Speedpack ... wie heeft het nu al

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Ik probeer al een paar dagen te kijken of adsl2 mogelijk is hier in
Brasschaat ,blijkbaar vallen een deel van de gemeente uit de boot.

Mijn vraag is wie heeft speedconnect nu al op het moment.
Of wij kan het aanvragen ik bedoel niet de mensen die cityconnect hebben ;)
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 maa 2007, 09:29

Normaal nog niemand maar vanaf morgen zou je het via het control panel van dommel moeten kunnen aanvragen. Ik denk dat dan wel duidelijk wordt of je het kan nemen of niet.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

• speed pack verhoog uw downloadsnelheid tot 12,0 mbps (1). bestelbaar in de loop van juli 2008 voor een eenmalige activatiekost van 99,00 euro incl. btw. u zal tijdens het bestelproces kunnen zien of het speed pack voor uw locatie beschikbaar is. bestaande klanten kunnen een migratie aanvragen vanaf 15/07 via hun controlpanel

Dus bij deze nog niemand en als ik via mijn tel nummer zit ik er ook niet bij dus nog ff geduld oefenen.
Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

sorry dat ik het vraag, maar kost de upgrade van jullie bestaande product naar 12Mb 99euro of lees ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

320i schreef:sorry dat ik het vraag, maar kost de upgrade van jullie bestaande product naar 12Mb 99euro of lees ik dat verkeerd?
Klopt, 99€ eenmalig.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

cloink schreef:
320i schreef:sorry dat ik het vraag, maar kost de upgrade van jullie bestaande product naar 12Mb 99euro of lees ik dat verkeerd?
Klopt, 99€ eenmalig.
schandalig duur vind ik het !
yuan_lee86
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

320i schreef:sorry dat ik het vraag, maar kost de upgrade van jullie bestaande product naar 12Mb 99euro of lees ik dat verkeerd?
Eenmalig 99 euro naar 12Mb terwijl het maandelijkse prijs ongewijzigd blijft
De redenering hier is: als je de snelheid nodig hebt, dan zal je het ervoor betalen, anders niet

Edit: kzie dat ik een beetje te laat ben
OpThaCop schreef:
cloink schreef:
320i schreef:sorry dat ik het vraag, maar kost de upgrade van jullie bestaande product naar 12Mb 99euro of lees ik dat verkeerd?
Klopt, 99€ eenmalig.
schandalig duur vind ik het !
op jaarbasis is dat per maand 8.25 euro extra; op 2 jaren is dat 4.125euro/maand,... maw hoe langer je hier blijft, hoe minder de kost per maand
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

OpThaCop schreef:
cloink schreef:
320i schreef:sorry dat ik het vraag, maar kost de upgrade van jullie bestaande product naar 12Mb 99euro of lees ik dat verkeerd?
Klopt, 99€ eenmalig.
schandalig duur vind ik het !
Dommel moet ook aan Belgacom hiervoor kunnen betalen, voor hen is die omschakeling ook niet gratis hé...
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Ja, maar ik blijf er toch bij.. ineens 99€..

En trouwens, ga je daar 2 jaar mee zitten?
Tegen dan wil je misschien op VDSL2 overschakelen als ze die sneller laten lopen. Dan kan je
1) Opnieuw activatie kosten betalen
2) Nieuwe modem kopen

Dus, sorry, maar voor 1 of zelfs 2 jaar lang van 4Mbit naar 12Mbit te gaan, geef ik niet zomaar 99€ ..
Als ze nu 50€ zouden vragen ofzo, ok ..
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

THDBASED schreef:Dommel moet ook aan Belgacom hiervoor kunnen betalen, voor hen is die omschakeling ook niet gratis hé...
<speculatie>
Maar ze maken er klaarblijkelijk winst op? Belgacom vraagt voor hetzelfde 50€... Tenzij Belgacom weer eigen kosten intern minder duur aanrekent?
</speculatie>
ooh. shiny.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

cloink schreef: <speculatie>
Maar ze maken er klaarblijkelijk winst op? Belgacom vraagt voor hetzelfde 50€... Tenzij Belgacom weer eigen kosten intern minder duur aanrekent?
</speculatie>
Het is niet om iemand zwart te maken maar het kan goed zijn dat het meer kost (voor Belgacom zelf ook) maar dat Belgacom maar 50€ vraagt omdat ze toch sowieso meer winst maken met de abonnementskosten.
En als je bij deze wijziging weer terug een jaar vast hangt aan belgacom is dit voor hun ook weer een goede zaak.
...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

BBB schreef:Het is niet om iemand zwart te maken maar het kan goed zijn dat het meer kost (voor Belgacom zelf ook) maar dat Belgacom maar 50€ vraagt omdat ze toch sowieso meer winst maken met de abonnementskosten.
Dat zei ik toch (laatste zin) ? Dat weten uiteraard insiders for sure, dus het is - zoals aangehaald - pure speculatie.
ooh. shiny.
anubis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2008, 10:01

hoe zit het nu met homeconnect eigelijk ?

Op de dommel website staat momenteel 12Mb of 24mb, hoewel volgens mij iedereen nog op 4.6Mb zit, niet ?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

cloink schreef:Dat zei ik toch (laatste zin) ?
Hetgeen ik wilde zeggen is dat ze niet zozeer intern minder kosten aanrekenen, maar dat ze eventueel met die handeling zelf een beetje verlies maken, maar dat ze dit sneller zullen recupereren dan dommel bijvoorbeeld kan.
Maar inderdaad het komt erop neer dat ze er niet slechter van zullen worden door minder aan te rekenen (en misschien dat naïeve mensen dan nog denken "kijk, dat is dan toch goedkoper bij Belgacom, dus is het toch beter van bij Belgacom te zijn")
Alhoewel dat ik mensen die Belgacom hebben ook kan begrijpen (voor support en andere zaken), ik zou niet graag met mijn woorden weer een hele discussie uitlokken ...
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

anubis schreef:hoe zit het nu met homeconnect eigelijk ?

Op de dommel website staat momenteel 12Mb of 24mb, hoewel volgens mij iedereen nog op 4.6Mb zit, niet ?
Ja momenteel nog wel, maar vanaf dat het beschikbaar is krijg je deze snelheid.
Dus de 12Mbit zal er vermoedelijk binnen een week zijn? (als Belgacom begint met de overschakeling)
De 24Mbit als dommel met de uitbreiding in uw regio klaar is.
...
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

anubis schreef:hoe zit het nu met homeconnect eigelijk ?

Op de dommel website staat momenteel 12Mb of 24mb, hoewel volgens mij iedereen nog op 4.6Mb zit, niet ?
De Homeconnect klanten zullen wanneer beschikbaar, normaal gezien één van de dagen, automatisch op 12Mbits worden gezet. Wanneer Cityconnect beschikbaar is zal dat dan 24Mbits worden.

Edit: Juist te laat...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

THDBASED schreef:Edit: Juist te laat...
Dat heb ik ook al gehad, maar beter twee reacties dan geen :P
...
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

99 euro ....alhoewel eenmalig is heel veel geld hoe je het ook bekijkt.
Ben heel tevreden over dommel maar vind dat ze dat gewoon zowals het boostpackage was tegen een meerprijs per maand moeten doorrekenen.
Ik bekijk het nog een paar maanden want er in het landschap beweegt.
PFFFFFF belgie is duur heel duur.
Dommel is the way!
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Braincel schreef:99 euro ....alhoewel eenmalig is heel veel geld hoe je het ook bekijkt.
Ben heel tevreden over dommel maar vind dat ze dat gewoon zowals het boostpackage was tegen een meerprijs per maand moeten doorrekenen.
Ik bekijk het nog een paar maanden want er in het landschap beweegt.
PFFFFFF belgie is duur heel duur.
Ik vind het zelf ook veel.
Maar als ze zoals boostpack 6euro extra aanrekenen per maand en 9euro activatie (of hoeveel het ook is) en dan komt het u duurder uit als je nog langer dan 1 jaar en 3 maand klant blijft.
Misschien dat ze 2 verschillende mogelijkheden kunnen voorstellen aan de klant:
- 99€ eenmalig
- 9€ activatie + 6€maand (terug vast voor een jaar zoals met boostpack)
en dan kan je kiezen als klant.
Maar daar zullen ze nu nog niet over piekeren, ik denk dat ze werk genoeg hebben met (nieuwe) homeconnectklanten.
...
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Ik ben op dit moment zelf tevreden met de snelheid die ik heb :)
Ik zit op 3.3Mbit, als ik iets download is he toch niet zo dat ik dat onmiddellijk moet hebben. Dus waarom zou ik überhaupt willen overstappen ;)

Ik hecht persoonlijk veel meer belang an een hoge limiet (gevoel van vrij te zijn) als aan snelheid. Met andere woorden: wat ben je ermee als je de snelste bent en toch maar 20 meter ver kan lopen ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Hm lol ik loop liever 100 meter en zo snel mogelijk hoor.
12/24 zou een standaard moeten zijn het erge is dat de technologie er is maar wel degelijk door BGC is tegen gehouden worden.
Zie nu schoorvoetend wat doorbraak maar de prijzen en ineens 99 euro
... common
Dommel is the way!
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

't zelfde hier , sinds die upgrade naar 4.6Mbps haal ik zo 500KB/sec en dat is meer dan genoeg. Nu ik zou altijd wel wat meer download willen hebben maar op't moment heb ik toch liever wat meet upload snelheid. Zelfs met 1Mbps upload zou ik al blij zijn, zeker als je 2 wekelijkst 2GB moet uploaden :roll:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Ik ben op dit moment zelf tevreden met de snelheid die ik heb
Ik zit op 3.3Mbit, als ik iets download is he toch niet zo dat ik dat onmiddellijk moet hebben. Dus waarom zou ik überhaupt willen overstappen

Ik hecht persoonlijk veel meer belang an een hoge limiet (gevoel van vrij te zijn) als aan snelheid. Met andere woorden: wat ben je ermee als je de snelste bent en toch maar 20 meter ver kan lopen
dat is een feit en ik verkies limietloos zodat ik niet tot snachts moet wachten om iets te downen
maar toch die snelheid is zeer handig hoor 100mb@2mbs 30à40sec en je hebt je 100mb binnen

maar ik zal me moeten tevreden stellen met 6mbs....
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Van iemand die bij BGC werkt, heb ik gehoord dat alleen de light abbo's worden opgewaardeerd in juli. In augustus kunnen de GO/PLUS 12 Mbit krijgen. Met dommel zal dit in alle waarschijnlijkheid niet anders zijn :)
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

t zelfde hier , sinds die upgrade naar 4.6Mbps haal ik zo 500KB/sec en dat is meer dan genoeg. Nu ik zou altijd wel wat meer download willen hebben maar op't moment heb ik toch liever wat meet upload snelheid. Zelfs met 1Mbps upload zou ik al blij zijn, zeker als je 2 wekelijkst 2GB moet uploaden
ook die upload waarom kunnen ze die niet gewoon gelijkzetten met de download???
en waarom gaat internet (surfen) niet trager tijdens downen maar wel tijdens upppen

neem nu turbonet downen @2mbs voe je zelfs niet
en die upload van 100kbs en je kan bijna niet meer surfen
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Volgens mij is de downlink veel minder belastend dan de uplink. Of ben ik mis? :P
To download or not to download, that's the question.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

q-tec schreef:
t zelfde hier , sinds die upgrade naar 4.6Mbps haal ik zo 500KB/sec en dat is meer dan genoeg. Nu ik zou altijd wel wat meer download willen hebben maar op't moment heb ik toch liever wat meet upload snelheid. Zelfs met 1Mbps upload zou ik al blij zijn, zeker als je 2 wekelijkst 2GB moet uploaden
ook die upload waarom kunnen ze die niet gewoon gelijkzetten met de download???
en waarom gaat internet (surfen) niet trager tijdens downen maar wel tijdens upppen

neem nu turbonet downen @2mbs voe je zelfs niet
en die upload van 100kbs en je kan bijna niet meer surfen
Dat ligt in de aard van de technologie.

Assymetric Digital Subscriber Line

Met ADSL1 is theoretisch ook maar 1 Mbit upload mogelijk.

Bij telenet wordt er een ander "channel" in de kabel gebruikt voor de upload.

edit: Ook is ADSL iets "foutgevoeliger" waardoor er een gedeelte van de upload nodig is om de downstream hoog te houden. Hierdoor knijp je je downloads dicht als je (aan volle snelheid) upload.
Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

De downlink is algemeen meer belangrijk en gebruiken ze ook voor u content als iptv,hdtv enzo aan te bieden. Hangt natuurlijk af van de technologie... Maar aan upload hebben ze vroeger goed kunnen verdienen... Ze gaan u op uw adsl lijntje geen server laten draaien waar je anders vroeger bijvoorbeeld sdsl moest voor pakken (veeeeel duurder).
MadmaN
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2007, 18:35

Het is nu de 15e en ik zie nergens de optie om speed pack te nemen. Of misschien zit ik fout te kijken? Ik log gewoon in bij klanten en dan kan ik mijn huidige packs zien het abbonement + boost pack en voor de rest niks.
Gebruikersavatar
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende

ook nog niks te zien...
Afbeelding
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ze hadden gezegt aan de telefoon vanaf de 15de, ik ben perfect aansluitbaar zie hij, ik wacht enkel nog op dat knopje in mijn panel.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

De meeste die dommel kennen weten dat dit, er maar de 20ste ofzo zal zijn.
MadmaN
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 nov 2007, 18:35

Waarschijnlijk ja :( Maar we hopen van niet uiteraard .. ik wil mijn snelheidsboost :D
antonio10
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jul 2008, 12:23

Ik heb homeconnect, heb ik dan ook een speedpack nodig om naar 12 mb te gaan of is het alleen voor netconnect abonementen???

want op hun site staat dit vermeld voor homeconnect
• 12,0 of 24,0 mbps(2) max downloadsnelheid (1)
• 448 kbps / 3,0 mbps(2) max uploadsnelheid(1)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

antonio10 schreef:Ik heb homeconnect, heb ik dan ook een speedpack nodig om naar 12 mb te gaan of is het alleen voor netconnect abonementen???

want op hun site staat dit vermeld voor homeconnect
• 12,0 of 24,0 mbps(2) max downloadsnelheid (1)
• 448 kbps / 3,0 mbps(2) max uploadsnelheid(1)
De snelheid wordt automatisch en gratis opgedreven naar 12 Mbps wanneer dat beschikbaar is, bij HomeConnect.
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

De vraag is, gaan we iets zien wanneer de optie niet beschikbaar is voor je account? (een icoontje dat zegt optie n/a ofzo)
Gebruikersavatar
riddickbe
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 nov 2007, 16:28

wachten geblazen :(
Dommel Netconnect Unlimited Traffic user :)
Telenet < Dommel, ik kan het weten
Afbeelding
Afbeelding
zoro007
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2007, 15:22

Bij mij ook nog niets te zien ....
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Kan al voorzichtig zeggen dat ik dit dus verwacht had,in het verleden hebben ze dat ook al gelapt,ik vind dat je beter kan zwijgen tot je zeker bent.
Hm begin kritisch te worden ...
Dommel is the way!
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Rogue schreef:Van iemand die bij BGC werkt, heb ik gehoord dat alleen de light abbo's worden opgewaardeerd in juli. In augustus kunnen de GO/PLUS 12 Mbit krijgen. Met dommel zal dit in alle waarschijnlijkheid niet anders zijn :)
Leest iedereen hierover?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”