Dommel infoBASE (vragen en hun antwoorden)
Dag allen,
Ik hier al heel het topic proberen door te worstelen, maar het duizelt me alleen nog maar meer. Ik probeer al een eeuwigheid geactiveerd te geraken, maar ik begrijp er ondertussen niks meer van en bij dommel lijken ze het ook niet echt meer te weten ... Ik probeer het even te schetsen:
1) Mijn installatie zou 16 oktober gebeuren. Helaas lieten ze dit slechts een dag op voorhand weten, waardoor ik onmogelijk vrijaf kon nemen op het werk. Er kon ook echt niemand anders aanwezig zijn: resultaat, de afspraak wordt afgezegd. Er wordt me gezegd dat er een nieuwe aanvraag gedaan zal worden voor een afspraak.
2) Ik wacht & blijf wachten. Ik bel herhaaldelijk naar de klantendienst, er wordt me telkens ongeveer hetzelfde verteld: een nieuwe aanvraag, ze zijn er met bezig, etc.
3) Ik bel nogmaals. Plots weten ze mij te vertellen dat mijn internetlijn wèl actief is en zelfs gebruikt wordt. Straffer nog: er zou al 12GB op gedl zijn ... onmogelijk, aangezien de router nog steeds in de doos zat en zelfs geen elektriciteit kreeg.
4) Ik bel nogmaals... deze keer weten ze mij te vertellen dat het zou kunnen dat mijn internet aangesloten is, hoewel er nog niemand is langs geweest. Ze weten echter niet zeker, maar “het is mogelijk”. Ze raden mij aan om mijn router eens aan te sluiten op mijn computer. Dat is helemaal al straf: nu weten ze zelf niet of ik internet heb of niet èn bovendien zit ik misschien al die tijd al te wachten op internet terwijl het gewoon werkte? Oh dear!
Bon, momenteel geraak ik er niet uit wijs. Ik heb geen internet, maar ik weet niet of dat nu ligt aan mijn eigen onvermogen om alles in te stellen, of aan het feit dat er geen internet is. Ik heb ook geen idee of ik de juiste instellingen ingeef. Er wordt bijvoorbeeld gevraagd naar mijn username en password, maar dat staat niet in de mail die ik van dommel gekregen heb met mijn accountgegevens. Ik zie ook ergens staan: internet status: disconnected, line loopback.
Ik werk met mac en met de aanboven siemens gigaset router.
Wie kan mij bijstaan? Bij dommel kunnen ze het in ieder geval duidelijk niet ...
Ik hier al heel het topic proberen door te worstelen, maar het duizelt me alleen nog maar meer. Ik probeer al een eeuwigheid geactiveerd te geraken, maar ik begrijp er ondertussen niks meer van en bij dommel lijken ze het ook niet echt meer te weten ... Ik probeer het even te schetsen:
1) Mijn installatie zou 16 oktober gebeuren. Helaas lieten ze dit slechts een dag op voorhand weten, waardoor ik onmogelijk vrijaf kon nemen op het werk. Er kon ook echt niemand anders aanwezig zijn: resultaat, de afspraak wordt afgezegd. Er wordt me gezegd dat er een nieuwe aanvraag gedaan zal worden voor een afspraak.
2) Ik wacht & blijf wachten. Ik bel herhaaldelijk naar de klantendienst, er wordt me telkens ongeveer hetzelfde verteld: een nieuwe aanvraag, ze zijn er met bezig, etc.
3) Ik bel nogmaals. Plots weten ze mij te vertellen dat mijn internetlijn wèl actief is en zelfs gebruikt wordt. Straffer nog: er zou al 12GB op gedl zijn ... onmogelijk, aangezien de router nog steeds in de doos zat en zelfs geen elektriciteit kreeg.
4) Ik bel nogmaals... deze keer weten ze mij te vertellen dat het zou kunnen dat mijn internet aangesloten is, hoewel er nog niemand is langs geweest. Ze weten echter niet zeker, maar “het is mogelijk”. Ze raden mij aan om mijn router eens aan te sluiten op mijn computer. Dat is helemaal al straf: nu weten ze zelf niet of ik internet heb of niet èn bovendien zit ik misschien al die tijd al te wachten op internet terwijl het gewoon werkte? Oh dear!
Bon, momenteel geraak ik er niet uit wijs. Ik heb geen internet, maar ik weet niet of dat nu ligt aan mijn eigen onvermogen om alles in te stellen, of aan het feit dat er geen internet is. Ik heb ook geen idee of ik de juiste instellingen ingeef. Er wordt bijvoorbeeld gevraagd naar mijn username en password, maar dat staat niet in de mail die ik van dommel gekregen heb met mijn accountgegevens. Ik zie ook ergens staan: internet status: disconnected, line loopback.
Ik werk met mac en met de aanboven siemens gigaset router.
Wie kan mij bijstaan? Bij dommel kunnen ze het in ieder geval duidelijk niet ...
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 01:04
Ik vraag me af of ze zelf geen slachtoffer aan het worden zijn van hun eigen succes ?
Volgens mij hebben ze daar serieus personeelstekort.
Heb vandaag ook moeten bellen :
1x 20 min in wacht gestaan - ineens een stem, uw oproep kan niet beantwoord worden, tuut tuut tuut
2x 20 min in wacht gestaan - ineens een stem, uw oproep kan niet beantworod worden, tuut tuut tuut
3x kreeg ineens verbinding, onmiddellijk verbroken
4x kreeg geen verbinding, er was weer een stem, de diensten zijn momenteel niet bereikbaar
5x kreeg eerst verbinding, kies de juiste dienst (technische dienst), daar was de stem weer, de diensten zijn momenteel niet bereikbaar
6x na 12 min verbinding, eeeeindelijk iemand aan de lijn, ik zeg mijn naam, en vertel dat ik geen internet heb met mijn gigaset, legt die gewoon DOODLEUK neer !!!!!!!!!!
SORRY DIT IS ER ECHT OVER !!!!!!
Volgens mij hebben ze daar serieus personeelstekort.
Heb vandaag ook moeten bellen :
1x 20 min in wacht gestaan - ineens een stem, uw oproep kan niet beantwoord worden, tuut tuut tuut
2x 20 min in wacht gestaan - ineens een stem, uw oproep kan niet beantworod worden, tuut tuut tuut
3x kreeg ineens verbinding, onmiddellijk verbroken
4x kreeg geen verbinding, er was weer een stem, de diensten zijn momenteel niet bereikbaar
5x kreeg eerst verbinding, kies de juiste dienst (technische dienst), daar was de stem weer, de diensten zijn momenteel niet bereikbaar
6x na 12 min verbinding, eeeeindelijk iemand aan de lijn, ik zeg mijn naam, en vertel dat ik geen internet heb met mijn gigaset, legt die gewoon DOODLEUK neer !!!!!!!!!!
SORRY DIT IS ER ECHT OVER !!!!!!
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 01:04
Kan er hier misschien iemand me helpen ?
Heb herinstall van mijn laptop moeten doen, had dan probelemen met internet. Heb dan de gigaset gereset, alles terug ingesteld, maar krijg mijn draadloos internet niet aan de gang. Zonder beveiliging lukt het af en toe wel.
Maar op het moment dat de beveiliging erop wordt gezet, krijg ik melding de instellingen van uw netwerk zijn niet juist voor dit type netwerk of zoiets
het heeft waarschijnlijk te maken met de sleutel.
Op mijn pc kies ik voor wpa personal TKI, maar wat kies ik dan in de router ? (gigaset)
en kies ik dan sleutel asccii of phasphrase ?
en hoe werkt dat
en als ik dan eens opnieuw opstart, dan vindt hij ineens mijn netwerk niet meer, enz enz
alvast bedankt voor een antwoord
Nathalie
Heb herinstall van mijn laptop moeten doen, had dan probelemen met internet. Heb dan de gigaset gereset, alles terug ingesteld, maar krijg mijn draadloos internet niet aan de gang. Zonder beveiliging lukt het af en toe wel.
Maar op het moment dat de beveiliging erop wordt gezet, krijg ik melding de instellingen van uw netwerk zijn niet juist voor dit type netwerk of zoiets
het heeft waarschijnlijk te maken met de sleutel.
Op mijn pc kies ik voor wpa personal TKI, maar wat kies ik dan in de router ? (gigaset)
en kies ik dan sleutel asccii of phasphrase ?
en hoe werkt dat
en als ik dan eens opnieuw opstart, dan vindt hij ineens mijn netwerk niet meer, enz enz
alvast bedankt voor een antwoord
Nathalie
Ik heb gisteren exact hetzelfde gedaan wat jij hier probeert te doen en met succes.
Bij de Gigaset router heb ik die wizard Beveiliging instellen doorlopen (d.i. ga met je browser naar http://192.168.2.1/ log in met wachtwoord admin en klik op Beveiling instellen):
Ik heb admin gegeven als huidig wachtwoord voor de routeraanmelding tweemaal een nieuw gegeven -- volgende
Ik heb een SSID gekozen (d.i. de naam die je draadloos netwerk krijgt) en SSID-broadcast Uit (d.i. netwerk verbergen) -- volgende
en voor WPA2-PSK gekozen en een tweemaal een pre-shared key (d.i. wachtwoord) voor het netwerk ingegeven (een woord met wat cijfers) -- volgende
Het Fysieke (MAC) adres van de draadloze netwerkkaart van mijn laptop heb ik opgezocht. Vervolgens heb ik dat ingevuld bij MAC-adres nadat ik Aan koos (d.i. alleen toestaan dat jou laptop op dat netwerk kan) -- Toevoegen klikken -- evt nog een andere MAC-adres toevoegen voor een tweede laptop/pc/smartphone/wifiding op gelijkaardige wijze -- volgende
Dan krijg je een bevestiging dat je dit wilt instellen . als je op ok drukt en in het geval dat je nu draadloos verbonden valt je verbinding uit -- dit is normaal
Nu voor de laptop dat is afhankelijk van wat op je laptop staat. ik gebruik windows xp sp2 maar het zal overeenkomen met andere besturingssytemen. Als jij vista/mac/ubuntu hebt is dit niet van toepassing maar als je windows xp hebt moet je zeker er voor zorgen dat je de laatste versie hebt van het draadloos netwerk gebeuren hebt zie hier bvb door sp2 te installeren. of als je een configuratieprogramma voor draadloos bij je laptop hebt gekregen (is bij mij het geval, ik heb een Dell) dan moet je het daar instellen.
Je gaat je draadloos netwerk niet in het lijstje staan met beschikbare draadloze netwerken als je bovenstaande acties gevolgd hebt (door het uitzetten van SSID-broadcast)
Normaal heb je de mogelijkheid om een nieuw netwerk toe te voegen op naam. Dus dat doe je je geeft de naam in voor het netwerk dat je gekozen had in het hokje SSID je kiest voor versleuting/beveiliging/encryptie/codering/.. voor WPA-PSK en je pre-shared key in te geven. Dit in het engels zou je op weg moeten helpen.
Succes!
Bij de Gigaset router heb ik die wizard Beveiliging instellen doorlopen (d.i. ga met je browser naar http://192.168.2.1/ log in met wachtwoord admin en klik op Beveiling instellen):
Ik heb admin gegeven als huidig wachtwoord voor de routeraanmelding tweemaal een nieuw gegeven -- volgende
Ik heb een SSID gekozen (d.i. de naam die je draadloos netwerk krijgt) en SSID-broadcast Uit (d.i. netwerk verbergen) -- volgende
en voor WPA2-PSK gekozen en een tweemaal een pre-shared key (d.i. wachtwoord) voor het netwerk ingegeven (een woord met wat cijfers) -- volgende
Het Fysieke (MAC) adres van de draadloze netwerkkaart van mijn laptop heb ik opgezocht. Vervolgens heb ik dat ingevuld bij MAC-adres nadat ik Aan koos (d.i. alleen toestaan dat jou laptop op dat netwerk kan) -- Toevoegen klikken -- evt nog een andere MAC-adres toevoegen voor een tweede laptop/pc/smartphone/wifiding op gelijkaardige wijze -- volgende
Dan krijg je een bevestiging dat je dit wilt instellen . als je op ok drukt en in het geval dat je nu draadloos verbonden valt je verbinding uit -- dit is normaal
Nu voor de laptop dat is afhankelijk van wat op je laptop staat. ik gebruik windows xp sp2 maar het zal overeenkomen met andere besturingssytemen. Als jij vista/mac/ubuntu hebt is dit niet van toepassing maar als je windows xp hebt moet je zeker er voor zorgen dat je de laatste versie hebt van het draadloos netwerk gebeuren hebt zie hier bvb door sp2 te installeren. of als je een configuratieprogramma voor draadloos bij je laptop hebt gekregen (is bij mij het geval, ik heb een Dell) dan moet je het daar instellen.
Je gaat je draadloos netwerk niet in het lijstje staan met beschikbare draadloze netwerken als je bovenstaande acties gevolgd hebt (door het uitzetten van SSID-broadcast)
Normaal heb je de mogelijkheid om een nieuw netwerk toe te voegen op naam. Dus dat doe je je geeft de naam in voor het netwerk dat je gekozen had in het hokje SSID je kiest voor versleuting/beveiliging/encryptie/codering/.. voor WPA-PSK en je pre-shared key in te geven. Dit in het engels zou je op weg moeten helpen.
Succes!
Dit klopt niet, alvast 1 site geeft een blanco page (www.demonoid.com), maar valt wel te bereiken via proxy.Robbe schreef: [*] Blokkeert Dommel bepaalde sites, poorten of andere ? Nee
Reality is for those that can't handle drugs.


Dat klopt niet, wat je zegt van die site. De blockage is andersom!
Zie: Demonoid Blocking Countries
Op Skynet EN Telenet is het juist hetzelfde. Ik heb die site op beide providers proberen te openen. Exact diezelfde witte pagina waarover jij spreekt en uit het artikel.
Je zal met betere voorbeelden moeten komen.
Zie: Demonoid Blocking Countries
Op Skynet EN Telenet is het juist hetzelfde. Ik heb die site op beide providers proberen te openen. Exact diezelfde witte pagina waarover jij spreekt en uit het artikel.
Je zal met betere voorbeelden moeten komen.
Waar kan jij in dat topic lezen dat dit over belgie gaat? Ik kan enkel lezen dat dit over Nederland en Brazilie is...aquanaga schreef:Dat klopt niet, wat je zegt van die site. De blockage is andersom!
Zie: Demonoid Blocking Countries
Op Skynet EN Telenet is het juist hetzelfde. Ik heb die site op beide providers proberen te openen. Exact diezelfde witte pagina waarover jij spreekt en uit het artikel.
Je zal met betere voorbeelden moeten komen.
Ik heb altijd op demonoid gekunnen bij skynet, maar ik ben geswitched naar dommel op 24/06/2008 en dat nieuwsverslag was van 20/06/2008 dus het zou idd wel kunnen...
Hierbij mijn oprechte excuses ;P
Trouwens de juiste url is : Demonoid Blocking Countries - Torrentfreak.com
Reality is for those that can't handle drugs.


-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
- Locatie: Dilsen
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Als je van netconnect naar cityconnect overgaat, blijf je dan op dezelfde centrale aangesloten?
Alvast bedankt
Alvast bedankt

-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik weet het ! staat wel ergens in de eindeloze toppics van het dommelforum, euhm waar kan je het best je aangetekende opzegbrief zenden, is dat nu Diepenbeek ? of Landen (vindt dat adres precies nergens meer op hun site) enfin waar zend ik mijn brief naartoe ?
Dank u wel voor een reply met mss positieve opzeg ervaringen daaromtrend
btw normaal kunt u ook opzeggen via mail, w(wat ik ook nog zal doen), naar welke ?
sorry, begrijp nu beter mensen die probs hebben met dommel en info niet vinden in het dommelbos
Dank u wel voor een reply met mss positieve opzeg ervaringen daaromtrend

btw normaal kunt u ook opzeggen via mail, w(wat ik ook nog zal doen), naar welke ?
sorry, begrijp nu beter mensen die probs hebben met dommel en info niet vinden in het dommelbos

Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =

- Kurt Breezer
- Pro Member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
- Locatie: Oostende
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Ja natuurlijk, maar heb dacht ik al gelezen te hebben dat je daar bot vangt, en naar landen moet verzenden ?ochja zend naar alletwee een aangetekende en een mail dan hé..graag wat opzegervaringen..;

Ik heb vandaag gebeld naar Dommel en gevraagd achter de snelheidsverhoging die er ten laatste tegen 31/12 zou komen. Er werd mij gezegd dat tegen die datum niet iedereen zal verhoogd zijn, dat zou niet lukken. Ik begin steeds minder te geloven in die snelheidsverhoging. Ook na meer dan 2 maanden is mijn telenet nummer nog steeds niet overgedragen. Hiervoor vragen ze meer geduld. Volgens mij zijn ze gewoon tijd aan het rekken...
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
- Locatie: Dilsen
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Kurt Breezer schreef:Netconnect = turboline (Belgacom)Silver_Rain schreef:Als je van netconnect naar cityconnect overgaat, blijf je dan op dezelfde centrale aangesloten?
Alvast bedankt
CItyconnect = eigen DSLAM (Dommel)
dus kan het zijn dat mijn waarden niet echt goed zullen zijn als ik op een andere centrale kom te staan...
Kan je op voorhand vragen hoe ver je van de centrale of gaat zitten?
Want nu staat die op de hoek van de straat wat zorgt voor mooie snelheden en mooie modem waardes.
Heeft er iemand ervaring met de configuratie van een ADSL router voor CITYCONNECT (lite)
Heb een DLINK DSL624 T
Zou graag de router gebruiken voor mijn vaste + wireless PC (moet ik dus ROUTED IP LLC kiezen??)
volgens dommel 's info kan er slechts 1 pc aangesloten zijn voor CITYCONNECT LITE.
wat gebruikt men voor subnetmak en gateway adres?
wat met de 'BRIDGE FILTERS'? (JA/NEEN) en moeten MAC adressen gecloned worden of niet?
MTU : 1400
NAT : enabled
Firewall:Enabled
Service Categorie : UBR ???
Heb een DLINK DSL624 T
Zou graag de router gebruiken voor mijn vaste + wireless PC (moet ik dus ROUTED IP LLC kiezen??)
volgens dommel 's info kan er slechts 1 pc aangesloten zijn voor CITYCONNECT LITE.
wat gebruikt men voor subnetmak en gateway adres?
wat met de 'BRIDGE FILTERS'? (JA/NEEN) en moeten MAC adressen gecloned worden of niet?
MTU : 1400
NAT : enabled
Firewall:Enabled
Service Categorie : UBR ???
Even een snel vraagje voor de technische mensen hier.
Ik heb vandaag een mailtje gekregen van Dommel dat ik aangesloten kan worden op het ADSL2+ profiel (tot 12Mbit). Ik heb momenteel Netconnect op een 4.6Mbit profiel.
Als modem gebruik ik de gewone standaard Belgacom Philips router (die met grijs en blauw). Ik weet dat deze modem ook ADSL2+ moet ondersteunen, want hij is Belgacom TV compatibel.
Mijn vraag is nu: wat ga ik moeten doen aan mijn modem als ik aan Dommel vraag om mij op het 12Mbit profiel te zetten? Ga ik iets moeten aanpassen aan mijn modem of gaat hij dat gewoon zelf detecteren en mij een optimale snelheid geven?
Ik heb vandaag een mailtje gekregen van Dommel dat ik aangesloten kan worden op het ADSL2+ profiel (tot 12Mbit). Ik heb momenteel Netconnect op een 4.6Mbit profiel.
Als modem gebruik ik de gewone standaard Belgacom Philips router (die met grijs en blauw). Ik weet dat deze modem ook ADSL2+ moet ondersteunen, want hij is Belgacom TV compatibel.
Mijn vraag is nu: wat ga ik moeten doen aan mijn modem als ik aan Dommel vraag om mij op het 12Mbit profiel te zetten? Ga ik iets moeten aanpassen aan mijn modem of gaat hij dat gewoon zelf detecteren en mij een optimale snelheid geven?
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
-
- Elite Poster
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: in't hol van pluto
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Code: Selecteer alles
[quote="DarthDavy"]Even een snel vraagje voor de technische mensen hier.
Ik heb vandaag een mailtje gekregen van Dommel dat ik aangesloten kan worden op het ADSL2+ profiel (tot 12Mbit). Ik heb momenteel Netconnect op een 4.6Mbit profiel.
Als modem gebruik ik de gewone standaard Belgacom Philips router (die met grijs en blauw). Ik weet dat deze modem ook ADSL2+ moet ondersteunen, want hij is Belgacom TV compatibel.
Mijn vraag is nu: wat ga ik moeten doen aan mijn modem als ik aan Dommel vraag om mij op het 12Mbit profiel te zetten? Ga ik iets moeten aanpassen aan mijn modem of gaat hij dat gewoon zelf detecteren en mij een optimale snelheid geven?[/quote]
Om naar ADSL2+ van belgacom te gaan moet je dus zelf niets aanpassen , wel 29.95 € zal je dit kosten (speedpack) ...
The eternal and true pessimist 

Geachte,
Bedankt voor uw mail!
U zit op 3,9 km van de centrale, hier is de aanvraag voor een speedpack dus niet
mogelijk, u dient op maximum 2 km te wonen om dit pakket aan te kunnen vragen.
Tegen eind april zou het mogelijk zijn op uw locatie om cityconnect te bestellen.
WAt houdt dat in voor cittyconnect, nu ik zo ver van de centrale zit? Dan ga ik wel aan 24 MB kunnen downloaden?
Bedankt
Harald
-
- Elite Poster
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: in't hol van pluto
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Dat is 200 % zelfde voor cityconnect , cityconnect is gewoon een ADSL2+ DSLAM van dommel zelf naast die van BCG zal ik maar zeggen dus aan die afstand zal niets veranderen , alleen aan de voorwaarden van je abbonement natuurlijk die dan cityconnect ..... zullen wordenHaraldDP schreef:Geachte,
Bedankt voor uw mail!
U zit op 3,9 km van de centrale, hier is de aanvraag voor een speedpack dus niet
mogelijk, u dient op maximum 2 km te wonen om dit pakket aan te kunnen vragen.
Tegen eind april zou het mogelijk zijn op uw locatie om cityconnect te bestellen.
WAt houdt dat in voor cittyconnect, nu ik zo ver van de centrale zit? Dan ga ik wel aan 24 MB kunnen downloaden?
Bedankt
Harald
dus voor de snelheid moete het al ni doen + je moet al rond een grootstad wonen waar cityconnect beschikbaar is (en dat zijn er al wel wat maar nog niet allemaal)
The eternal and true pessimist 

Het is niet trouwens zo dat je in een grootstad woont dat je echt 24mbit gaat kunen krijgen hoor,
ik zelf woon in Antwerpen centrum en kan nog steeds geen cityconnect krijgen,
en als ik het dan ga kunnen krijgen gaat dit maar 15 mbits voor mij worden.
Dus ga er niet vanuit dat als je in een grootstad woont je effectief die snelheid gaat krijgen.
ik zelf woon in Antwerpen centrum en kan nog steeds geen cityconnect krijgen,
en als ik het dan ga kunnen krijgen gaat dit maar 15 mbits voor mij worden.
Dus ga er niet vanuit dat als je in een grootstad woont je effectief die snelheid gaat krijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: in't hol van pluto
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Lees mijn post dan nog maar eens , nergens meen ik te lezen dat je cityconnect in elke grootstad kunt en zal kunnen krijgen , dat cityconnect in een grootstad automatisch altijd 24 Mbit is en nog minder dat antwerpen al volledig uitgerust is voor cityconnect ....flufsor schreef:Het is niet trouwens zo dat je in een grootstad woont dat je echt 24mbit gaat kunen krijgen hoor,
ik zelf woon in Antwerpen centrum en kan nog steeds geen cityconnect krijgen,
en als ik het dan ga kunnen krijgen gaat dit maar 15 mbits voor mij worden.
Dus ga er niet vanuit dat als je in een grootstad woont je effectief die snelheid gaat krijgen.
Hasselt is op dat vlak bvb ook nog niet volledig op cityconnect aansluitbaar , laat staan dat er weinigen het geluk hebben om 20 Mbit eruit te slueren
The eternal and true pessimist 

Ik heb vorige week mijn .be website aangevraagd en op de homelink software staat hij op actief.Als ik nu naar die website ga geeft hij aan dat de website niet bestaat?Bij men ****.dommel.be website stond er under construction op,moet dit bij de andere website ook niet zo zijn of hoe zit dit?
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 mei 2009, 12:27
ben ik vorige maand mee begonnen, enkel hebben ze dat support ticket nu geblokkeerd en gesloten omdat het geen individueel probleem is.dendielie schreef:Ik heb vorige week mijn .be website aangevraagd en op de homelink software staat hij op actief.Als ik nu naar die website ga geeft hij aan dat de website niet bestaat?Bij men ****.dommel.be website stond er under construction op,moet dit bij de andere website ook niet zo zijn of hoe zit dit?
Ze hadden het ticket ook al 8x gesloten zonder antwoord te geven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Oh het zo bejubelde Dommel door de fanclub laat verder serieuze steken vallen.MightyMike schreef:ben ik vorige maand mee begonnen, enkel hebben ze dat support ticket nu geblokkeerd en gesloten omdat het geen individueel probleem is.dendielie schreef:Ik heb vorige week mijn .be website aangevraagd en op de homelink software staat hij op actief.Als ik nu naar die website ga geeft hij aan dat de website niet bestaat?Bij men ****.dommel.be website stond er under construction op,moet dit bij de andere website ook niet zo zijn of hoe zit dit?
Ze hadden het ticket ook al 8x gesloten zonder antwoord te geven.

Oh het zo bejubelde Dommel door de fanclub laat verder serieuze steken vallen.
[/quote]
Iedereen weet dat dommel helpdesk s**** (en ze ook deels afhankelijk zijn van belgacom voor de net accounten).
Maar in tegenstelling tot de "grote" telenet en belgacom die hun prijzen te duur houden en voor 30 gb download + dat ze de nieuwsgroepen gesloten hebben ,vind ik dommel best ok met hun producten.
We mogen blij zijn dat er alternatieven zijn in België. Ook speelt deels mee dat hun helpdesk onderbemand is.
Uit persoonlijke ervaring, sturen ze me soms een email om te zeggen dat ik beter zou bellen. Ik ben een keer niet binnen geraakt. Maar als ik binnen was, de mensen die ik aan de lijn kreeg waren zeer vriendelijk en behulpzaam.
Conclusie van wat ik wou zeggen: dommel heeft z'n fouten (en is niet weg gelegd voor de beginnende internetter). Maar ik ben er tevreden van. Ook al kan het hier en daar in mijn ogen beter, dan toch nog liever dommel dan het dure belgacom of telenet of andere exotische isp's !
grts Qbe

Iedereen weet dat dommel helpdesk s**** (en ze ook deels afhankelijk zijn van belgacom voor de net accounten).
Maar in tegenstelling tot de "grote" telenet en belgacom die hun prijzen te duur houden en voor 30 gb download + dat ze de nieuwsgroepen gesloten hebben ,vind ik dommel best ok met hun producten.
We mogen blij zijn dat er alternatieven zijn in België. Ook speelt deels mee dat hun helpdesk onderbemand is.
Uit persoonlijke ervaring, sturen ze me soms een email om te zeggen dat ik beter zou bellen. Ik ben een keer niet binnen geraakt. Maar als ik binnen was, de mensen die ik aan de lijn kreeg waren zeer vriendelijk en behulpzaam.
Conclusie van wat ik wou zeggen: dommel heeft z'n fouten (en is niet weg gelegd voor de beginnende internetter). Maar ik ben er tevreden van. Ook al kan het hier en daar in mijn ogen beter, dan toch nog liever dommel dan het dure belgacom of telenet of andere exotische isp's !
grts Qbe
Hey,
mijn ouders willen hier thuis de telefoonlijn van Belgacom opzeggen omdat ze meer bellen met hun GSM, maar ik zei hun dat de telefoonlijn ook gebruikt word voor het internet.
nu zie ik op de site van dommel dat je ook gewoon de raw copper line kunt gebruiken voor 13.31euro en dat dat goedkoper is dan de 17euro(Classic & weergave oproeper) voor de actieve telefoonlijn bij belgacom momenteel.
nu is mijn vraag of ze dat kunnen veranderen terwijl we al langer als 1 jaar klant zijn en zonder al te veel problemen en/of downtime?
mijn ouders willen hier thuis de telefoonlijn van Belgacom opzeggen omdat ze meer bellen met hun GSM, maar ik zei hun dat de telefoonlijn ook gebruikt word voor het internet.
nu zie ik op de site van dommel dat je ook gewoon de raw copper line kunt gebruiken voor 13.31euro en dat dat goedkoper is dan de 17euro(Classic & weergave oproeper) voor de actieve telefoonlijn bij belgacom momenteel.
nu is mijn vraag of ze dat kunnen veranderen terwijl we al langer als 1 jaar klant zijn en zonder al te veel problemen en/of downtime?
Bij Scarlet kost het slechts 5 euro extra!OmarH schreef:nu zie ik op de site van dommel dat je ook gewoon de raw copper line kunt gebruiken voor 13.31euro en dat dat goedkoper is dan de 17euro(Classic & weergave oproeper) voor de actieve telefoonlijn bij belgacom momenteel.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Als je de vaste lijn bij Belgacom opzegt dan rekent Belgacom automatisch een raw copper aan bij Dommel en rekent Dommel die aan jou aan voor de gekende prijs. Als je dat niet wilt en een paar euros goedkoper af wil zijn dan downgrade je best je Classic lijn naar een Discovery lijn. Maar let op met de kosten voor het bellen via die lijn danOmarH schreef:nu is mijn vraag of ze dat kunnen veranderen terwijl we al langer als 1 jaar klant zijn en zonder al te veel problemen en/of downtime?

ljd schreef:Dan neem je beter een discovery line voor 9.99 per maand bij belgacom. Hier kunnen ze nog met bellen, maar dat moet je hun niet vertellen
Niet echt een antwoord op zijn vraag...gunny schreef:Bij Scarlet kost het slechts 5 euro extra!
ah nice das nog beter lolKen schreef:Als je de vaste lijn bij Belgacom opzegt dan rekent Belgacom automatisch een raw copper aan bij Dommel en rekent Dommel die aan jou aan voor de gekende prijs. Als je dat niet wilt en een paar euros goedkoper af wil zijn dan downgrade je best je Classic lijn naar een Discovery lijn. Maar let op met de kosten voor het bellen via die lijn danOmarH schreef:nu is mijn vraag of ze dat kunnen veranderen terwijl we al langer als 1 jaar klant zijn en zonder al te veel problemen en/of downtime?
ljd schreef:Dan neem je beter een discovery line voor 9.99 per maand bij belgacom. Hier kunnen ze nog met bellen, maar dat moet je hun niet vertellen
thanks guys!
tuurlijk wel, maar je moet tussen de lijnen kunnen lezen. De vraag is eigenlijk "wat is de goedkoopste oplossing zonder een abo van bgc?" Scarlet rekent hiervoor slechts 5 euro extra. En download is bovendien zonder limiet.Ken schreef:Niet echt een antwoord op zijn vraag...
euh nee ni echt...gunny schreef:tuurlijk wel, maar je moet tussen de lijnen kunnen lezen. De vraag is eigenlijk "wat is de goedkoopste oplossing zonder een abo van bgc?"Ken schreef:Niet echt een antwoord op zijn vraag...
mijn ouders willen gewoon hun telefoon lijn opzeggen niet het internet!
en daar was wat onduidelijkheid rond..
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Ja natuurlijk, nu hebben we eindelijk die Scarlet vertegenwoordiger op Userbase.be ontmaskerd!gunny schreef:tuurlijk wel, maar je moet tussen de lijnen kunnen lezen. De vraag is eigenlijk "wat is de goedkoopste oplossing zonder een abo van bgc?" Scarlet rekent hiervoor slechts 5 euro extra. En download is bovendien zonder limiet.

-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Tja sunreezer, een opzegbrief sturen hé!
Kan iemand me nog es de modemgegevens geven zodat ik die manueel in kan stellen? Tis zo'n gigaset van siemens..Had hier een serieuze powerfailure int gebouw en blijkbaar is men modem volledig gereset en kan ik dus niet meer op inet.. Men homelink software detecteert zelfs men modem niet meer terwijl ik er manueel wel nog opgraak om alles in te stellen :/
Zit hier nu wireless via men buren te typen ...
Zit hier nu wireless via men buren te typen ...