Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Je migratie betekent eveneens een nieuwe activatie... dus concreet wil dit zeggen dat je je jaar dient uit te doen wat enigzins te begrijpen valt.

Wat je migratie naar speedline betreft.... die kan wel eens beter meevallen dan je denkt als bestaande klant. Mocht Dommel nog een jaar kunnen doordraaien misschien toch es kijken op hun site naar de nieuwe betaalplannen per jaar. Als je kijkt naar de voordelen van netline op netconnect of cityline en cityconnect kan speedline enorm leuk worden..... als de telefonie iets beter gaat werken want geregeld kan ik gewoonweg niet wegbellen, maar me wel op laten bellen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik hoop dan dat t geen màànden meer gaat duren eer ze er met afkomen. In se ben ik nooit ontevreden geweest van Dommel, ik wist dat ik ver van de
centrale zat en bijgevolg een lagere snelheid ging krijgen, maar toen ik Netline kreeg, werd mij verteld dat tegen de voorbije zomer VDSL+telefonie operationeel zou zijn. Dus een halfjaartje @4Mbit, dat vond ik niet zo erg. Helaas bleek 4Mbit al snel niet stabiel genoeg (terwijl het tijdens mijn 3 jaar Netconnect weinig problemen opleverde) en werd t 2Mbit. Ik denk dat iedereen het wel met me eens kan zijn dat t trààg is.

Telefonie heeft idd wat ambetant geweest de eerste weken, maar alles lijkt nu tamelijk prima te gaan. Soms kan ik idd niet bellen, maar als je de lijn lang genoeg open laat en wacht tot je een bezettoon krijgt, kan je meteen erna gewoon bellen. 8) Voor mij is de telefonie trouwens niet echt een punt, maar voor mijn vrouw daarentegen.... :wink:

Nog ff doorbijten dan maar, en hopen dat november goed nieuws brengt!
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Allez, we zijn een maandje verder, en t blijft oorverdovend stil ginds bij Dommel.
T zal een kerstkadootje worden, denk ik. :-) (hoop ik)
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Heb sinds juni netline, ben daar tevreden van, maar zodra speedline er is, schakel ik direct over. Hopelijk duurt het niet meer lang.
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb er gisteren nog s om gevraagd. Omdat het product nog niet op punt staat, brengen ze t nog niet op de markt.
Dit zou op korte termijn komen.

Dus ff weergemaild of m iets specifieker kon zijn, maar meer dan "1e kwartaal 2011" ben ik niet wijzer geworden.

Wel opvallend: ik had de modaliteiten voor opzeg van mijn contract nog s gevraagd, er expliciet bijgezet dat ik pas sinds april 2010 Netline heb (wel al klant sinds 2006) en blijkbaar kan ik wél gewoon opzeggen met 1 maand vooropzeg... had ik dat geweten, ik was al lang weggeweest :bang:

Ik ga een jaartje weg nu, en als Dommel vgl. jaar zijn zaken op orde heeft, wie weet... I just might go back
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Heb juist gebeld, wou dat hier even posten en dan zie ik je bericht. Blijkbaar komt speedline eind maart 2011 uit. Het is een goede zaak dat ze het nog even uitstellen als het nog niet op punt staat. Heb geen behoefte aan een slecht werkend product. Nog 2 maand wachten is geen probleem voor mij. Netline draait goed en als speedline er is, schakel ik ook over naar een jaarabonnement. Op die manier ga ik een scherpe prijs betalen voor speedline. Hopelijk komen er promoties voor bestaande klanten, zoals een gratis omschakeling van netline naar speedline. Dat er nog een kostprijs bijkomt voor de nieuwe modem, kan ik mee leven.

Heb momenteel nog geen digitale TV, maar ik ga daar achtereen ook eens werk van maken. Waarschijnlijk gewoon digitaal telenet met een HD digibox die ik ga kopen. Spijtig dat je geen HD digocorder kan kopen, maar heb geen zin om die te huren voor 8 euro per maand. En ik neem nu al geen programma's op, dus zo hard ga ik het niet missen. Voordeel van 2 gescheiden producten is dat mijn download nooit naar beneden gaat als ik TV kijk.

Nog even wachten :)
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

bf62, je bent wel een stuk goedkoper uit als je wel alles bij dezelfde firma koopt, bvb. een Scarlet One voor 50 euro per maand.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Azgard schreef:Ja, ik vrees hetzelfde, :roll: hoewel ik toen niks getekend heb, gewoon aangevraagd via crm-panel. Valt dat niet te bezien als een upgrade?

Speedconnect zou kunnen ja, maar dan heb ik geen telefoon, of ik moet terug naar BGC om een lijn te nemen, en dat wil ik zéker niet.
Je betaalt gewoon de rawcopper fee aan dommel, en je laat je huidig telefoonnummer omzetten naar VoIP van bvb weepee (18 euro éénmalig!) en voila, je hebt speedconnect met telefonie :-)

Kris

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

bf62, je bent wel een stuk goedkoper uit als je wel alles bij dezelfde firma koopt, bvb. een Scarlet One voor 50 euro per maand.
Dommel netline + telenet analoge tv is veel goedkoper dan scarlet one

Netline, bij jaarlijkse betaling: 32 euro per maand ( internet + tel)
tv analoog telenet: 14,4 euro
totaal: 46,4 euro

Scarlet one is 50 euro, maar als je zoals netline 24/24 gratis wil bellen naar vaste telefoons, dan betaal je 55 euro. Wil je nog een newsserver, die bij netline inbegrepen is dan betaal je nog eens een extra 7,5 euro.
Echte prijs van scarlet one is dus: 62,5 euro

Met mijn formule betaal je dus 16,1 euro per maand ( jaarlijks 193,2 euro) minder dan scarlet. Het is wel zo dat ik momenteel analoge tv heb en gewoon adsl t.o.v. digitale tv en VDSL2 bij scarlet one.

Dommel netline + digitale kabel + huur HD digicorder = 32+13,33+8= 53,33 euro ( nog altijd 9,17 euro per maand goedkoper dan echte prijs scarlet one)

Als ik zie dat het prijsverschil tussen netconnect (adsl internet only) en speedconnect (vdsl2 internet only) bij jaarlijkse betaling, een verschil heeft van 3 euro per maand. Dan is het bijna zeker dat speedline, nooit meer dan 3 euro per maand meer gaat kosten dan netline.

Als mijn glazen bol i.v.m. prijs speedline klopt:
Speedline + digitale kabel + huur HD digicorder = 35 + 13,33 + 8 = 56,33 euro ( 6,17 euro per maand goedkoper dan echte prijs scarlet one)

Het is best mogelijk dat sommige mensen geen boodschap hebben aan een newsserver, in dat geval is de echte prijs van scarlet one iets goedkoper. Want scarlet one + 24/24 gratis bellen kost 55 euro. Je betaalt dus per maand 1,33 euro ( jaarlijks 15,96 euro) meer dan echte prijs scarlet one.

Maar zelfs dan nog is het de vraag dat een lichte meerprijs de nadelen goedmaakt. Want scarlet one heeft de volgende nadelen t.o.v. van speedline+telenet:
- kijk je tv, gaat je download omlaag
- voor elke tv heb je een decoder nodig
- ligt internet uit dan heb je niets meer, bij speedline+telenet zou het moeten lukken dat ze beide uitliggen, bij een elektriciteitspanne is dat natuurlijk

Besluit: Soms is goedkoper, niet echt goedkoper!

O ja, voor ik het vergeet. De pietzakken die cityline kunnen nemen en zodoende in downloadsnelheid niet veel moeten inboeten t.o.v. vdsl2 zijn nog veel goedkoper af.
Cityline ( 22 euro maandelijks, bij jaarlijkse betaling) + digitale kabel ( 13,33 euro) + huur HD digicorder (8 euro) = 43,41 euro
Deze prijs is momenteel onklopbaar. Met of zonder newsserver.

Indien je geen behoefte hebt aan digitaal opnemen m.a.w. analoog opnemen is voldoende. Dan heb je nog een scherpere prijs.
Cityline (22 euro) + digitale kabel (13,33 euro) = 35,33 euro
Je moet wel eenmalig een HD digibox aankopen van 129 euro.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

bf62 schreef: Wil je nog een newsserver, die bij netline inbegrepen is dan betaal je nog eens een extra 7,5 euro.
Hoe kom je aan 7,5?
Er zijn al payservers die hetzelfde bieden als dommel + betrouwbaarder aan +/- € 2,5.

Iedereen zijn 'needs' zijn anders. (perfecte formule voor iedereen bestaat niet)
Optie 24/24 gratis bellen: Vereiste / geen vereiste.
Newserver: Vereiste / geen vereiste. (indien vereiste: hoe hoge retentie: hoog (duurder) / laag (goedkoper))
Digitale TV: Vereiste / geen vereiste.
Tijd/zin om te wachten op speedline: Ja / Nee
Aantal TV's: 1 / meerdere
Download als je Tv aan het kijken ben: Vereiste / geen vereiste.
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Eweka (http://eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/) kost 7,5 euro, prijs/kwaliteit de beste keus volgens mij (50 Mbit/s). Je mag ook je account delen. Op die manier kunnen 2 mensen tegelijk downloaden tegen 25 MBit/s. Wil je minder betalen dan boet je meestal in op downloadsnelheid, retentie, account sharing en degelijkheid.

Ik weet dat sommige nieuwe usenet payservers ( met goede voorwaarden ) soms ver onder te prijs gaan. Zoals bv. http://www.lightningusenet.com/ (2.5 euro per maand). Waarschijnlijk om veel volk te lokken en daarna terug stilletjes te verhogen. Maar die moeten hun degelijkheid nog bewijzen.

Dat iedereen zijn "needs" heeft weet ik zeer goed, heel veel opties stonden in mijn uitleg.
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben ook bijna altijd van het principe geweest, neem niet alles bij dezelfde man.

Internet, telefoon, gms-provider en televisie zijn dan tot nu toe gescheiden geweest.
Het is nooit de goedkoopste oplossing geweest, maar je kon altijd perfect kiezen wat je exact wou.
Nu dat de pack's enzo toch wel goed in elkaar beginnen te zitten kwa prijs, heb je geen keuze niet meer als je toch geen fortuin meer kwijt wil zijn.
Niet dat elke pack dan ook goedkoper is dan individuele producten, zelf alles bij dezelfde provider apart is soms goedkoper (promo's,...).

Nu neemt men meestal een keuze waarvan je denkt dat die de beste is maar eigenlijk...
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

bf62 schreef:Dommel netline + telenet analoge tv is veel goedkoper dan scarlet one
(knip gedetailleerde vergelijking)
Amai, jij hebt je huiswerk goed gemaakt, ik ben onder de indruk.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

bf62 schreef:Ik weet dat sommige nieuwe usenet payservers ( met goede voorwaarden ) soms ver onder te prijs gaan. Zoals bv. http://www.lightningusenet.com/ (2.5 euro per maand). Waarschijnlijk om veel volk te lokken en daarna terug stilletjes te verhogen. Maar die moeten hun degelijkheid nog bewijzen.
Het zijn sowieso maandabo's, dus als je hun degelijkheid wil testen, dan test je die gewoon een maand, toch? Lightning gaat ook tot 8 lijntjes, aan elk zo'n 6 Mb/s. Uiteindelijk zie ik ook niet zozeer in wat degelijkheid moge betekenen: ofwel haal je een post binnen, ofwel niet.
bbyte
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 jan 2008, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

bf62 schreef:Eweka (http://eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/) kost 7,5 euro, prijs/kwaliteit de beste keus volgens mij (50 Mbit/s). Je mag ook je account delen. Op die manier kunnen 2 mensen tegelijk downloaden tegen 25 MBit/s. Wil je minder betalen dan boet je meestal in op downloadsnelheid, retentie, account sharing en degelijkheid.
Astraweb heeft op dit moment 897 dagen retentie, biedt 120 mbit en kost minder dan 6 euro per maand als je bestelt met een promolink :)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”