Wat is goed genoeg? Sync van 1 Mbit vol met errors?philippe_d schreef:Inderdaad, als er de verbinding niet goed genoeg is voor VDSL2, zal Belgacom te lassers sturen, en de woning op een ander koperpaar aansluiten.

Wat is goed genoeg? Sync van 1 Mbit vol met errors?philippe_d schreef:Inderdaad, als er de verbinding niet goed genoeg is voor VDSL2, zal Belgacom te lassers sturen, en de woning op een ander koperpaar aansluiten.
Neen, voor Vdsl2 zal er wel een minimum snelheid moeten worden gehaald.Wat is goed genoeg? Sync van 1 Mbit vol met errors?
Hehe, slechter kan inderdaad niet, maar heb nog steeds een slecht gevoel over die kabel...Als een DSL-technieker zegt dat jouw koperlijn in orde is dan mag je ervan uitgaan dat je bij VDSL2 compleet stabiele snelheden zal halen zoals vermeld op http://www.lijntest.be
Het zal zeker niet slechter werken dan vandaag het geval is!
Ik kan de facturen van Dommel online bekijken, dus die kan ik zeggen, maar deze van telefoon niet.Als je nu nog eens vermeldt hoeveel je maandelijks betaalt voor telefoon en internet kunnen we jouw hier een advies geven om tegen dezelfde prijs een beter product te verkrijgen.
Heb je deze snelheden toevallig ook?Bij de profielen horen een minimum en een maximum down- en uploadsnelheden.
Hier kan je alvast wat leren over snelheidsprofielen: http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcvdsl2profielen en verhoogde snelheidsprofielen: http://bgctv.skynetblogs.be/#darejohnos1 schreef:In dit topic wil ik zoveel mogelijk leren over DSL, de techniek, de telefoonlijn, KVD, LEX, DSLAM, ...
Jezus man, wat een bom aan informatie!! Beter dan de bijbel zelveraf1 schreef:Hier kan je alvast wat leren over snelheidsprofielen: http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcvdsl2profielen en verhoogde snelheidsprofielen: http://bgctv.skynetblogs.be/#darejohnos1 schreef:In dit topic wil ik zoveel mogelijk leren over DSL, de techniek, de telefoonlijn, KVD, LEX, DSLAM, ...
Ik ga nog even verder lezenhttp://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... 45DP123456
(waar je alleen LK12345DP123456 moet vervangen door het serienummer dat je op een sticker onderaan de bbox vindt.)
99% van de gevallen is ook al leukDIBO schreef:Lees maar rustig verder (oa. modempwd = serienr is niet altijd het geval)
Daar ben ik eigenlijk wel zeker van, zeker als je alle kosten voor tv nog eens in rekening brengt, ik maak de rekening zeker eens...DIBO schreef:ik durf een gokje wagen dat je 65+€ betaalt voor tel+inet+tv
Ik ben dan toch al blij dat het als nobel gezien wordtDIBO schreef:En hoe nobel jouw strijd tegen dit aanslepende probleem ook is, adsl is verleden tijd (als vdsl beschikbaar is). En veel wat je leert over adsl is niet van toepassing bij vdsl....
Neejohnos1 schreef: Ik heb ook een vraagje over de NTP-2007.
Als ik de modem rechtstreeks aansluit op de NTP-2007 via de blauwe DSL connector binnenin, heb ik dan nog een splitter nodig?
Ja, toch wel!johnos1 schreef: Ik heb ook een vraagje over de NTP-2007.
Als ik de modem rechtstreeks aansluit op de NTP-2007 via de blauwe DSL connector binnenin, heb ik dan nog een splitter nodig?
Ahja, dat dacht ik ook, maar was niet volledig duidelijk, vooral omdat ik het vreemd vond dat ik sowieso de TF2007 moest inpluggen.philippe_d schreef:Ja, toch wel!johnos1 schreef: Ik heb ook een vraagje over de NTP-2007.
Zonder de filter (TF2007), die je inplugt op de NTP2007, wordt het signaal niet doorverbonden naar de blauwe klemmen.
Je moet dan ook de kabel die naar de telefoontoestellen gaat, aansluiten op de groene klemmen van de NTP2007.
Verder mogen er dan géén ADSL splitters meer gebruikt worden.
Normaal is er toch geen sprake van lussen? Alle connecties gaan van klant direct naar centrale zonder ander verkeer te passeren...johnos1 schreef:Ik heb ook eens gevraagd of ik op dezelfde lus zit als zijn klant, maar dat zou niet het geval zijn!
Toch wel:johnos1 schreef:Ahja, dat dacht ik ook, maar was niet volledig duidelijk, vooral omdat ik het vreemd vond dat ik sowieso de TF2007 moest inpluggen.
Het maakt dan waarschijnlijk ook niet uit of ik de modem op de TF2007 aansluit of de NTP2007.
Thanks!
Oeps, nu ben ik weer in de war, zonet zei je toch dat zonder de filter, het signaal niet wordt doorverbonden?philippe_d schreef:Toch wel:johnos1 schreef:Ahja, dat dacht ik ook, maar was niet volledig duidelijk, vooral omdat ik het vreemd vond dat ik sowieso de TF2007 moest inpluggen.
Het maakt dan waarschijnlijk ook niet uit of ik de modem op de TF2007 aansluit of de NTP2007.
Thanks!
- - als je de filter gebruikt, moet de modem op de filter aangesloten worden. De aansluitingen op de NTP2007 (2 * RJ11) zijn voor telefonie (verbonden met de groene klemmen).
- als je de filter niet gebruikt, dan mag je de modem aansluiten op de NTP2007, maar dat doe je normaal alleen als je geen telefonie hebt.
Nuja, het maakt niet uit, ik blijf via de splitter verbinden, ik zou liever alle aandacht naar deze post trekkenZonder de filter (TF2007), die je inplugt op de NTP2007, wordt het signaal niet doorverbonden naar de blauwe klemmen.
Voor zover ik begrijp zijn de meeste straten een aparte lus.iRockabizzydilly schreef:Normaal is er toch geen sprake van lussen? Alle connecties gaan van klant direct naar centrale zonder ander verkeer te passeren...johnos1 schreef:Ik heb ook eens gevraagd of ik op dezelfde lus zit als zijn klant, maar dat zou niet het geval zijn!
Omdat je mijn antwoorden niet goed leestjohnos1 schreef:Oeps, nu ben ik weer in de war, zonet zei je toch dat zonder de filter, het signaal niet wordt doorverbonden?
Ahnee, sorry, bij de tweede vraag bedoelde ik dus wel nog de blauwe klemmen, ik dacht dat dat wel voor zich sprak, niet dus, mijn excusesphilippe_d schreef:Omdat je mijn antwoorden niet goed leestjohnos1 schreef:Oeps, nu ben ik weer in de war, zonet zei je toch dat zonder de filter, het signaal niet wordt doorverbonden?.
Je eerste vraag was:
"Als ik de modem rechtstreeks aansluit op de NTP-2007 via de blauwe DSL connector binnenin, heb ik dan nog een splitter nodig?
Mijn antwoord was: Ja, omdat zonder de filter (TF2007), die je inplugt op de NTP2007, het signaal niet doorverbonden naar de blauwe klemmen !!!
Je 2de vraag was:
Het maakt dan waarschijnlijk ook niet uit of ik de modem op de TF2007 aansluit of de NTP2007. Hier spreek je dus niet meer over blauwe klemmen, maar over de RJ11 connector op de TF2007 ??
Mijn antwoord was:Dat is toch niet zo verwarrend???
- - als je geen telefonie hebt, kan de de TF2007 weglaten, en je modem aansluiten op de NTP2007.
- als je wel telefonie hebt, moet je de TF2007 gebruiken, en sluit je de modem aan op de TF2007, en de telefoon op de NTP2007.
iRockabizzydilly schreef:Ah de "bundels" dan waarschijnlijk. Alle verschillende koperparen in een bundel en die zo inderdaad per straat (hoewel dat lang niet altijd de bovengrondse straten volgt) lopen. Het kan dus zelfs perfect zijn dat een buur op een geheel andere bundel zit als u bijvoorbeeld. Moest er een algemeen probleem zijn op die bundel dan zou er vrees ik wel een veel grotere impact zijn.
Maar aangezien het over adsl gaat tweemaal en tweemaal een OLO, moet het toch iets met hun kaarten zijn, iemand?
Van wat ik uit m'n opleiding opnam:
Lus: Telenet; Coaxkabel in een lus dus een lijn waar meerdere aansluitingen/klanten op verbonden zijn en allemaal samenkomen in een lus/kabel
Bundel: Belgacom; een bundel aparte koperparen, onafhankelijk van elkaar en dragen dus niet allemaal zelfde signaal
't is natuurlijk maar terminologie zij het met een toch belangrijk technisch verschil.
Misschien is er sprake van een miscommunicatie?iRockabizzydilly schreef:Het was blijkbaar een klant op een andere bundel, dus waarschijnlijk ligt het probleem niet bij de volledige bundel
Is het dan niet raar dat de sync vanop de KVD wel werkt?iRockabizzydilly schreef:Maar aangezien het over adsl gaat tweemaal en tweemaal een OLO, moet het toch iets met hun kaarten zijn, iemand?
Ok, mijn excuses, vraag niet goed begrepenjohnos1 schreef: Ahnee, sorry, bij de tweede vraag bedoelde ik dus wel nog de blauwe klemmen, ik dacht dat dat wel voor zich sprak, niet dus, mijn excuses
Thanks, het is nu wel een speciale manier van aansluiten (modem op blauwe klemmen met splitter ingeplugd)... ik hou het zoals het is.philippe_d schreef: Ok, mijn excuses, vraag niet goed begrepen.
Op jouw vraag: "Het maakt dan waarschijnlijk ook niet uit of ik de modem op de TF2007 aansluit of op (de blauwe klemmen van) de NTP2007.
Is het antwoord: Inderdaad, het maakt niets uit ....
Ik dacht dat hij bedoelde of hij dan nog zo een extra kop er tussen moest steken. De NTP-2007 doet dat toch allemaal?philippe_d schreef:Ja, toch wel!johnos1 schreef: Ik heb ook een vraagje over de NTP-2007.
Zonder de filter (TF2007), die je inplugt op de NTP2007, wordt het signaal niet doorverbonden naar de blauwe klemmen.
Je moet dan ook de kabel die naar de telefoontoestellen gaat, aansluiten op de groene klemmen van de NTP2007.
Verder mogen er dan géén ADSL splitters meer gebruikt worden.
Dat is inderdaad wat hij bedoelde, maar jouw antwoord was fout. De NTP "doet" niets. Daar zit alleen een schakelaartje in.MClaeys schreef:Ik dacht dat hij bedoelde of hij dan nog zo een extra kop er tussen moest steken. De NTP-2007 "doet" dat toch allemaal?
Hiermee kan je VDSL en telefonie volledig van mekaar scheiden. Dit wordt gebruikt voor VoIP.jackho schreef:voor wat dienen die dipswitchen eigenlijk op de TF en op de NTP
Met een goede ohm meter eens uittestenjackho schreef:Bedankt voor je uitleg Philippe, moeten beide dipswitchen zowel op de TF als op de NTP daarvoor omgezet worden !
Ik heb die eens uit elkaar gehaald (paar jaar terug) en een schemaatje gemaakt (banen op de printplaat gevolgd).Ernie schreef:MIsschien eens handig om de NTP2007 en TF2007 hier eens volledig uit de doeken te doen in 1 post/sticky?