens het omruilen van mijn router zie ik ineens een voip lampje branden
zou dommel eindelijk een oplossing gevonden hebben ??

EINDELIJK !!!!!!!!! DANK U DOMMEL
Dan heb je geluk, hier nog steeds niets :(
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hier ook sinds kort een brandend voip lampje :-D


Vanaf nu ben ik ook een contente homeconnect klant.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

metaldeth schreef:Hier ook sinds kort een brandend voip lampje :-D


Vanaf nu ben ik ook een contente homeconnect klant.
Moest jullie modem ook opnieuw geactiveerd worden ( doordat de 1ste omgeruild werd ) ?

En hadden jullie reeds jullie vaste account in de modem staan ( automatisch ), of de temp?
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

VOIP werkt hier nu ook
Dank u dommel
nu heb ik nog een vraagje
wat gebeurd er nu als we onze modem resetten ( na wissel ) ik heb geen nieuwe brief gekregn om hem terug te configureren ?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

dan zulde moeten bellen en uw nieuw mac adres geven denk ik ?
Cocoony
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2008, 08:44
Locatie: Lier

Oeps...
Een aanvulling op de 'Cannot connect to server...'-error die ik hier nog niet eerder tegengekomen ben, specifiek voor de gelukkigen met ADSL2+ connectie:
Ik probeerde tevergeefs connectie met het internet te maken (Homeconnect-installatie), eerst via de Homelink-software, daarna via de rechtstreekse parameters die ik hier op het forum terugvond, altijd zonder resultaat. Tot ik daarnet als protocol Bridging (MER) koos ipv PPPoE (PPPoE was nochtans door de Helpdesk formeel doorgegeven voor mijn aansluiting). Onmiddellijk verbinding, na een uurtje VoIP actief!
Door dit te lezen heb ik het protocol op mijn modem ook gewijzigd om "eens te proberen". Nu ben ik de originele settings kwijt (en mijn internet verbinding dus ook).
Ik dacht om via de homelink software de lijn terug te activeren, maar die wil al meteen inloggen en geeft mij niet de kans om de activeringscode opnieuw in te geven...

Iemand een idee hoe ik mijn settings terug kan krijgen?
Harde Reset van de modem en manueel instellen? Uninstall & Reinstall van homelink?...

Bedankt voor jullie enthousiaste medewerking :-)
Peter
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

Ook hier werkt VoIP
Danku Dommel en vooral dank u mensen van het forum.
jullie hebben mij persoonlijk meer geholpen dan dommel dus
DANK U

Nu vlug eens die instellingen van voip gaan nazien om zoveel mogelijk gegevens van mijn account te kunnen verzamelen.
vin het niet echt alles dat de gegevens naar de router geladen worden via dommel of via die cd. maar toch de meeste gegevens al gevonden :D
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

voor uw internet connectie in te stellen kunt ge de username en het wachtwoord van uw news server gebruiken, zijn dezelfde gegevens.
heb alles zelf al uitgetest door het VoIP probleem.
Bijlagen
Naamloos.jpg
(59.7 KiB) 29 keer gedownload
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

Heb zojuist weer een ander probleem ondervonden ...
nu heb ik voor de eerste keer problemen met het aanmelden op dommel homeconnect.
de gegeven fout is:
Bijlagen
Naamloos2.jpg
(15.46 KiB) 171 keer gedownload
Cocoony
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2008, 08:44
Locatie: Lier

Hey Kenneth,

Ongelofelijk bedankt voor de info.
Momenteel zit ik nog op het werk, maar straks zal ik het meteen uitproberen.
Bedankt voor het snelle antwoord. Ze zijn bij Dommel inderdaad niet zo snel in het communiceren.

Cheers,
Peter
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

de MTU moet w el op 1492 staan, niet 1450.
En kan iemand bevestigen dat je de 1e pro forma zelf moet betalen, en niet via domilciliering?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

frado schreef:de MTU moet w el op 1492 staan, niet 1450.
En kan iemand bevestigen dat je de 1e pro forma zelf moet betalen, en niet via domilciliering?

eerste proforma zelf betalen ja
en als je pech hebt en de bank is wat traag moet je je 2de ook nog eens
zo betalen ( had dit voor bij netconnect )
Gebruikersavatar
Pegasuz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2008, 10:42
Locatie: Lovendegem (Gent)

Hoe zit dat voor die gratis domeinnaam en webhosting? Waar kan ik die laten activeren etc?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Pegasuz schreef:Hoe zit dat voor die gratis domeinnaam en webhosting? Waar kan ik die laten activeren etc?
Dat zal nog eens bellen voor vrees ik
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik krijg sterk de indruk dat ze vannacht een hele batch klanten hebben kunnen activeren gezien de reacties hier op het forum.

Trouwens ter info ik had vorige week gebeld en na veel proberen dus iemand aan de lijn gekregen. Heel vriendelijke man en ik klaagde dus over dat VOIP, en tot slot vroeg ik hem naar hoe dat zit met die eigen website.

Hij vertelde mij dat er in de loop van deze week een nieuwe versie van de homelink software zou uitkomen en daarmee zou het dan aangevraagd kunnen worden.

Dommel is nu dus bezig alle shit op te lossen en nogmaals ik krijg sterk de indruk dat het om een hele groep klanten ging, gezien de vele reacties hier.
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 28 aug 2008, 10:56, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

zotte downloader :d.. Bekijk je/gebruik je het ook effectief?.. Want ik ken dat ge voel downloaden om te downloaden :D

anyway het is zo dat ze maandag een extern bedrijf ingeschakeld hebben om het voip probleem op te lossen. Het blijkt dat toch iedereen op userbase of bijna iedereen een voip lichtje hebben dusja. Nu nog de routingstabellen en tis in orde. Dan betaal ik men eerste proforma factuur :P
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

dat domein ed zal wachten worden op nieuwe software. Maar ze zeggen telkens deze week of volgende week. Maar ik denk volgende week ergens(aangezien voip nu ook opgelost is)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”